ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 червня 2011 р. Справа № 2-а-580/08/2107
Категорія:6.2.1 Головуючий в 1 інстанції: Кр апівіна О.П.
Судова колегія Одеського апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого судді Крусян А.В.,
суддів Джабурії О.В., Шляхти цького О.І.,
при секретарі Пеха Л.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Од есі апеляційну скаргу Хер сонської міжрайонної прир одоохоронної прокуратури в і нтересах держави в особі Хе рсонської обласної держав ної адміністрації на постано ву Генічеського районного су ду Херсонської області від 19 л истопада 2008 року у справі за ад міністративним позовом прив атного підприємства «Чонгар »до Генічеської районної дер жавної адміністрації про виз нання дій незаконними та зоб ов' язання вчинити певні дії , -
В С Т А Н О В И Л А:
17.11.2008р. позивач звернувся до суду з позовом до Генічесько ї районної державної адмініс трації, в якому просив визнат и право на земельну ділянку п лощею 8га, розташованої за меж ами населеного пункту с. Стрі лкове на території Стрільків ської сільської ради Генічес ького району Херсонської обл асті; визнати дії районної де ржавної адміністрації незак онними та зобов' язати відпо відача укласти договір оренд и земельної ділянки площею 8г а, розташованої за межами нас еленого пункту с. Стрілкове н а території Стрільківської с ільської ради Генічеського р айону Херсонської області.
Постановою Генічеського р айонного суду Херсонської об ласті від 19.11.2008 р. позовні вимог и задоволено частково, визна но дії Генічеської районної державної адміністрації у ча стині відмови погодження про екту землеустрою щодо відвед ення земельної ділянки прива тному підприємству «Чонгар» площею 8га, розташованої за ме жами населеного пункту с. Стр ілкове на території Стрількі вської сільської ради Геніче ського району Херсонської об ласті, кадастровий номер зем ельної ділянки 6522185200:11:014:0230 незако нними; зобов' язано Генічесь ку районну державну адмініст рацію укласти договір оренди земельної ділянки площею 8га , розташованої за межами насе леного пункту с. Стрілкове на території Стрільківської сі льської ради Генічеського ра йону Херсонської області, ка дастровий номер земельної ді лянки 6522185200:11:014:0230 з приватним підп риємством «Чонгар»відповід но до норм закону. В частині ви знання права на земельну діл янку за позивачем справу зак рито.
Не погоджуючись з вказаним судовим рішенням, Херсонськ а міжрайонна природоохоронн а прокуратура в інтересах де ржави в особі Херсонської обласної державної адмініс трації подала апеляційну ска ргу, в якій просить постанову суду скасувати та ухвалити н ову про відмову у задоволенн і позовних вимог.
Заслухавши суддю-доповіда ча, розглянувши матеріали сп рави, перевіривши доводи апе ляційної скарги, законність та обґрунтованість судового рішення в межах апеляційної скарги, колегія суддів вважа є, що апеляційна скарга підля гає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції вст ановлено, що 22.05.2007р. позивач пер еміг у конкурсі з набуття пра ва довгострокової оренди зем ельної ділянки площею 8га, ро зташованої за межами населен ого пункту с.Стрілкове на тер иторії Стрільківської сільс ької ради Генічеського район у Херсонської області, кадас тровий номер земельної ділян ки 6522185200:11:014:0230, яка належить до зем ель запасу рекреаційного при значення на території Стріль ківської сільської ради. Кон курс проводився відповідаче м на підставі відповідного р озпорядження голови Генічес ької районної державної адмі ністрації від 13.03.2007р. № 209.
Після виконання всіх умов к онкурсу відповідачем було ви дано розпорядження від 10.01.2008р. № 10 про надання згоди на розроб ку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянк и в оренду позивачу. /а.с.9/
Позивачем було замовлено р озробку проекту землеустрою щодо відведення зазначеної земельної ділянки в оренду /а .с.17/, який погоджений відповід ними державними органами.
Відповідно до висновку дер жавної експертизи землевпор ядної документації від 01.10.2008р. № 999-08, проект землеустрою не від повідає вимогам чинного зако нодавства України, встановле ним нормам і правилам, оцінює ться негативно та не погоджу ється. /а.с.14/
Листом від 14.11.2008р. № 02.6.3-302/2545 відпо відач повідомив позивача про відмову в задоволенні заяви останнього щодо затвердженн я проекту землеустрою щодо в ідведення зазначеної земель ної ділянки в оренду. /а.с.13а/
Відповідно до ч.7 ст.123 Земель ного кодексу України (у редак ції чинній на момент вирішен ня справи судом першої інста нції), погоджений проект відв едення земельної ділянки піс ля одержання позитивного вис новку державної землевпоряд ної експертизи у випадках, пе редбачених законом, подаєтьс я разом з клопотанням про над ання земельної ділянки до ві дповідної державної адмініс трації, Ради міністрів Автон омної Республіки Крим або сі льської, селищної, міської, ра йонної, обласної ради, які роз глядають його в місячний стр ок і в межах своїх повноважен ь, визначених цим Кодексом, пр иймають рішення про надання земельної ділянки у користув ання.
Згідно з абз.7 ст.9 Закону Укра їни «Про державну експертизу землевпорядної документаці ї», обов'язковій державній ек спертизі підлягають проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок особливо цінних земель, земель лісого сподарського призначення, а також земель водного фонду, п риродоохоронного, оздоровчо го, рекреаційного та історик о-культурного призначення.
Таким чином, відмовляючи по зивачу у погодженні проекту землеустрою, відповідач дотр имався вимог законодавства У країни.
Відповідно до п. 12 Перехідни х положень ЗК, до розмежуванн я земель державної та комуна льної власності повноваженн я щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у прив атну власність, та земель, заз начених в абзаці третьому ць ого пункту) в межах населених пунктів здійснюють відповід ні сільські, селищні, міські р ади, а за межами населених пун ктів - відповідні органи вико навчої влади.
Стаття 93 Земельного кодексу України передбачає, що право м оренди земельної ділянки є засноване на договорі строк ове платне володіння і корис тування земельною ділянкою, необхідною орендареві для пр овадження підприємницької т а іншої діяльності.
Відповідно до ст.2 Закону Ук раїни «Про оренду землі», від носини, пов'язані з орендою зе млі, регулюються Земельним к одексом України, Цивільним к одексом України, цим Законом , законами України, іншими нор мативно-правовими актами, пр ийнятими відповідно до них, а також договором оренди земл і. Відносини, пов'язані з оренд ою земельних ділянок, на яких розташовані цілісні майнові комплекси підприємств, уста нов і організацій державної або комунальної власності, а також заснованих на майні, що належить Автономній Республ іці Крим, та їх структурних пі дрозділів, регулюються цим З аконом з урахуванням особлив остей, передбачених Законом України «Про оренду державно го та комунального майна».
Згідно з ч.1 ст. 124 ЗК (у редакці ї чинній на момент вирішення справи судом першої інстанц ії) передача в оренду земельн их ділянок, що перебувають у д ержавній або комунальній вла сності, здійснюється на підс таві рішення відповідного ор гану виконавчої влади або ор гану місцевого самоврядуван ня чи договору купівлі-прода жу права оренди земельної ді лянки (у разі продажу права ор енди) шляхом укладення догов ору оренди земельної ділянки .
Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про оренду землі»у кладення договору оренди зем ельної ділянки із земель дер жавної або комунальної власн ості здійснюється на підстав і рішення відповідного орган у виконавчої влади або орган у місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у по рядку, передбаченому Земельн им кодексом України, або за ре зультатами аукціону.
Частиною 1 ст. 116 ЗК передбаче но, що громадяни та юридичні о соби набувають права власнос ті та права користування зем ельними ділянками із земель державної або комунальної вл асності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визнач ених цим Кодексом, або за резу льтатами аукціону.
Відповідно до ч. 4 ст. 122 ЗК, обл асні державні адміністрації передають земельні ділянки на їх території із земель дер жавної власності у власність або у користування у межах мі ст обласного значення та за м ежами населених пунктів для всіх потреб, крім випадків, ви значених частинами третьою, сьомою цієї статті.
Отже, з аналізу вказаної нор ми, крім того, вбачається, що п овноваження щодо розпорядже ння зазначеної спірної ділян ки покладено на Херсонську о бласну державну адміністрац ію.
Разом з тим, відповідно до ч .2 ст.18 КАС України окружним адм іністративним судам підсудн і адміністративні справи, у я ких однією зі сторін є орган державної влади, інший держа вний орган, орган влади Автон омної Республіки Крим, їх пос адова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим К одексом, та крім справ з приво ду їхніх рішень, дій чи бездія льності у справах про адміні стративні проступки та справ , які підсудні місцевим загал ьним судам як адміністративн им судам.
Відповідно до п.5 розділу VII П рикінцевих та перехідних пол ожень КАС України до початку діяльності окружних та апел яційних адміністративних су дів підсудні їм справи виріш ують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місце ві та апеляційні загальні су ди за правилами КАС України.
Враховуючи, що Херсонськ ий окружний адміністратив ний суд почав свою діяльніст ь з 14.07.2008 року, то дана справа в по рядку адміністративного суд очинства на момент подання п озову була підсудна Херсо нському окружному адмініс тративному суду.
Згідно з п.4 ч.1 ст. 202 КАС Україн и порушення правил предметно ї підсудності є підставою дл я скасування рішення суду пе ршої інстанції та ухвалення нового рішення.
За таких обставин, судова ко легія вважає, що справу розгл януто і вирішено неповноважн им судом та судом першої інст анції при вирішені справи по рушено норми матеріального п рава, внаслідок чого апеляці йна скарга підлягає задоволе нню, а постанова суду першої і нстанції в порядку ст. 202 КАС У країни скасуванню з ухваленн ям нової постанови про відмо ву в задоволенні позовних ви мог.
Керуючись ст.ст. 198, 202, 205, 207 КАС Ук раїни, судова колегія, -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Херсо нської міжрайонної природ оохоронної прокуратури в інт ересах держави в особі Херс онської обласної державно ї адміністрації задовольнит и, постанову Генічеського ра йонного суду Херсонської обл асті від 19 листопада 2008 року ск асувати в частині задоволенн я позовних вимог.
Прийняти в цій частині нову постанову, якою відмовити у з адоволенні позову приватно го підприємства «Чонгар»до Г енічеської районної державн ої адміністрації про визнанн я дій незаконними та зобов' язання вчинити певні дії.
В іншій частині постанову з алишити без змін.
Постанова апеляційного су ду набирає законної сили піс ля її проголошення та може бу ти оскаржена в касаційному п орядку до Вищого адміністрат ивного суду України протягом двадцяти днів з дня складанн я її в повному обсязі.
Головуючий:
Судді:
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.06.2011 |
Оприлюднено | 20.10.2011 |
Номер документу | 18666540 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Крусян А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні