Рішення
від 19.10.2011 по справі 4/17-3500-2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКО Ї ОБЛАСТІ



Підлягає публікації в ЄДРС Р

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"19" жовтня 2011 р. Справа № 4/17-3500-2011

За позовом прокурор а Малиновського району м.Оде си в інтересах держави в особ і Одеської міської ради, в осо бі комунального підприємств а "Одесреклама";

до приватного підприємств а „Дерібас”

про стягнення 1189,25грн.

Суддя Літвінов С.В.

Представники:

Від КП"Одесреклама" : ОСОБ А_1- по довіреності;

Від Одеської міської ради: н е з'явився;

Від відповідача: не з'явивс я;

Від прокуратури: Доброжан Н .І.- посвідчення;

СУТЬ СПОРУ: Прокурор Ма линовського району м. Одеси з вернувся до господарського с уду Одеської області з позов ом в інтересах держави в особ і Одеської міської ради в осо бі комунального підприємств а "Одесреклама" до приватного підприємства „Дерібас” про стягнення 1189,25грн. збитків у ви гляді упущеної вигоди.

Відповідач в судове з асідання, не з' явився, відзи в на позов не надав, хоча про м ісце судового засідання пові домлений належним чином.

Згідно п. 4 Інформацій ного листа Вищого господарсь кого суду України від 02.06.2006р. № 01- 8\1228 та п.11 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 15.03.2007р. №01-8\123 до повно важень господарських судів н е віднесено установлення фак тичного місцезнаходження юр идичних осіб або місця прожи вання фізичних осіб - учасник ів судового процесу на час вч инення тих чи інших процесуа льних дій, тому відповідні пр оцесуальні документи надсил аються господарським судом з гідно з поштовими реквізитам и учасників судового процесу , наявними в матеріалах справ и.

Так, відповідно до матеріа лів справи, а саме до витягу з єдиного державного реєстру ю ридичних та фізичних осіб - підприємців місцезнаходжен ням приватного підприємства „Дерібас” є м. Одеса, вул.. Неч ипуренка, 2.

Оскільки відповідач у справі в судове засідання н е з' явився, про місце судово го засідання повідомлений на лежним чином, правом на надан ня відзиву на позовну заяву з гідно ст. 59 ГПК України не скор истався, справа розглядалась за наявними в ній матеріалам и відповідно до ст. 75 ГПК Украї ни.

Матеріалами справи вст ановлено:

Прокуратурою Малино вського району м. Одеси було в иявлено недодержання ПП „Дер ібас” вимог Законів України "Про рекламу" та "Про благоустр ій населених пунктів", поруше ння Типових правил розміщенн я зовнішньої реклами в місті Одесі, а саме встановлено, що Відповідачем за адресою: м. Од еса, вул. Нечипуренка, 2, були вс тановлені рекламні одностор онні засоби на стінах будинк ів та споруд до 2 кв. м. та від 5 до 20 кв. м. без відповідного дозво лу.

Посилаючись на ч.1 ст.16 Закону України "Про рекламу" прокуро ра вказує, що розміщення зовн ішньої реклами у населених п унктах провадиться на підста ві дозволів, що надаються вик онавчими органами сільських , селищних, міських рад, та в по рядку, встановленому цими ор ганами на підставі Типових п равил, що затверджуються Каб інетом Міністрів України. Ст аттею 26 Закону України "Про ре кламу" встановлено, що контро ль за дотриманням законодавс тва України про рекламу здій снюють у межах своїх повнова жень спеціально уповноважен ий орган виконавчої влади. Ро зповсюджувачі реклами, винні у порушенні встановленого з аконодавства про рекламу, по рядку розповсюдження та розм іщення реклами, несуть відпо відальність, передбачену зак онодавством (п.3 ст.27 Закону).

Також, у відповідності до п. 5 ст.16 Закону України "Про благо устрій населених пунктів", на об'єктах благоустрою заборо няється самовільно встановл ювати об'єкти зовнішньої рек лами.

Прокурор зазначає, що Поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни №2067 від 29.12.2003 р. були затверд жені типові Правила розміщен ня зовнішньої реклами в насе лених пунктах та встановлено порядок надання дозволів на розміщення такої реклами.

Так, п.п. 3,24 Правил встановлен о, що зовнішня реклама розміщ ується на підставі дозволів та у порядку, встановленому в иконавчими органами міських рад. Лише виданий у встановле ному порядку дозвіл є підста вою для розміщення зовнішньо ї реклами та виконання робіт , пов'язаних з розташуванням р екламного засобу.

Актом перевірки від 02.06.2010 рок у за № 729 було встановлено, що Ві дповідачем розміщено реклам ну конструкцію без дозволу н а розмішення реклами.

Приписом про усунення пору шень від 02.06.2010 р. за № 729, Відповіда ча було зобов'язано в строк до 05.06.2009 р. усунути вказані поруше ння шляхом демонтажа самовіл ьно встановленої конструкці ї.

Прокурор зазначає, що Відпо відач звернувся до Начальник а Бюро естетики міського сер едовища та зовнішньої реклам и при управлінні архітектури та містобудування виконавчо го комітету Одеської міської ради із заявою в якій просив в иставити рахунок за користув ання місцем для розміщення р екламних конструкцій за пері од з 01.06.2010 р. по 06.07.2010 р.

Актом проведення демонтаж у від 06.07.2010р. за № 238 на підставі ак та перевірки та припису усун ення порушень було демонтова но споруди за адресою м. Одеса , вул. Нечипуренка, 2, у вигляді рекламних односторонніх зас обів на стінах будинків та сп оруд до 2 кв. м. та від 5 до 20 кв. м.

Відповідно до розрахунку, з битки у вигляді упущеної виг оди за період з 01.06.2010 р. по 06.07.2010 р. ск ладає 929,25грн.

Відповідно до розрахунку, в ідшкодування витрат за демон таж складає 260 грн.

З урахуванням викладеного прокурор просить суд стягну ти з ПП „Дерібас” збитки у виг ляді упущеної вигоди за в сум і 929,25 грн. та витрати за демонта ж в сумі 260 грн.

Досліджуючи матеріал и справи, аналізуючи норми чи нного законодавства, що стос ується суті спору, суд дійшов наступних висновків.

З матеріалів справи вбачається, що Інспекторам П озивача під час проведення п еревірки дотримання Правил р озміщення зовнішньої реклам и було встановлено, що за адре сою: м. Одеса, вул. Нечипуренка , 2, ПП „Дерібас” було розміщен о лайт-бокс та щит на фасаді бе з дозвільних документів.

Виявлені порушення було за фіксовано Позивачем в акті п еревірки № 729 від 02.06.2010 р. та внесе но Відповідачу припис про ус унення порушень шляхом самос тійного демонтажу самовільн о встановленого рекламного з асобу до 05.06.2010 р. (№729 від 02.06.2010 р.).

Відповідно до п.5 ст.16 Закону України "Про благоустрій нас елених пунктів" на об'єктах бл агоустрою забороняється сам овільно встановлювати об'єкт и зовнішньої реклами.

Згідно до абз. 6 ст.1 Закону Ук раїни "Про рекламу" зовнішня р еклама - це реклама, що розміщу ється на спеціальних тимчасо вих і стаціонарних конструкц іях, розташованих на відкрит ій місцевості, а також на зовн ішніх поверхнях будинків, сп оруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою ча стиною вулиць і доріг. Розміщ ення зовнішньої реклами у на селених пунктах провадиться на підставі дозволів, що нада ються виконавчими органами с ільських, селищних, міських р ад, та в порядку, встановленом у цими органами на підставі т ипових правил, що затверджую ться Кабінетом Міністрів Укр аїни (ч.1 ст.16 Закону України "Пр о рекламу").

Аналогічна за змістом норм а міститься у п. 3 Типових прав ил розміщення зовнішньої рек лами, затверджених Постаново ю Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 р. за № 2067, відповідно до якого зовнішня реклама розм іщується на підставі дозволі в та у порядку, встановленому виконавчими органами сільсь ких, селищних, міських рад від повідно до цих Правил.

Відповідно до розділу 4. Пра вил розміщення зовнішньої ре клами в місті Одесі, у новій р едакції, затверджених рішенн ям Виконкому Одеської місько ї ради від 22.04.2008 р. за № 434 зовнішня реклама розміщується на під ставі дозволів та в порядку, в становленому виконавчим ком ітетом Одеської міської ради відповідно до цих Правил. Вид аний у встановленому порядку дозвіл є підставою для розмі щення рекламного засобу.

Згідно до п. 47 "Правил розм іщення зовнішньої реклами", з атверджених Рішенням міськв иконкому від 18.06.2004 р. за № 326, розпо всюджувач зовнішньої реклам и винний у порушенні Правил н есе відповідальність згідно із законодавством.

Положенням, на підставі якого діє Бюро естетики місь кого середовища та зовнішньо ї реклами при управлінні арх ітектури та містобудування в иконавчого комітету Одесько ї міської ради передбачено, щ о саме на нього покладаються функції щодо отримання плат и за користуванням місцями, я кі перебувають у комунальній власності.

Згідно ч. 1 ст. 22 ЦК України осо ба, якій завдано збитків у рез ультаті порушення її цивільн ого права, має право на їх відш кодування. Відповідно до п. 2 с т. 22 ЦК України збитками вважа ються зокрема доходи, які осо ба могла б реально одержати з а звичайних обставин, якби її право не було порушене (упуще на вигода).

Отже, за умови укладення Від повідачем відповідного дого вору на розміщення зовнішньо ї реклами, Бюро естетики місь кого середовища та зовнішньо ї реклами при управлінні арх ітектури та містобудування в иконавчого комітету Одесько ї міської ради, мало реальну м ожливість отримувати плату з а користування місцем, що пер ебуває у комунальній власнос ті, відповідно до встановлен их тарифів.

Прокурором було надано до с уду розрахунок упущеної виго ди за період 01.06.2010 р. по 06.07.2010 р. та ро зрахунок відшкодування витр ат за демонтаж, які на думку су ду є вірними та обґрунтовани ми.

Рішенням Одеської міської ради від 14.04.2010 р. № 5685-V вирішено ре організувати комунальну уст анову Бюро естетики міського середовища та зовнішньої ре клами при управлінні архітек тури та містобудування викон авчого комітету Одеської міс ької ради шляхом перетворенн я та створити на його базі ком унальне підприємство "Одесре клама" Одеської міської ради .

Відповідно до Статуту кому нального підприємство "Одеср еклама" Одеської міської рад и останнє є повним правонаст упником Бюро естетики місько го середовища та зовнішньої реклами при управлінні архіт ектури та містобудування вик онавчого комітету Одеської м іської ради.

Оцінюючи докази у справі в ї х сукупності, законодавство, що регулює спірні правовідн осини, суд дійшов висновку що позовні вимоги підлягають з адоволенню повністю, як обґр унтовані, підтверджені належ ними доказами та наявними ма теріалами справи.

Судові витрати по сплаті де ржавного мита та інформаційн о-технічного забезпечення су дового процесу віднести на В ідповідача, згідно ст.ст. 44, 49 ГП К України.

Керуючись ст. ст. 44, 49, с т. ст. 82-85 ГПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги у спр аві задовольнити.

2. Стягнути з приватного підприємства „Дерібас” (м. Од еса, вул. Нечипуренка, 2, код 32752089) на користь комунального підп риємства "Одесреклама" (65026, м. Од еса, вул. Леха Качинського, 5, ко д ЄДРПОУ 25830211) - 929,25грн.- збитки у ви гляді упущеної вигоди та 260грн .- витрати за демонтаж.

3. Стягнути з приватного підприємства „Дерібас” (м. Од еса, вул. Нечипуренка, 2, код 32752089) на користь Державного бюдже ту України на п/р №31114095700008, одержу вач ГУДКУ у Одеській області , банк одержувача ГУДКУ у Одес ькій області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 23213460, КБК 22090200 - державне ми то в сумі 102 грн. 00 коп.

4. Стягнути з приватного підприємства „Дерібас” (м. Од еса, вул. Нечипуренка, 2, код 32752089) на користь Державного бюджет у України на п/р №31213264700008, одержув ач ГУДКУ у Одеській області, банк одержувача ГУДКУ у Одес ькій області, МФО 828011, код ЄДРПО У 23213460, КБК 22050003 - витрати на інформ аційно-технічне забезпеченн я судового процесу у сумі 236 г рн. 00 коп.

Рішення господарського с уду набирає чинності в поряд ку ст.85 ГПК України.

Накази видати в порядку ст.1 16 ГПК України.

Рішення підписане 24.10.20 11 року.

Суддя Літвінов С.В.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення19.10.2011
Оприлюднено01.11.2011
Номер документу18783869
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —4/17-3500-2011

Ухвала від 03.11.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Літвінов С.В.

Ухвала від 13.10.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Літвінов С.В.

Рішення від 19.10.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Літвінов С.В.

Ухвала від 26.09.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Літвінов С.В.

Ухвала від 05.09.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Літвінов С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні