Постанова
від 06.10.2011 по справі 2а-8442/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №10.3.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

06 жовтня 2011 року Справа № 2а-8442/11/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

Головуючого судді: Л агутіна А. А.,

при секретарі судового зас ідання: Рязанській Є. О.

за участю:

представника позивача:ОС ОБА_3.(довіреність № 03-06/1070 від 10. 06.2011 року),

представника відповідача: не з' явився,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Луг анського обласного відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів до міського комун ального підприємства «Покол іння» про стягнення адмініст ративно-господарських санкц ій та пені у розмірі 10929,59 грн.,-

ВСТ А Н О В И В:

22 вересня 2011 року Луганське о бласне відділення Фонду соці ального захисту інвалідів (д алі - Позивач) звернувся з позо вом до міського комунального підприємства «Покоління» (д алі - Відповідач), у якому зазн ачив, що відповідно до ст.ст. 19, 20 Закону України "Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні" від 21.03.91 № 875-ХІІ, п . 8 Постанови КМУ від 03.05.95 № 314 "Про о рганізацію робочих місць для працевлаштування інвалідів " для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, які використову ють найману працю, установлю ється норматив робочих місць для працевлаштування інвалі дів у розмірі чотирьох відсо тків середньооблікової чисе льності штатних працівників облікового складу за рік, а як що працює від 8 до 25 осіб, - у кіль кості одного робочого місця. При цьому, підприємства, уста нови, організації, у тому числ і підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, д е середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим статтею 19 цьог о Закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції, сума яких визна чається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . Для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, на яких працює ві д 8 до 15 осіб, розмір адміністра тивно-господарських санкцій за робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом, визн ачається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві, в установі, організа ції, у тому числі підприємств і, організації громадських о рганізацій інвалідів, у фізи чної особи, яка використовує найману працю.

У порушення зазначеної нор ми Закону відповідач не прац евлаштував необхідну кількі сть інвалідів у 2008 році. Так, з н еобхідної кількості інвалід ів, розрахованої виходячи з 4% середньооблікової чисельно сті штатних працівників облі кового складу за рік замість шести інвалідів працювало п ' ять.

Сума розрахованої адмініс тративно-господарської санк ції за нестворене робоче міс це для інваліда за 2008 рік склал а 8632,26 грн. Вказану санкцію відп овідач повинен був самостійн о сплатити до 15 квітня 2009 року, н аступного за звітним, однак н е зробив цього.

Розмір пені за самостійно н есплачену суму заборгованос ті склав 2297,33 грн., що підтверджу ється розрахунком пені на су му заборгованості по сплаті адміністративно-господарсь ких санкцій.

Позивач просив суд стягнут и з відповідача несплачену а дміністративно-господарськ у санкцію за невиконання нор мативу робочих місць для інв алідів у 2008 році у розмірі 8632,26 гр н. та пеню за прострочення тер міну сплати санкції у розмір і 2297,33 грн., а всього - 10929,59 грн.

У судовому засіданні позив ач підтримав позовні вимоги, надав пояснення аналогічні викладеним у позові.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, причини неявки суду не пов ідомив. Про дату, час та місце проведення судового засідан ня був повідомлений належним чином.

Дослідивши матеріали спра ви, вислухавши пояснення пре дставника позивача, встанови вши фактичні обставини справ и та відповідні їм правовідн осини, оцінивши надані доказ и, суд приходить до висновку, щ о позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідач має середньооб лікову кількість штатних пра цівників у кількості 155 осіб, н орматив створення місць для інвалідів - 6, фактично у 2008 ро ці було працевлаштовано 5 інв алідів. Середньорічна заробі тна плата штатного працівник а склала 8632,26 грн., що підтверджу ється актом № 10 від 15.02.2011 року про проведення виїзної позаплан ової перевірки щодо дотриман ня вимог ст.ст. 19, 20 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і» від 21.03.1991 року № 875-ХІІІ (аркуш с прави 5).

Сума пені за несвоєчасну сп лату адміністративно-господ арських санкцій станом на 19.09.20 11 року склала 2297,33 грн. згідно ро зрахунку суми позову наданог о відповідачем (аркуш справи 7).

Згідно зі ст. 18 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні » від 21.03.1991 р. № 875-ХІІ (далі - Зако н № 875) підприємства, установи, о рганізації, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, зобов' язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів , у тому числі спеціальні робо чі місця, створювати для них у мови праці з урахуванням інд ивідуальних програм реабілі тації і забезпечувати інші с оціально-економічні гаранті ї, передбачені чинним законо давством, надавати державній службі зайнятості інформаці ю, необхідну для організації працевлаштування інвалідів , і звітувати Фонду соціально го захисту інвалідів про зай нятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встанов леному Кабінетом міністрів У країни.

Обов' язок подання звітів про інформацію про наявніст ь вільних робочих місць (вака нтних посад) для працевлашту вання інвалідів до центру за йнятості за місцем реєстраці ї організації як платника ст рахових внесків на загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття за формою, затвердже ною Мінпраці за погодженням з Держкомстатом, передбачено також п. 2 Порядку подання під приємствами, установами, орг анізаціями та фізичними особ ами, що використовують найма ну працю, звітів про зайнятіс ть і працевлаштування інвалі дів та інформації, необхідно ї для організації їх працевл аштування (далі - Прядок), зат вердженого Постановою КМУ ві д 31.01.2007 року № 70.

Згідно листа Луганського м іського центру зайнятості № 1/07-3722 від 23.09.2011 року відповідачем щомісячну інформацію про ст ворення робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів на підприємстві, а також «Звіти про наявність вільного робо чого місця (вакантної посади ) та потребу в працівниках» за формою 3-ПН для інвалідів прот ягом 2008 року не надавались (арк уш справи 19).

Відповідно до ст. 19 Зак ону № 875 підприємства, установ и організації у тому числі пі дприємства, організації гром адських організацій інвалід ів, фізичні особи, які викорис товують найману працю самост ійно здійснюють працевлашту вання інвалідів у рахунок но рмативів робочих місць виход ячи з вимог статті 18 цього Зак ону.

Керівники підприємств, уст анов, організацій, у тому числ і підприємств, організацій г ромадських організацій інва лідів, фізичні особи, які вико ристовують найману працю, у р азі незабезпечення виконанн я нормативів робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів, неподання Фонду соціальн ого захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлашт ування інвалідів несуть відп овідальність у встановленом у законом порядку.

Згідно ст.20 Закону № 875 підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, де середн ьооблікова чисельність прац юючих інвалідів менша, ніж ус тановлено нормативом, передб аченим статтею 19 цього Закону , щороку сплачують відповідн им відділенням Фонду соціаль ного захисту інвалідів адмін істративно-господарські сан кції, сума яких визначається в розмірі середньої річної з аробітної плати на відповідн ому підприємстві, установі, о рганізації, у тому числі підп риємстві, організації громад ських організацій інвалідів , фізичної особи, яка використ овує найману працю, за кожне р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте інвалідом. Для підп риємств, установ, організаці й, у тому числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, на яких працює від 8 до 15 ос іб, розмір адміністративно-г осподарських санкцій за робо че місце, призначене для прац евлаштування інваліда і не з айняте інвалідом, визначаєть ся в розмірі половини середн ьої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, в установі, організації, у т ому числі підприємстві, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, у фізичної ос оби, яка використовує найман у працю. Положення цієї части ни не поширюється на підприє мства, установи і організаці ї, що повністю утримуються за рахунок коштів державного а бо місцевих бюджетів.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені.

Адміністративно-господарс ькі санкції розраховуються т а сплачуються підприємствам и, установами, організаціями , у тому числі підприємствами , організаціями громадських організацій інвалідів, фізич ними особами, зазначеними в ц ієї статті, самостійно в стро к до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося по рушення нормативу.

Згідно зі ст.12 Закону Україн и "Про охорону праці" підприєм ства, які використовують пра цю інвалідів, зобов' язані с творювати для них умови прац і з урахуванням рекомендацій медико-соціальної експертно ї комісії та індивідуальних програм реабілітації, вживат и додаткових заходів безпеки праці, які відповідають спец ифічним особливостям цієї ка тегорії працівників.

За змістом норм чинного зак онодавства щодо соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні, створення підприємством місць та умов праці для інвал ідів з урахуванням індивідуа льних програм реабілітації н еможливе без здійснення підп риємством усіх існуючих захо дів для працевлаштування інв алідів, визначених у Законі № 875.

Підставою господарсько-пр авової відповідальності уча сника господарських відноси н є вчинене ним правопорушен ня у сфері господарювання (ч.1 ст. 218 ГК України). Частиною 2 ст. 2 18 ГК України передбачено, що у часник господарських віднос ин відповідає за невиконання або неналежне виконання гос подарського зобов' язання ч и порушення правил здійсненн я господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито ус іх залежних від нього заході в для недопущення господарсь кого правопорушення.

Матеріали справи свідчать про не виконання відповідач ем обов' язку, передбаченого нормами чинного законодавст ва щодо соціальної захищенос ті інвалідів в Україні, по заб езпеченню певної кількості р обочих місць для працевлашту вання інвалідів. Відповідаче м не вжиті передбачені чинни м законодавством певні заход и по забезпеченню працевлашт ування інвалідів.

Відповідно до ст.71 КАС Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на яких баз уються її вимоги або запереч ення.

Приймаючи до уваги викладе не, а також те, що відповідачем не було оскаржено акт № 10 від 15 .02.2011 року про проведення виїзн ої позапланової перевірки що до дотримання вимог ст.ст. 19, 20 З акону України «Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні» від 21.03.1991 року № 875 -ХІІІ, та самостійно несплаче ні адміністративно-господар ську санкцію за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів у 2008 році у розмірі 86 32,26 грн. та пеню за прострочення терміну сплати санкції у роз мірі 2297,33 грн., а всього - 10929,59 грн ., суд вважає за необхідне задо вольнити позовні вимоги пози вача та стягнути з комунальн ого підприємства «Покоління » адміністративно-господарс ькі санкцій та пеню у розмірі 10929,59 грн.

Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.

На підставі викладеного, ке руючись ст. 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні", с т. ст. 17, 18, 94, 99, 100, 158-163 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Луган ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів до міського комунал ьного підприємства «Поколін ня» про стягнення адміністра тивно-господарських санкцій та пені у розмірі 10929,59 грн. задо вольнити повністю.

Стягнути з міського комуна льного підприємства «Поколі ння» (р\р 26007301143489, ПАТ Банк «Форум» , МФО 322948, код 01549633, юр. адреса: 91034, Луг анська область, м. Луганськ, кв . Молодіжний, 14а) на користь Луг анського обласного відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів (одержувач ВДК Жов тневого району м. Луганськ, , р \р 31210230700004 в ГУДКУ Луганської обл асті, МФО 804013, код 24046538, код платежу 50070000) адміністративно-господа рські санкції у розмірі 8632,26 (ві сім тисяч шістсот тридцять д ві гривні двадцять шість коп ійок), та пеню за порушення тер мінів сплати адміністративн о-господарських санкцій у ро змірі 2297,33 грн. (дві тисячі двіст і дев' яносто сім гривень тр идцять три копійки), а всього 1 0929,59 грн. (десять тисяч дев' ятс от двадцять дев' ять гривень п' ятдесят дев' ять копійок ).

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Якщо строк апеляційн ого оскарження буде поновлен о, то вважається, що постанова суду не набрала законної сил и.

Відповідно до частин и 3 статті 160 КАС України постан ова складена у повному обсяз і 10 жовтня 2011 року.

Суддя А.А. Лагутін

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.10.2011
Оприлюднено19.10.2011
Номер документу18654345
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8442/11/1270

Постанова від 06.10.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.А. Лагутін

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні