ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
27 вересня 2011 року № 2а-11012/11/2670
Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі го ловуючого судді Смолія І.В. розглянувши в письмовому пр овадженні адміністративну с праву
За позовом Київського міського відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів
до Приватного підприємства «Поіск»
про стягнення заборгованост і у розмірі 50 248,27 грн.,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач Київське міс ьке відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів зверн увся до Окружного адміністра тивного суду м. Києва з позово м до Приватного підприємства «Поіск»про стягнення заборг ованості у розмірі 50 248,27 грн.
Ухвалою суду від 01.08.11р. відкри то провадження по справі та п ризначено до розгляду по сут і на 10.08.11р.
Судове засідання, що призна чалось на 10.08.11р., було відкладен о судом на 30.08.11р. у зв' язку з не явкою належним чином повідом лених представників сторін.
У судовому засіданні 30.08.11р. су дом було оголошено перерву д о 15.09.11р.
В судове засідання 15.09.11р. пред ставник позивача до суду не з ' явився, проте надіслав на а дресу суду клопотання про ро згляд справи за його відсутн ості.
У відповідності до ч. 6 ст. 128 Ко дексу адміністративного суд очинства України встановлен о, що якщо немає перешкод для р озгляду справи у судовому за сіданні, але прибули не всі ос оби, які беруть участь у справ і, хоча і були належним чином п овідомлені про дату, час і міс це судового розгляду, суд має право розглянути справу у пи сьмовому провадженні у разі відсутності потреби заслуха ти свідка чи експерта.
Представник відповідача, щ одо розгляду справи у порядк у письмового провадження не заперечував.
У зв' язку із наведеним суд ом у судовому засіданні 15.09.11р. п рийнято рішення про розгляду справи у письмовому провадж енні.
Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС Ук раїни у разі неявки у судове з асідання всіх осіб, які берут ь участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядк у письмового провадження), фі ксування судового засідання за допомогою звукозаписувал ьного технічного запису не з дійснюється.
Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали сп рави, всебічно і повно з' ясу вавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд м. Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідач Приватне підприємство «Поіск»(код ЄДР ПОУ 24259777) у 2010 році щомісяця подав ав звіти про наявність вільн их робочих місць (вакантних п осад) та потребу в працівника х форми №3-ПН до Печерського ц ентру зайнятості м. Києва, в як ому визначав кількість вільн их робочих місць та вакантни х посад. Цим відповідач підтв ердив, що не заперечує проти п рацевлаштування інвалідів і здійснив низку необхідних з аходів, спрямованих на викон ання покладеного на нього об ов' язку щодо створення робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів.
Частиною 1 статті 4 Закону Ук раїни "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні" передбачено, що держава створює правові, економічні , політичні, соціально-побуто ві та соціально-психологічні умови для задоволення потре б інвалідів у відновленні зд оров'я, матеріальному забезп еченню, посильній трудовій т а громадській діяльності.
Відповідно до положень ч.ч. 1, 2 ст. 19 Закону, для підприємств , установ, організацій, у тому числі підприємств, організац ій громадських організацій і нвалідів, фізичних осіб, які в икористовують найману працю , установлюється норматив ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів у розмірі 4 від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості 1 робочого місця. Підп риємства, установи, організа ції, у тому числі підприємств а, організації громадських о рганізацій інвалідів, фізичн і особи, які використовують н айману працю, самостійно роз раховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до норм ативу, встановленого частино ю 1 цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів .
Згідно з вимогами ч. 3 ст. 19 Зак ону підприємства, установи, о рганізації, у тому числі підп риємства, організації громад ських організацій інвалідів , фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно здійснюють працевлаштув ання інвалідів у рахунок нор мативів робочих місць виходя чи з вимог ст. 18 цього Закону.
Виконанням нормативу робо чих місць відповідно до зміс ту ч. 5 ст. 19 Закону, вважається п рацевлаштування підприємст вом, установою, організацією , у тому числі підприємством, о рганізацією громадських орг анізацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує най ману працю, інвалідів, для яки х це місце роботи є основним.
До виконання підприємства ми, установами, організаціям и, фізичними особами, які вико ристовують найману працю, но рмативу робочих місць, визна ченого згідно з частиною пер шою цієї статті, може бути зар аховано забезпечення робото ю інвалідів на підприємствах , в організаціях громадських організацій інвалідів шляхо м створення господарських об 'єднань підприємствами, уста новами, організаціями, фізич ними особами, які використов ують найману працю, та підпри ємствами, організаціями гром адських організацій інвалід ів з метою координації вироб ничої, наукової та іншої діял ьності для вирішення спільни х економічних та соціальних завдань.
Статтею 20 Закону встановл ено обов' язок підприємств, установ, організацій, у тому ч ислі підприємств, організаці й громадських організацій ін валідів, фізичних осіб, які ви користовують найману працю, де середньооблікова чисельн ість працюючих інвалідів мен ша, ніж установлено норматив ом, передбаченим статтею 19 цьо го Закону, щороку сплачують в ідповідним відділенням Фонд у соціального захисту інвалі дів адміністративно-господа рські санкції, сума яких визн ачається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом .
Для підприємств, установ, ор ганізацій, у тому числі підпр иємств, організацій громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичних осіб, на яких працює в ід 8 до 15 осіб, розмір адміністр ативно-господарських санкці й за робоче місце, призначене для працевлаштування інвалі да і не зайняте інвалідом, виз начається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві, в установі, організа ції, у тому числі підприємств і, організації громадських о рганізацій інвалідів, у фізи чної особи, яка використовує найману працю.
Частинами 3 та 4 статті 20 пере дбачено, що сплату адміністр ативно-господарських санкці й і пені підприємства, устано ви, організації, у тому числі п ідприємства, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичні особи, які викори стовують найману працю, пров одять відповідно до закону з а рахунок прибутку, який зали шається в їх розпорядженні п ісля сплати всіх податків і з борів (обов'язкових платежів ). Адміністративно-господарс ькі санкції розраховуються т а сплачуються підприємствам и, установами, організаціями , у тому числі підприємствами , організаціями громадських організацій інвалідів, фізич ними особами, зазначеними в ч астині першій цієї статті, са мостійно в строк до 15 квітня р оку, наступного за роком, в яко му відбулося порушення норма тиву, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.
У разі несплати адміністра тивно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх с плати за рішенням суду їх стя гнення в примусовому порядку може бути звернено на майно п ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичної особи, яка використову є найману працю, в порядку, пер едбаченому законом.
Відповідно до ст. 18 За кону України „Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні”, забезпечення п рав інвалідів на працевлашту вання та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про викон ання роботи вдома, здійснюєт ься шляхом їх безпосередньог о звернення до підприємств, у станов, організацій чи до дер жавної служби зайнятості.
Підприємства, устано ви, організації, фізичні особ и, які використовують найман у працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця д ля працевлаштування інвалід ів, у тому числі спеціальні ро бочі місця, створювати для ни х умови праці з урахуванням і ндивідуальних програм реабі літації і забезпечувати інші соціально-економічні гарант ії, передбачені чинним закон одавством, надавати державні й службі зайнятості інформац ію, необхідну для організаці ї працевлаштування інваліді в, і звітувати Фонду соціальн ого захисту інвалідів про за йнятість та працевлаштуванн я інвалідів у порядку, встано вленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п. 1 ст. 18 Закону дер жавна служба зайнятості здій снює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда квал іфікації та знань, з урахуван ням його побажань.
Відповідно до п. 10 Положення про робоче місце інваліда і п ро порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого по становою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995р. № 314 (далі - По ложення) працевлаштування ін валідів здійснюється держав ною службою зайнятості, орга нами Мінсоцзахисту, місцевим и радами, громадськими орган ізаціями інвалідів з урахува нням побажань, стану здоров'я інвалідів, їхніх здібностей і професійних навичок відпо відно до висновків МСЕК.
Відповідно до п. 5 Пол оження підприємства розробл яють заходи щодо створення р обочих місць для інвалідів, в ключають їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи с оціального захисту населенн я та відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів про створення (пристосування) ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів.
Разом з тим, обов'язок по ви явленню інвалідів, які бажаю ть працювати і спроможні реа лізувати свої здібності та м ожливості на підставі індиві дуальних програм реабілітац ії покладено на місцеві орга ни соціального захисту насел ення (п. 11 Положення), а державна служба зайнятості відповідн о до п. 12 Положення сприяє прац евлаштуванню інвалідів.
Враховуючи вищезазначене, у підприємства виникає обов 'язок працевлаштувати інвалі да при наявності відповідної пропозиції органів, вказани х у ст. 18 Закону, чи у разі зверн ення інваліда самостійно.
Відповідачем на виконанн я Закону України „Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні" було вчинено всі об'єктивно залежні від нь ого дії:
систематично направ лялись до Печерського центру зайнятості м. Києва звіти про наявність вакансій, форми 3-ПН ;
щорічно направлялися до Печерського центру зайня тості м. Києва звіти за формо ю 10-ПІ про зайнятість і працев лаштування інвалідів;
Відповідно до ч. 1 ст. 218 Г осподарського кодексу Украї ни підставою для господарськ о-правової відповідальності учасника господарських відн осин є вчинене ним правопору шення у сфері господарювання .
Вина відповідача у не працевлаштуванні інвалідів на створені (пристосовані) ро бочі для них місця, не встанов лена, оскільки підприємством вжито усіх можливих заходів по забезпеченню працевлашту вання інвалідів. Позивачем н е надано жодного доказу, що Фо ндом до ПП «Поіск»направляли ся інваліди, а також про відмо ву у їх працевлаштуванні.
Окрім того, не надано жодн ого доказу звернення позивач а до ПП «Поіск»з пропозицією створення додаткових робочи х місць для працевлаштування інвалідів на підприємстві з а рахунок Фонду та Позивачем не було зафіксовано жодного випадку відмови відповідаче м у працевлаштуванні інвалід ів.
Враховуючи наведене, а тако ж те, що в позовній заяві відсу тні достатні докази, які підт верджують обґрунтованість з астосування до відповідача а дміністративно-господарськ их санкцій, позовні вимоги ви знаються судом необґрунтова ними та такими, що не підлягаю ть задоволенню.
Враховуючи викладене та к еруючись ст. ст. 2, 7, 17, 94, 158, 161, 162, 163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміні стративного позову відмовит и повністю.
Строк і порядок набрання судовим рішенням законної с или встановлені у статті 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, якщо інше н е встановлено цим Кодексом.
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції за правилами, встанов леними ст. ст. 185-187 КАС України.
Суддя І.В. Смолій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2011 |
Оприлюднено | 21.10.2011 |
Номер документу | 18679400 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Смолій І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні