Рішення
від 19.10.2011 по справі 14/17-3555-2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКО Ї ОБЛАСТІ



Підлягає публікації в ЄДРС Р

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"19" жовтня 2011 р. Справа № 14/17-3555-2011

За позовом: Товариства з об меженою відповідальністю "Хе рсонське обласне паливопост ачальне підприємство "ХЕРСОН ОБЛПАЛИВО";

до відповідача: 1. Одеської з алізниці;

2 Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Востокресурс";

про стягнення 2645,36 грн.;

Суддя Горячук Н.О.

Представники:

Від позивача: не з' явився;

Від відповідачів: 1. Одесько ї залізниці: за дов. ОСОБА_1

2. ТОВ "Восто кресурс": не з' явився;

Суть спору: Товарис тво з обмеженою відповідальн істю "Херсонське обласне пал ивопостачальне підприємств о "ХЕРСОНОБЛПАЛИВО" (правонас тупник Закритого акціонерно го товариства "Херсонське об ласне паливопостачальне під приємство "ХЕРСОНОБЛПАЛИВО") звернулося до господарськог о суду Одеської області з поз овом про стягнення з відпові дачів вартості нестачі вугіл ля кам' яного у сумі 2645,36грн.

Відповідач Одеська залізн иця проти позову заперечує п осилаючись на вину вантажові дправника та недоведеність п озивачем вартості вантажу.

Відповідач ТОВ "Востокресу рс" в засідання суду не з' яви вся, заперечень щодо позову н е надав, у зв' язку з чим справ і розглядається відповідно д о ст. 75 ГПК України за наявними документами.

Розглядом матеріалів спра ви встановлено наступне:

01.04.2011р. між ЗАТ "Херсонське обл асне паливопостачальне підп риємство "ХЕРСОНОБЛПАЛИВО" т а ТОВ "Транс - Техстрой” укла дено договір поставки №5, відп овідно якого по залізничній накладній №51741346 ТОВ „Востокрес урс" 18.05.2011р. зі станції Торез Дон ецької залізниці відправило на адресу ЗАТ „Херсоноблпал иво” Цюрупинський паливний с клад (станція призначення Цю рупинск Одеської залізниці) у напіввагоні №67920512 вугілля у т вердому стані завантажене на валом нижче бортів вагою 70960кг . У залізничній накладній від правником зазначено власник ЗАТ „Херсоноблпаливо” ванта ж маркований вапном, вантаж р озміщений і закріплений згід но параграфів 3-5 п. 3, 4, 7, 8 розділу 2 гл. І прил. 14 к СМГС ТУ вірно.

Актом загальної форми №2792 в ід 21.05.2011р. станції Миколаїв, вст ановлено, що у вагоні № 67920512 зава нтаження нижче бортів 30см., ма рковане, по ходу над 1 люком по центру поглиблення діаметро м 100см., глибиною 20 см., над 6, 7 люка ми по центру поглиблення діа метром 150см., глибиною 40см. На хр ебтовій балці сліди просипан ня вантажу із - за нещільног о прилягання люків. Щілини 3-4с м., довжиною 70см., Брак усунений , щілини закладені, течі не має .

Актом №5 від 22.05.2011р. станції Хе рсон про технічний стан ваго ну встановлено, що вагон техн ічно справний. У 1, 6, 7 люках, між к ришкою люків та ущільненою с мугою є щілина 3-4см. на усю довж ину люка, яка виникла від рані ше перевезених вантажів. Втр ата вантажу можлива. Вантажо відправник бачити міг.

На підставі акту загальної форми №2792 від 21.05.2011р. на станції Х ерсон було проведено комісій не переважування вагону та с кладений комерційний акт №БК 404583/ІІ від 22.05.2011р., яким встановле но, що по накладній значиться вантаж, завантажений нижче б ортів у твердому стані: вага б рутто 93360кг., тара с бруса 22400кг., н етто 70960кг. Фактично виявилось вантаж вугілля навалом, брут то 90400кг., тара с бруса 22400кг., нетт о 68000кг., тобто менше ніж вказан о в накладній на 2960кг. Завантаж ення у вагоні нижче ботів на 30 см., рівномірне, марковане вап ном, крім поглиблень, а саме: н ад 1 люком по центру поглиблен ня діаметром 100см., глибиною 20см .; над 6-7 люками по центру поглиб лення діаметром 150см., глибино ю 40см., На хребтовій балці є слі ди просипання вантажу із - з а нещільного прилягання люкі в. Щілини ззовні закладені га нчір' ям. На момент переважу вання течі вантажу не має. Ван тажовідправником порушені в имоги ТУ Р. 2 параграфів 1,2,5. Ваго н прибув у технічному віднош енні - згідно технічного акту справний, у комерційному від ношенні - згідно акту загаль ної форми станції Миколаїв № 2792 від 21.05.11р.

Встановлене актами свідчи ть про незбереження частини вантажу при перевезенні.

Частина 5 статті 307 Господарс ького кодексу України встано влює, що умови перевезення ва нтажів окремими видами транс порту, а також відповідальні сть суб'єктів господарювання за цими перевезеннями визна чаються транспортними кодек сами, транспортними статутам и та іншими нормативно-право вими актами.

Статтею 314 Господарського к одексу України, яка трансфор мується із статтею 110 Статуту залізниць України, встановле но, що перевізник несе відпов ідальність за втрату, нестач у та пошкодження прийнятого до перевезення вантажу, якщо не доведе, що втрата, нестача або пошкодження сталися не з його вини.

Згідно п.27 Правил видачі ван тажів (розділ 8 Правил перевез ень), затверджених Наказом Мі ністерства транспорту Украї ни від 21.11.2000 № 644 зареєстрованих в Міністерстві юстиції 24.11.2000 за № 862/5083, вантаж вважається достав леним без втрати, якщо різниц я між масою, вказаною в пункті відправлення в залізничній накладній, та масою, визначен ою на станції призначення, не перевищує норми природної в трати і граничного розходжен ня у визначенні маси нетто.

Згідно із статтею 110 Статут у залізниць України, затверд женого Постановою Кабінету М іністрів України від 06.04.1998 року № 457, залізниця несе відповіда льність за збереження вантаж у від часу його прийняття для перевезення і до моменту вид ачі одержувачу або передачі згідно з Правилами іншому пі дприємству.

Відповідно до статті 114 Стат уту залізниць України, заліз ниця відшкодовує фактичні зб итки, що виникли з її вини під час перевезення вантажу, а са ме за втрату чи нестачу - у ро змірі дійсної вартості втрач еного вантажу чи його нестач і; за втрату вантажу, який здан о до перевезення з оголошено ю вартістю - у розмірі оголо шеної вартості, якщо залізни ці доведе, що оголошена варті сть перевищує дійсну, у розмі рах дійсної вартості; за псув ання і пошкодження - у розмі рах тієї суми, на яку було зниж ено його вартість.

Статтею 115 Статуту залізниц ь України передбачено, що вар тість вантажу визначається н а підставі загальної суми ра хунку або іншого документа в ідправника, який підтверджує кількість і вартість відпра вленого вантажу, зокрема дог овору або контракту купівлі- продажу, специфікації на ван таж, довідки відправника про кількість, ціну і вартість ві дправленого вантажу.

Вантажовідправник ТОВ "Во стокресурс" відвантажило та передала перевізнику - Одес ькій залізниці вантаж в тій к ількості, яка вказана в перев ізних документах, а саме 70960кг. вугілля у вагоні № 67920512. При цьом у, у відповідності до пункту 6 Правил перевезення вантажів у вагонах відкритого типу, ва нтажовідправник прийняв мір и забезпечення збереженості вантажу та на поверховість в угілля було нанесено маркува ння, про що було зроблено відм ітка у залізничній накладній

Перевізник Одеська залізн иця, в свою чергу, прийняла все вищезазначене без усяких за уважень, про що свідчить залі знична накладна № 51741346 від 18.05.2011 р оку.

Як було вище зазначено, 22.05.2011 р оку при прибутті вагону № 67920512 н а станцію Херсон у зазначено му вагоні була виявлена нест ача вугілля у кількості 2960кг, п ро що складено комерційний а кт серії БК № 404583/ІІ. При цьому да ний комерційний акт був скла дений на підставі акту загал ьної форми №2792 від 21.05.2011 року, яки й в свою чергу був складений н а станції Миколаїв. При цьому , слід зазначити, що в той же де нь, 22.05.2011 року, на станції Херсон був складений акт за №5 про те хнічний стан вагону, з якого в бачається, що у 1, 6, 7 люках, між кр ишкою люків та ущільненою см угою є щілина 3-4см. на усю довжи ну люка, яка виникла від раніш е перевезених вантажів. Втра та вантажу можлива. Вантажов ідправник бачити міг. Вагон т ехнічно справний.

Пунктами 5, 6 Правил перевезе ння вантажів у вагонах відкр итого типу встановлено обов' язок вантажовідправника пер ед навантаженням вантажу у в агон визначити його придатні сть для перевезення вантажу у комерційному відношенні, п ри завантаженні вантажів, як і містять дрібні фракції, - усу нути щілини та конструктивні зазори вагонів, а також вжити заходів щодо запобігання ви дування або псування вантажу .

Відповідно до статті 31 Стат уту залізниць України, заліз ниця зобов' язана подавати п ід завантаження справні, при датні для перевезення відпо відного вантажу, очищені від залишків вантажу, сміття, рек візиту, а у необхідних випадк ах - продезінфіковані вагон и та контейнери.

Придатність рухомого скла ду для перевезення вантажу в комерційному відношенні виз начається: вагонів - відправн иком, якщо завантаження здій снюється його засобами, або з алізницею, якщо завантаження здійснюється засобами заліз ниці;

Відповідно до залізничної накладної вугілля завантажу валось засобами відправника , ним же визначена маса вантаж у.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 32 С татуту залізниць України - ві дправник зобов'язаний підгот увати вантаж з урахуванням й ого схоронності під час тран спортування і здійснювати на вантаження з виконанням Техн ічних умов.

У випадках, коли під заванта ження поданий несправний за своїм технічним станом вагон або контейнер, відправник по винен відмовитись від їх вик ористання.

З матеріалів справи вбачає ться, що технічні несправнос ті вагону №67920512 не мали сховано го характеру, та могли бути ви явлені вантажовідправником перед завантаженням, однак в ін від завантаження не відмо вився та завантажив вантаж в технічно несправний вагон, а перевізник подав під завант аження та прийняв до перевез ення технічно несправний ваг он, в результаті чого відбула ся часткова втрата вантажу.

Позивач в підтвердження ва ртості та кількості відванта женого вугілля представив ви даткову накладну якою він пі дтвердив вартість вугілля у спірному вагоні.

Враховуючи викладене, позо вні вимоги обґрунтовані та п ідлягають стягненню з вантаж овідправника та перевізника в рівних частинах.

Судові витрати покладають ся на відповідачів згідно зі ст.ст. 44, 49 ГПК України.

Керуючись ст.ст. 44, 49, 82 - 85 Госп одарського процесуального к одексу України суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позовні вимоги задово льнити.

2. Стягнути з Одеської заліз ниці (м. Одеса, вул. Пантелеймо нівська, 19, код ЄДРПОУ 01071315) на кор исть Товариства з обмеженою відповідальністю "Херсонськ е обласне паливопостачальне підприємство "ХЕРСОНОБЛПАЛИ ВО" (73000, м. Херсон, вул. Маяковськ ого, 9, код ЄДРПОУ 01883094) 1322 /одна тис яча триста двадцять дві/ грн. 6 8 коп. боргу, 51 /п' ятдесят одна/ грн. 00коп. державного мита, 118 /ст о вісімнадцять/ грн. 00коп. за ІТ З судового процесу.

3. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю "Во стокресурс" (86600, Донецька облас ть, м. Торез, вул. Гагаріна, 19, код ЄДРПОУ 32366953) на користь Товарис тва з обмеженою відповідальн істю "Херсонське обласне пал ивопостачальне підприємств о "ХЕРСОНОБЛПАЛИВО" (73000, м. Херсо н, вул. Маяковського, 9, код ЄДРП ОУ 01883094) 1322 /одна тисяча триста дв адцять дві/ грн. 68 коп. боргу, 51 /п ' ятдесят одна/ грн. 00коп. держ авного мита, 118 /сто вісімнадця ть/ грн. 00коп. за ІТЗ судового пр оцесу.

Накази видати згідно ст. 116 ГП К України.

Рішення набирає законної с или відповідно до ст. 85 ГПК Укр аїни.

Суддя Гор ячук Н.О.

Повний текст рішення складений та підписаний 24.10.2011р .

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення19.10.2011
Оприлюднено01.11.2011
Номер документу18783712
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/17-3555-2011

Рішення від 19.10.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

Ухвала від 19.10.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

Ухвала від 28.09.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

Ухвала від 08.09.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні