Постанова
від 15.07.2008 по справі 07/2904а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

07/2904а

                              ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ                              

                                                                Справа №  07/2904а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"15" липня 2008 р.

11год. 27хв., м. Черкаси

За адміністративним позовом регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Черкаській області

до об'єднання підприємств громадського харчування Лисянського районного споживчого товариства

про стягнення 4100грн.

Суддя Дорошенко М.В.

Секретар судового засідання Ковба І.М.

                                                                                        

Представники сторін:

від позивача: Шамрай О.В. –за довіреністю від 07.07.2008р.;

від відповідача: не прибули.

Заявлено позов про стягнення з відповідача в доход бюджету 4100грн. фінансових санкцій за здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій на таку торгівлю і за реалізацію алкогольних напоїв з підробленими марками акцизного збору.

В обґрунтування позову позивач вказав на встановлені проведеною ним 15.02.2008р. перевіркою факти здійснення відповідачем в період з 05.01.2008р. по 15.02.2008р. роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами за відсутності ліцензій на таку торгівлю та реалізацію алкогольних напоїв з підробленими марками акцизного збору і на несплату відповідачем у добровільному порядку 4100грн. застосованих до нього за рішенням позивача №230082 від 28.02.2008р. фінансових санкцій у сумі 5100грн.

У засіданні суду представник позивача позов підтримав з викладених у ньому підстав.

Відповідач був повідомлений про дату, час і місце засідання суду, проте його представник в засідання суду не прибув і про наявність поважних причини неприбуття господарський суд не повідомив.

Заперечення проти позову відповідач не подав.

Дослідивши наявні у справі письмові докази, господарський суд встановив наступне.

15 вересня 1995р. Лисянською районною державною адміністрацією була проведена державна реєстрація відповідача як юридичної особи з місцезнаходженням: 19300, Черкаська область, Лисянський район, смт. Лисянка, площа Миру, 23.

15 лютого 2008р. у кафе “Автостанція”, розташованому по вул.Котовського,1, смт. Лисянка, Лисянського району, Черкаської області, у якому відповідач здійснював торговельну діяльність, позивачем у присутності головного бухгалтера відповідача Січкар О.В. була проведена перевірка з питань дотримання останнім вимог чинного законодавства при здійсненні торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Перевіркою було встановлено, що відповідач протягом періоду з 05.01.2008р. по 15.02.2008р. здійснював роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами за відсутності у нього ліцензій на роздрібну торгівлю таким товарам, а також встановлено, що у кафе здійснювалася роздрібна торгівля горілкою “Пшенична Грааль” за ціною 9грн. за одну пляшку виробництва ТОВ “Грааль” (Одеська область, Овідіопольський район, Новоградівська сільська рада, комплекс будівель та споруд №1) з підробленими марками акцизного збору. Усього в приміщенні кафе було виявлено 33 пляшки такої горілки, маркованої марками акцизного збору, які згідно з висновком спеціаліста науково-дослідного експертно-криміналістичного центру УМВС України в Черкаській області були виготовлені не підприємством, яке здійснює випуск таких марок, тобто є підробленими.

Встановлені перевіркою факти були оцінені позивачем як порушення відповідачем вимог статей 11 та 15 Закону України від 19.12.1995р. №481/95-ВР „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” (далі - Закон №481/95-ВР).

За результатами перевірки відповідача був складений акт від 15.02.2008р. №230036, який був підписаний головним бухгалтером Січкар О.В. та особами, які проводили перевірку. Крім того, головним бухгалтером Січкар О.В. на окрему аркуші були надані пояснення, у яких вона не заперечила встановлені перевіркою факти.

На підставі акта від 15.02.2008р. №230036 позивач 28.02.2008р. прийняв рішення №230082, за яким застосував до відповідача передбачені ст. 17 Закону №481/95-ВР штрафи у сумі  1700грн. за здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями без наявності ліцензій на таку торгівлю, 1700грн. за здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами без наявності ліцензій на таку торгівлю і 1700грн. за реалізацію алкогольних напоїв з підробленими марками акцизного збору, усього у сумі 5100грн.  

Рішення від 28.02.2008р. №230082 позивач надіслав відповідачу 01.03.2008р. по пошті рекомендованим листом, який згідно з повідомленням про вручення був вручений відповідачу поштою 04.03.2008р. Відповідач це рішення ні у адміністративному ні у судовому порядку не оскаржував, а застосовану за ним суму штрафів сплатив частково у сумі 1000грн. Відповідно несплаченою залишилась сума 4100грн.

Статтею 11 Закону №481/95-ВР встановлено, що алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного збору в порядку, визначеному законодавством.

Стаття 15 Закону №481/95-ВР передбачає, що роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами може здійснюватися суб'єктами підприємницької діяльності всіх форм власності, у тому числі її виробниками, за наявності у них ліцензій.

У даному випадку встановлені перевіркою факти здійснення відповідачем роздрібної торгівлі алкогольними  напоями, позначеними підробленими акцизними марками, а також здійснення відповідачем роздрібної торгівлі алкогольними  напоями та тютюновими виробами за відсутності у нього ліцензії на таку торгівлю означає про порушення відповідачем вимог ст. ст. 11 та 15 Закону №481/95-ВР .

Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону №481/95-ВР до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі:

оптової (включаючи імпорт та експорт) і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій - 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 1700 гривень;

зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв та тютюнових виробів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного збору встановленого зразка або з підробленими марками акцизного збору - 100 відсотків вартості товару, але не менше 1700 гривень.

Частинами 3, 4, 5, 6 Закону №481/95-ВР встановлено, що зазначені штрафи спрямовуються до бюджету згідно з чинним законодавством. Рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України. У разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду. Дії органів, які мають право контролю за реалізацією норм цього Закону, можуть бути оскаржені в місячний термін у судовому порядку.

Право позивача, як органу державної податкової служби України, на застосування до суб'єктів підприємницької діяльності та стягнення з них фінансових санкцій за здійснення роздрібної торгівлі алкогольними  напоями, позначеними підробленими акцизними марками та за здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами без наявності ліцензій на таку торгівлю, передбачено пунктом 11 статті 11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні”, статтями 16, 17 Законом України „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” та Положенням про Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України, затвердженим наказом ДПА України від 10.02.2007р. №71.

За таких обставин позивач має право вимагати примусового стягнення з відповідача в доход бюджету заявленої у позові суми фінансових санкцій, тому адміністративний позов підлягає задоволенню. Судовий збір у сумі 41грн. підлягає стягненню з відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 160 -163 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути об'єднання підприємств громадського харчування Лисянського районного споживчого товариства (пл. Миру, 23, смт. Лисянка, Лисянський район,  Черкаська область, ідентифікаційний код 01774100):

- в доход бюджету через регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Черкаській області (вул. Смілянська, буд. 131, м. Черкаси, ідентифікаційний код 34997773) - 4100грн. фінансових санкцій;

- в доход Державного бюджету України через державну податкову інспекцію у Лисянському районі (пл. Миру, 42, смт. Лисянка, Лисянський район, Черкаська область, 19300, ідентифікаційний код 22809038) для зарахування на реєстраційний рахунок УДК у м. Черкаси №31117095700002 в головному управлінні державного казначейства України в Черкаській області, МФО 854018 - 41грн. судового збору.

Ця постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду шляхом подання через господарський суд Черкаської області заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня оголошення постанови і апеляційної скарги - протягом двадцяти днів після подання такої заяви.

Ця постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.

У разі своєчасного подання заяви про апеляційне оскарження і неподання апеляційної скарги у встановлений строк, ця постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

СУДДЯ                                                                                           Дорошенко М.В.

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення15.07.2008
Оприлюднено07.08.2008
Номер документу1871442
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —07/2904а

Постанова від 15.07.2008

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Дорошенко М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні