Постанова
від 07.10.2011 по справі 2а-7932/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018,  м. Львів,  вул. Чоловського, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

07 жовтня 2011 р.                                                                                    № 2а-7932/11/1370  

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої - судді Потабенко В.А.

за участю секретаря судового засідання –Гойни Є.А.,

за участі представників сторін:

позивача –ОСОБА_1, згідно довіреності.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Дрогобицькому районі Львівської області до комунального підприємства "Теплоремонт" про стягнення заборгованості,-

в с т а н о в и л а :

ДПІ у Дрогобицькому районі Львівської області звернулася до суду з позовом до КП "Теплоремонт" про стягнення заборгованості в розмірі 14137,10 грн., що виникла з податку на додану вартість –самостійно задекларованого зобов’язання, штрафних (фінансових) санкцій та пені. Оскільки відповідачем не вживаються заходи щодо погашення заборгованості, позивач змушений звернутись до суду.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі. Просила позов задовольнити.  

Відповідач в судове засідання не з'явився, не забезпечив явку свого повноважного представника, кореспонденція, яка скеровувалася на адресу відповідача судом, повернулась з довідками Укрпошти про закінчення терміну зберігання.

Згідно ст. 33 КАС України, у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються:

юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

фізичним особам, які не мають статусу підприємців, - за адресою їх місця проживання чи місця перебування, зареєстрованою у встановленому законом порядку.

У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

З долученої до матеріалів справи довідки з ЄДР вбачається, що згідно відомостей щодо КП "Теплоремонт" в реєстрі, адреса реєстрації відповідача наступна: 82100, Львівська обл., м. Дрогобич, вул. Б. Лепкого, б. 19А. Відтак, відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи.

Суд вважає, що справу можливо розглядати без участі представника відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів, відповідно до ст. 71 КАС України.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши дійсні обставини по справі, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Комунальне підприємство "Теплоремонт", згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, зареєстроване 12.07.1999 року управлінням економіки виконкому Дрогобицької міської ради за адресою: 82100, Львівська обл., м. Дрогобичі, вул. Б. Лепкого, 19 а. Дані відомості також підтверджені наявними матеріалах справи копіями свідоцтва про державну реєстрацію КП "Теплоремонт" та довідки Львівського обласного управління статистики № 3816  про включення до ЄДРПОУ від 19.07.1999 року.

Довідкою позивача від 16.11.2010 року № 2059 підтверджено факт взяття відповідача на облік, як платника податків, 28.07.1999 року за № 2144.

Згідно самостійно поданої декларації з податку на додану вартість за лютий 2011 року № 11670, відповідачу належало до сплати 14676,00 грн. Вказана сума своєчасно сплачена не була.  

Згідно самостійно поданої декларації з податку на додану вартість за березень 2011 року № 26732, відповідачу належало до сплати 8376,00 грн. Вказана сума своєчасно сплачена не була.

Згідно самостійно поданої декларації з податку на додану вартість за квітень 2011 року № 33020, відповідачу належало до сплати 1574,00 грн. Вказана сума своєчасно сплачена не була.  

На підставі акту № 466/15-2 від 18.05.2011 року про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності ДПІ в Дрогобицькому районі прийнято податкове повідомлення-рішення №0001831502 від 18.05.2011 року, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції за платежем податок на прибуток приватних підприємств в розмірі 10% від суми зобов’язання, сплаченого із затримкою, на суму 42,10,00 грн. В матеріалах справи наявні докази отримання відповідачем вказаного повідомлення-рішення.

З урахуванням вимог п.п. 59.1 та 59.4 ст. 59 ПК України, ДПІ у Дрогобицькому районі виставило КП "Теплоремонт" податкову вимогу № 245 від 04.04.2011 року на суму 4859,26 грн. В матеріалах справи наявний доказ отримання відповідачем вказаної податкової вимоги.

Зі слів представника позивача, ні податкове повідомлення-рішення, ні податкова вимога не оскаржувалися.

Відповідно до ст. 16 Податкового Кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (надалі –ПК України), платник податків зобов’язаний, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. 54.1 ст. 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до п. 54.3.3 ст. 53 ПК України, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

У п. 31.1 ст.31 ПК України визначено, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення.

Згідно з п. 59.1 ст.59 ПК України у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно п. 129.1.1 ст. 129 ПК України, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Нарахування пені розпочинається при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом, а при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.

Відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 ПК України, податковим боргом є сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Усупереч наведеним нормам чинного законодавства, платник податків КП "Теплоремонт" не вжив жодних заходів для погашення податкового зобов’язання (податкового боргу).

Згідно довідки ДПІ в Дрогобицькому районі податковий борг КП "Теплоремонт" станом на 10.06.2011 року становить 14137,10 грн., з яких 14088,26 грн. - основний платіж, 42,10 грн. –штрафна (фінансова санкція), 6,74 грн.  - нарахована пеня.

Відповідно до п. 1.1 ст. 1 Податкового кодексу України, він регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п. 41.1 ст. 41 ПК України, органи державної податкової служби є контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Згідно п. 20.1.28 ст. 20 ПК України, органи державної податкової служби наділені, зокрема, правом застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. 95.1 ст. 95 ПК України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктом 95.3 ст. 95 ПК України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 87.1 ст. 87 ПК України, джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів

Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вважати узгоджену суму податкового зобов’язання, не сплачену платником податків у строки, визначені статтею 57 Податкового кодексу України.

На даний час вказана сума податкового зобов'язання КП "Теплоремонт" в розмірі 14137,10 грн. є узгодженою та у встановлені законом строки до бюджету не сплаченою, тобто визнається сумою податкового боргу (узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у термін), а, відтак, підлягає стягненню в примусовому порядку.

Враховуючи все вищенаведене, а також п. 20.1.18 ст. 20 ПК, згідно якого органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.

Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача –суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають, відповідно до п. 4 ст. 94 КАС України.

Керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 33-35, 69-71, 94, 128, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд -  

П О С Т А Н О В И В :

позов задовольнити повністю.  

Стягнути з комунального підприємства "Теплоремонт", код ЄДРПОУ 30444877, що зареєстроване за адресою: 82100, м. Дрогобич, вул. Б. Лепкого, 19А,  до бюджету податковий борг в сумі 14137 (чотирнадцять тисяч сто тридцять сім) гривень 10 коп.  

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлений 12.10.2011 року.

         Суддя                                                                                          Потабенко В.А.

З оригіналом згідно

         Суддя                                                                                 Потабенко В.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2011
Оприлюднено25.10.2011
Номер документу18717338
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7932/11/1370

Ухвала від 15.07.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Постанова від 07.10.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 15.07.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні