Постанова
від 28.07.2011 по справі 2а-8341/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01014, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

 

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

28 липня 2011 року                     № 2а-8341/11/2670

  Окружний адміністративний суд м. Києва у складі:

Судді  Добрянської Я.І,

відповідно до вимог ст.183-2 КАС України, без виклику сторін, розглянув в порядку скороченого провадження справу

За позовом

Іванківської міжрайонної державної податкової інспекції

 

до

Товариства з обмеженою відповідальністю «Гранд Інвест Україна»                                      

 

про

стягнення заборгованості в сумі 27 668, 75 грн.

 

 

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

  До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла позовна заява Іванківської міжрайонної державної податкової інспекції до Товариства з обмеженою відповідальністю «Гранд Інвест Україна», про стягнення заборгованості в сумі 27 668, 75 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 10.06.2011 р., відповідно до вимог п.4 ч.1 ст.183-2 КАС України, було відкрито скорочене провадження у справі № 2a-8341/11/2670 та запропоновано відповідачу у строк до   04.07.2011   р. або у десятиденний строк з дня одержання копії ухвали про відкриття скороченого провадження надати суду письмові заперечення проти позову та всі докази на їх підтвердження, які наявні у відповідача.

Ухвала про відкриття скороченого провадження у справі, що була надіслана на адресу відповідача (01024, м. Київ, вул. Академіка Богомольця, 6), зазначену у витягу з ЄДРПОУ від 18.05.2011 р., була повернута до суду 27.07.2011 р. з відміткою поштового відділення «за закінченням терміну зберігання».

Відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.

Таким чином, станом на 28.07.2011 р. заперечення на позовну заяву, чи будь-яких заяв або клопотань по даній справі від відповідача до суду не надходило.

Згідно вимог ч.4 ст.183-2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

  ВСТАНОВИВ:

  Товариство з обмеженою відповідальністю «Гранд Інвест Україна»включене до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (ідентифікаційний номер 35760904).

Відповідно до пункту 9.2 розділу 9 Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого Наказом ДПА України від 19.02.1998 р. № 80, Іванківською міжрайонною державною податковою інспекцією зараховано відповідача до категорії платників окремих податків, у зв’язку із знаходженням орендованих відповідачем земельних ділянок території Іванківського району в с. Оране, згідно повідомлення форми №16-ОПП.

Відповідно до Договору оренди землі від 17.10.2008 року, копія якого наявна в матеріалах справи, відповідачу передано в оренду земельні ділянки загальною площею 320 га. Строк дії договору 7 років.

Статтею 67 Конституції України передбачено обов'язок платника податків сплачувати податки   та збори в строки та в розмірах встановлених чинним законодавством.

Відповідно до п.9.2 Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 19 лютого 1998 року № 80, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України16 березня 1998 р. за № 172/2612, платник податків зараховується органами державної податкової служби до категорії платників окремих податків за місцезнаходженням його підрозділів, земельних ділянок, родовищ корисних копалин, джерел забруднення навколишнього природного середовища, об'єктів рухомого або нерухомого майна, транспортних засобів, гастрольних заходів тощо, розташованих на територіях інших територіальних громад, ніж платник податків.

Згідно ст.2 Закону України «Про плату за землю»від 03.07.1992, № 2535-XII   (далі також - Закон № 2535), використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.

Статтею 17 Закону № 2535 визначено, що податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Згідно ст. 4 Закону України «Про плату за землю», розмір земельного податку не залежить від результатів господарської діяльності власників землі та землекористувачів.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про плату за землю», об'єктом плати за землю є земельна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди.

Суб'єктом плати за землю (платником) є власник земельної ділянки, земельної частки (паю) і землекористувач, у тому числі орендар.

Відповідно до ст. 14 Закону України «Про плату за землю», платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Згідно ст. 15 Закону України «Про плату за землю», власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок, а також орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

Відповідно до ст. 17 Закону України «Про плату за землю», податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності громадянами сплачується рівними частками до 15 серпня і 15 листопада.

Відповідно до п.288.1 ст.288 Податкового кодексу України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та   порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 Податкового кодексу України.

Так, відповідно до п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України, податкове зобов’язання щодо сплати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового місяця.

Як вбачається з наявних матеріалів справи, станом на дату подачі позову за відповідачем рахується податковий борг з орендної плати за земельні ділянки в розмірі   27668,75 грн.

Вказана сума податкового боргу виникла у зв'язку з несплатою відповідачем сум податкових зобов'язань, визначених контролюючим органом в податкових повідомленнях-рішеннях, а також сум податкових зобов’язань, самостійно визначених відповідачем в податковій декларації, а саме:

- згідно податкової декларації орендної плати за земельні ділянки на 2010 рік: за травень 119 грн. 20 коп.  , за червень 2 698 грн. 45 коп.,  за липень 2 698 грн. 45 коп.  за серпень 2 698, грн. 45 коп ., за вересень 2 698 грн. 45 коп. , за жовтень 2 698 грн. 45 коп.,  за листопад 2 698 грн. 45 коп.,  за грудень 2 698 грн. 45 коп.;

- згідно податкової декларації орендної плати за земельні ділянки на 2011 рік: за січень 2 594 грн. 32 коп.,  за лютий 2 594 грн. 32 коп.,  за березень 2 594 грн. 32 коп.;

- згідно податкового повідомлення-рішення від 16.07.2010 року № 0004651500/0 на суму 400 грн. 84 коп. , яке було винесене на підставі акту перевірки № 956 від 16.07.2010 р.;

- згідно податкового повідомлення-рішення від 16.07.2010 року № 0004661500/0 на суму 189 грн. 90 коп. , яке було винесене на підставі акту перевірки № 956 від 16.07.2010 р.;

- згідно податкового повідомлення-рішення від 13.08.2010 року № 0005341500/0 на суму 5 грн. 55 коп. , яке було винесене на підставі акту перевірки № 1108/15/35760904 від 12.08.2010 р.;

 - згідно податкового повідомлення-рішення від 30.08.2010 року № 0006241500/0 на суму 20 грн. 83 коп. , яке було винесене на підставі акту перевірки № 1201/15/35760904 від 30.08.2010 р.;

- згідно податкового повідомлення-рішення від 19.10.2010 року № 0007211500/0 на суму 52 грн. 07 коп. , яке було винесене на підставі акту перевірки № 1419/15/35760904 від 15.10.2010 р.;

- згідно податкового повідомлення-рішення від 08.11.2010 року № 0007591500/0 на суму 52 гр. 07 коп. , яке було винесене на підставі акту перевірки № 1515/15/35760904 від 08.11.2010 р.;

- згідно податкового повідомлення-рішення від 07.12.2010 року № 0008591500/0 на суму 52 грн. 07 коп. , яке було винесене на підставі акту перевірки № 1681/15/35760904 від 06.12.2010 р.;

згідно податкового повідомлення-рішення від 25.01.2011 року №0000421500/0 на суму 52 грн. 07 коп. , яке було винесене на підставі акту перевірки №64/15/35760904 від 25.01.2011 р.;

- згідно податкового повідомлення-рішення від 14.02.2011 року № 0000721500/0 на суму 52 грн. 06 коп.,  яке було винесене на підставі акту перевірки № 148/15/35760904 від 14.02.2011 р.

Як вбачається з наявних матеріалів справи, зазначені податкові повідомлення-рішення відповідачем в адміністративному чи судовому порядку не оскаржувалися.

Згідно довідки Іванківської міжрайонної державної податкової інспекції №1661/10/24-017 від 18.05.2011 р., та облікових карток Товариства з обмеженою відповідальністю «Гранд Інвест Україна» станом на 18.05.2011 р., за відповідачем рахується борг перед державним бюджетом в загальній сумі 27 668, 75 грн.

Відповідно до вимог п.п 4.1.1 п.4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», Платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.

Відповідно до вимог п.5.1. ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Згідно вимог п.п.5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Відповідно до вимог п.п.5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Згідно п.п.6.2.1 п.6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Згідно п.п.6.2.3 п.6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податкові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

На виконання вимог п.6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», Іванківською міжрайонною державною податковою інспекцією були надіслані на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «Гранд Інвест Україна» податкові вимоги: перша № 1/40 від 02.06.2010 р., та друга № 2/165 від 02.07.2010 р.

Однак, як вбачається з наявних матеріалів справи, станом на час розгляду справи, заборгованість відповідача перед держаним бюджетом в розмірі  27 668, 75 грн. –відповідачем не сплачена.

Відповідно до п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», активи платника податків можуть бути примусово стягненні в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Згідно вимог п.4 ч.1 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.

Враховуючи, що обставини справи, які відповідно  до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд прийшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних вимог. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які він посилається.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Оскільки позивач, як суб’єкт владних повноважень, довів правомірність заявлених позовних вимог, а відповідач заперечень щодо наявності такого боргу суду не надав, суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог позивача шляхом примусового стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Гранд Інвест Україна»податкового боргу в розмірі 27 668, 75 грн.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст.69-71, 158-163, ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України,  Окружний адміністративний суд м. Києва, -

  ПОСТАНОВИВ:

1.          Позов задовольнити.

2.          Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Гранд Інвест Україна»(01024, м. Київ, вул. Академіка Богомольця, 6, код ЄДРПОУ 35760904) суму податкового боргу в розмірі 27 668,75 грн. на рахунок № 33213812700314, МФО 821018, ЗКПО 23569978, одержувач - місцевий бюджет, Оранська сільська рада Іванківського району.

Стягувач - Іванківська міжрайонна державна податкова інспекція (07200, смт. Іванків, Київська область, вул. Івана Проскури, 24, код ЄДРПОУ 20622270).

  Строк і порядок набрання судовим рішенням законної сили встановлені у статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.

  Суддя                                                                                                                    Я.І. Добрянська

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.07.2011
Оприлюднено24.10.2011
Номер документу18705494
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8341/11/2670

Постанова від 28.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні