ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
15 вересня 2011 року 13:56 № 2а-11570/11/2670
За позовом Заступника прокурора Гол осіївського району м.Києва в інтересах держави в особі Те риторіального управління в м істі Києві та Київській обла сті Державної комісії з цінн их паперів та фондового ринк у
до Відкритого акціонерного товариства «Автотранспортн е підприємство 13002»
про стягнення заборгованост і у розмірі 17 000,00 грн.,
Суддя Смолій І.В.,
Секретар судового засід ання Колесник І.Ю.
Представники:
Від прокуратури Леванда К.А. посвідчення №228 від 27.10.08
Від позивача не з' явився
Від відповідача не з' явився
На підставі ч. 3 ст. 160 КАСУ в судовому засіданні 15.09.2011 прого лошено вступну та резолютивн у частини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Заступник прокурора Голо сіївського району м.Києва зв ернувся до Окружного адмініс тративного суду м. Києва в інт ересах держави в особі Терит оріального управління в міст і Києві та Київській області Державної комісії з цінних п аперів та фондового ринку з п озовом до Відкритого акціоне рного товариства «Автотранс портне підприємство 13002»про с тягнення заборгованості у ро змірі 17 000,00 грн.
Ухвалою суду від 12.08.11р. відкри то провадження по справі та п ризначено до розгляду по сут і на 30.08.11р.
Судове засідання, що призна чалось на 30.08.11р., було відкладен о судом на 15.09.11р. у зв' язку з не явкою належним чином повідом леного представника відпові дача.
В судове засідання 15.09.11р. повт орно не з' явився представни к відповідача, про причину не явки суду не повідомили, прот е належним чином повідомлявс я про час та місце судового за сідання.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що від повідачем було порушено вимо ги п. 10 ст. 8 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”, а с аме: невиконання Розпорядж ення про усунення порушень законодавства про цінні пап ери від 12.04.2010 року № 416- КУ, згідн о якого, до відповідача засто совано санкції за правопоруш ення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу у розмірі 1000 н еоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що станови ть 17 000 грн.
Відповідач суду заперечен ь не надав та явку свого закон ного представника у судові з асідання не забезпечив.
Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників позивачів, всебічно і п овно з' ясувавши всі фактичн і обставини, на яких ґрунтуєт ься позов, об' єктивно оціни вши докази, які мають юридичн е значення для розгляду спра ви і вирішення спору по суті, О кружний адміністративний су д міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Розпорядженням Терито ріального Управління в м. Киє ві та Київській області Держ авної комісії з цінних папер ів та фондового ринку про усу нення порушень законодавств а про цінні папери від 12.04.2010 рок у № 416- КУ було встановлено по рушення Відкритим акціонерн им товариством “Автотранспо ртне підприємство 13002” вимог з аконодавства про цінні папер и, а саме вимог ст.40 Закону Укра їни “Про цінні папери та фонд овий ринок”, І, V розділів “Пол оження про розкриття інформа ції емітентами цінних папері в”, затвердженого рішенням Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку від 19.12.2006 р. № 1591, зареєстрованого в Мі ністерстві юстиції України 0 5.02.2007 р. № 97/13364 та «Положення щодо п ідготовки аудиторських висн овків, які подаються до Держа вної комісії з цінних папері в та фондового ринку при розк ритті інформації емітентами та професійними учасниками фондового ринку, затверджено го рішенням Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку»від 19 грудня 2006 р. № 1528, з ареєстровано в Міністерстві юстиції України 23 січня 2007 р. за № 53/13320, а саме помилки в електро нній та паперовій формах:
1. У формі «Опис бізнесу»не в повному обсязі наведено ау диторський висновок..
2. У формі “Інформація щодо о світи та стажу роботи посадо вих осіб емітента” опис не мі стить всієї необхідної інфор мації.
3. У формі «Опис бізнесу»не п овністю розкрито інформацію про основні засоби.
4. В аудиторському висновку не повністю розкрито інформа цію основні засоби.
5. В аудиторському висновку не повністю розкрито інформа цію виробничі засоби
6. В аудиторському висновку не повністю розкрито інформа цію про формування статутног о капіталу.
7. В аудиторському висновку не повністю розкрито інформа цію про інші поточні зобов' язання.
8. В аудиторському висновку не повністю розкрито інформа цію про інший додатковий кап італ.
З метою контролю виконання відповідачем зазначеного ро зпорядження, працівниками Те риторіального управління Де ржавної комісії з цінних пап ерів та фондового ринку в м. Ки єві та Київській області бул о проведено перевірку Відкри того акціонерного товариств а «Автотранспортне підприєм ство 13002», в результаті якої бул о встановлено, що на виконанн я Розпорядження від 12.04.2010 р оку № 416- КУ ВАТ «Автотранспо ртне підприємство 13002»було на дано пакет документів, при пе ревірці якого з' ясувалось, що пункти 1,3 вищезазначеного Розпорядження невиконан і.
А отже, позивачем був встано влений факт порушення відпов ідачем вимог п. 10 ст. 8 Закону Ук раїни “Про державне регулюва ння ринку цінних паперів в Ук раїні”, а саме: невиконання Розпорядження про усуненн я порушень законодавства про цінні папери від 12.04.2010 року № 416- КУ, термін виконання якого за кінчився ще 30.04.2010 р.
Зважаючи на викладене, упов новаженою особою Територіал ьного Управління в м. Києві та Київській області Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку, головним спе ціалістом відділу звітності та моніторингу Жупаненко В іктором Миколайовичем 24.02.2011 р. було складено акт № 344-КУ про правопорушення на ринку цінн их паперів, в якому встановле но вищевказаний факт порушен ня чинного законодавства з б оку відповідача, а саме не вик онання відповідачем Розпо рядження про усунення пору шень законодавства про цінні папери від 12.04.2010 року № 416- КУ.
Примірник зазначеного акт у був скерований на адресу ві дповідача, що підтверджуєтьс я відповідними доказами, ная вними в матеріалах справи.
Як вбачається з матеріалі в справи, жодних письмових по яснень та заперечень відпові дачем щодо зазначеного акту позивачу не надсилалось.
Постановою Територіальн ого управління Державної ком ісії з цінних паперів та фонд ового ринку в м. Києві та Київс ькій області від 09.03.2011 р. за № 333-КУ на підставі п. 10 п.14 ст. 8, ст. 11 Зако ну України “Про державне рег улювання ринку цінних папері в в Україні” та п. 3 розділу VII, п. 1 розділу ХІV, п. 1.8 розділу ХVІІ Пр авил розгляду справ про пору шення вимог законодавства на ринку цінних паперів та заст осування санкцій, затверджен им Рішенням Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку Комісії від 11.12.2007 року № 2272, та зареєстрованих в Мініс терстві юстиції України від 12.12.2008 р. за № 120/14811 до відповідача бу ло застосовано санкції за пр авопорушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу у ро змірі 1000 неоподатковуваних мі німумів доходів громадян, що становить 17 000 грн.
Вказана постанова надісла на відповідачу, що підтвердж ується відповідними доказам и, наявними в матеріалах спра ви.
Згідно Постанови від 09.03.2011 р. з а № 333-КУ, штраф мав бути перерах ований на рахунок, відкритий в Управлінні Державного каз начейства за місцезнаходжен ням платника, за балансовим р ахунком 3111, код бюджетної клас ифікації 21081100, символ банку 106, пр отягом 15 днів з моменту отрима ння постанови.
Як вбачається з матеріалів справи та наданих представн иками позивачів пояснень, По станову Територіального Упр авління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку відповідач не виконав, а також зазначена Постанова у встановлений законом стро к не була оскаржена відповід ачем в адміністративному чи судовому прядку.
Таким чином, станом на день розгляду справи, відповідаче м не сплачено до Державного б юджету України суму штрафу в розмірі 17 000 грн., визначеної По становою про накладення санк ції за правопорушення на рин ку цінних паперів від 09.03.2011 р. за № 333-КУ.
Жодних заяв, клопотань чи пояснень відповідач до суду не надав, а також не надавав за перечень щодо адміністратив ного позову.
Дослідивши наявні у справі докази, проаналізувавши мат еріали справи та заслухавши пояснення представників поз ивачів, суд приходить до висн овку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню в по вному обсязі, зважаючи також на наступне.
Відповідно до ст.40 Закону Ук раїни “Про цінні папери та фо ндовий ринок”, регулярна інф ормація про емітента - річна т а квартальна звітна інформац ія про результати фінансово- господарської діяльності ем ітента, яка подається Держав ній комісії з цінних паперів та фондового ринку (в тому чис лі в електронному вигляді).
Звітним періодом для склад ання річної інформації про е мітента є календарний рік.
Перший звітний період еміт ента може бути меншим, ніж 12 мі сяців, та обчислюється відпо відно до цього Закону.
Емітент має право додатков о подавати іншу інформацію.
Річна інформація про еміте нта є відкритою і підлягає оп рилюдненню емітентом у строк не пізніше 30 квітня року, наст упного за звітним, шляхом опу блікування її в одному з офіц ійних друкованих видань Верх овної Ради України, Кабінету Міністрів України або Держа вної комісії з цінних папері в та фондового ринку і розміщ ення у загальнодоступній інф ормаційній базі даних Держав ної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів.
Примірник офіційного друк ованого видання, в якому опуб ліковано річну інформацію пр о емітента, він (емітент) надси лає до Державної комісії з ці нних паперів та фондового ри нку.
Звітним періодом для склад ання квартальної інформації про емітента є квартали пото чного року.
Квартальна інформація про емітента повинна містити та кі відомості:
- найменування та місцезнах одження емітента, розмір йог о статутного капіталу;
- орган управління емітента , його посадові особи та засно вники;
- господарська та фінансова діяльність емітента;
- цінні папери емітента (вид , форма випуску, тип, кількість );
- квартальна фінансова звіт ність;
- участь емітента у створенн і інших підприємств, установ та організацій.
Емітент має право додатков о подавати іншу інформацію.
Строки, порядок та форми под ання регулярної інформації п ро емітента (річної та кварта льної) встановлюються Держав ною комісією з цінних папері в та фондового ринку. Публічн і акціонерні товариства дода тково розкривають інформаці ю про свою діяльність на осно ві міжнародних стандартів бу хгалтерського обліку в поряд ку, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Державна комісія з цінних п аперів та фондового ринку вс тановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформ ації про емітента та вживає з аходів щодо її розкриття.
Особливості подання та опр илюднення регулярної інформ ації інститутами спільного і нвестування встановлюються законодавством.
Згідно глави 1, розділу V “Пол оження про розкриття інформа ції емітентам цінних паперів ”, емітенти цінних паперів зо бов'язані розкривати регуляр ну річну інформацію (далі - річ на інформація) у повному обся зі відповідно до вимог цього розділу.
Звітним періодом для склад ання річної інформації є кал ендарний рік.
Перший звітний рік новоств ореного емітента може бути м еншим за 12 місяців, він обчисл юється:
- для акціонерних товариств - з дати державної реєстрації товариства до 31 грудня звітно го року включно;
- для емітентів цінних папер ів, крім акцій, - з дня реєстрац ії випуску до 31 грудня звітног о року включно.
Пункту 1 глави 2, розділу V “По ложення про розкриття інформ ації емітентам цінних папері в”, визначено форму річної ін формації емітентів цінних па перів (крім емітентів обліга цій місцевих позик) що подаєт ься.
Річна інформація складаєт ься відповідно до вимог цієї глави та додатка 37 до цього По ложення.
Відповідно до п. 10 ст. 8 Закону України “Про державне регул ювання ринку цінних паперів в Україні”, Державна комі сія з цінних паперів та фондо вого ринку має право надсила ти емітентам, особам, які здій снюють професійну діяльніст ь на ринку цінних паперів, фон довим біржам та саморегулівн им організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень закон одавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чи нного законодавства.
Згідно до п. 14 ст. 8 Закону Укра їни “Про державне регулюванн я ринку цінних паперів в Укра їні”, Державна комісія з ц інних паперів та фондового р инку має право накладати адм іністративні стягнення, штра фні та інші санкції за поруше ння чинного законодавства на юридичних осіб та їх співроб ітників, аж до анулювання ліц ензій на здійснення професій ної діяльності на ринку цінн их паперів.
Згідно п. 1 розділу ХІV Правил розгляду справ про порушенн я вимог законодавства на рин ку цінних паперів та застосу вання санкцій, розпорядження про усунення порушень закон одавства про цінні папери (да лі - розпорядження про усунен ня порушень) виноситься упов новаженою особою за наслідка ми розгляду справи про право порушення одночасно з постан овою про накладення санкції за правопорушення на ринку ц інних паперів у разі, якщо на м омент розгляду справи поруше ння не усунуто.
Відповідно до п. 7 ст. 11 Закону України “Про державне регул ювання ринку цінних паперів в Україні”, Державна комі сія з цінних паперів та фондо вого ринку застосовує до юри дичних осіб фінансові санкці ї за неподання, подання не в по вному обсязі інформації та/а бо подання недостовірної інф ормації до Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку - у розмірі до тисячі н еоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі д ії, вчинені повторно протяго м року, - у розмірі від тисячі д о п'яти тисяч неоподатковува них мінімумів доходів громад ян.
Згідно п. 1.8 розділу ХVІІ Прав ил розгляду справ про поруше ння вимог законодавства на р инку цінних паперів та засто сування санкцій, за правопор ушення на ринку цінних папер ів до юридичних осіб застосо вуються такі фінансові та ін ші санкції: за невико нання або несвоєчасне викона ння рішень Комісії або розпо ряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Комісії щодо усунення порушень закон одавства на ринку цінних пап ерів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковувани х мінімумів доходів громадян . За ті самі дії, вчинені повто рно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоп одатковуваних мінімумів дох одів громадян.
Відповідно до п. 4 мотивува льної частини рішення Консти туційного суду від 8.04.1999 р. № 3-рп/9 9 прокурор або його заступник в кожному конкретному випад ку самостійно визначає, в чом у є порушення інтересів держ ави, обґрунтовуючи в позовні й заяві необхідність захисту , та визначає орган, який уповн оважений державою виконуват и відповідні функції в спірн их правовідносинах.
Згідно ст. 6 Закону України “ Про державне регулювання рин ку цінних паперів в Україні” , Державна комісія з цінних па перів та фондового ринку зве ртається до суду з позовами (з аявами) у зв'язку з порушенням законодавства України про ц інні папери.
Також, згідно ст. 11 Закону Укр аїни “Про державне регулюван ня ринку цінних паперів в Укр аїні”, у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стя гнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рі шення суду за позовом Держав ної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до ст. 36-1 Закону України “Про прокуратуру”, п ідставою представництва у су ді інтересів держави є наявн ість порушень або загрози по рушень економічних, політичн их та інших державних інтере сів внаслідок протиправних д ій (бездіяльності) фізичних а бо юридичних осіб, що вчинюют ься у відносинах між ними або з державою.
Враховуючи, що обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними конкретними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування, суд при йшов до висновку, що в позовні й заяві наведені обставини, я кі підтверджуються достатні ми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних ви мог. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які він посилається.
Відповідно до ст. 162 Кодексу адміністративного судочинс тва України, при вирішенні сп рави по суті суд може задовол ьнити адміністративний позо в повністю або частково чи ві дмовити в його задоволенні п овністю або частково, у разі з адоволення адміністративно го позову суд може прийняти п останову про визнання протип равними рішення суб'єкта вла дних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіял ьності і про скасування або в изнання нечинним рішення чи окремих його положень, про по ворот виконання цього рішенн я чи окремих його положень із зазначенням способу його зд ійснення.
Враховуючи вищенаведене, с уд дійшов висновку, що з ураху ванням положень зазначеної с татті необхідно позов задово льнити повністю, оскільки у п озивача наявні докази неспла ти відповідачем, у визначені законодавством строки, штра фу за порушення на ринку цінн их паперів та фондового ринк у в розмірі 17 000 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.
Оскільки позивач, як суб' є кт владних повноважень, дові в правомірність заявлених по зовних вимог, а відповідач бу дь-яких заперечень проти поз овної заяви суду не надав, суд прийшов до висновку про задо волення позовних вимог позив ача в повному обсязі шляхом п римусового стягнення з Відкр итого акціонерного товарист ва «Автотранспортне підприє мство 13002»штрафу в розмірі 17 000 г рн.
Враховуючи викладене, керу ючись ст.ст. 69-71, 158-163 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, Окружний адміністра тивний суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративн ий позов задовольнити повніс тю.
2. Стягнути з Відкритог о акціонерного товариства «А втотранспортне підприємств о 13002»(код ЄДРПОУ 03114307) на користь Державного бюджету України 17 000 грн. на рахунок, відкритий в Управлінні Державного казна чейства за місцезнаходження м платника, за балансовим рах унком 3111, код бюджетної класиф ікації 21081100, символ банку 106.
Строк і порядок набран ня судовим рішенням законної сили встановлені у статті 254 К одексу адміністративного су дочинства України, якщо інше не встановлено цим Кодексом .
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції за правилами, встанов леними ст. ст. 185-187 КАС України.
Суддя І.В. Смолій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.09.2011 |
Оприлюднено | 21.10.2011 |
Номер документу | 18679406 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Смолій І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні