ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКО Ї ОБЛАСТІ
Підлягає публікації в ЄДРС Р
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"19" жовтня 2011 р. Справа № 14/17-3555-2011
За позовом: Товариства з об меженою відповідальністю "Хе рсонське обласне паливопост ачальне підприємство "ХЕРСОН ОБЛПАЛИВО";
до відповідача: 1. Одеської з алізниці;
2 Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Востокресурс";
про стягнення 2645,36 грн.;
Суддя Горячук Н.О.
Представники:
Від позивача: не з' явився;
Від відповідачів: 1. Одесько ї залізниці: за дов. ОСОБА_1
2. ТОВ "Восто кресурс": не з' явився;
Суть спору: Товарис тво з обмеженою відповідальн істю "Херсонське обласне пал ивопостачальне підприємств о "ХЕРСОНОБЛПАЛИВО" (правонас тупник Закритого акціонерно го товариства "Херсонське об ласне паливопостачальне під приємство "ХЕРСОНОБЛПАЛИВО") звернулося до господарськог о суду Одеської області з поз овом про стягнення з відпові дачів вартості нестачі вугіл ля кам' яного у сумі 2645,36грн.
Відповідач Одеська залізн иця проти позову заперечує п осилаючись на вину вантажові дправника та недоведеність п озивачем вартості вантажу.
Відповідач ТОВ "Востокресу рс" в засідання суду не з' яви вся, заперечень щодо позову н е надав, у зв' язку з чим справ і розглядається відповідно д о ст. 75 ГПК України за наявними документами.
Розглядом матеріалів спра ви встановлено наступне:
01.04.2011р. між ЗАТ "Херсонське обл асне паливопостачальне підп риємство "ХЕРСОНОБЛПАЛИВО" т а ТОВ "Транс - Техстрой” укла дено договір поставки №5, відп овідно якого по залізничній накладній №51741346 ТОВ „Востокрес урс" 18.05.2011р. зі станції Торез Дон ецької залізниці відправило на адресу ЗАТ „Херсоноблпал иво” Цюрупинський паливний с клад (станція призначення Цю рупинск Одеської залізниці) у напіввагоні №67920512 вугілля у т вердому стані завантажене на валом нижче бортів вагою 70960кг . У залізничній накладній від правником зазначено власник ЗАТ „Херсоноблпаливо” ванта ж маркований вапном, вантаж р озміщений і закріплений згід но параграфів 3-5 п. 3, 4, 7, 8 розділу 2 гл. І прил. 14 к СМГС ТУ вірно.
Актом загальної форми №2792 в ід 21.05.2011р. станції Миколаїв, вст ановлено, що у вагоні № 67920512 зава нтаження нижче бортів 30см., ма рковане, по ходу над 1 люком по центру поглиблення діаметро м 100см., глибиною 20 см., над 6, 7 люка ми по центру поглиблення діа метром 150см., глибиною 40см. На хр ебтовій балці сліди просипан ня вантажу із - за нещільног о прилягання люків. Щілини 3-4с м., довжиною 70см., Брак усунений , щілини закладені, течі не має .
Актом №5 від 22.05.2011р. станції Хе рсон про технічний стан ваго ну встановлено, що вагон техн ічно справний. У 1, 6, 7 люках, між к ришкою люків та ущільненою с мугою є щілина 3-4см. на усю довж ину люка, яка виникла від рані ше перевезених вантажів. Втр ата вантажу можлива. Вантажо відправник бачити міг.
На підставі акту загальної форми №2792 від 21.05.2011р. на станції Х ерсон було проведено комісій не переважування вагону та с кладений комерційний акт №БК 404583/ІІ від 22.05.2011р., яким встановле но, що по накладній значиться вантаж, завантажений нижче б ортів у твердому стані: вага б рутто 93360кг., тара с бруса 22400кг., н етто 70960кг. Фактично виявилось вантаж вугілля навалом, брут то 90400кг., тара с бруса 22400кг., нетт о 68000кг., тобто менше ніж вказан о в накладній на 2960кг. Завантаж ення у вагоні нижче ботів на 30 см., рівномірне, марковане вап ном, крім поглиблень, а саме: н ад 1 люком по центру поглиблен ня діаметром 100см., глибиною 20см .; над 6-7 люками по центру поглиб лення діаметром 150см., глибино ю 40см., На хребтовій балці є слі ди просипання вантажу із - з а нещільного прилягання люкі в. Щілини ззовні закладені га нчір' ям. На момент переважу вання течі вантажу не має. Ван тажовідправником порушені в имоги ТУ Р. 2 параграфів 1,2,5. Ваго н прибув у технічному віднош енні - згідно технічного акту справний, у комерційному від ношенні - згідно акту загаль ної форми станції Миколаїв № 2792 від 21.05.11р.
Встановлене актами свідчи ть про незбереження частини вантажу при перевезенні.
Частина 5 статті 307 Господарс ького кодексу України встано влює, що умови перевезення ва нтажів окремими видами транс порту, а також відповідальні сть суб'єктів господарювання за цими перевезеннями визна чаються транспортними кодек сами, транспортними статутам и та іншими нормативно-право вими актами.
Статтею 314 Господарського к одексу України, яка трансфор мується із статтею 110 Статуту залізниць України, встановле но, що перевізник несе відпов ідальність за втрату, нестач у та пошкодження прийнятого до перевезення вантажу, якщо не доведе, що втрата, нестача або пошкодження сталися не з його вини.
Згідно п.27 Правил видачі ван тажів (розділ 8 Правил перевез ень), затверджених Наказом Мі ністерства транспорту Украї ни від 21.11.2000 № 644 зареєстрованих в Міністерстві юстиції 24.11.2000 за № 862/5083, вантаж вважається достав леним без втрати, якщо різниц я між масою, вказаною в пункті відправлення в залізничній накладній, та масою, визначен ою на станції призначення, не перевищує норми природної в трати і граничного розходжен ня у визначенні маси нетто.
Згідно із статтею 110 Статут у залізниць України, затверд женого Постановою Кабінету М іністрів України від 06.04.1998 року № 457, залізниця несе відповіда льність за збереження вантаж у від часу його прийняття для перевезення і до моменту вид ачі одержувачу або передачі згідно з Правилами іншому пі дприємству.
Відповідно до статті 114 Стат уту залізниць України, заліз ниця відшкодовує фактичні зб итки, що виникли з її вини під час перевезення вантажу, а са ме за втрату чи нестачу - у ро змірі дійсної вартості втрач еного вантажу чи його нестач і; за втрату вантажу, який здан о до перевезення з оголошено ю вартістю - у розмірі оголо шеної вартості, якщо залізни ці доведе, що оголошена варті сть перевищує дійсну, у розмі рах дійсної вартості; за псув ання і пошкодження - у розмі рах тієї суми, на яку було зниж ено його вартість.
Статтею 115 Статуту залізниц ь України передбачено, що вар тість вантажу визначається н а підставі загальної суми ра хунку або іншого документа в ідправника, який підтверджує кількість і вартість відпра вленого вантажу, зокрема дог овору або контракту купівлі- продажу, специфікації на ван таж, довідки відправника про кількість, ціну і вартість ві дправленого вантажу.
Вантажовідправник ТОВ "Во стокресурс" відвантажило та передала перевізнику - Одес ькій залізниці вантаж в тій к ількості, яка вказана в перев ізних документах, а саме 70960кг. вугілля у вагоні № 67920512. При цьом у, у відповідності до пункту 6 Правил перевезення вантажів у вагонах відкритого типу, ва нтажовідправник прийняв мір и забезпечення збереженості вантажу та на поверховість в угілля було нанесено маркува ння, про що було зроблено відм ітка у залізничній накладній
Перевізник Одеська залізн иця, в свою чергу, прийняла все вищезазначене без усяких за уважень, про що свідчить залі знична накладна № 51741346 від 18.05.2011 р оку.
Як було вище зазначено, 22.05.2011 р оку при прибутті вагону № 67920512 н а станцію Херсон у зазначено му вагоні була виявлена нест ача вугілля у кількості 2960кг, п ро що складено комерційний а кт серії БК № 404583/ІІ. При цьому да ний комерційний акт був скла дений на підставі акту загал ьної форми №2792 від 21.05.2011 року, яки й в свою чергу був складений н а станції Миколаїв. При цьому , слід зазначити, що в той же де нь, 22.05.2011 року, на станції Херсон був складений акт за №5 про те хнічний стан вагону, з якого в бачається, що у 1, 6, 7 люках, між кр ишкою люків та ущільненою см угою є щілина 3-4см. на усю довжи ну люка, яка виникла від раніш е перевезених вантажів. Втра та вантажу можлива. Вантажов ідправник бачити міг. Вагон т ехнічно справний.
Пунктами 5, 6 Правил перевезе ння вантажів у вагонах відкр итого типу встановлено обов' язок вантажовідправника пер ед навантаженням вантажу у в агон визначити його придатні сть для перевезення вантажу у комерційному відношенні, п ри завантаженні вантажів, як і містять дрібні фракції, - усу нути щілини та конструктивні зазори вагонів, а також вжити заходів щодо запобігання ви дування або псування вантажу .
Відповідно до статті 31 Стат уту залізниць України, заліз ниця зобов' язана подавати п ід завантаження справні, при датні для перевезення відпо відного вантажу, очищені від залишків вантажу, сміття, рек візиту, а у необхідних випадк ах - продезінфіковані вагон и та контейнери.
Придатність рухомого скла ду для перевезення вантажу в комерційному відношенні виз начається: вагонів - відправн иком, якщо завантаження здій снюється його засобами, або з алізницею, якщо завантаження здійснюється засобами заліз ниці;
Відповідно до залізничної накладної вугілля завантажу валось засобами відправника , ним же визначена маса вантаж у.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 32 С татуту залізниць України - ві дправник зобов'язаний підгот увати вантаж з урахуванням й ого схоронності під час тран спортування і здійснювати на вантаження з виконанням Техн ічних умов.
У випадках, коли під заванта ження поданий несправний за своїм технічним станом вагон або контейнер, відправник по винен відмовитись від їх вик ористання.
З матеріалів справи вбачає ться, що технічні несправнос ті вагону №67920512 не мали сховано го характеру, та могли бути ви явлені вантажовідправником перед завантаженням, однак в ін від завантаження не відмо вився та завантажив вантаж в технічно несправний вагон, а перевізник подав під завант аження та прийняв до перевез ення технічно несправний ваг он, в результаті чого відбула ся часткова втрата вантажу.
Позивач в підтвердження ва ртості та кількості відванта женого вугілля представив ви даткову накладну якою він пі дтвердив вартість вугілля у спірному вагоні.
Враховуючи викладене, позо вні вимоги обґрунтовані та п ідлягають стягненню з вантаж овідправника та перевізника в рівних частинах.
Судові витрати покладають ся на відповідачів згідно зі ст.ст. 44, 49 ГПК України.
Керуючись ст.ст. 44, 49, 82 - 85 Госп одарського процесуального к одексу України суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Позовні вимоги задово льнити.
2. Стягнути з Одеської заліз ниці (м. Одеса, вул. Пантелеймо нівська, 19, код ЄДРПОУ 01071315) на кор исть Товариства з обмеженою відповідальністю "Херсонськ е обласне паливопостачальне підприємство "ХЕРСОНОБЛПАЛИ ВО" (73000, м. Херсон, вул. Маяковськ ого, 9, код ЄДРПОУ 01883094) 1322 /одна тис яча триста двадцять дві/ грн. 6 8 коп. боргу, 51 /п' ятдесят одна/ грн. 00коп. державного мита, 118 /ст о вісімнадцять/ грн. 00коп. за ІТ З судового процесу.
3. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю "Во стокресурс" (86600, Донецька облас ть, м. Торез, вул. Гагаріна, 19, код ЄДРПОУ 32366953) на користь Товарис тва з обмеженою відповідальн істю "Херсонське обласне пал ивопостачальне підприємств о "ХЕРСОНОБЛПАЛИВО" (73000, м. Херсо н, вул. Маяковського, 9, код ЄДРП ОУ 01883094) 1322 /одна тисяча триста дв адцять дві/ грн. 68 коп. боргу, 51 /п ' ятдесят одна/ грн. 00коп. держ авного мита, 118 /сто вісімнадця ть/ грн. 00коп. за ІТЗ судового пр оцесу.
Накази видати згідно ст. 116 ГП К України.
Рішення набирає законної с или відповідно до ст. 85 ГПК Укр аїни.
Суддя Гор ячук Н.О.
Повний текст рішення складений та підписаний 24.10.2011р .
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2011 |
Оприлюднено | 01.11.2011 |
Номер документу | 18783712 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Горячук Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні