Постанова
від 21.03.2011 по справі 2а-18538/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

21 березня 2011 року № 2а-18538/10/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судд і Пащенка К.С. при секретарі с удового засідання Шмігелю Т. В., розглянувши адміністрати вну справу

за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Фабрика АЛС »

до Державної податкової інсп екції у Солом' янському райо ні міста Києва

про скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовною заявою, в якій прос ив скасувати податкове повід омлення-рішення №0004062302/0 від 12.11.2010, прийняте ДПІ у Солом' янсько му районі міста Києва.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, просив задовол ьнити позов у повному обсязі .

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив ві дмовити у задоволенні позову .

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни в судовому засіданні 21.03.2011 пр оголошено вступну та резолют ивну частини постанови. Виго товлення постанови у повному обсязі відкладено на 28.03.2011, про що повідомлено сторонам піс ля проголошення вступної та резолютивної частини постан ови в судовому засіданні з ур ахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС Ук раїни.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуєтьс я позов, об' єктивно оцінивш и докази, які мають значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, суд встанови в наступне.

08.11.2010 за результатами докумен тальної невиїзної перевірки ТОВ «Фабрика АЛС»ДПІ у Солом ' янському районі міста Києв а було складено Акт № 17884/2302/33396528 (да лі - Акт перевірки), яким, зокр ема, встановлено порушення п озивачем п. 3.1 ст. 3, п. 4.1 ст. 4, пп. 7.2.3 п . 7.2, пп. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону України «Про податок на додану варті сть»та, як наслідок, заниженн я податкових зобов' язань з податку на додану вартість у розмірі 156218 грн.

12.11.2010 на підставі Акту переві рки відповідно до пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4, пп. 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов 'язань платників податків пе ред бюджетами та державними цільовими фондами»відповід ачем було винесено податкове повідомлення-рішення №0004062302/0, я ким у зв' язку з порушенням п . 3.1 ст. 3, п. 4.1 ст. 4, пп. 7.2.3 п. 7.2, пп. 7.3.1 п. 7.3 с т. 7 Закону України «Про подат ок на додану вартість»позива чу визначено суму податковог о зобов' язання з податку на додану вартість у розмірі 234327, 00 грн., в тому числі штрафні сан кції - 78109 грн.

З аналізу Акту перевірки ви дно, що підставою для висновк у відповідача про заниження ТОВ «Фабрика АЛС»податкових зобов' язань з податку на до дану вартість у розмірі 156218 гр н. стало відхилення згідно з б азою даних «Автоматизованог о співставлення податкового зобов' язання та податковог о кредиту у розрізі контраге нтів»між податковими зобов' язаннями ТОВ «Фабрика АЛС»та податковим кредитом ТОВ «Ок тава Аутсорсинг»(код 35892131), ТОВ « Е-Трейд дистрибуція»(код 36509976), Т ОВ «Інком-інвест»(код 32068777) за кв ітень, травень 2010 року на загал ьну суму 156218,10 грн., в т.ч. за квіте нь 2010 року з ТОВ «Октава Аутсор синг»(код 35892131) - 136718,72 грн., з ТОВ «Е -Трейд дистрибуція»(код 36509976) - 7242,71грн., за травень 2010 року з ТОВ «Інком-інвест»(код 32068777) - 12256,67 гр н.).

Відповідно до пп. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми»платник податків самості йно обчислює суму податковог о зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підп унктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статт і.

Згідно з п. 1.11 ст. 1 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами»подат кова декларація - документ, що подається платником подат ків до контролюючого органу у строки, встановлені законо давством, на підставі якого з дійснюється нарахування та/а бо сплата податку, збору (обов 'язкового платежу).

За змістом пп. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами »прийняття податкової декла рації є обов'язком контролюю чого органу. Податкова декла рація приймається без попере дньої перевірки зазначених у ній показників через канцел ярію, чий статус визначаєтьс я відповідним нормативно-пра вовим актом. Відмова службов ої (посадової) особи контролю ючого органу прийняти податк ову декларацію з будь-яких пр ичин або висування нею будь-я ких передумов щодо такого пр ийняття (включаючи зміну пок азників такої декларації, зм еншення або скасування від'є много значення об'єктів опод аткування, сум бюджетних від шкодувань, незаконного збіль шення податкових зобов'язань тощо) забороняється та розці нюється як перевищення служб ових повноважень такою особо ю, що тягне за собою її дисципл інарну та матеріальну відпов ідальність у порядку, визнач еному законом. Якщо службова (посадова) особа контролюючо го органу порушує норми абза цу першого цього підпункту, п латник податків зобов'язаний до закінчення граничного ст року подання декларації наді слати таку декларацію поштою з описом вкладеного та повід омленням про вручення, до яко ї долучається заява на ім'я ке рівника відповідного контро люючого органу, складена у до вільній формі, із зазначення м прізвища службової (посадо вої) особи, яка відмовилася пр ийняти декларацію, та/або із з азначенням дати такої відмов и. При цьому декларація вважа ється поданою в момент її вру чення пошті, а граничний деся тиденний строк, встановлений для поштових відправлень пі дпунктом 4.1.7, не застосовуєтьс я. Платник податків може тако ж оскаржити дії службової (по садової) особи контролюючого органу з відмови у прийнятті податкової декларації у суд овому порядку. Незалежно від наявності відмови у прийнят ті податкової декларації пла тник податків зобов'язаний п огасити податкове зобов'язан ня, самостійно визначене ним у такій податковій декларац ії, протягом строків, установ лених пунктом 5.3 статті 5 цього Закону. Податкова звітність , отримана контролюючим орга ном від платника податків як податкова декларація, що зап овнена ним всупереч правилам , зазначеним у затвердженому порядку її заповнення, може б ути не визнана таким контрол юючим органом як податкова д екларація, якщо в ній не зазна чено обов'язкових реквізитів , її не підписано відповідним и посадовими особами, не скрі плено печаткою платника пода тків. У цьому випадку, якщо кон тролюючий орган звертається до платника податків з письм овою пропозицією надати нову податкову декларацію з випр авленими показниками (із заз наченням підстав неприйнятт я попередньої), то такий платн ик податків має право: надати таку нову декларацію разом з і сплатою відповідного штраф у; оскаржити рішення податко вого органу в порядку апеляц ійного узгодження.

Відповідно до п.п. 2.2-2.4 Примірн ого порядку взаємодії органі в державної податкової служб и, затвердженого Наказом ДПА України від 18 квітня 2008 року № 26 6 «Про організацію взаємодії органів державної податково ї служби при опрацюванні роз шифровок податкових зобов'яз ань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів», доку менти, за результатами візуа льного контролю яких виявлен о недоліки в оформленні, не ви знаються як податкова деклар ація з ПДВ. Працівником підро зділу ведення та захисту под аткової звітності податкова звітність приймається та пр опонується платнику ПДВ дооп рацювати подані документи, в раховуючи виявлені недоліки . Документи, не визнані як пода ткова декларація з ПДВ, реєст руються в електронній базі п одаткової звітності платник а ПДВ в триденний термін від д ня їх отримання (але не пізніш е наступного дня від граничн ого терміну подання звітност і). Працівником підрозділу ве дення та захисту податкової звітності надсилається пові домлення про невизнання орга ном ДПС декларації як податк ової із зазначенням підстав та пропозицією надати податк ову звітність, оформлену нал ежним чином. В електронній ба зі документи, не визнані як по даткова звітність, реєструют ься (без внесення показників до КОР) та отримують статус "Д о відома", в коментарях проста вляється реєстраційний номе р повідомлення (про невизнан ня органом ДПС поданого доку мента як податкової звітност і) та дата його відправки.

Як видно з матеріалів справ и, ТОВ «Фабрика АЛС»надіслал о до ДПІ у Солом' янському ра йоні міста Києва податкові д екларації з ПДВ за квітень та травень 2010 року.

Водночас, рішеннями ДПІ у Со лом' янському районі міста К иєва, викладеними у листах №157 95/10/28-010 від 21.06.2010 та №19883/10/28-010 від 30.07.2010 поз ивачу відмовлено у визнанні його звітних документів як п одаткових декларацій за квіт ень та травень 2010 року, у зв' яз ку з невідповідністю надісла них податкових декларацій на казу Державної податкової ад міністрації України «Про зат вердження форми податкової д екларації та Порядку її запо внення і подання»№ 166 від 30.05.1997, з ареєстрованому в Міністерст ві юстиції України 09.07.1997 за № 250/2054 (далі - Порядок заповнення т а подання податкової деклара ції з податку на додану варті сть).

Таким чином, з огляду на те, щ о податкові декларації ТОВ « Фабрика АЛС»з ПДВ за квітень та травень 2010 року не визнані Д ПІ у Солом' янському районі міста Києва як податкові дек ларації, а відтак показники в казаних декларацій не внесен і до електронної бази податк ової звітності, а також врахо вуючи, що рішення ДПІ у Солом' янському районі міста Києва про невизнання відповідних з вітних документів як податко вих декларацій не були оскар жені ТОВ «Фабрика АЛС», суд пр иходить до висновку, що позив ачем не задекларовано податк ові зобов' язання з ПДВ за кв ітень та травень 2010 року.

Згідно з пп. «а»пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 З акону України «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами»контролюючий орган зобо в'язаний самостійно визначит и суму податкового зобов'яза ння платника податків у разі якщо платник податків не под ає у встановлені строки пода ткову декларацію.

Враховуючи, що позивачем не було задекларовано податков і зобов' язання з ПДВ за квіт ень та травень 2010 року, суд прих одить до висновку про наявні сть у ДПІ у Солом' янському р айоні міста Києва відповідно до пп. «а» пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»на лежних правових підстав для самостійного визначення сум и податкових зобов'язань ТОВ «Фабрика АЛС»з ПДВ за квітен ь та травень 2010 року у розмірі 1 56218,10 грн.

Крім того, відповідно до пп. 17.1.2 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами» у разі коли ко нтролюючий орган самостійно визначає суму податкового з обов'язання платника податкі в за підставами, викладеними у підпункті "а" підпункту 4.2.2 пу нкту 4.2 статті 4 цього Закону, до датково до штрафу, встановле ного підпунктом 17.1.1 цього пунк ту, платник податків сплачує штраф у розмірі десяти відсо тків суми податкового зобов' язання за кожний повний або н еповний місяць затримки пода ткової декларації, але не біл ьше п'ятдесяти відсотків від суми нарахованого податково го зобов'язання та не менше де сяти неоподатковуваних міні мумів доходів громадян.

З огляду на те, що сума подат кових зобов'язань ТОВ «Фабри ка АЛС»з ПДВ за квітень та тра вень 2010 року у розмірі 156218,10 грн. в изначена ДПІ у Солом' янсько му районі міста Києва за підс тавами, викладеними у пп. «а»п п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України «Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами», суд вважає п равомірним застосування до п озивача спірним податковим п овідомленням-рішенням штраф них санкцій у розмірі 78109,00 грн., що становить 50 % від суми нарах ованого податкового зобов'яз ання.

Зважаючи на викладене, а так ож враховуючи, що відповідач прийняв спірне податкове по відомлення-рішення №0004062302/0 від 12.11.2010 в межах повноважень та з д отриманням вимог чинного зак онодавства, суд приходить до висновку про відсутність на лежних правових підстав для визнання протиправним та ска сування вказаного рішення ДП І у Солом' янському районі м іста Києва.

Згідно з ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довес ти ті обставини, на яких ґрунт уються її вимоги та заперече ння, крім випадків, встановле них статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта вл адних повноважень обов'язок щодо доказування правомірно сті свого рішення, дії чи безд іяльності покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову.

Позивач достатніх беззапе речних доказів в обґрунтуван ня обставин, на яких ґрунтуют ься його позовні вимоги, суду не надав.

Натомість відповідач дові в суду відсутність протиправ них дій зі свого боку.

За таких обставин позовні в имоги визнаються судом необґ рунтованими та такими, що не п ідлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, Окружний а дміністративний суд міста Ки єва, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову Това риства з обмеженою відповіда льністю «Фабрика АЛС»відмов ити повністю.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними ст.ст. 185-187 КАС України, шлях ом подання через суд першої і нстанції апеляційної скарги .

Суддя К.С. Пащенко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.03.2011
Оприлюднено25.10.2011
Номер документу18705732
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-18538/10/2670

Ухвала від 31.01.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Постанова від 21.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні