Категорія №10.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 жовтня 2011 року Справа № 2а-7671/11/1270
Луганський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:
судді: Твердохліб Р.С.
при секретарі: Г ригоренко-Тумасян А.М.
за участю сторін:
представник позивача ОСОБА_1 (дов. від 13.01.2011 №398/09-20)
відповідач не з'явився
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативний позов Управління Пенсійного фонду України в м . Свердловську Луганської об ласті до товариства з обмеже ною відповідальністю «Чайка » про стягнення недоїмки зі с плати єдиного внеску на зага льнообов'язкове державне с оціальне страхування у розмі рі 2334,20 грн. та штрафні санкції у сумі 170 грн., -
ВСТАНОВИВ:
31 серпня 2011 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов адміністра тивний позов Управління Пенсійного фонду України в м . Свердловську Луганської об ласті до товариства з обмеже ною відповідальністю «Чайка » про стягнення недоїмки зі с плати єдиного внеску на зага льнообов'язкове державне с оціальне страхування у розмі рі 2334,20 грн. та штрафні санкції у сумі 170 грн.
В обґрунтування позовних в имог зазначено, що відповіда ч зареєстрований в Управлі нні пенсійного фонду Украї ни в м. Сєвєродонецьку Луганс ької області , як платник стра хових внесків.
Відповідач не здійснив сво єчасно перерахування єдиног о внеску на загальнообов'яз кове державне соціальне стра хування у сумі 2504,20 грн. до пенсі йного фонду України у устано влений законом строк. Сума бо ргу відповідача утворилась з а період з 01.01.2011 по 01.08.2011 і складає 2504,20 грн., що підтверджується ка рткою особового рахунку плат ника та вимогами про сплату б оргу. Заборгованість складає ться з заборгованості по спл аті єдиного внеску на загаль нообов'язкове державне соц іальне страхування у розмірі 2334,20 грн. та штрафних санкцій у р озмірі 170 грн. До цього часу у до бровільному порядку відпові дачем борг не погашено.
У зв'язку з чим, позивач У правління пенсійного фонд у України в м. Свердловську Лу ганської області просить стя гнути з відповідача заборгов аність по внескам на загальн ообов'язкове державне соці альне страхування у сумі 2504,20 г рн.
Представники позивача у су довому засіданні позовні вим оги підтримав, надав пояснен ня аналогічні викладеним у п озовній заяві.
Відповідач у судове засіда ння не з'явився, про дату, час та місце розгляду повідомле ні належний чином, причини не явки суду не повідомив.
Відповідно до ст. 128 Кодексу а дміністративного судочинст ва України неприбуття в судо ве засідання без поважних пр ичин представника сторони аб о третьої особи, які прибули в судове засідання, або непові домлення ним про причини неп рибуття не є перешкодою для р озгляду справи.
За таких обставин та на підс таві ст.. 128 КАС України, суд вва жає можливим розглянути спра ву за наявних у справі доказі в.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих док азів, оцінивши докази відпов ідно до вимог ст. 69-72 КАС Україн и, суд прийшов до наступного.
Постановою Правління пенс ійного фонду України N 8-2 від 30.04. 2002 затверджено Положення про управління пенсійного фонду (далі - постанова № 8-2).
Згідно із Положенням № 8-2, упр авління Пенсійного фонду Укр аїни у районах, містах і райо нах у містах є органами Фонду , підвідомчими відповідно го ловним управлінням Фонду в А втономній Республіці Крим, о бластях, містах Києві та Сева стополі (далі - регіональні уп равління), що разом з цими упра вліннями утворюють систему о рганів Фонду.
Як зазначено в п.1 ч.1 ст.3 КАС Ук раїни справа адміністративн ого суду публічно-правовий с пір у якому хоча б однією із ст орін є орган виконавчої влад и, орган місцевого самовряду вання, їхня посадова чи служб ова особа або інший суб'єкт, як ий здійснює владні управлінс ькі функції на основі законо давства.
Пенсійний фонд України та й ого органи, у розумінні пункт у 7 частини першої статті 3 КАС України, є суб'єктами владних повноважень, а спори за участ ю цих органів є публічно - пр авовими ,оскільки виникають за участю суб'єкта владних по вноважень, що реалізує у спір них правовідносинах надані й ому чинним законодавством вл адні управлінські функції, т а відповідають визначенню «а дміністративної справи».
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Чайка» зареєстрована викон комом Свердловської міської ради Луганської області 03.02.2004, ідент. код 20189608, що підтверджуєт ься свідоцтвом про державну реєстрацію ( а.с. 22).
20 січня 1998 року відповідач за реєстрований в Управлінні пенсійного фонду України в м. свердловську луганської о бласті платником страхових в несків, що підтверджується з аявою (а.с. 21)
01 січня 2011 року набрав чиннос ті Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на зага льнообов'язкове державне с оціальне страхування» від 08.07 .2010 №2464- VI, який визначає правові т а організаційні засади забез печення збору та обліку єдин ого внеску на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування, умови та порядок й ого нарахування і сплати та п овноваження органу, що здійс нює його збір та ведення облі ку.
Відповідно до ст. 1 Закону №246 4- VI єдиний внесок на загальноо бов'язкове державне соціал ьне страхування (далі - єдин ий внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи заг альнообов'язкового держав ного соціального страхуванн я в обов'язковому порядку т а на регулярній основі з мето ю забезпечення захисту у вип адках, передбачених законода вством, прав застрахованих о сіб та членів їхніх сімей на о тримання страхових виплат (п ослуг) за діючими видами зага льнообов'язкового державн ого соціального страхування
Згідно ст. 3 Закону №2464- VI збір т а ведення обліку єдиного вне ску здійснюються за принципа ми: Збір та ведення обліку єди ного внеску здійснюються за принципами:
законодавчого визначення умов і порядку його сплати;
обов'язковості сплати;
законодавчого визначення розміру єдиного внеску та пр опорцій його розподілу за ви дами загальнообов'язковог о державного соціального стр ахування;
прозорості та публічності діяльності органу, що здійсн ює збір та веде облік єдиного внеску;
захисту прав та законних ін тересів застрахованих осіб;
державного нагляду за збор ом та веденням обліку єдиног о внеску;
відповідальності платникі в єдиного внеску та органу, що здійснює збір та веде облік є диного внеску, за порушення н орм цього Закону, а також за не виконання або неналежне вико нання покладених на них обов 'язків.
Відповідно до п.1 ч. 1 ст. 4 Закон у №2464- VI платниками єдиного вне ску є роботодавці: підприємс тва, установи та організації , інші юридичні особи, утворен і відповідно до законодавств а України, незалежно від форм и власності, виду діяльності та господарювання, які викор истовують працю фізичних осі б на умовах трудового догово ру (контракту) або на інших умо вах, передбачених законодавс твом, чи за цивільно-правовим и договорами (крім цивільно-п равового договору, укладеног о з фізичною особою - підпри ємцем, якщо виконувані робот и (надавані послуги) відповід ають видам діяльності, зазна ченим у витягу з Єдиного держ авного реєстру юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців), у тому числі філії, пред ставництва, відділення та ін ші відокремлені підрозділи з азначених підприємств, устан ов і організацій, інших юриди чних осіб, які мають окремий б аланс і самостійно ведуть ро зрахунки із застрахованими о собами.
Згідно ч.2 ст. 6 Закону №2464- VI пла тник єдиного внеску зобов'я заний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчисл ювати і сплачувати єдиний вн есок.
Відповідачем самостійно о бчислено та нараховано за пе ріод з 01.01.2011 по 01.08.2011 суму єдиного в неску, що підлягає до сплати у розмірі 2334,20 грн., що підтверджу ється звітами (а.с. 35-47).
Згідно ст. 9 Закону №2464- VI сплат а єдиного внеску здійснюєтьс я виключно у національній ва люті шляхом внесення відпові дних сум єдиного внеску на ра хунки територіальних органі в Пенсійного фонду, відкриті в органах Державного казнач ейства України для його зара хування.
Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платни ком безготівкових коштів з й ого банківського рахунку.
Платники єдиного внеску зо бов'язані сплачувати єдини й внесок, нарахований за відп овідний базовий звітний пері од, не пізніше 20 числа місяця, щ о настає за базовим звітним п еріодом.
При цьому платники, зазначе ні у пункті 1 частини першої ст атті 4 цього Закону, під час ко жної виплати заробітної плат и (доходу, грошового забезпеч ення), на суми якої (якого) нара ховується єдиний внесок, одн очасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єд иний внесок у розмірі, встано вленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахов аний на ці виплати, вже сплаче ний у строки, встановлені абз ацом першим цієї частини, або за результатами звірення пл атника з територіальним орга ном Пенсійного фонду за плат ником визнана переплата єдин ого внеску, сума якої перевищ ує суму внеску, що підлягає сп латі, або дорівнює їй. Кошти пе рераховуються одночасно з от риманням (перерахуванням) ко штів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпече ння), у тому числі в безготівко вій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оп лату праці (виплату доходу, гр ошового забезпечення) вважає ться отримання відповідних с ум готівкою, зарахування на р ахунок одержувача, перерахув ання за дорученням одержувач а на будь-які цілі, отримання т оварів (послуг) або будь-яких і нших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат , фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно і з законодавством або виконав чими документами чи будь-яки х інших відрахувань.
Базовим звітним періодом є календарний місяць (ч.8 ст. 9 Зак ону №2464- VI)
Відповідно до ч.11 ст. 9 Закону №2464- VI у разі несвоєчасної або н е в повному обсязі сплати єди ного внеску до платника заст осовуються фінансові санкці ї, передбачені цим Законом, а п осадові особи, винні в поруше нні законодавства про збір т а ведення обліку єдиного вне ску, несуть дисциплінарну, ад міністративну, цивільно-прав ову або кримінальну відповід альність згідно із законом.
Єдиний внесок підлягає спл аті незалежно від фінансовог о стану платника (ч.12 ст. 9 Закон у №2464- VI).
Проте в порушення вимог ст. 9 Закону №2464- VI відповідачем не с плачено єдиний внесок за пер іод з 01.01.2011 по 01.08.2011 у розмірі 2334,20 грн ., що підтверджується розраху нком позовних вимог (а.с.5), карт кою особового рахунку відпов ідача (а.с. 8-13).
Відповідно до п.6 ч. 1 ст. 1 Закон у №2464- VI недоїмка - сума єдиног о внеску, своєчасно не нарахо вана та/або не сплачена у стро ки, встановлені цим Законом, о бчислена територіальними ор ганами Пенсійного фонду Укра їни у випадках, передбачених цим Законом.
За таких обставин у відпові дача утворилась недоїмка зі спалти єдиного внеску у розм ірі 2334,20 грн.
Крім того, відповідно до кар тки особового рахунку у відп овідача станом на 01.08.2011 обліков уються штрафні сакції у розм ірі 170,00 грн, які нараховано 29.03.2011 ( а.с.8).
Отже, заборгованість відпо відача зі сплати єдиного вне ску станом на 01.08.2011 становить 2504, 20 грн, з яких недоїмка - 2334,20грн , та штрафні санкції - 170,00 грн.
Згідно з ч.3 ст. 25 Закону №2464- VI су ми недоїмки стягуються з нар ахуванням пені та застосуван ням штрафів.
Відповідно до ч.4 ст. 25 Закону №2464- VI територіальний орган Пе нсійного фонду у порядку, за ф ормою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодже нням з центральним органом в иконавчої влади у сфері прац і та соціальної політики, над силає платникам єдиного внес ку, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.
Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.
Платник єдиного внеску зоб ов'язаний протягом десяти р обочих днів з дня надходженн я вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та шт рафів разом з нарахованою пе нею.
У разі незгоди з розрахунко м суми недоїмки платник єдин ого внеску узгоджує її з орга ном Пенсійного фонду в поряд ку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з цент ральним органом виконавчої в лади у сфері праці та соціаль ної політики.
У разі якщо згоди з органом Пенсійного фонду не досягнут о, платник єдиного внеску зоб ов'язаний сплатити суми нед оїмки та штрафів разом з нара хованою пенею протягом десят и робочих днів з дня надходже ння рішення відповідного орг ану Пенсійного фонду або оск аржити вимогу до органу Пенс ійного фонду вищого рівня чи в судовому порядку.
У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти робо чих днів з дня надходження ви моги не сплатив зазначені у в имозі суми недоїмки та штраф ів разом з нарахованою пенею , не узгодив вимогу з органом П енсійного фонду, не оскаржив вимогу в судовому порядку аб о не сплатив узгоджену суму н едоїмки протягом десяти робо чих днів з дня надходження уз годженої вимоги, територіаль ний орган Пенсійного фонду н адсилає в порядку, встановле ному законом, до підрозділу д ержавної виконавчої служби в имогу про сплату недоїмки.
У випадках, зазначених в абз аці шостому цієї частини, тер иторіальний орган Пенсійног о фонду також має право зверн утися до суду з позовом про ст ягнення недоїмки.
На виконання вказаної норм и позивачем 05 серпня 2011 винесе но вимогу№Ю-42/7 про сплату борг у у сумі 112301,31 грн. (а.с. 14), яку на адр есу відповідача було направл ено 05.08.2011 рекомендованим листо м з повідомленням про вручен ня поштового відправлення (а .с. 50).
Конверт з вимогою повернут о з відміткою «за зазначеною адресою не проживає» (а.с. 49).
Відповідач станом на час ро згляду справи самостійно у д обровільному порядку заборг ованість не сплатив.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України кожен зобов'яза ний сплачувати податки і збо ри в порядку і розмірах, встан овлених законом.
Згідно ст. 13 Закону №2464- VI Пенсі йний фонд та його територіал ьні органи мають право: засто совувати фінансові санкції, передбачені цим Законом, стя гувати з платників несплачен і суми єдиного внеску.
На підставі вищевикладено го, суд вважає позовні вимоги про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «Чайка» недоїмки зі сплати є диного внеску на загальнообо в'язкове державне соціальн е страхування у розмірі 2334,20 гр н. та штрафні санкції у сумі 170 г рн., обґрунтованими та такими , що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст.94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 17, 18, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Упр авління Пенсійного фонду У країни в м. Свердловську Луга нської області до товариства з обмеженою відповідальніст ю «Чайка» про стягнення недо їмки зі сплати єдиного внеск у на загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я у розмірі 2334,20 грн. та штрафні с анкції у сумі 170 грн. задовольн ити повністю.
Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Чайка» (ідент код 20189608, 94800, Луг анська область, м. Свердловсь к, вул. Лутугіна, 1) на користь Управління Пенсійного фон ду України в м. Свердловську Л уганської області (ідент код 21792442 , 98400, Луганська область, м. Св ерловську, вул. Пирогова, 9) нед оїмку за період з 01.01.2011 по 01.08.2011 зі сплати єдиного внеску на заг альнообов'язкове державне соціальне страхування у роз мірі 2334,20 (дві тисячі триста три дцять чотири гривні 20 коп.) грн . та штрафних санкцій у розмір і 170,00 (сто сімдесят гривень 00 коп .) грн.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційн ого адміністративного суду.
Апеляційна скарга п одається до Донецького апел яційного адміністративного суду через Луганський окру жний адміністративний суд. К опія апеляційної скарги од ночасно надсилається особою , яка її подає, до суду апеляці йної інстанції.
Апеляційна скарга н а постанову суду першої ін станції подається протягом десяти днів з дня її прогол ошення. У разі застосування с удом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийн яття постанови у письмовом у провадженні апеляційна ск арга подається протягом дес яти днів з дня отримання ко пії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених част иною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено п ро можливість отримання ко пії постанови суду безпосер едньо в суді, то десятиден ний строк на апеляційне оск арження постанови суду обчи слюється з наступного дня після закінчення п'ятиденно го строку з моменту отрима ння суб'єктом владних повнов ажень повідомлення про можл ивість отримання копії пост анови суду.
Постанова набирає за конної сили після закінченн я строку подання апеляційн ої скарги, встановленого ста ттею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляц ійної скарги судове рішення , якщо його не скасовано, набир ає законної сили після повер нення апеляційної скарги, в ідмови у відкритті апеляційн ого провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.
Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.
Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанова складе на у повному обсязі 10 жовтня 2011 року.
Суддя Р.С. Твердохліб
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2011 |
Оприлюднено | 20.10.2011 |
Номер документу | 18654413 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Р.С. Твердохліб
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні