ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУ ГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВ В, 3а. Тел. 55-17-32
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06.10.11 С права № 28/132/2011
Суддя Семендяєва І.В., при секретарі судовог о засідання Мартинцевій Н.М., р озглянувши матеріали за поз овом
Державної екологічної інс пекції в Луганській області, м. Луганськ
до Державного підприємс тва "Регіональне виробниче о б'єднання "Укрвуглеекологія" , м. Луганськ
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору, на стороні позивача Челюскінська селищна рада, с.Челюскінець Лутугинськог о району, Луганська область
про стягнення 18 795 грн. 78 коп.
за участю представників сторін:
від позивача: ОСОБА_1; дов . б/н від 08.06.2011; головний спеціалі ст юридичного сектору, юриск онсульт Державної екологічн ої інспекції в Луганській об ласті;
від відповідача: представн ик не прибув;
від третьої особи, яка не за являє самостійних вимог на п редмет спору, на стороні пози вача - представник не прибу в.
в с т а н о в и в:
Суть справи: позиваче м заявлені вимоги про стягне ння з відповідача збитків у с умі 18 795 грн. 78 коп., заподіяних по рушенням природоохоронного законодавства.
Відповідач до судового зас ідання не прибув, про час та мі сце слухання справи був нале жним чином повідомлений, про що свідчить повідомлення пр о вручення поштового відправ лення від 26.09.2011, причини неявки суду не повідомив, відзив на п озовну заяву не надав, своїми процесуальними правами, пер едбаченими ст. 22 Господарсько го процесуального кодексу Ук раїни, не скористався.
Представник третьої особи також не прибув до судового з асідання, про час та місце яко го був належним чином повідо млений.
Суд, враховуючи думку позив ача та вимоги ст. 69 ГПК України , вважає за можливе розглянут и справу за наявними у неї мат еріалами за відсутності пред ставників відповідача та тре тьої особи.
Розглянувши матеріали сп рави, вислухавши представник а позивача, встановивши факт ичні обставини справи, оціни вши надані докази, господарс ький суд Луганської області дійшов наступного.
Відповідно до ст.20 Закону Ук раїни „Про охорону навколишн ього природного середовища” , п.5 Положення про Державну ек ологічну інспекцію в областя х, містах Києві і Севастополі , затвердженого наказом Мінп рироди від 19.12.2006 за № 548, зареєстр ованого в Міністерстві юстиц ії України від 13.02.2006 за №120/13387 Держ авна екологічна інспекція в Луганській області є належни м позивачем за позовами щодо відшкодування збитків, завд аних внаслідок порушення вим ог природоохоронного законо давства.
Відносини у галузі навколи шнього природного середовищ а в Україні регулюються Конс титуцією України, міжнародни ми угодами України, Цивільни м кодексом України, Законом У країни „Про охорону навколиш нього природного середовища ”, а також земельним, водним, л ісовим законодавством, закон одавством про надра, про охор ону атмосферного повітря, пр о охорону і використання рос линного і тваринного світу т а іншим спеціальним законода вством.
Інспекцією 15.07.2010, 02.09.2010 були пров едені перевірки дотримання в имог природоохоронного зако нодавства Державним підприє мством "Регіональне виробнич е об'єднання "Укрвуглееколог ія", під час якої встановлено , що підприємством в період з 0 1.04.2010 по 31.07.2010 здійснювались викид и в атмосферне повітря при пр оведенні робіт з прийомки та складування породної маси н а породному відвалі без спец іального дозволу, що є поруше нням ст.ст.10, 11 Закону України „ Про охорону атмосферного пов ітря”.
Викиди забруднюючих речов ин здійснювались внаслідок с кладування породи, що належи ть ДП "ГЗФ "Луганська", на пород ний відвал, який знаходиться у власності відповідача.
17.08.2010 до позивача звернулась прокуратура м. Луганська з ви могою визначити розмір збитк ів, заподіяних державі відпо відачем внаслідок наднормат ивних викидів забруднюючих р ечовин в атмосферне повітря. В даній вимозі, як зазначає по зивач, було зазначено об' єм породної маси, яка була склад ена на породний відвал відпо відача з квітня по липень 2010 р оку.
Відповідно до ч.1 ст.10 Закону України „Про охорону атмосфе рного повітря” підприємства , установи, організації та гро мадяни - суб'єкти підприємниц ької діяльності, що здійснюю ть викиди забруднюючих речо вин в атмосферне повітря та д іяльність яких пов'язана з в пливом фізичних та біологічн их факторів на його стан, зоб ов'язані: здійснювати органі заційно-господарські, техніч ні та інші заходи щодо забезп ечення виконання вимог, пере дбачених стандартами та норм ативами екологічної безпек и у галузі охорони атмосферн ого повітря, дозволами на вик иди забруднюючих речовин тощ о; вживати заходів щодо зменш ення обсягів викидів забруд нюючих речовин і зменшення в пливу фізичних факторів; заб езпечувати безперебійну ефе ктивну роботу і підтримання у справному стані споруд, уст аткування та апаратури для о чищення викидів і зменшення рівнів впливу фізичних та бі ологічних факторів; здійснюв ати контроль за обсягом і скл адом забруднюючих речовин, щ о викидаються в атмосферне п овітря, і рівнями фізичного в пливу та вести їх постійний о блік; заздалегідь розробляти спеціальні заходи щодо охор они атмосферного повітря на випадок виникнення надзвича йних ситуацій техногенного т а природного характеру і вжи вати заходів для ліквідації причин, наслідків забрудненн я атмосферного повітря; забе зпечувати здійснення інстру ментально-лабораторних вимі рювань параметрів викидів за бруднюючих речовин стаціона рних і пересувних джерел та е фективності роботи газоочис них установок; забезпечувати розроблення методик виконан ня вимірювань, що враховують специфічні умови викиду заб руднюючих речовин; використо вувати метрологічно атесто вані методики виконання вимі рювань і повірені засоби вим ірювальної техніки для визна чення параметрів газопилово го потоку і концентрацій заб руднюючих речовин в атмосфе рному повітрі та викидах ста ціонарних і пересувних джере л; здійснювати контроль за пр оектуванням, будівництвом і експлуатацією споруд, устат кування та апаратури для очи щення газопилового потоку ві д забруднюючих речовин і зн иження впливу фізичних та бі ологічних факторів, оснащенн я їх засобами вимірювальної техніки, необхідними для по стійного контролю за ефекти вністю очищення, дотриманням нормативів гранично допусти мих викидів забруднюючих ре човин і рівнів впливу фізичн их та біологічних факторів т а інших вимог законодавства в галузі охорони атмосферног о повітря.
Згідно до ч.5 ст.11 Закону Укра їни „Про охорону атмосферног о повітря” викиди забруднююч их речовин в атмосферне пові тря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, який вида ється територіальним органо м спеціально уповноваженого центрального органу виконав чої влади з питань екології та природних ресурсів за пог одженням із територіальним о рганом спеціально уповнова женого центрального органу в иконавчої влади з питань охо рони здоров'я.
Розмір збитків, нанесених д ержаві відповідачем внаслід ок порушення природоохоронн ого законодавства, обчислени й відповідно до Методики роз рахунку розмірів відшкодува ння збитків, які заподіяні де ржаві в результаті наднормат ивних викидів забруднюючих р ечовин в атмосферне повітря, затвердженої наказом Мінпри роди України від 10.12.2008 за №639, зар еєстрованим в Мінюсті Україн и від 21.01.2009 за №48/16064 (надалі - Мето дика) та складає 18 795 грн. 78 коп.
На адресу відповідача була направлена позивачем претен зія №49 від 31.03.2011, яку відповідач з алишив без відповіді та задо волення (а.с. 19,20).
Відповідно до ч.4 ст.68 Закону України „Про охорону навколи шнього природного середовищ а” підприємства, установи, ор ганізації та громадяни зобов 'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок по рушення законодавства про ох орону навколишнього природ ного середовища, в порядку та розмірах, встановлених зако нодавством України.
Згідно ст.33 Господарського процесуального кодексу Укра їни кожна сторона повинна до вести ті обставини справи, на які вона посилається як на пі дставу своїх вимог та запере чень.
За приписами ст.34 Господарс ького процесуального кодекс у України обставини справи, я кі відповідно до законодавст ва повинні бути підтверджені певними засобами доказуванн я, не можуть підтверджуватис ь іншими засобами доказуванн я.
Позивачем доведено та мат еріалами справи підтверджен о, що відповідачем допущено п орушення вимог законодавств а у вигляді відсутності дозв олу на викид забруднюючих ре човин в атмосферне повітря, щ о робить всі викиди наднорма тивними.
Викладене підтверджуєть ся п. 2.1. Методики, де зазначено, що наднормативними викидами забруднюючих речовин в атмо сферне повітря вважаються: в икиди забруднюючих речовин, які перевищують затверджені граничнодопустимі викиди, у становлені дозволом на викид и забруднюючих речовин в атм осферне повітря стаціонарни ми джерелами; викиди забрудн юючих речовин, на які відсу тній дозвіл на викиди забр уднюючих речовин в атмосферн е повітря стаціонарними джер елами, уключаючи окремі забр уднюючі речовини, викиди яки х підлягають регулюванню від повідно до законодавства.
За вказаних обставин вимог и позивача за позовом підтве рджені матеріалами справи, в ідповідають фактичним обста винам та підлягають до задов олення у повному обсязі.
Судові витрати стягуються з відповідача в дохід Держав ного бюджету України, згідно ст.44, 49 Господарського процесу ального кодексу України, оск ільки позивач звільнений від їх сплати відповідно до Декр ету КМУ "Про державне мито".
Згідно ст.85 Господарського процесуального кодексу Укра їни, у судовому засіданні 06.10.2011 були оголошені вступна та ре золютивна частини рішення.
Керуючись ст.ст.44, 49, 82, 84, 85 Госпо дарського процесуального ко дексу України, господарський суд Луганської області
В И Р І Ш И В:
1. Позов Державної еко логічної інспекції в Лугансь кій області до Державного пі дприємства "Регіональне виро бниче об'єднання "Укрвуглеек ологія" про стягнення 18 795 грн. 78 коп. задовольнити повністю.
2.Стягнути з Державно го підприємства „Регіональн е виробниче об'єднання ”Укрв углеекологія”, м. Луганськ, кв .Гайового, 6а, код 00170096, на кори сть держави: балансовий раху нок №33117331700178 спеціального фонду місцевого бюджету Челюскінс ької селищної ради Лутугинсь кого району Луганської облас ті, код за ЄДРПОУ 23487074 ВДК Лутуги нського району Луганської об ласті, код платежу за бюджетн ою класифікацією 24062100, банк оде ржувач - УДК у Луганській об ласті, МФО 804013, збитки в розмірі 18 795 грн. 78 коп., заподіяні поруше нням природоохоронного зако нодавства, видати наказ пози вачу.
3. Стягнути з Державного підприємства „Регіональне в иробниче об'єднання ”Укрвугл еекологія”, м. Луганськ, кв.Гай ового, 6а, код 00170096, в доход Дер жавного бюджету України на п оточний рахунок 31118095700006, МФО 804013, ОК ПО 24046582, одержувач - УДК у м.Луга нську ГУ ДКУ у Луганській обл асті, банк - ГУДКУ в Луганськ ій області, код бюджетної кла сифікації 22090200 - державне мито в сумі 187 грн. 96 коп.; в доход Держа вного бюджету України на р/р 31 217264700006, банк ГУДКУ в Луганській о бласті, одержувач УДК у м. Луга нську, МФО 804013, ОКПО 24046582, код бюдже тної класифікації 22050003, символ звітності банку 264 - витрати на інформаційно-технічне забез печення судового процесу в с умі 236 грн. 00 коп., видати наказ Де ржавній податковій інспекці ї у Артемівському районі у м. Луганську.
Відповідно до ст.85 Господар ського процесуального кодек су України рішення господа рського суду набирає закон ної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну ска ргу не було подано. У разі под ання апеляційної скарги ріше ння, якщо його не скасовано, набирає законної сили післ я розгляду справи апеляційни м господарським судом.
Дата підписання рішення: 11.10.2011.
Суддя І.В. Семендяєва
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2011 |
Оприлюднено | 25.10.2011 |
Номер документу | 18721482 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Семендяєва І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні