Ухвала
від 03.10.2006 по справі 6/161-на
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

6/161-нА

                 

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД



10002, м.Житомир, майдан Путятинський, 3/65  тел.(8-0412) 48-16-02

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

 "03" жовтня 2006 р.                                                           Справа № 6/161-нА

Житомирський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого   судді                                                  Іоннікової І.А.

суддів:                                                                        Веденяпіна О.А.

                                                                                   Черпака Ю.К.

при секретарі                                                            Швидченко О.В. ,

за участю представників сторін:

від позивача:     Касяндрук О.П. - головний лікар,

від відповідача: не з'явився

 

розглянувши апеляційну скаргу Державної інспекції з контролю за цінами в Хмельницькій області (м. Хмельницький)

на постанову господарського суду Хмельницької  області

від "31" травня 2006 р. у справі   

за позовом Хмельницького обласного Центру профілактики і боротьби зі СНІДом обласного управління охорони здоров'я  (м.Хмельницький)    

до Державної інспекції з контролю за цінами в Хмельницькій області (м. Хмельницький)

про визнання протиправним та скасування рішення  від 14.02.2004р. №39,  

ВСТАНОВИВ:

  

Постановою господарського суду Хмельницької області від 31.05.06р. у справі №6/161-нА позов Хмельницького обласного центру профілактики і боротьби зі СНІДом, м.Хмельницький до Державної інспекції з контролю за цінами в Хмельницькій області, м.Хмельницький про визнання протиправним та скасування рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Хмельницькій області від 17.02.04р. №39 задоволено.

Скасовано рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Хмельницькій  області №39 від 17.02.04р. про стягнення в дохід бюджету суми порушення в розмірі 1746,50 грн. та застосування до Хмельницького обласного центру профілактики і боротьби зі СНІДом санкцій за порушення державної дисципліни цін в сумі 3493,00 грн.

Стягнуто з Державного бюджету України на користь Хмельницького обласного центру профілактики та боротьби зі СНІДом, витрати по оплаті державного мита в сумі 85,00 грн. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 118,00 грн.

Не погоджуючись з прийнятою постановою, Державна інспекція з контролю за цінами звернулась до суду з апеляційною скаргою, в якій просить оскаржувану постанову скасувати та прийняти новий судовий акт, яким в позові відмовити.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом неповно з'ясовані обставини, що мають значення для справи, а при винесенні рішення допущено порушення норм матеріального права.

Зокрема, скаржник зазначив, що проведеною Державною інспекцією з контролю за цінами в Хмельницькій області перевіркою додержання державної дисципліни цін Центру профілактики і боротьби зі СНІДом (акт перевірки від 13.02.2004р.) встановлено необгрунтоване одержання виручки внаслідок незаконного стягнення плати за проведення лабораторних аналізів крові на ВІЛ та СНІД у вигляді благодійних внесків в період з 01.01.2003р. по 01.02.2004р., чим було порушено вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002р. №989 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 вересня 1996 року №1138" та п.3 постанови Кабінету Міністрів України від 04.08.2000р. №1222 "Про затвердження порядку отримання благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та  фізичних осіб бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров'я, культури, науки, спорту та фізичного виховання для потреб їх фінансування".

На думку скаржника, надходження на рахунок Центру за дослідження крові на ВІЧ від фізичних осіб не можна вважати благодійними внесками, оскільки відповідно до Порядку отримання благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров'я, культури, науки, спорту та фізичного виховання для потреб їх фінансування благодійні внески не можуть заміняти плату за надання установами і  закладами платних послуг за переліками, визначеними в установленому порядку. Саме це Інспекція вважає важливим у вирішенні зазначеного спору.

Крім того, скаржник вказав, що  хибним також є висновок суду про те, що Центр не може нести відповідальності за надходженням коштів на свої банківські рахунки, оскільки ведення первинних бухгалтерських документів є необхідною умовою господарювання будь-якого суб'єкта господарської діяльності.

Скаржник заявою від 02.10.06р. повідомив про неможливість направлення свого уповноваженого представника в засідання суду в зв'язку з відсутністю бюджетних коштів на відрядження, однак це не перешкоджає розгляду справи по суті.

Позивач відзиву на апеляційну скаргу не надав, уповноважений представник позивача, в судовому засіданні заперечив проти доводів апеляційної скарги, вважає оскаржувану постанову законною та обгрунтованою, просить залишити її без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів встановила наступне.

Господарським судом Хмельницької області встановлено, що Хмельницький обласний центр профілактики та боротьби зі СНІДом створений згідно рішення виконкому Хмельницької міської Ради №106-А від 14.02.02р., яким здійснено реорганізацію Хмельницького обласного центру профілактики та боротьби зі СНІДом обласного управління охорони здоров'я та є юридичною особою, що підтверджується довідкою Головного управління статистики в Хмельницькій області №61 від 17.01.06р. Центр діє на підставі Статуту, затвердженого рішенням виконкому Хмельницької міської Ради від 20.11.01р.

13.02.06р. посадовими особами Державної  інспекції з контролю за цінами в Хмельницькій області  згідно посвідчення №0167 від 10.02.04р. було проведено перевірку Хмельницького обласного центру профілактики та боротьби зі СНІДом. За результатами вказаної перевірки складено акт перевірки від 13.02.04р., яким встановлено  порушення позивачем вимог Постанови КМУ №1138 від 11.07.02 № 989р. „Про внесення змін до постанови КМУ  від 17.09.96р. №1138” та п.3 Постанови КМУ від 04.08.00р. №1222 „Про затвердження  порядку отримання  благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб  бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров'я, культури, науки, спорту та фізичного виховання для потреб їх фінансування”, а саме: необґрунтоване отримання виручки в період з 01.01.03р. по 01.02.04р.  внаслідок стягнення плати надання щодо платних послуг за проведення лабораторних аналізів на наявність вірусу імунодефіциту людини та синдрому набутого імунодефіциту (СНІДу), хоч такі обстеження повинні проводитися безкоштовно.

Перевіркою встановлено, що згідно виписки Хмельницької обласної філії АКБ „Укрсоцбанк” від 16.01.03р.  на рахунок „суми за дорученнями” №25539880020321, МФО 315018, код 23844717 „Центру” за проведення аналізу крові фізичної особи –Чорного В.О., останнім було перераховано  кошти в розмірі 128,00 грн.

02.07.03р., згідно виписки  АКБ „Укрсоцбанку” на рахунок  №25539880020321, код 23844717 „Центру” перераховано 32,00 грн.

28.01.04р., згідно виписки управління Державного казначейства  у Хмельницькій області  на рахунок №35426007001306, код 23844717 „Центру” фізичними особами: Костюкевич В.О., Костюкевич Ф.О., Забраного А.А. та ін., було перераховано  кошти на загальну суму 96,00  грн.

Всього за перевіряємий період (з 01.01.03р. по 01.02.04р.)  на рахунок Центру перераховано 1746,50 грн.

При цьому, у виписках з банківського рахунку  №25539880020321 в графі „призначення платежу”  зазначено „за дослідження крові на ВІЛ”, з чого  відповідачем зроблено висновок про стягнення позивачем плати за надання  послуги по проведенню лабораторних аналізів  на ВІЛ.

У зв'язку з цим, 17.02.04р.  Державною інспекцією  з контролю за цінами в Хмельницькій області прийнято спірне рішення №39, яким до позивача застосовано штрафні санкції в сумі 3493,00 грн.

За таких обставин, а також в зв'язку з порушенням прокуратурою Хмельницької області кримінальної справи щодо посадових осіб Хмельницького обласного центру боротьби  зі СНІДом розгляд даного спору в межах справи №6/1766 було зупинено для проведення перевірки , в порядку ст. 97 КПК України, щодо додержання гарантованого Конституцією України права громадян на належне медичне обслуговування та можливого зловживання своїм службовим становищем  посадовими особами Хмельницького обласного Центру профілактики і боротьби зі СНІДом обласного управління охорони здоров'я, незаконного стягнення з громадян м. Нетішина  плати за аналіз крові на ВІЛ та СНІД, а матеріали даного спору в межах  господарської справи №6/1766 направлені в слідчі органи.

За результатами проведення перевірки прокуратурою м. Нетішина встановлено, що згідно рішення Хмельницької обласної Ради  від 14.01.02р. №18, на баланс Хмельницького обласного центру профілактики та боротьби зі СНІДом  була передана лабораторія Хмельницької санітарно-епідеміологічної станції з діагностики  ВІЛ-інфекції з основними засобами та матеріальними цінностями.

В зв'язку з цим, з моменту її передання, дослідження крові на виявлення ВІЛ – інфекції  проводилося  лише в даному Центрі безкоштовно. На виконання вимог Постанови КМУ №1222  від 04.08.00р. „Про затвердження Порядку отримання  благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров'я, культури, науки, спорту та фізичного виховання для їх фінансування” в 2002р.  Центром профілактики і боротьби зі СНІДом  було відкрито  благодійний рахунок в „Укрсоцбанку”.

Дослідивши фактичні обставини справи, прокуратурою м. Нетішина факт зловживання службовими особами Хмельницького обласного центру боротьби зі СНІДом посадовим становищем та незаконного стягнення плати за проведення аналізів не підтверджено, в зв'язку з чим винесено постанову про  закриття кримінальної справи №29/2291 від 24.09.04р. за відсутністю в діях посадових осіб Хмельницького обласного центру профілактики та боротьби зі СНІДом складу злочину.

Перевіривши дану судом першої інстанції юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування норм матеріального та процесуального права, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 49 Конституції України,  кожен громадянин  має право на охорону здоров'я, медичну допомогу та медичне страхування.

Охорона здоров'я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально-економічних, медико-санітарних і оздоровчо-профілактичних програм.

Держава створює умови для ефективного і доступного для всіх  громадян медичного обслуговування. У державних і комунальних  закладах  охорони здоров'я медична допомога надається безоплатно; існуюча  мережа таких закладів не може бути скорочена.

Хмельницький  обласний центр профілактики та боротьби зі СНІДом створений згідно рішення виконкому Хмельницької міської Ради №106-А від 14.02.02р., яким здійснено реорганізацію Хмельницького обласного центру профілактики та боротьби зі СНІДом обласного управління охорони здоров'я та є юридичною особою комунальної форми власності, що підтверджується довідкою Головного управління статистики в Хмельницькій області №61 від 17.01.06р. Центр діє на підставі Статуту, затвердженого рішенням виконкому Хмельницької міської Ради від 20.11.01р.

Згідно п. 9 Інструкції „Про взаємодію та розмежування  функцій установ і закладів державної санітарно-епідеміологічної служби та центрів  з профілактики та боротьби зі СНІДом з питань запобігання поширенню ВІЛ-інфекції/СНІДу”, до функції центрів з профілактики  та боротьби зі СНІДом відноситься організація медичного огляду населення регіону на наявність ВІЛ-інфекції на добровільних засадах з обов'язковим проведенням перед- та післятестового консультування.

Перелік платних послуг, які надаються державними та комунальними закладами охорони здоров'я встановлений Постановою КМУ від 17 вересня 1996 р. N 1138 „Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних  закладах охорони здоров'я та вищих  медичних закладах освіти”.

Господарським судом першої інстанції встановлено, що такий вид медичних послуг як  проведення лабораторного дослідження крові на виявлення ВІЛ-інфекції даною постановою не передбачено, отже до платних послуг не віднесено.

При цьому, судом вірно враховано, що Постановою  КМУ №1222  від 04.08.00р. затверджено „Порядок отримання  благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров'я, культури, науки, спорту та фізичного виховання для їх фінансування”, яким  передбачено вимоги стосовно отримання,  використання та обліку благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб - резидентів і нерезидентів (благодійники) безпосередньо бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров'я, культури, науки, спорту та фізичного виховання.

Як вбачається з матеріалів справи, згідно рішення Хмельницької обласної Ради  від 14.01.02р. №18, на баланс Хмельницького обласного центру профілактики та боротьби зі СНІДом  була передана лабораторія Хмельницької санітарно-епідеміологічної станції з діагностики  ВІЛ-інфекції з основними засобами та матеріальними цінностями, в якій проводяться дослідження крові на ВІЛ, то позивачем на виконання вимог Постанови КМУ №1222  від 04.08.00р. „Про затвердження Порядку отримання  благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров'я, культури, науки, спорту та фізичного виховання для їх фінансування” в 2002р.  було відкрито  благодійний рахунок в „Укрсоцбанку” №25539880020321 на який і здійснювалося перерахування добровільних внесків фізичними та юридичними особами., що також підтверджується постановою прокурора м. Нетішина про закриття кримінальної справи №29/2291 від 24.09.04р. відносно посадових осіб Хмельницького обласного центру профілактики та боротьби зі СНІДом, в зв'язку з відсутністю в їх діях складу злочину.

Суд першої інстанції вірно визначив, що в матеріалах справи відсутні будь-які відомості про наявність у позивача іншого рахунку, крім вказаного.

Відповідно до п. 4 вказаного Порядку, благодійні  внески  у  грошовій  формі  зараховуються   на рахунок  "Суми  за  дорученням".

Колегія суддів також погоджується з висновком місцевого господарського суду, що твердження відповідача  про те, що позивачем стягувалася плата саме „за дослідження крові на ВІЛ”, як це зазначено в банківських виписках є безпідставним,

                                                                                                                                               оскільки позивач не здійснює контролю за реєстрацією операцій працівниками банківських установ, та не може нести за це відповідальності.

З огляду на викладені обставини та враховуючи приписи ст.71 КАС України, в силу яких в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень, обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Доводи скаржника спростовуються вищезазначеним, матеріалами справи та не ґрунтуються  на вимогах чинного законодавства.

З огляду на викладене, колегія суддів вважає, постанову господарського суду Хмельницької області від 31.05.06р. у справі №6/161 є законною та обґрунтованою, а підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні.

 Керуючись ст.ст.  160, 195,196,198,200, 205, 206, 212, 254, п.п.6-7 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, Житомирський апеляційний господарський суд,

УХВАЛИВ:

Постанову господарського суду Хмельницької області від 31.05.2006 року у справі №6/161-нА залишити без змін, а апеляційну скаргу Державної інспекції з контролю за цінами в Хмельницькій області м. Хмельницький - без задоволення.

Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення.

Касаційну скаргу може бути подано безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом одного місяця з дня складення ухвали в повному обсязі.

Головуючий суддя                                                                 Іоннікова І. А.

судді:

                                                                                           Веденяпін О.А.  

                                                                                           Черпак Ю.К.  

 Віддрук. 2 прим.

1-до справи

2-в наряд

друк. Кравчук Н.В.

 

СудЖитомирський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення03.10.2006
Оприлюднено03.09.2007
Номер документу187940
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6/161-на

Ухвала від 03.10.2006

Господарське

Житомирський апеляційний господарський суд

Іоннікова І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні