Постанова
від 13.10.2011 по справі 2а/0570/14370/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

Україна  

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

   

 13 жовтня 2011 р.                                                                       справа № 2а/0570/14370/2011

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:  13-00

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого                                                  судді  Толстолуцької М.М.

при секретарі                                                  Перовій В.В.

розглянув у  відкритому судовому засіданні  адміністративну справу за позовом:

Управління Пенсійного фонду України в місті Костянтинівка Донецької області   (м. Костянтинівка)

до

Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» (м. Костянтинівка)

про

стягнення заборгованості із сплати страхових внесків та фінансових санкції у розмірі 139 369, 98 грн.

за участю представників сторін:

від позивача – ОСОБА_1 – за довіреністю

від відповідача -  ОСОБА_2 – за довіреністю

Управління Пенсійного фонду України в місті Костянтинівка Донецької області   звернувся до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» про стягнення заборгованості із сплати страхових внесків та фінансових санкції у розмірі 139 369, 98 грн.

Представник позивача у судовому засіданні підтримує позовні вимоги, просить задовольнити адміністративний позов.

Представник відповідача  у судовому засіданні заперечував проти адміністративного позову, просив відмовити у задоволені позову.

Заслухавши пояснення представника позивача та заперечення представника відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи  докази, суд –

ВСТАНОВИВ:

18 серпня 2011 року Управління Пенсійного фонду України в місті Костянтинівка Донецької області   звернувся до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Комунального підприємства «Служба єдиного замовника», мотивуючи свої вимоги тим, що Управлінням Пенсійного фонду України в місті Костянтинівка Донецької області проведено перевірку додержання вимог   Закону України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, в тому числі стосовно Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна організація №2» Міського комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне управління» (код ЄДРПОУ 32318852).

За результатами перевірки встановлено, що Комунальне підприємство «Житлово-експлуатаційна організація №2» Міського комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне управління» є боржником за платежами до бюджету Пенсійного фонду та має заборгованість і сплати обов`язкових платежів в розмірі 141 556,72 грн.

У порушення вимог Закону України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” Комунальне підприємство «Житлово-експлуатаційна організація №2» Міського комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне управління» своєчасно не сплатило страхові внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, в результаті чого  має прострочену заборгованість зі сплати цих внесків, а також позивачем було нарахована фінансові санкції в загальному розмірі 139 969,98 грн.

При цьому, позивач посилаючись на рішення Костянтинівської міської ради від 25.09.08р. за №5/33-733 «Про упорядкування утримання житлового фонду Костянтинівської міської ради», яким було доручено здійснити ліквідацію  дочірніх підприємств «Житлово-експлуатаційна організація №2» Міського комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне управління» відповідно до діючого законодавства вважає правонаступником останнього Комунальне підприємство «Служба єдиного замовника» та просить задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Відповідач позовні вимоги не визнав, надав заперечення на адміністративний позов в яких зазначив, що згідно з рішенням Костянтинівської міської ради від 25.09.08р. за №5/33-733 «Про упорядкування утримання житлового фонду Костянтинівської міської ради» Комунальне підприємство «Служба єдиного замовника» є правонаступником прав та обов`язків Дочірнього підприємства «Житлово-експлуатаційна організація №2» Міського комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне управління» у питаннях обслуговування міського житлового фонду, які виникли у останнього за результатами виконання обов`язків згідно договорів по обслуговуванню міського житлового фонду з прийняттям дебіторської та кредиторської заборгованості, яка виникла за результатами вказаної діяльності.

Також, відповідач зазначає, що здійснення обов`язкових платежів та зборів, нарахування заробітної плати, подача фінансової звітності та інше є господарською діяльністю Дочірнього підприємства «Житлово-експлуатаційна організація №2» Міського комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне управління» та повноваження по її здійсненню не передавались Комунальному підприємству «Служба єдиного замовника». Крім того, відповідач зазначає, що станом на 06.10.11р. Дочірнє підприємство «Житлово-експлуатаційна організація №2» Міського комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне управління» є самостійною  юридичною особою та у встановленому законом порядку не ліквідовано. На підставі викладеного просить суд відмовити у задоволені позовних вимог.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов не підлягає задоволенню з таких підстав.

Судом встановлено, що Управління Пенсійного фонду України в місті Костянтинівка Донецької області  є суб’єктом владних повноважень -   органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього ст. 12 Прикінцевих положень Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 1 березня 2001 року № 121/2001 з наступними змінами та доповненнями.

У відповідності до п. 12 Прикінцевих положень Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, у період до перетворення Пенсійного фонду України в неприбуткову самоврядну організацію він функціонує як центральний орган виконавчої влади на підставі норм цього Закону (крім норм, зазначених в абзаці шостому пункту 1 цього розділу) та Положення про Пенсійний фонд України, яке затверджує Президент України. Бюджет Пенсійного фонду України в зазначений період затверджує Кабінет Міністрів України.

Згідно  зі ст. 1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 1 березня 2001 року № 121/2001 з наступними змінами та доповненнями,  пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, призначає пенсії та готує документи для їх виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, інших соціальних виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України, здійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду України. Діяльність Пенсійного фонду України спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра праці та соціальної політики України.

Згідно ст. 15 Положення, Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві, Севастополі, та управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах.

У відповідності до п. 5 ст. 4 вказаного Положення   Пенсійний фонд України відповідно до покладених на нього завдань організовує, координує та контролює роботу органів Пенсійного фонду України щодо, зокрема, забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами законодавства про пенсійне забезпечення; забезпечення збирання та акумулювання страхових внесків, інших надходжень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не сплачених сум збору на обов'язкове державне пенсійне страхування; призначення і виплати пенсій; забезпечення повного та своєчасного фінансування витрат на виплату пенсій, допомоги на поховання та інших соціальних виплат, що здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України.

Правовідносини, що склалися між сторонами, регулюються Законом України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”.

Процедура реєстрації та обліку платників внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - страхові внески), обчислення і сплати страхових внесків та інших платежів до бюджету Пенсійного фонду України підприємствами, установами, організаціями (далі - Підприємства) незалежно від форм власності, виду діяльності і господарювання та фізичними особами, нарахування і сплати фінансових санкцій та пені, подання страхувальниками звітності управлінням Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах (далі - органи Пенсійного фонду України) визначається Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663

Так, відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” страхові внески до Пенсійного фонду України є цільовим загальнообов’язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом. Невиконання цього обов’язку платниками страхових внесків проводить до неповного формування коштів Пенсійного фонду України, і як наслідок, до несвоєчасних виплат пенсій пенсіонерам, що є порушенням ст. 46 Конституції України.

Згідно з ч. 4 ст. 20  Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” сплата страхових внесків здійснюється виключно в грошовій формі шляхом внесення відповідних сум страхових внесків до солідарної системи на банківські рахунки виконавчих органів Пенсійного фонду, а сум страхових внесків до накопичувальної системи пенсійного страхування - на банківський рахунок Накопичувального фонду або на банківський рахунок обраного застрахованою особою недержавного пенсійного фонду.

Частиною 6 ст. 20 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” передбачено, що страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач – Комунальне підприємство «Служба єдиного замовника» зареєстровано у якості юридичної особи Виконавчим комітетом Костянтинівської міської ради 14.12.05р., включене до ЄДРПОУ за номером 33980739.

Дочірнє підприємство «Житлово-експлуатаційна організація №2» Міського комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне управління» зареєстровано у якості юридичної особи Виконавчим комітетом Костянтинівської міської ради 03.02.03р., включене до ЄДРПОУ за номером 32318852. Станом на 10.10.11р. стан юридичної особи визначено: «в стані припинення підприємницької діяльності».

Відповідно до повідомлення Управління Пенсійного фонду України в місті Костянтинівка Донецької області від 17.02.03р. «Житлово-експлуатаційна організація №2» Міського комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне управління» була взята на облік Управлінням Пенсійного фонду України в місті Костянтинівка Донецької області за реєстраційним номером 05-29-02-1615.

За період з 01.01.08р. по 01.12.08р. Комунальне підприємство «Житлово-експлуатаційна організація №2» Міського комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне управління» має заборгованість перед Управлінням Пенсійного фонду України в місті Костянтинівка Донецької області по внескам на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

У строки встановлені  ст. 20  Закону  України  «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» страхувальник - Дочірнє підприємство «Житлово-експлуатаційна організація №2» Міського комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне управління» суму обов’язкових  страхових внесків не сплатив,  внаслідок чого до нього рішеннями Управлінням Пенсійного фонду України в місті Костянтинівка Донецької області №04-51/359 від 30.05.08р., №04-51/480 від 01.07.08р., №04-51/606 від 01.10.08р., №04-51/526 від 31.07.08р., №04-51/722 від 06.11.08р., №04-51/710 від 31.10.08р., №04-51/708 від 31.10.08р., №04-51/788 від 25.12.07р. було застосовано штрафні санкції за порушення положень статті 106  Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”.

22 травня 2006 року між Комунальним підприємством «Служба єдиного замовника»  та Дочірнім підприємством «Житлово-експлуатаційна організація №2» Міського комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне управління» було укладено договір №6-06/4 на виконання комунального замовлення по утриманню житлових будинків та прибудинкової територій місцевої ради.

Відповідно до п.1.2 вказаного договору метою договору є забезпечення надання населенню м. Костянтинівка кваліфікованого обслуговування та ремонту, переданих йому на обслуговування відповідно до додатку №1 цього договору, житлового фонду та прибудинкової територій, відповідно до умов цього договору.  

Згідно з п.1 вказаного договору Комунальне підприємство «Служба єдиного замовника» за дорученням Костянтинівської міської ради формує замовлення  Дочірньому підприємству «Житлово-експлуатаційна організація №2» Міського комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне управління» по наданню послуг житловому фонду м. Костянтинівка по утриманню та експлуатації житлових будинків, споруд та прибудинкової територій, здійснює керування житловим фондом, веде контроль над якістю та своєчасністю надання Дочірнім підприємством «Житлово-експлуатаційна організація №2» Міського комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне управління» послуг, проведення розрахунків за надані послуги.

Рішенням Костянтинівської міської ради від 25.09.08р. за №5/33-733 «Про упорядкування утримання житлового фонду Костянтинівської міської ради» було доручено здійснити ліквідацію  дочірніх підприємств «Житлово-експлуатаційна організація №2» Міського комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне управління» відповідно до діючого законодавства.

Пунктом 3 вказаного рішення Костянтинівської міської ради визначено, що Комунальне підприємство «Служба єдиного замовника» є правонаступником прав та обов`язків, зокрема Дочірнього підприємства «Житлово-експлуатаційна організація №2» Міського комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне управління» у питаннях обслуговування міського житлового фонду, які виникли у останнього за результатами виконання обов`язків згідно договорів по обслуговуванню міського житлового фонду з прийняттям дебіторської та кредиторської заборгованості, яка виникла за результатами вказаної діяльності станом на 01.10.08р.

Відповідно до Статуту Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» останнє було створено на підставі рішення Костянтинівської міської ради від 05.03.04р. №4/11-291 «Про прискорення реформування житлово-комунального господарства» у відповідності з чинним законодавством. Статут Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» не містить застережень відносно правонаступництва останнім дебіторської та кредиторської заборгованості Дочірнього підприємства «Житлово-експлуатаційна організація №2» Міського комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне управління».

Згідно відповіді Костянтинівської об’єднаної державної податкової інспекції, наданої на запит Донецького окружного адміністративного суду, Дочірнє підприємство «Житлово-експлуатаційна організація №2» Міського комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне управління» звітувало про результати фінансово-господарської діяльності до 09.02.11р., остання декларація з податку на прибуток та розрахунок частини прибутку, що підлягає сплаті до бюджетів надавались за звітний період – рік 2010.

Відповідно до положень  ч.6 ст.39 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» встановлює, що дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи є датою припинення юридичної особи.

На підтвердження заперечень проти адміністративного позову відповідачем надано описи документів, що надавались юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Підтвердження відомостей про юридичну особу» за 2009 рік та 2010 рік.

Враховуючи, що Дочірнє підприємство «Житлово-експлуатаційна організація №2» Міського комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне управління» здійснює господарську діяльність, звітує до державної податкової інспекції та у встановленому законом порядку не ліквідовано, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України в місті Костянтинівка Донецької до Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» про стягнення заборгованості із сплати страхових внесків та фінансових санкції у розмірі 139 369, 98 грн. необґрунтовані та не підлягають задоволеню, оскільки позивачем не доведено факт передачі відповідачу у справі кредиторської заборгованості Дочірнього підприємства «Житлово-експлуатаційна організація №2» Міського комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне управління» по сплаті страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не  підлягають стягненню.

На підставі вищевикладеного, керуючись Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 6 квітня 2011 року за №384/2011, Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663, Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», ст.ст. 17 - 20, 51, 69 - 72, 86, 94, 128, 158 - 164, 167 КАС України, суд, –

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в місті Костянтинівка Донецької області   до Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» про стягнення заборгованості із сплати страхових внесків та фінансових санкції у розмірі 139 369, 98 грн. – залишити без задоволення.

Постанову ухвалено у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини  13 жовтня 2011 року.

Повний текст постанови  складений 18 жовтня 2011 року.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб’єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п’ятиденного строку з моменту отримання суб’єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.   

 

                    

Суддя                                                                                                Толстолуцька М.М.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.10.2011
Оприлюднено20.10.2011
Номер документу18673850
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/14370/2011

Ухвала від 04.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 04.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 01.12.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Постанова від 13.10.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Толстолуцька М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні