5008/1251/2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
28.09.2011 Справа № 5008/1251/2011
За позовом товариства з обмеженою відповідальністю „СОФІМ”, м. Львів
до комунального підприємства центральної районної аптеки № 11 м. Виноградів Закарпатського обласного об'єднання „Фармація”, м. Виноградів
про стягнення суми 2 627 грн. 87 коп., в т.ч. 2 150 грн. 30 коп. заборгованості за поставлений товар згідно договору № 21/11 від 03.06.2011 року, 438 грн. 51 коп. відсотків за користування чужими грошовими коштами та 39 грн. 06 коп. пені,
Суддя господарського суду – В.В.Мокану
представники:
Позивача – не з'явився
Відповідача – не з'явився
СУТЬ СПОРУ: товариством з обмеженою відповідальністю „СОФІМ”, м. Львів заявлено позов до комунального підприємства центральної районної аптеки № 11 м. Виноградів Закарпатського обласного об'єднання „Фармація”, м. Виноградів про стягнення суми 2 627 грн. 87 коп., в т.ч. 2 150 грн. 30 коп. заборгованості за поставлений товар згідно договору № 21/11 від 03.06.2011 року, 438 грн. 51 коп. відсотків за користування чужими грошовими коштами та 39 грн. 06 коп. пені.
Позивач обґрунтовує позовні вимоги порушенням відповідачем зобов'язання по повній та своєчасній оплаті отриманого товару згідно договору купівлі – продажу № 21/11 від 03.06.2011 року в сумі 2 150 грн. 30 коп.
Надісланим на адресу суду поясненням від 26.09.2011 року повідомив суд про неможливість проведення звірки взаєморозрахунків з відповідачем, проведення якої вимагалось ухвалою господарського суду від 13.09.2011 року, оскільки лист позивача з актом звірки взаєморозрахунків від 14.09.2011 року, надісланий відповідачеві рекомендованим листом 22.09.2011 року повернуто поштовим відділенням зв'язку з відміткою „за зазначеною адресою не проживає”; 23.09.2011 року позивачем було надіслано до відповідача (за адресою, підтвердженою витягом з ЄДРЮОФОП) свого компетентного представника, проте, звірка проведена не була, так як за даною адресою не виявлено жодних ознак діяльності відповідача – КП центральної районної аптеки № 11 м. Виноградів, а саме, зачинені двері, відсутній будь – який персонал та директор КП ЦРА № 11. Додатково просить суд приєднати до матеріалів справи довідку № 2015-50/600.2/620 від 26.09.2011 року, видану ЛВ ПАТ „Укрсоцбанк”, на підтвердження того, що за період з 03.06.2011 року по 25.09.2011 року на поточний рахунок позивача від відповідача надійшли платежі на загальну суму 300 грн. з призначенням платежу: за медикаменти по рахунку № РН-0000043 від 03.06.2011 року. Інших платежів по накладних № РН-0000043 від 03.06.2011 року та № РН-0000067 від 14.07.2011 року позивачем не отримано.
Відповідач, належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи (ухвала суду про порушення провадження у справі від 31.08.2011 року та ухвала про відкладення розгляду справи від 13.09.2011 року надіслані відповідачеві на адресу, зазначену в позовній заяві та підтверджену витягом з ЄДРЮОФОП) рекомендованим
продовження рішення господарського суду Закарпатської області від 28.09.2011 року у справі № 5008/1251/2011
листом) у судове засідання явку уповноваженого представника не забезпечив, витребувані ухвалами суду документи не подав. Надіслана кореспонденція повернута поштовим відділенням зв'язку на адресу господарського суду з відміткою „за зазначеною адресою не проживає”. За таких обставин справа розглядається в порядку ст. 75 Господарського процесуального кодексу України за наявними в ній матеріалами.
Вивчивши та дослідивши матеріали справи, суд
встановив:
Між сторонами спору 03.06.2011 року укладено договір купівлі – продажу № 21/11, згідно умов якого продавець (позивач) зобов'язався протягом терміну дії договору передавати у власність покупця (відповідача) непродовольчий товар, асортимент, кількість та ціна якого зазначаються в видаткових накладних, які є невід'ємними частинами договору, а останній зобов'язався приймати та оплачувати товар у відповідності до умов укладеного договору.
Договір укладено строком до 31.12.2011 року.
Умови та строк оплати сторонами погоджено у п. 4 договору, який передбачає, що оплата покупцем товару здійснюється шляхом перерахування грошових коштів на банківський рахунок продавця протягом 21 календарного дня з моменту отримання кожної партії товару у розмірі суми, зазначеної у накладній. За згодою сторін оплата може бути здійснена шляхом 100% попередньої або часткової оплати.
Матеріалами справи встановлено, що позивач взяті на себе зобов'язання згідно договору № 21/11 від 03.06.2011 року виконав повністю, згідно видаткових накладних № РН-0000043 від 03.06.2011 року на суму 1 082 грн. 85 коп. та № РН-0000067 від 14.07.2011 року на суму 1 367 грн. 45 коп. передав відповідачеві товар на загальну суму 2 450 грн. 30 коп.
Із матеріалів справи слідує, що відповідач взятих на себе зобов'язань по повній та своєчасній оплаті отриманого товару не виконав, за закінченням строку відстрочення платежу за отриманий товар сплатив частково (часткова оплата в сумі 300 грн. підтверджена довідкою № 2015-50/600.2/620 від 26.09.2011 року ЛВ ПАТ „Укрсоцбанк”), внаслідок чого виникла заборгованість перед позивачем, що згідно поданого ним розрахунку станом на час розгляду справи становить суму 2 150 грн. 30 коп.
У відповідності до ст. 193 Господарського кодексу України від 16.01.2003 року № 436-IV, ст. 526 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 року № 435-IV, зобов'язання має виконуватися належним чином. Порушене право позивача підлягає захисту судом шляхом стягнення з відповідача на його користь суми 2 150 грн. 30 коп. заборгованості за отриманий товар (товарів медичного призначення).
За прострочку виконання відповідачем своїх зобов'язань по оплаті отриманого товару, позивач, посилаючись на ст. 536 Цивільного кодексу України, просить стягнути з нього суму 438 грн. 51 коп. відсотків за користування чужими грошовими коштами.
Статтею 536 ЦК України передбачено, що за користування чужими грошовими коштами боржник зобов'язаний сплачувати проценти. Розмір процентів за користування чужими грошовими коштами встановлюється договором, законом або іншим актом цивільного законодавства.
продовження рішення господарського суду Закарпатської області від 28.09.2011 року у справі № 5008/1251/2011
За умовами п. 5.3. договору у випадку порушення строків оплати за товар, покупець крім сплати неустойки також зобов'язаний сплатити продавцю проценти за користування чужими грошовими коштами в розмірі 0,5 % від несвоєчасно сплаченої суми за кожен день прострочення оплати.
Отже, нараховані позивачем проценти за користування чужими грошовими коштами за період з 23.06.2011 року по 25.08.2011 року складають суму 438 грн. 51 коп., підлягають стягненню з відповідача.
Разом з тим, пунктом 5.2. договору встановлено, що покупець у разі порушення строків оплати за товар зобов'язаний сплатити продавцю пеню за кожен день прострочки у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла у період прострочення.
Пеня, нарахована позивачем на підставі п. 5.2. договору в розмірі подвійної облікової ставки НБУ за кожний день прострочення за період з 17.07.2011 року по 25.08.2011 року у зв'язку з порушенням строків оплати за товар, складає суму 39 грн. 06 коп., підлягає задоволенню.
Судові витрати підлягають віднесенню на відповідача на підставі ст. 49 Господарського процесуального кодексу України у розмірі 102 грн. на відшкодування витрат по сплаті державного мита та 236 грн. витрат на інформаційно – технічне забезпечення судового процесу.
Керуючись ст. 526, 536 Цивільного кодексу України, ст. 193 Господарського кодексу України, ст. 49, ст. ст. 82 – 85 Господарського процесуального кодексу України,
СУД ВИРІШИВ:
1. Позов задоволити повністю.
2. Стягнути з комунального підприємства центральної районної аптеки № 11 м. Виноградів Закарпатського обласного об'єднання „Фармація”, вул. Миру, 16, м. Виноградів (код 01977211) на користь товариства з обмеженою відповідальністю „СОФІМ”, вул. Шполянська, 22/29, м. Львів (код 37613427) суму 2 627 (дві тисячі шістсот двадцять сім) грн. 87 коп., в т.ч. 2 150 (дві тисячі сто п'ятдесят) грн. 30 коп. заборгованості за поставлений товар згідно договору № 21/11 від 03.06.2011 року, 438 (чотириста тридцять вісім) грн. 51 коп. відсотків за користування чужими грошовими коштами та 39 (тридцять дев'ять) грн. 06 коп. пені, а також суму 102 (сто дві) грн. на відшкодування витрат по сплаті державного мита та 236 (двісті тридцять шість) грн. витрат на інформаційно – технічне забезпечення судового процесу.
3.Рішення набирає законної сили в порядку ст. 85 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя В.В.Мокану
Повний текст рішення підписано 04.10.2011 року.
Суд | Господарський суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2011 |
Оприлюднено | 20.10.2011 |
Номер документу | 18668814 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Закарпатської області
Мокану В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні