Постанова
від 05.10.2011 по справі 2а-12963/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА



  

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 05 жовтня 2011 року                     № 2а-12963/11/2670

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Огурцов О.П. розглянувши, в порядку скороченого провадження, адміністративну справу

за позовом

Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України

до

Товариства з додатковою відповідальністю "Страхова компанія "Універсальний страховий альянс"

про

стягнення штрафних санкцій в розмірі 8 500,00грн.

В С Т А Н О В И В:

Статтею 1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" закріплено, що фінансова установа - юридична  особа,  яка  відповідно  до  закону  надає одну чи декілька фінансових послуг та яка внесена до  відповідного  реєстру  у  порядку,   встановленому   законом.  До  фінансових  установ  належать  банки,  кредитні спілки,  ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи  накопичувального  пенсійного забезпечення,  інвестиційні  фонди  і  компанії  та  інші  юридичні  особи,   виключним   видом  діяльності яких є надання фінансових послуги.

Пунктом 1.4 розділу 1 Положення про внесення інформації про юридичних осіб, які мають намір набути статусу страховиків (перестраховиків), до Державного реєстру фінансових установ затвердженого розпорядженням Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг № 4934 від 22.11.2005  та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.12.2005 за № 1506/11786, встановлено, що страховик (перестраховик) має право здійснювати види діяльності з надання фінансових послуг, які зазначені в його установчих документах, у порядку, установленому законодавством, тільки після внесення інформації про нього до Реєстру та отримання Свідоцтва, а також отримання відповідної ліцензії. Копії Свідоцтва, засвідчені підписом керівника та печаткою заявника, повинні бути розміщені в доступних для огляду місцях за місцезнаходженням заявника та його відокремлених підрозділів (за наявності таких).

Підпунктом 2.1.1 пункту 2.1 та пунктом 2.2 розділу 2 зазначеного Положення встановлено, що заявник для набуття статусу фінансової установи повинен відповідати таким вимогам, зокрема, установчі документи заявника повинні відповідати вимогам законодавства з питань регулювання діяльності господарських товариств з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про страхування". Заявник повинен відповідати вимогам цього Положення як на дату подання заяви про внесення інформації до Реєстру, так і протягом усього строку перебування інформації про нього в Реєстрі.

Пунктом 3.4 розділу 3 Положення про внесення інформації про юридичних осіб, які мають намір набути статусу страховиків (перестраховиків), до Державного реєстру фінансових установ затвердженого розпорядженням Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг № 4934 від 22.11.2005  та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.12.2005 за № 1506/11786, встановлено, що заявник несе відповідальність згідно із законодавством за достовірність інформації, указаної в заяві та документах, поданих для внесення до Реєстру.

Відповідно до пункту 6.1 розділу 6 зазначеного Положення, про внесення змін до інформації, яка внесена до Реєстру, заявник зобов'язаний повідомити Держфінпослуг протягом десяти робочих днів з дати виникнення змін. Для цього заявник повинен подати відповідну реєстраційну картку, у якій відбулися зміни (в електронній та паперовій формі, у форматі, який встановлюється Держфінпослуг), та документи, що підтверджують наявність змін.

Пунктами 8, 10 та 13 розділу І Положення про Державний реєстр фінансових установ затвердженого розпорядженням Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг        № 41 від 28.08.2003 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02.02.2007 за                   № 92/13359, документом, що підтверджує статус фінансової установи, є Свідоцтво (додаток 1). Свідоцтво має бути розміщене в доступному для огляду споживачами фінансових послуг місці за місцезнаходженням фінансової установи. Вимоги, установлені законодавством України щодо діяльності, пов'язаної з наданням відповідних видів фінансових послуг, повинні виконуватись фінансовою установою протягом усього строку перебування інформації про неї в Реєстрі.

Згідно із підпунктом 4.1 пункту 4 розділу ІІІ зазначеного Положення до Реєстру вносяться загальна інформація про заявника, яка включає інформацію, зокрема, про місцезнаходження юридичної особи (код території за КОАТУУ, поштовий індекс, область, район, населений пункт, вулиця, номер будинку, номер корпусу /за наявності/, номер офісу /квартири/ /за наявності/) та засоби зв'язку (міжміський код, номер телефону, номер факсу, адреса електронної пошти /за наявності/, адреса веб-сторінки /за наявності/).

Пунктами 1 та 2 розділу VI Положення про Державний реєстр фінансових установ затвердженого розпорядженням Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг       № 41 від 28.08.2003 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02.02.2007 за                   № 92/13359, встановлено, що підставами для переоформлення Свідоцтва є зміна місцезнаходження фінансової установи. У разі виникнення підстав для переоформлення Свідоцтва заявник зобов'язаний протягом п'ятнадцяти робочих днів з дати реєстрації в установленому порядку відповідних змін подати до Держфінпослуг заяву про переоформлення свідоцтва про реєстрацію фінансової установи (додаток 7) і нову реєстраційну картку із загальною інформацією про юридичну особу (додаток 3) разом зі Свідоцтвом, що підлягає переоформленню. Крім того, заявник подає оригінали та/або нотаріально засвідчені копії відповідних документів, що засвідчують зміни, зазначені в пункті 1 цього розділу.

Відповідно до пунктів 1 та 2 розділу Х зазначеного Положення, контроль за дотриманням цього Положення є складовою частиною здійснення Держфінпослуг державного регулювання та нагляду за діяльністю фінансових установ. Контроль за дотриманням цього Положення здійснюється Держфінпослуг відповідно до законодавства зокрема шляхом проведення інспекцій та безвиїзних перевірок, що проводяться в порядку, установленому відповідними нормативно-правовими актами.

Згідно із пунктами 3, 5 та 6 розділу Х Положення про Державний реєстр фінансових установ затвердженого розпорядженням Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг № 41 від 28.08.2003 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02.02.2007 за        № 92/13359, фінансова установа зобов'язана протягом п'ятнадцяти робочих днів після виникнення змін та/або доповнень до документів, поданих нею для внесення до Реєстру, письмово повідомити Держфінпослуг та надати відповідні підтвердні документи. За неподання, несвоєчасне подання або подання недостовірних відомостей до Держфінпослуг фінансові установи несуть відповідальність, передбачену законодавством України. У разі виявлення порушень при здійсненні контролю за дотриманням цього Положення застосовуються заходи впливу, передбачені законодавством України.

Відповідно до пункту 1.7 розділу 1 Ліцензійних умов провадження страхової діяльності затверджених розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг № 40 від 28.08.2003 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15.09.2003 за  № 805/8126   страховик повинен розмістити отриману ліцензію в доступному для огляду місці за своїм місцезнаходженням.

Пунктом 1.12 розділу 1 та пунктом 4.3 розділу 4 зазначених Ліцензійних умов встановлено, що вимоги, установлені законодавством України у сфері регулювання страхової діяльності, повинні виконуватись страховиками протягом дії ліцензії. Заявник несе відповідальність згідно з вимогами чинного законодавства за достовірність інформації, указаної у заяві та документах, поданих для отримання ліцензії (копії ліцензії), та в їх електронних копіях.

Згідно із пунктом 3.2 розділу 3 Ліцензійних умов провадження страхової діяльності затверджених розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг № 40 від 28.08.2003 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15.09.2003 за  № 805/8126, у заяві про видачу ліцензії мають міститися відомості про особу заявника (найменування, місцезнаходження, банківські реквізити, ідентифікаційний код за ЄДРПОУ), перелік видів страхування, на проведення яких страховик має намір одержати ліцензію, перелік правил страхування для кожного виду добровільного страхування, дату подання заяви, підпис керівника страхової організації, скріплений печаткою.

Відповідно до пунктів 6.1 та 6.2  розділу 6 зазначених Ліцензійних умов підставами для переоформлення ліцензії є: зміна найменування страховика, якщо ця зміна не пов'язана з реорганізацією страховика; зміна місцезнаходження страховика. У разі виникнення підстав для переоформлення ліцензії страховик зобов'язаний протягом десяти робочих днів подати Держфінпослуг заяву про переоформлення ліцензії (додаток 8) разом з ліцензією, що підлягає переоформленню, та нотаріально засвідчені копії відповідних документів, що засвідчують зазначені зміни.

Пунктами 9.1, 9.2 та 9.5 розділу 9 Ліцензійних умов провадження страхової діяльності затверджених розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг № 40 від 28.08.2003 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15.09.2003 за  № 805/812, встановлено, що контроль за додержанням Ліцензійних умов є складовою частиною здійснення Держфінпослуг державного регулювання та нагляду за страховою діяльністю. Контроль за додержанням Ліцензійних умов здійснюється Держфінпослуг та її територіальними управліннями шляхом проведення виїзних та безвиїзних перевірок, у тому числі тематичних та зустрічних перевірок, що проводяться відповідно до нормативно-правових актів, затверджених Держфінпослуг. У разі виявлення порушень при здійсненні контролю за додержанням цих Ліцензійних умов застосовуються заходи впливу, передбачені законодавством України.

Згідно із пунктами 9.3 та 9.4 розділу 9 зазначених Ліцензійних умов, страховик зобов'язаний протягом десяти робочих днів після виникнення змін та/або доповнень до документів, поданих ним для одержання ліцензії, письмово повідомити Держфінпослуг та надати відповідні підтверджувальні документи. Страховик зобов'язаний протягом десяти робочих днів після накладання іншими органами державної влади санкцій, пов'язаних із здійсненням страхової діяльності, письмово повідомити Держфінпослуг та надати відповідні підтверджувальні документи.

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну комісію з регулювання  ринків фінансових послуг України, затвердженого постановою  Кабінету міністрів України № 157 від 03.02.2010 Державна  комісія  з  регулювання ринків фінансових послуг України є спеціально уповноваженим  органом  виконавчої  влади  у  сфері  регулювання  ринків  фінансових  послуг  у межах,  визначених законодавством.

Пунктами 3 та 4 статті 20 Закону України  "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" встановлено, що державне регулювання діяльності з надання фінансових послуг здійснюється, зокрема, шляхом нагляду за діяльністю фінансових установ та застосування уповноваженими державними органами заходів впливу.

Відповідно до статті 39 зазначеного Закону у разі  порушення  законів  та  інших нормативно-правових актів,  що  регулюють  діяльність  з  надання  фінансових  послуг,  Уповноважений орган застосовує заходи впливу відповідно до закону. Уповноважений  орган обирає та застосовує заходи впливу на  основі аналізу даних та інформації стосовно порушення,  враховуючи  наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Згідно із  пунктами 1 та 3 частини першої статті 40 Закону України  "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" уповноважений орган може застосовувати такі заходи впливу, як зобов'язати порушника вжити заходів для усунення порушення та накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Відповідно до пункту 6.12 Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг № 125 від 13.11.2003, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.12.2003 за № 1115/8436 рішення про застосування заходів впливу після набрання ним чинності є обов'язковим до виконання Особами. У разі невиконання рішення Держфінпослуг вживає заходів щодо його виконання у порядку, визначеному законодавством.

Згідно із підпунктом 3 пункту 2.1 та пунктом  2.2 розділу 2 зазначеного Положення про виконання (невиконання) вимог розпорядження (припису)Держфінпослуг може застосовувати такі заходи впливу, зокрема, накладати штрафи відповідно до закону. Особа зобов'язана письмово повідомити Держфінпослуг у визначений у розпорядженні (приписі) термін. Невиконання вимог розпорядження (припису) є підставою для застосування інших заходів впливу у визначених законодавством випадках.

Абзацом 3 пункту 7 Положення про Державну комісію з регулювання  ринків фінансових послуг України, затвердженого постановою  Кабінету міністрів України № 157 від 03.02.2010 встановлено, що рішення Держфінпослуг, прийняті в межах її повноважень, є обов'язковими для виконання центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та громадянами.

Пунктом 2 частини першої статті 41 Закону України  "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до суб'єктів підприємницької діяльності штрафні санкції за ненадання, несвоєчасне надання або надання завідомо недостовірної інформації - у розмірі до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, але не більше одного відсотка від розміру статутного (пайового) капіталу юридичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, що вчинила правопорушення.

Відповідно до частини третьої статті  41 зазначеного Закону України  штрафи, накладені Уповноваженим органом, стягуються у судовому порядку.

Керуючись статтями 17, 50, 69, 70, 71, 158-163 1832 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов  Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України до Товариства з додатковою відповідальністю "Страхова компанія "Універсальний страховий альянс" про стягнення штрафу у  розмірі 8 500,00 грн. - задовольнити повністю.

2.Стягнути з Товариства з додатковою відповідальністю "Страхова компанія "Універсальний страховий альянс" (03680, м. Київ, вул. Каналова, буд. 5, офіс 21, код ЄДРПОУ 37099036) до Державного бюджету України штраф у сумі 8500,00 (Вісім тисяч п'ятсот грн.        00 коп.).

Відповідно до частини першої статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження підлягають негайному  виконанню.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя                                                                                                О.П. Огурцов

                                                                                                                                                                                                       Справа № 2а-12963/11/2670

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.10.2011
Оприлюднено21.10.2011
Номер документу18679478
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12963/11/2670

Ухвала від 13.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Постанова від 05.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні