ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 41/176 10.10.11
За позовом Прокурора Деснянського ра йону міста Києва в інтересах держави в особі Київської мі ської ради
До Фізичної особи - підп риємця ОСОБА_1
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору на стороні відповіда ча
Комунальне підприємство « Деснянськпарксервіс»Десня нської районної у м. Києві рад и
Про звільнення самовільно з айнятої земельної ділянки, п риведення її у придатний для використання стан
Колегія суддів у складі: суддя Спичак О.М. головуюч ий
судд я Івченко А.М.
суддя П ригунова А.Б.
Представники сторін:
від позивача: ОСОБА_2 - дов. № 225-КР-1195 від 22.08.2011 року;
від відповідача: ОСОБА_1 .;
від третьої особи: ОСОБА _2. - дов. № б/н від 11.07.2011 року;
прокурор: Одуденко А.В. - посвідчення НОМЕР_1 від 04.06 .2007 року;
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Прокурор Деснянськог о району міста Києва в інтере сах держави в особі Київсько ї міської ради звернувся до Г осподарського суду міста Киє ва з позовом до Фізичної особ и - підприємця ОСОБА_1 про звільнення самовільно зайня тої земельної ділянки, приве дення її у придатний для вико ристання стан.
Крім того, позивач просить с тягнути з відповідача сплаче не державне мито та витрати з а інформаційно-технічне забе зпечення судового процесу.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач в порушенн я норм чинного законодавства використовує зазначену вище земельну ділянку під розміщ ення автостоянки без докумен тів на право користування зе млею.
Ухвалою від 26.05.2011 року було по рушено провадження по справі , залучено до участі в справі в якості третьої особи, яка не з аявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні від повідача - Комунальне підпр иємство «Деснянськпарксерв іс»Деснянської районної у м. Києві ради та призначено її р озгляд на 17.06.2011 року.
В судовому засіданні 17.06.2011 ро ку представник позивача пода в письмові пояснення по спра ві, згідно з яким позовні вимо ги просив задовольнити повні стю.
Представник відповідача в судове засідання 17.06.2011 року не з' явився, однак подав через канцелярію суду відзив на по зовну заяву та клопотання пр о зупинення провадження по д аній справі, яке буде розглян уто в наступному судовому за сіданні.
В судове засідання 17.06.2011 року прокурор та представник тре тьої особи не з' явилися, вим оги ухвали про порушення про вадження у справі не виконал и, про причину неявки суд не по відомили, про час та дату пров едення судового засідання бу ли повідомлені належним чино м.
Представник позивача в суд овому засіданні 17.06.2011 року пода в клопотання про продовження строку вирішення спору по сп раві № 41/176, яке судом розглянут о та задоволено.
У зв' язку з неявкою в судов е засідання учасників процес у, а також у зв' язку з необхід ністю витребування додатков их доказів, ухвалою від 17.06.2011 ро ку розгляд справи було відкл адено на 25.07.2011 року.
Представник позивача в суд овому засіданні 25.07.2011 року позо вні вимоги підтримав повніст ю.
В судовому засіданні 25.07.2011 ро ку представник відповідача п одав додаткові документи по справі та надав усні пояснен ня по справі, відповідно до як их проти задоволення позовни х вимог заперечував.
Представник третьої особи в судове засідання не з' яви вся, про причину неявки суд не повідомив, про час та дату про ведення судового засідання б ув повідомлений належним чин ом.
Прокурор в судовому засіда нні подав документи на викон ання вимог ухвали суду та над ав усні пояснення по справі.
У зв' язку з необхідністю в итребування додаткових дока зів, ухвалою від 25.07.2011 року розг ляд справи було відкладено н а 08.08.2011 року.
Учасники процесу в судовом у засідання 08.08.2011 року надали ус ні пояснення по справі.
Зважаючи на складність спо ру та керуючись статтею 4-6 Гос подарського процесуального кодексу України суддя Спича к О.М. звернувся до Голови Госп одарського суду м. Києва з зая вою про визначення складу су ду для колегіального розгляд у справи № 41/176.
Розпорядженням Голови Гос подарського суду м. Києва № б/н від 08.08.2011 року затверджено коле гію суддів в наступному скла ді суддів: Спичак О.М. (головую чий), Івченко А.М., Пригунова А.Б .
Ухвалою від 08.08.2011 року розгля д справи було призначено на 05. 09.2011 року.
Представник позивача в суд ове засідання 05.09.2011 року не з' я вився, про причину неявки суд не повідомив, про час та дату проведення судового засідан ня був повідомлений належним чином.
В судовому засіданні 05.09.2011 ро ку представник відповідача п одав письмові пояснення по с праві, відповідно до яких про ти задоволення позовних вимо г заперечував.
Представник третьої особи та прокурор в судовому засід анні надали усні пояснення п о суті спору.
У зв' язку з неявкою в судов е засідання представника поз ивача, ухвалою від 05.09.2011 року ро згляд справи було відкладено на 10.10.2011 року.
Прокурор в судовому засіда нні 10.10.2011 року подав додаткові д окументи по справі.
Представники позивача, від повідача та третьої особи в с удовому засіданні надали усн і пояснення по справі.
Відповідно до положень ста тті 75 ГПК України справа розгл ядається за наявними в ній ма теріалами.
В судовому засіданні 10.10.2011 ро ку на підставі ст. 85 ГПК Україн и оголошено вступну та резол ютивну частини рішення суду.
Розглянувши матеріали спр ави та заслухавши пояснення учасників процесу, Господар ський суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Статтею 13 Конституції України визначено, що земля, ї ї надра, атмосферне повітря, в одні та інші природні ресурс и, які знаходяться в межах тер иторії України, природні рес урси її континентального шел ьфу, виключної (морської) екон омічної зони є об' єктами пр ава власності українського н ароду. Від імені українськог о народу права власника здій снюють органи державної влад и та місцевого самоврядуванн я в межах, визначених цією Кон ституцією.
Відповідно до статті 187 Земе льного кодексу України контр оль за використанням та охор оною земель полягає в забезп еченні додержання органами д ержавної влади, органами міс цевого самоврядування, підпр иємствами, установами, орган ізаціями і громадянами земел ьного законодавства України .
Згідно з статтею 2 Закону Ук раїни «Про державний контрол ь за використанням та охорон ою земель», серед основних за вдань державного контролю за використанням та охороною з емель є забезпечення додержа ння органами державної влади , органами місцевого самовря дування, фізичними та юридич ними особами земельного зако нодавства України.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про державний конт роль за використанням та охо роною земель»державний конт роль за використанням та охо роною земель здійснює спеціа льно уповноважений орган вик онавчої влади з питань земел ьних ресурсів.
Пунктом 1 Положення про держ авну екологічну інспекцію, з атвердженого указом Президе нта України від 13 квітня 2011 рок у N 454/2011 встановлено, що державна екологічна інспекція Україн и (Держекоінспекція України) є центральним органом викон авчої влади, діяльність яког о спрямовується і координуєт ься Кабінетом Міністрів Укра їни через Міністра екології та природних ресурсів Україн и (далі - Міністр). Держекоінсп екція України входить до сис теми органів виконавчої влад и та утворюється для забезпе чення реалізації державної п олітики із здійснення держав ного нагляду (контролю) у сфер і охорони навколишнього прир одного середовища, раціональ ного використання, відтворен ня і охорони природних ресур сів.
Відповідно до статті 35 Зако ну України «Про охорону навк олишнього природного середо вища»державний контроль у га лузі охорони навколишнього п риродного середовища здійсн юється Радами та їх виконавч ими і розпорядчими органами, спеціально уповноваженим це нтральним органом виконавчо ї влади з питань екології та п риродних ресурсів, його орга нами на місцях та іншими спец іально уповноваженими держа вними органами. Державному к онтролю підлягають використ ання і охорона земель, надр, по верхневих і підземних вод, ат мосферного повітря, лісів та іншої рослинності, тваринно го світу, морського середови ща та природних ресурсів тер иторіальних вод, континентал ьного шельфу та виключної (мо рської) економічної зони рес публіки, природних територій та об'єктів, що підлягають осо бливій охороні, стан навколи шнього природного середовищ а, а також дотримання заходів біологічної і генетичної бе зпеки щодо біологічних об'єк тів навколишнього природног о середовища при створенні, д ослідженні та практичному ви користанні генетично модифі кованих організмів у відкрит ій системі. Порядок здійснен ня державного контролю за ох ороною навколишнього природ ного середовища та використа нням природних ресурсів визн ачається цим Законом та інши м законодавством України.
20 квітня 2011 року Державною ек ологічною інспекцією в місті Києві було здійснено переві рку дотримання вимог природо охоронного законодавства пр и використанні земельної діл янки, яка знаходиться за адре сою: АДРЕСА_1 в результаті якої складено акт 08/495а, з якого вбачається, що земельну діля нку площею 2 400 кв.м. займає ПП ОСОБА_1. На момент позаплано вої перевірки надано Договір № 2 від 08.01.2009 року та Додаткову уг оду № 1 від 21.07.2010 року, укладених з КП «Деснянськпарксервіс». Д окументи передбачені статте ю 126 ЗК України у відповідача в ідсутні.
В подальшому, 21 квітня 2011 року за результатами перевірки Д ержавною екологічною інспек цією в місті Києві видано ФОП ОСОБА_1. припис про усунен ня порушень вимог земельного законодавства.
Відповідно до пункту 2 части ни 1 статті 211 Земельного кодек су України громадяни та юрид ичні особи несуть цивільну, а дміністративну або кримінал ьну відповідальність відпов ідно до законодавства за сам овільне зайняття земельних д ілянок.
21 квітня 2011 року Державним ін спектором з контролю за дотр иманням вимог природоохорон ного законодавства, на підст аві протоколу про адміністра тивне правопорушення № 003560, вин есено постанову про накладен ня адміністративного стягне ння, згідно якої ОСОБА_1 ви знано винним у вчиненні адмі ністративного правопорушен ня, відповідальність за яке п ередбачена ст. 53-1 КУпАП та накл адено на нього адміністратив не стягнення у вигляді штраф у в розмірі 340,00 грн.
У зв' язку з вищевикладени м прокурор Деснянського райо ну м. Києва в інтересах держав и в особі Київської міської р ади звернувся з позовом про з обов' язання відповідача по вернути самовільно зайняту з емельну ділянку площею 2 400 кв.м ., що розташована на АДРЕСА_1 Київській міській раді, при вівши її у придатний для вико ристання стан.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім п ереконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єк тивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин спра ви в їх сукупності, суд вважає , що вимоги прокурора підляга ють задоволенню повністю з н аступних підстав.
Стаття 9 Земельного кодексу України встановлює, що до пов новажень Київської міської р ад у галузі земельних віднос ин на її території належить, з окрема, розпорядження землям и територіальної громади міс та; передача земельних ділян ок комунальної власності у в ласність громадян та юридичн их осіб відповідно до цього К одексу; надання земельних ді лянок у користування із земе ль комунальної власності від повідно до цього Кодексу; орг анізація землеустрою.
Відповідно до пункту 7 части ни 2 статті 9 Земельного кодекс у України до повноважень Киї вської і Севастопольської мі ських рад у галузі земельних відносин на їх території нал ежить прийняття рішення щодо звільнення самовільно зайня тих земельних ділянок.
Згідно з п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону Укр аїни «Про місцеве самоврядув ання в Україні»вирішення від повідно до закону питань рег улювання земельних відносин є виключною компетенцією пл енарних засідань сільських, селищних, міських рад.
Відповідно до положень ст. 5 9 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»Ки ївська міська рада в межах св оїх повноважень приймає норм ативні та інші акти у формі рі шень.
Статтею 12 Земельного кодекс у України визначені повноваж ення міських рад у галузі зем ельних відносин, до яких нале жить, зокрема розпорядження землями територіальної гром ади міста.
Відповідно до ст. 60 Закону Ук раїни «Про місцеве самовряду вання в Україні»територіаль ним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить пр аво комунальної власності на рухоме та нерухоме майно, дох оди місцевих бюджетів, інші к ошти, землю, природні ресурси , підприємства, установи та ор ганізації, в тому числі банки , страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майн і підприємств, житловий фонд , нежитлові приміщення, закла ди культури, освіти, спорту, на уки, соціального обслуговува ння та інше майно і майнові пр ава, рухомі та нерухомі об' є кти, визначені відповідно до закону як об' єкти права ком унальної власності, а також к ошти, отримані від їх відчуже ння.
Відповідно до статті 116 Земе льного кодексу України підст авами для набуття права на зе млю є рішення органів місцев ого самоврядування в межах ї х повноважень.
Статтями 123 та 124 Земельного к одексу України визначено умо ви надання земельних ділянок комунальної власності у кор истування.
Відповідно до ч. 1 ст. 124 Земель ного кодексу України передач а земельних ділянок, що переб увають у державній або комун альній власності, здійснюєть ся на підставі рішення відпо відного органу виконавчої вл ади або органу місцевого сам оврядування шляхом укладенн я договору оренди земельної ділянки.
Відповідно до ст. 125 Земельно го кодексу України право вла сності на земельну ділянку, а також право постійного кори стування та право оренди зем ельної ділянки виникають з м оменту державної реєстрації цих прав.
Згідно зі ст. 126 Земельного ко дексу України документами, щ о посвідчують право на земел ьну ділянку є: державний акт н а право власності на земельн у ділянку; цивільно-правова у года щодо відчуження земельн ої ділянки, укладеною в поряд ку, встановленому законом, у р азі набуття права власності на земельну ділянку за такою угодою; свідоцтво про право н а спадщину (щодо земельної ді лянки, набутої у власність із земель приватної власності без зміни її меж, цільового пр изначення); державний акт на п раво постійного користуванн я земельною ділянкою; догові р оренди землі, зареєстрован ий відповідно до закону.
Приступати до використанн я земельної ділянки до встан овлення її меж у натурі (на міс цевості) і одержання докумен та, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забо роняється.
Виходячи зі змісту вказани х норм, суд відзначає, що земле ю, яка перебуває у комунальні й власності міста Києва розп оряджається Київська міська рада шляхом прийняття відпо відних рішень про надання за цікавленій особі у користува ння земельної ділянки.
Відповідно до підпункту 4 п ункту а частини 1 статті 30 Зако ну України «Про місцеве само врядування в Україні»до віда ння сільських, селищних, місь ких рад належить прийняття р ішень про організацію стояно к автомобільного транспорту , здійснення контролю за їх ді яльністю відповідно до закон у.
Пунктом 3 рішення Київської міської ради № 930/1591 від 26.06.2007 року «Про вдосконалення паркуван ня автотранспорту в м. Києві» визначено, що комунальне п ідприємство виконавчого орг ану Київради (Київської місь кої державної адміністрації ) «Київтранспарксервіс»є єди ним оператором з паркування транспортних засобів, стягне ння паркувального збору та в иготовлення єдиних абонемен тних талонів з паркування ав томобільного транспорту.
Рішенням Київської міськ ої ради № 1051/1051 від 25 грудня 2008 року «Про Правила благоустрою мі ста Києва» затверджено Прави ла благоустрою міста Києва, з а порушення яких передбачено адміністративну відповідал ьність у відповідності з Код ексом України про адміністра тивні правопорушення, згідно з додатком.
Відповідно до пункту 17.3.1 Пра вил благоустрою міста Києва платні місця для паркування транспортних засобів (майдан чики для платного паркування ) призначені для тимчасової с тоянки транспортного засобу зі стягненням плати за парку вання у відведених або спеці ально обладнаних місцях без відповідальності за збереже ння транспортного засобу або з такою відповідальністю, як що можливе оснащення місця д ля паркування транспортних з асобів необхідним обладнанн ям. Організація та експлуата ція місць платного паркуванн я транспортних засобів здійс нюється лише оператором або підприємствами, з якими опер атор уклав відповідний догов ір.
Згідно з пунктом 17.3.2 Правил благоустрою міста Києва осо бливі умови користування зем ельними ділянками, на яких ро зташовані спеціально обладн ані та відведені місця, поляг ають в розробці та погодженн і в установленому цими Прави лами порядку схем організаці ї дорожнього руху, згідно з як ими у оператора виникає прав о надання платних послуг пар кування транспортних засобі в та не потребує розроблення проектів відведення цих зем ельних ділянок. На таких земе льних ділянках оператор не м ає права здійснювати будь-як у діяльність, окрім надання п латних послуг з паркування т ранспортних засобів та облад нання таких місць, що полягає у запровадженні інноваційни х технологій (сучасних систе м паркування), нанесенні доро жньої розмітки, встановленні відповідних дорожніх знаків , огорожі та інших елементів б лагоустрою, у порядку визнач еному цими Правилами. Допуск ається відсутність дорожньо ї розмітки в залежності від п огодних умов, бруду тощо при н аявності установлених відпо відних за змістом дорожніх з наків, що позначають межі та с посіб поставлення транспорт ного засобу на стоянку.
30.12.2010 р. рішенням Київської мі ської ради від № 573/5385 «Про бюдже т міста Києва на 2011 рік»затвер джено «Положення про збір за місця для паркування трансп ортних засобів в м. Києві», дод атком й до якого є перелік пар кувальних майданчиків, які з акріплені за КП «Київтранспа рксервіс».
Додатком № 13 до рішення Київ ської міської ради 30.12.2010 N 573/5385, виз начений перелік паркувальни х майданчиків, які закріплен і за комунальним підприємств ом «Київтранспарксервіс», з якого вбачається, що земельн а ділянка за адресою вул. Волк ова, 8 а не ввійшла до вищезазн аченого переліку.
Пунктом 1.1 «Положення про зб ір за місця для паркування тр анспортних засобів в м. Києві »передбачено, що платниками збору є юридичні особи, їх філ ії (відділення, представницт ва), фізичні особи-підприємці , які згідно з рішенням Київсь кої міської ради організовую ть та провадять діяльність і з забезпечення паркування тр анспортних засобів на майдан чиках для паркування та спец іально відведених автостоян ках.
Збір за місця для паркуванн я транспортних засобів Пода тковим кодексом України (дал і - ПК України) віднесено до м ісцевих податків та зборів (с т. 10 ПК України).
Визначення платників збор у за місця для паркування тра нспортних засобів, порядок в изначення земельних ділянок , об' єкт і базу оподаткуванн я містить ст. 266 ПК України.
Зокрема, відповідно до вказ аної норми, платниками збору є юридичні особи, їх філії (ві дділення, представництва), фі зичні особи - підприємці, які з гідно з рішенням сільської, с елищної або міської ради орг анізовують та провадять діял ьність із забезпечення парку вання транспортних засобів н а майданчиках для платного п аркування та спеціально відв едених автостоянках.
Перелік спеціальних земел ьних ділянок, відведених для організації та провадження діяльності із забезпечення п аркування транспортних засо бів, в якому зазначаються їх м ісцезнаходження, загальна пл оща, технічне облаштування, к ількість місць для паркуванн я транспортних засобів, затв ерджується рішенням сільськ ої, селищної або міської ради про встановлення збору. Таке рішення разом з переліком ос іб, які уповноважені організ овувати та провадити діяльні сть із забезпечення паркуван ня транспортних засобів, над ається виконавчим органом сі льської, селищної, міської ра ди органу державної податков ої служби в порядку, встановл еному розділом I цього ПК Укра їни.
Об'єктом оподаткування є зе мельна ділянка, яка згідно з р ішенням сільської, селищної або міської ради спеціально відведена для забезпечення п аркування транспортних засо бів на автомобільних дорогах загального користування, тр отуарах або інших місцях, а та кож комунальні гаражі, стоян ки, паркінги (будівлі, споруди , їх частини), які побудовані з а рахунок коштів місцевого б юджету, за винятком площі зем ельної ділянки, яка відведен а для безоплатного паркуванн я транспортних засобів, пере дбачених статтею 30 Закону Укр аїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні».
Базою оподаткування є площ а земельної ділянки, відведе на для паркування, а також пло ща комунальних гаражів, стоя нок, паркінгів (будівель, спор уд, їх частин), які побудовані за рахунок коштів місцевого бюджету.
З вищезазначеного вбачаєт ься, що Київська міська рада, я к власник земельної ділянки, в межах наданих чинним закон одавством повноважень прийн яла рішення, яким визначила п ерелік паркувальних майданч иків, порядок їх експлуатаці ї та використання, а також виз начила оператора КП «Київтра нспарксервіс», якому надано право експлуатувати зазначе ні майданчики або передати ц е право на підставі договорі в іншим особам.
В свою чергу, відповідач про ти задоволення позовних вимо г заперечує посилаючись на н аступне.
26.06.07р. Деснянською районною у місті Києві радою прийнято р ішення №9 про надання КП «Десн янськпарксервіс»дозволу ти мчасового облаштування парк увальних дільниць та можливо сті залучення інвесторів, як им було вирішено доручити КП «Деснянськпарксервіс» Десн янської районної у м. Києві ра ди, як єдиному оператору в рай оні, що здійснює стягнення па ркувального збору в Деснянсь кому районі м. Києва, організу вати паркування автотрансп орту за адресами, зазначеним и в додатку 1, у порядку, визнач еному, чинним законодавством . Відповідно до додатку № 1 до в казаного рішення до переліку адрес майданчиків для парку вання автотранспорту КП «Дес нянськпарксервіс»Деснянсь кої районної у м. Києві ради вк лючена вул. Волкова, 8а.
11.10.07р. Деснянською районною у місті Києві радою прийнято р ішення №3 про розгляд протест у прокурора Деснянського рай ону міста Києва, яким було вир ішено внести зміни до рішенн я №9 від 26.06.07р. «Про надання КП «Д еснянськпарксервіс»дозвол у тимчасового облаштування паркувальних дільниць та мо жливості залучення інвестор ів», в тому числі: назву рішенн я викласти в наступній редак ції: «Про організацію місць т имчасового відстою транспор ту на території району»; пунк т 1 рішення викласти в наступн ій редакції: «Доручити КП «Де снянськпарксервіс»Деснянс ької районної у м. Києві ради в жити заходів щодо організаці ї місць тимчасового відведен ня відстою автотранспорту за адресами зазначеними в дода тку №1».
08.01.09р. між КП «Деснянськпаркс ервіс»та відповідачем був ук ладений договір №2 з урахуван ням додаткової угоди №1 від 01.07. 10р., відповідно до яких КП «Дес нянськпарксервіс»співпрац ює з відповідачем з питань ор ганізації місця тимчасового відстою транспортних засобі в вул. Волкова, 8а у м. Києві.
Однак, зазначені твердженн я відповідача судом до уваги не приймаються з огляду на на ступне.
Як встановлено вище, єдиним законним оператором щодо ви користання та експлуатації п аркувальних майданчиків на т ериторії міста Києва є КП «Ки ївтранспарксервіс», яке упов новажене Київською міською р адою, відповідно до рішення о станньої, договори між відпо відачем та КП «Київтранспарк сервіс»щодо експлуатації за значеної земельної ділянки в ідсутні, крім того, спірна зем ельна ділянка до додатку № 13 д о рішення Київської міської ради 30.12.2010 N 573/5385, яким визначений п ерелік паркувальних майданч иків, які закріплені за комун альним підприємством «Київт ранспарксервіс» не ввійшла.
Зважаючи на викладене вище , діяльність відповідача щод о експлуатації зазначеної ді лянки з посиланням на догові р № 2 від 08.01.2009 в будь - якому випа дку є неправомірною та підпа дає під ознаки самовільного зайняття, так як договір на ек сплуатацію укладений з неупо вноваженою особою (КП «Десня нськпарксервіс»), що окрім ви кладеного підтверджується л іквідацією районних в місті Києві рад на підставі рішенн я Київської міської ради від 9 вересня 2010 року N 7/4819 «Про питан ня організації управління ра йонами в місті Києві».
Тобто, єдиним уповноважени м органом щодо визначення мі сць паркування та операторів паркувальних майданчиків є Київська міська рада, яка ні К П «Деснянськпарксервіс», ні відповідача не уповноважува ла на організацію діяльності з експлуатації місць платно го паркування транспортних з асобів на земельній ділянці за адресою вул. Волкова 8-а пло щею 2 400 кв.м.
Відповідно до частини 2 пунк ту 3.1 постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 6 від 17.05.2011 року «Про деякі пита ння практики розгляду справ у спорах, що виникають із земе льних відносин»у вирішенні п итання про застосування відп овідальності за самовільне з айняття земельної ділянки го сподарським судам необхідно враховувати, що саме по собі в становлення судом наявності фактичного користування зем ельною ділянкою без документ ів, що посвідчують права на не ї, не є достатньою підставою д ля кваліфікації такого викор истання земельної ділянки як самовільного її зайняття. Го сподарським судам у вирішенн і таких спорів необхідно дос ліджувати, чи передбачено сп еціальним законом отримання правовстановлюючих докумен тів на земельну ділянку для р озміщення певних об'єктів, пр ичини відсутності таких доку ментів у особи, що використов ує земельну ділянку, наявніс ть у особи права на отримання земельної ділянки у власніс ть чи в користування, вжиття н ею заходів до оформлення пра ва на земельну ділянку тощо.
Відповідно до статті 1 Закон у України «Про державний кон троль за використанням та ох ороною земель»самовільне за йняття земельної ділянки - бу дь-які дії, які свідчать про фа ктичне використання земельн ої ділянки за відсутності ві дповідного рішення органу ви конавчої влади чи органу міс цевого самоврядування про її передачу у власність або над ання у користування (оренду) а бо за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельн ої ділянки, за винятком дій, як і відповідно до закону є прав омірними.
Пунктом 1 статті 212 Земельног о кодексу України передбачен о, що самовільно зайняті земе льні ділянки підлягають пове рненню власникам землі або з емлекористувачам без відшко дування затрат, понесених за час незаконного користуванн я ними.
Приведення земельних діля нок у придатний для використ ання стан, включаючи знесенн я будинків, будівель і споруд , здійснюється за рахунок гро мадян або юридичних осіб, які самовільно зайняли земельні ділянки.
Враховуючи те, що власником земельної ділянки за адресо ю АДРЕСА_1 є територіальн а громада міста Києва, від іме ні якої діє Київська міська р ада, а також зважаючи на те, ві дповідач використовує згада ну вище земельну ділянку без наявності правовстановлююч их документів, доказів того, щ о на спірній земельній ділян ці розташоване правомірно на буте відповідачем нерухоме м айно також не надано, а тому го сподарський суд приходить до висновку, що позовні вимоги п ро звільнення земельної діля нки за адресою: АДРЕСА_1 пл ощею 2 400 кв.м. та приведення її у придатний для використання стан є обґрунтованими та під лягають задоволенню повніст ю.
Відповідно до ст. 49 ГПК Украї ни судові витрати покладають ся на сторін пропорційно до р озміру задоволених позовних вимог.
Керуючись, ст.ст. 32, 33, 49, 82-85 ГПК У країни, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Позовні вимоги задов ольнити повністю.
2. Зобов' язати Фізичну особ у - підприємця ОСОБА_1 ( місцезнаходження: АДР ЕСА_2 ідентифікаційний номе р НОМЕР_2 звільнити земель ну ділянку площею 2 400 кв.м. за ад ресою: АДРЕСА_1 та поверну ти її Київській міській раді (місцезнаходження: 01001, м . Київ, вул. Хрещатик, 36, код ЄДРП ОУ 22883143), привівши її у придатний для використання стан.
3. Стягнути з Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (м ісцезнаходження: АДРЕС А_2 ідентифікаційний номер НОМЕР_2 на користь Державн ого бюджету України 85 (вісімде сят п'ять) грн. 00 коп. державного мита та 236 (двісті тридцять шіс ть) грн. 00 коп. витрат на інформа ційно-технічне забезпечення судового процесу.
Рішення господарського с уду набирає законної сили пі сля закінчення строку поданн я апеляційної скарги, якщо ап еляційну скаргу не було пода но. У разі подання апеляційно ї скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи а пеляційним господарським су дом
Головуючий суддя Спичак О.М.
Суддя Івченко А.М.
Суддя Пригунова А.Б.
Дата підписання рішен ня
17.10.2011 року
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2011 |
Оприлюднено | 31.10.2011 |
Номер документу | 18766934 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Спичак О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні