ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГО СПОДАРСЬКИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"18" жовтня 2011 р. Справа № 7/17-2230-2011
Колегія суддів Одеського апеляційного господарськог о суду у складі:
Головуючо го судді: Лашин а В.В.
Суддів: Єрмілова Г.А.
Воронюка О.Л.
При секретарі: Хом'як О.С.
за участю представників сторін:
від ТОВ „КАМРАД- ВИН”: ОСО БА_2 - довіреність б/н від 02.08. 2011 р.
від ПП „Югагроінвесттехсе рвіс 2000”: ліквідатор банкрута Кормільцев М.А.
Інші учасники провадження у справі про банкрутство в су дове засідання не з' явились , про час, дату та місце його пр оведення повідомлені належн им чином.
Розглянувши у відкритом у судовому засіданні апеляці йну скаргу Товариства з об меженою відповідальністю „К АМРАД- ВИН”
на ухвалу господарсько го суду Одеської області про ліквідацію банкрута та прип инення провадження у справі
від 08.09.2011 р.
по справі № 7/17-2230-2011
за заявою боржника: Прив атного підприємства „Югагро інвесттехсервіс 2000”
про банкрутство
ВСТАНОВИЛА:
Ухвалою господарського суду Одеської області від 08 че рвня 2011 р. за заявою боржника - Приватного підприємства «Юг агроінвесттехсервіс 2000»(далі - ПП «Югагроінвесттехсерві с 2000») було порушено проваджен ня у справі про банкрутство о станнього за ознаками ст. 51 За кону України «Про відновленн я платоспроможності боржник а або визнання його банкруто м»(в подальшому - Закон Укра їни про банкрутство).
30 червня 2011 року постановою г осподарського суду Одеської області ПП «Югагроінвесттех сервіс 2000»визнано банкрутом, відносно нього відкрито лікв ідаційну процедуру та ліквід атором банкрута призначено а рбітражного керуючого Кор мільцева М.А. (ліцензія сері ї НОМЕР_1 від 11.03.2010 р.), якого зо бов' язано здійснити ліквід аційні заходи відповідно до вимог Закону про банкрутство , а також у 5-денний термін пода ти до офіційного друкованого органу оголошення про банкр утство ПП «Югагроінвесттехс ервіс 2000».
Відповідне оголошення над руковано у газеті «Голос Укр аїни»від 14.07.2011 р. № 126.
Ухвалою господарського су ду Одеської області від 08.09.2011 р. (суддя Лепеха Г.А.) затверджен ий звіт ліквідатора та лікві даційний баланс банкрута; юр идичну особу - ПП «Югагроінв есттехсервіс 2000»та проваджен ня у справі припинені; кредит орську заборгованість банкр ута списано як безнадійну, а в имоги, незадоволені за відсу тністю майна, визнані погаше ними; зобов' язано державног о реєстратора внести до Єдин ого державного реєстру запис про проведення державної ре єстрації припинення юридичн ої особи.
Не погоджуючись з цією ухва лою, Товариство з обмеженою в ідповідальністю «Камрад Вин » в апеляційній скарзі проси ть її скасувати та направити справу на новий розгляд, поси лаючись на неповне з`ясуванн я місцевим господарським суд ом обставин, що мають значенн я для справи, порушення норм м атеріального права, оскільки звіт ліквідатора та ліквіда ційний баланс затверджений с удом в порушення ст. 32 Закону У країни про банкрутство, так я к обґрунтовані та визнані гр ошові вимоги ТОВ «Камрад Вин »не були задоволені ліквідат ором банкрута. Також апелянт вказує на нездійснення лікв ідатором банкрута усіх дій, щ о передбачені ст. 25 Закону Укр аїни про банкрутство.
В відзиві на апеляційну ска ргу ліквідатор ПП «Югагроінв есттехсервіс 2000»арбітражний керуючий Кормільцев М.А. просить апеляційну скаргу ТО В «Камрад Вин»залишити без з адоволення, а ухвалу господа рського суду Одеської област і від 08.09.2011 р. без змін.
Обговоривши доводи апеляц ійної скарги, заслухавши поя снення присутніх представни ка ТОВ «Камрад Вин»та ліквід атора ПП «Югагроінвесттехсе рвіс 2000»арбітражного керуючо го Кормільцева М.А., дослі дивши матеріали справи та пе ревіривши правильність заст осування господарським судо м норм матеріального і проце суального права, колегія суд дів вважає, що апеляційна ска рга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до частини 2 стат ті 41 ГПК України, провадження у справах про банкрутство зд ійснюється у порядку, передб аченому цим Кодексом з враху ванням вимог Закону України про банкрутство, норми якого , як спеціальні норми права, пр евалюють у застосуванні над загальними нормами ГПК Украї ни.
Згідно до ч. 1 і ч. 2 ст. 101 ГПК Укр аїни у процесі перегляду спр ави апеляційний господарськ ий суд за наявними у справі і д одатково поданими доказами п овторно розглядає справу. Ап еляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляц ійної скарги і перевіряє зак онність і обгрунтованість рі шення місцевого господарськ ого суду у повному обсязі.
Частиною 1 статті 51 Закону Ук раїни про банкрутство встано влено, якщо вартості майна бо ржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про л іквідацію, недостатньо для з адоволення вимог кредиторів , така юридична особа ліквіду ється в порядку, передбачено му цим Законом. У разі виявлен ня зазначених обставин лікві датор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в гос подарський суд із заявою про порушення справи про банкру тство такої юридичної особи.
Спрощена процедура банкру тства, що передбачена вказан ою вище нормою права, виплива є з процедури добровільної л іквідації юридичної особи, т обто ліквідації юридичної ос оби за рішенням її учасників (власників) або органу, уповно важеного на це установчими д окументами, а тому необхідни ми передумовами для зверненн я із заявою про порушення про вадження у справі про банкру тство боржника в порядку ст. 51 Закону про банкрутство є дот римання вимог цивільного та господарського законодавст ва.
Згідно зі ст. 105 ЦК України уч асники юридичної особи, суд а бо орган, що прийняв рішення п ро припинення юридичної особ и, зобов'язані негайно письмо во повідомити про це орган, що здійснює державну реєстраці ю, який вносить до єдиного дер жавного реєстру відомості пр о те, що юридична особа перебу ває у процесі припинення. Уча сники юридичної особи, суд аб о орган, що прийняв рішення пр о припинення юридичної особи , призначають комісію з припи нення юридичної особи (лікві даційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядо к і строки припинення юридич ної особи відповідно до цьог о Кодексу. Виконання функцій комісії з припинення юридич ної особи може бути покладен о на орган управління юридич ної особи. З моменту призначе ння комісії до неї переходят ь повноваження щодо управлін ня справами юридичної особи. Комісія з припинення юридич ної особи поміщає в друкован их засобах масової інформаці ї, в яких публікуються відомо сті про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняє ться, повідомлення про припи нення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кр едиторами вимог до неї. Цей ст рок не може становити менше д вох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи. Комісія вжи ває усіх можливих заходів що до виявлення кредиторів, а та кож письмово повідомляє їх п ро припинення юридичної особ и.
Як вбачається з матеріалів справи, у зв' язку з недостат ністю майна для задоволення вимог кредиторів 29 листопада 2010 року загальними зборами за сновників ПП «Югагроінвестт ехсервіс 2000»прийнято рішення про припинення діяльності ц ієї юридичної особи та затве рдження ліквідатора в особі голови ліквідаційної комісі ї, що підтверджується проток олом № 03 від 29.11.2010 р.
У відповідності до ч. 1 ст. 22 За кону України «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців »інформація про проведення д ержавної реєстрації про прий няття засновниками (учасника ми) або уповноваженим ними ор ганом рішення щодо припиненн я юридичної особи підлягає о бов'язковому опублікуванню в спеціалізованому друковано му засобі масової інформації .
Згідно до ст. 1 цього Закону с пеціалізований друкований з асіб масової інформації - ви дання спеціально уповноваже ного органу з питань державн ої реєстрації, в якому відпов ідно до цього Закону публіку ються відомості з Єдиного де ржавного реєстру.
Частиною 1 ст. 7 згаданого Зак ону спеціально уповноважени м органом з питань державної реєстрації визначений центр альний орган виконавчої влад и, який забезпечує реалізаці ю державної політики у сфері підприємництва.
Таким органом визначений Д ержавний комітет України з п итань регуляторної політики та підприємництва (п. 1 Положе ння про Державний комітет Ук раїни з питань регуляторної політики та підприємництва, затверджене постановою Кабі нету Міністрів України від 26 к вітня 2007 р. № 667).
Листом від 10.10.2007 р. № 7687 Держкомп ідприємництво повідомило, що спеціалізованим друкованим засобом масової інформації є «Бюлетень державної реєст рації».
Як вбачається з матеріалів справи, публікацію про внесе ння змін до Єдиного державно го реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо припинення ПП «Югагроі нвесттехсервіс 2000»шляхом лік відації здійснено у Бюлетені державної реєстрації від 15 гр удня 2010 року № 164 (24) /а.с.31-32, т.1/.
Також витягом з Єдиного дер жавного реєстру підтверджує ться внесення запису про зна ходження ПП «Югагроінвестте хсервіс 2000»в стані припинення підприємницької діяльності .
За приписами ч.1 ст. 111 ЦК Украї ни ліквідаційна комісія післ я закінчення строку для пред 'явлення вимог кредиторами с кладає проміжний ліквідацій ний баланс, який містить відо мості про склад майна юридич ної особи, що ліквідується, пе релік пред'явлених кредитора ми вимог, а також про результа ти їх розгляду. Проміжний лік відаційний баланс затверджу ється учасниками юридичної о соби або органом, який прийня в рішення про ліквідацію юри дичної особи.
Виходячи з ч. 5 ст. 60 ГК України , яка регулює загальний поряд ок ліквідації суб'єкта госпо дарювання, ліквідаційна комі сія оцінює наявне майно суб'є кта господарювання, який лік відується, і розраховується з кредиторами, складає лікві даційний баланс та подає йог о власнику або органу, який пр изначив ліквідаційну комісі ю.
За результатами інвентари зації майна чи майнових акти вів у ПП «Югагроінвесттехсер віс 2000»не виявлено /а.с.11-12, т.1/.
Матеріали справи містять п роміжний ліквідаційний бала нс ПП «Югагроінвесттехсерві с 2000»станом на 25 травня 2011 року, т обто з дотриманням строку, ви значеного ст. 105 ЦК України.
Частиною 3 ст. 60 ГК України вс тановлений обов' язок лікві даційної комісії або іншого органу, який проводить лікв ідацію суб'єкта господарюва ння, повідомлення явних (відо мих) кредиторів, до яких відно сяться, зокрема, органи подат кової служби.
При цьому, зазначеною нормо ю встановлені лише загальні вимоги такого повідомлення, тоді як цей порядок конкрети зується вже у спеціальному п одатковому законодавстві, а саме: у Розділі XI Порядку облі ку платників податків і збор ів, затвердженого наказом Де ржавної податкової адмініст рації України від 22.12.2010 № 979 та за реєстрованим в Міністерстві юстиції України 30 грудня 2010 р. з а № 1439/18734.
На виконання згаданого Пор ядку від 22.12.2010 № 979, ліквідатором ПП «Югагроінвесттехсервіс 20 00»надіслано ДПІ у Малиновськ ому районі м. Одеси повідомле ння про припинення платника податків за ф. № 8-ОПП /а.с.33-36, т.1/.
Також ДПІ у Малиновському р айоні м. Одеси проведена поза планова документальна перев ірка з питань дотримання вим ог податкового, валютного та іншого законодавства /а. с. 37-57, т .1/.
З цього витікає, що ПП «Югаг роінвесттехсервіс 2000»дотрим ано процедуру добровільної л іквідації боржника, визначен ої ст. 60 ГК України та ст. ст. 105, 111 Ц К України, яка є обов'язковою п ередумовою для порушення про вадження у справі про банкру тство за статтею 51 Закону Укра їни про банкрутство.
Відповідно до ч.2 ст.51 Закону України про банкрутство, за р езультатами розгляду заяви п ро порушення справи про банк рутство юридичної особи, май на якої недостатньо для задо волення вимог кредиторів, го сподарський суд визнає боржн ика, який ліквідується, банкр утом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквід атора.
У відповідності до ч. 1 ст. 25 За кону про банкрутство Ліквіда тор з дня свого призначення з дійснює, зокрема, такі повнов аження: аналізує фінансове с тановище банкрута; вживає за ходів, спрямованих на пошук, в иявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у тр етіх осіб.
Згідно до ч. 1 ст. 26 зазначеног о Закону, усі види майнових ак тивів (майно та майнові права ) банкрута, які належать йому н а праві власності або повног о господарського відання на дату відкриття ліквідаційно ї процедури та виявлені в ход і ліквідаційної процедури, в ключаються до складу ліквіда ційної маси, за винятком об'єк тів житлового фонду, в тому чи слі гуртожитків, дитячих дош кільних закладів та об'єктів комунальної інфраструктури , які в разі банкрутства підпр иємства передаються в порядк у, встановленому законодавст вом, до комунальної власност і відповідних територіальни х громад без додаткових умов і фінансуються в установлен ому порядку.
З матеріалів справи вбачає ться, що з метою пошуку майна б анкрута ліквідатором були на правлені запити до компетент них органів та отримані відп овіді від ОРФ ДП «Центр держа вного земельного кадастру»в ід 14.07.2011 р. про відсутність у ПП « Югагроінвесттехсервіс 2000»за реєстрованих прав на земельн і ділянки; від Другого Малино вського відділу Державної ви конавчої служби Одеського мі ського управління юстиції ві д 25.07.2011 р. про закінчення викона вчого провадження щодо боржн ика та відсутність виявлення у виконавчому провадженні б удь-якого майна; від КП «Одесь ке МБТІ та РОН»від 23.08.2011 р. про ві дсутність у банкрута зареєст рованих прав на об' єкти нер ухомого майна; від Інспекції державного технічного нагля ду за технічним станом сільс ькогосподарських машин та об ладнання Одеської обласної д ержавної адміністрації від 2 2.07.2011 р. про відсутність у банкру та відповідної техніки та ма йна; від РЕВ з обслуговування Малиновського та Суворовськ ого районів м. Одеси при УДАІ Г УМВС України в Одеській обла сті від 08.07.2011 р. про відсутність зареєстрованих транспортни х засобів, надані довідки бан ківських установ про відсутн ість коштів на рахунках банк рута.
Згідно з даними Державного реєстру обтяжень рухомого м айна та Єдиного реєстру забо рон відчуження об' єктів нер ухомого майна не виявлено ма йно, що є предметом застави (іп отеки).
Відповідно до ч. 5 ст. 32 Закону України про банкрутство, якщ о ліквідатор не виявив майно вих активів, що підлягають вк люченню до ліквідаційної мас и, він зобов'язаний подати гос подарському суду ліквідацій ний баланс, який засвідчує ві дсутність у банкрута майна.
У частині другої цієї статт і визначено, що якщо за резуль татами ліквідаційного балан су після задоволення вимог к редиторів не залишилося майн а, господарський суд виносит ь ухвалу про ліквідацію юрид ичної особи - банкрута.
Таким чином, судова колегія вважає, що суд першої інстанц ії, виносячи оскаржувану ухв алу, вірно встановив обстави ни справи та дав ним правильн у юридичну оцінку із застосу ванням належних норм матеріа льного права й з дотриманням норм процесуального законод авства України.
Посилання апелянта на незд ійснення ліквідатором усіх з аходів, що передбачені ст. 25 За кону України про банкрутство спростовується матеріалами справи, зокрема, відповідями уповноважених органів влади і управління щодо відсутнос ті у банкрута майнових актив ів, які можливо було б включит и до ліквідаційної маси.
Не може погодитися судова к олегія й з твердженням ТОВ «К амрад Вин»про те, що ліквідац ійний баланс затверджений су дом в порушення ст. 32 Закону Ук раїни про банкрутство без пр оведення розрахунків із кред итором.
Судова колегія зазначає, що вимоги ТОВ «Камрад Вин»не бу ли задоволені саме внаслідок відсутності у банкрута будь -яких майнових активів, які б с відчили про його спроможніст ь задовольнити вимоги кредит ора, а відтак згідно з ч. 2 ст. 32 За кону України суд мав право ви нести ухвалу про ліквідацію юридичної особи - ПП «Югагроі нвесттехсервіс 2000».
Доводи представника ТОВ «К амрад Вин», викладені в апеля ційній скарзі та наголошені у судовому засіданні апеляці йної інстанції, не містять по силання на будь-які докази ві дповідно до вимог ст. 33 ГПК Укр аїни, які спростовували б вис новки місцевого господарськ ого суду та відомості, які від ображені у звіті ліквідатора та ліквідаційному балансі б анкрута.
За таких обставин, судова ко легія вважає, що оскаржувана ухвала господарського суду Одеської області відповідає обставинам справи та вимога м закону, а тому правових підс тав для її скасування не вбач ається.
Керуючись ст. ст. 101-106 Господа рського процесуального коде ксу України, колегія суддів
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Това риства з обмеженою відповіда льністю «Камрад Вин»залишит и без задоволення, а ухвалу го сподарського суду Одеської о бласті від 08.09.2011 р. по справі № 7/17-2 230-2011 - без змін.
Головуючий суддя В.В. Лашин
Суддя Г.А. Єрмілов
Суддя О.Л. Воронюк
Повна постанова складе на 19.10.2011 р.
Суд | Одеський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2011 |
Оприлюднено | 25.10.2011 |
Номер документу | 18722925 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Одеський апеляційний господарський суд
Лашин В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні