Рішення
від 12.10.2011 по справі 3050-2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

ОСОБА_1 Крим, 95003, м.Сімфер ополь, вул.О.Невського/Річна, 2 9/11, к. 309

РІШЕННЯ

Іменем України

12.10.2011 Справа №5002-22/3050-2011

за позовом - ТОВ «Акватор ія - М», м. Євпаторія, вул. Бр. Б услаєвих, 6

до відповідача - Євпаторі йської міської ради, м. Євпато рія, пр. Леніна, 2

про визнання незаконним та скасування рішення

Суддя Калініченко А.А.

представники:

від позивача - ОСОБА_2, ад вокат, договір від 01.08.2011 року

від відповідача - ОСОБА _3, представник, дов від 14.03.2011 ро ку

Обставини справи:

Позивач - ТОВ «Акваторія - М» звернувся до Господарсько го суду АР Крим з позовною зая вою до відповідача - Євпаторі йської міської ради, просить суд визнати незаконним та ск асувати рішення Євпаторійсь кої міської ради від 26.11.2010 року № 6-2/11 «Про протест прокурора на рішення міської ради від 27.08.2010 року № 5-63/167 «Про надання дозвол у ТОВ «Акваторія - М» на роз роблення проекту землеустро ю з відведення земельної діл янки, розташованої за адресо ю: АДРЕСА_1, для реконструк ції та обслуговування компле ксу будівель (стадіону, трибу н, бігових доріжок), з наступни м переданням в оренду».

03.08.2011 року до суду надійшов ві дзив відповідача на позовну заяву, відповідно до якого ві дповідач просить суд провадж ення по справі припинити з ог ляду на те, що даний спір не пі длягає вирішенню в порядку г осподарського судочинства т а повинен розглядатись в пор ядку адміністративного судо чинства.

Ухвалою Господарського су ду АР Крим від 23.08.2011 року продов жено строк розгляду справи.

12.10.2011 року до суду надійшли по яснення відповідача по суті спору, відповідно до яких від повідач просить суд в задово ленні позову відмовити.

Розгляд справи відкладавс я в порядку ст. 77 Господарсько го процесуального кодексу Ук раїни.

Розглянувши матеріали спр ави, вислухав пояснення пред ставників сторін, суд -

встановив:

Як зазначив позивач, з 26.12.2008 ро ку ТОВ «Акваторія-М» є власни ком комплексу нежитлових буд івель по адресу: АДРЕСА_1.

17.06.2009 року позивачем було под ано заяву до Євпаторійської міської ради про надання доз волу на розроблення проекту відведення земельної ділянк и площею 12506,00 кв.м., розташованої за адресою: АДРЕСА_1 для ре конструкції та обслуговуван ня комплексу будівель (трибу н, доріжок , стадіону та ін.)

Дана заява була розглянута на засіданні постійно діючо ї комісії міської ради з пита нь вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів. За ре комендацією комісії проект р ішення був включений до поря дку денного на засідання 47 сес ії міської ради 03.07.2010 року.

27.08.2010 року Євпаторійською міс ькою радою прийнято рішення, яким позивачу наданий дозві л на розробку проекту землеу строю щодо відведення земель ної ділянки площею 12506 кв.м., роз ташованої за адресою: АДРЕС А_1 для реконструкції та обс луговування комплексу будів ель (трибун, бігових доріжок, с тадіону та

Крім того, позивач зауважує , що ним направлено до Євпатор ійської міської ради заяву з проханням видати позивачу р ішення від 27.08.2010 року, але, позив ачем копі. Рішення міської ра ди отримано не було.

Крім того, Євпаторійська мі ська рада на сесії, що відбула ся 26.11.2010 року прийняла рішення, яким скасувала рішення сесії Євпаторійської міської ради від 27.08.2010 року.

Позивачем було направлено заяву до Євпаторійської міс ької ради з проханням видати рішення від 26.11.2010 року, але ріше ння було видано лише 05.01.2011 року, рішення від 27.08.2010 року не видан о позивачу.

Отже, позивач вважає, що Євп аторійською міською радою 26.11 .2010 року прийнято необґрунтов ане і незаконне рішення, яким скасовано рішення від 27.08.2010 рок у про надання дозволу на розр облення позивачем проекту з емлеустрою щодо відведення з емельної ділянки площею 12506 кв .м., розташованої за адресою: АДРЕСА_1 для реконструкції та обслуговування комплексу будівель (трибун, бігових дор іжок, стадіону та інш).

Таким чином, позивач вважає , що відповідачем 27.08.2010 року бул о прийнято законне рішення, а рішення Євпаторійської місь кої ради від 26.11.2010г., яким скасов ано рішення від 27.08.2010 року є нео бґрунтованим, протиправним і підлягає скасуванню, оскіль ки винесена з порушенням пра в ТОВ «Акваторія-М», передбач ених Законом.

Також, ТОВ «Акваторія-М» вва жає, що оспорюване рішення Єв паторійською міською радою б уло прийнято протиправно в п орушення статті 59 Закону Укра їни «Про місцеве самоврядува ння в Україні» з якої виплива є, що акти органів та посадови х осіб місцевого самоврядува ння з мотивів їх невідповідн ості Конституції чи законам Україна визнаються незаконн ими в судовому порядку.

Розглянув матеріали справ и, надані сторонами докази, су д вважає позовні вимоги таки ми, що підлягають задоволенн ю, виходячи з наступного.

Рішенням Євпаторійської м іської ради (а.с. 77) від 27.08.2010 року № 5-63/167 ТОВ «Акваторія - М» надан ий дозвіл на розроблення про екту землеустрою з відведенн я земельної ділянки, розташо ваної за адресою: АДРЕСА_1 , для реконструкції та обслуг овування комплексу будівель (стадіону, трибун, бігових дор іжок), з наступним переданням в оренду

Згідно преамбули, вказане р ішення прийнято на підставі рішення Євпаторійського міс ького суду від 26.12.2008 року у спра ві № 2-5717/2008, яке набрало законної сили, заяви директора ТОВ «Ак ваторія - М» від 17.06.2009 року.

Рішенням Євпаторійської м іської ради від 26.11.2010 року № 6-2/11 (а .с. 12) протест прокурора від 06.09.2010 року № 2418вих./10 на рішення Євпат орійської міської ради від 27.0 8.2010 року № 5-63/167 «Про надання дозв олу ТОВ «Акваторія - М» на ро зроблення проекту землеустр ою з відведення земельної ді лянки, розташованої за адрес ою: АДРЕСА_1, для реконстру кції та обслуговування компл ексу будівель (стадіону, триб ун, бігових доріжок) з наступн ою передачею у оренду» - задов олено; рішення євпаторійсько ї міської ради від 27.08.2010 року № 5-6 3/167 «Про надання дозволу ТОВ «А кваторія - М» на розробленн я проекту землеустрою з відв едення земельної ділянки, ро зташованої за адресою: АДРЕ СА_1, для реконструкції та об слуговування комплексу буді вель (стадіону, трибун, бігови х доріжок) з наступною переда чею у оренду» - скасовано.

Як вбачається з преамбули в казаного рішення, підставою для скасування рішення Євпат орійської міської ради від 27.0 8.2010 №5-63/167 стали наступні обстави ни:

1) порушення положень с татей 24 Закону України «Про пл анування та забудову територ ій», статті 5 Закону України «П ро основи містобудування» в контексті вимог протесту про курора міста Євпаторії від 06.0 9.2010 №2418исх/10;

2) постанова Севастопо льського апеляційного госпо дарського суду від 18.02.2010 по спра ві №2-5/11088.1-2008, яка залишена без змі н постановою Вищого господар ського суду України від 20.05.2010.

В ході розгляду справи відп овідач посилався і на інші об ставини, які на його думку бул и підставою для прийняття рі шення Євпаторійської місько ї ради №6-2/11 від 26.11.2010, зокрема: втр ата чинності погодження прое кту рішення про надання дозв олу на розробку проекту земл еустрою з боку органу земель них ресурсів; зауваження з бо ку органу архітектури та міс тобудування; належність пози вачеві об' єкті нерухомості на праві спільної часткової власності; введенням морато рію на зміну цільового призн ачення земельних ділянок рек реаційного призначення.

Щодо порушення позивачем п оложень статей 24 Закону Украї ни «Про планування та забудо ву територій», статті 5 Закону України «Про основи містобу дування» в контексті вимог п ротесту прокурора міста Євпа торії від 06.09.2010 №2418исх/10.

Відповідно до статті 24 Зако ну України «Про планування т а забудову територій» в реда кції, що діяла на момент прийн яття рішення 27.08.2010 №5-63/167 право на забудову земельної ділянки р еалізується її власником або користувачем за умови викор истання земельної ділянки за її цільовим призначенням та відповідно до містобудівних умов і обмежень забудови зем ельної ділянки, встановлених згідно з вимогами цього Зако ну.

Замовник, що має намір забуд ови належної йому на праві вл асності або користуванні зем ельної ділянки, або уповнова жена ним особа звертається д о відповідного органу викона вчої влади або органу місцев ого самоврядування із заявою (клопотанням) щодо намірів за будови земельної ділянки, в я кій зазначаються призначенн я будівлі, споруди та орієнто вні характеристики забудови . До заяви (клопотання) можуть бути додані передпроектні ро боти.

Орган місцевого самовряду вання визначає відповідніст ь намірів забудови земельної ділянки місцевим правилам з абудови населеного пункту, м істобудівній документації.

У разі якщо зазначені в заяв і (клопотанні) наміри належат ь до переважного чи допустим их видів забудови відповідно ї території, орган місцевого самоврядування у двотижневи й строк з дня реєстрації заяв и (клопотання) надає заявнику містобудівні умови і обмеже ння забудови земельної ділян ки, встановлені місцевими пр авилами забудови населеного пункту.

У разі якщо наміри забудови земельної ділянки не відпов ідають вимогам містобудівно ї документації та видам вико ристання території, встановл еним місцевими правилами заб удови, державними нормами, ор ган місцевого самоврядуванн я протягом місяця з дня реєст рації заяви (клопотання) нада є заявнику висновок щодо ціє ї невідповідності та рекомен дації стосовно можливої змін и намірів забудови земельної ділянки.

У разі відсутності місцеви х правил забудови або при нам ірах забудови земельної діля нки за межами населеного пун кту відповідний орган викона вчої влади чи орган місцевог о самоврядування у двотижнев ий строк з дня реєстрації зая ви (клопотання) надає заявник у згоду на розроблення місто будівного обґрунтування роз міщення об'єкта.

У разі якщо органи виконавч ої влади або органи місцевог о самоврядування мають намір забудови з власної ініціати ви або з урахуванням пропози цій щодо намірів забудови ві льних від забудови територій , внесених фізичними чи юриди чними особами, вони вправі до ручити відповідному органу з емельних ресурсів і органу м істобудування та архітектур и внести пропозиції щодо доб ору земельних ділянок відпов ідно до земельного законодав ства.

Добір земельних ділянок зд ійснюється на підставі затве рджених містобудівної докум ентації та документації із з емлеустрою, регіональних або місцевих правил забудови.

У разі намірів будівництва з ініціативи органів викона вчої влади або органів місце вого самоврядування за межам и населених пунктів та за від сутності місцевих правил заб удови вони можуть доручити в ідповідному органу містобуд ування та архітектури викону вати функції замовника з роз роблення містобудівного обґ рунтування розміщення об'єкт а, що підлягає громадському о бговоренню.

Містобудівне обґрунтуванн я погоджується з відповідним и органами містобудування та архітектури, земельних ресу рсів, охорони культурної спа дщини, природоохоронним та с анітарно-епідеміологічним о рганом. Свої висновки зазнач ені органи надають протягом місяця з дня подання на їх роз гляд містобудівного обґрунт ування незалежно один від од ного.

Містобудівні умови і обмеж ення забудови земельної діля нки, викладені в містобудівн ому обґрунтуванні, після йог о погодження та врахування р езультатів громадського обг оворення в порядку, встановл еному цим Законом, затверджу ються рішенням відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядув ання одночасно із затверджен ням містобудівного обґрунту вання.

Замовник, який має наміри за будови, що не відповідають мі стобудівним умовам і обмежен ням, встановленим для земель ної ділянки, що перебуває у йо го власності або користуванн і, може звернутися до відпові дного органу виконавчої влад и або органу місцевого самов рядування з додатковими проп озиціями та обґрунтуваннями цих намірів.

Орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядува ння у п'ятиденний строк з дня р еєстрації такого звернення н аправляє його разом з матері алами обґрунтувань на розгля д відповідного органу містоб удування та архітектури, яки й за участю органів земельни х ресурсів, охорони культурн ої спадщини, природоохоронни х і санітарно-епідеміологічн их органів у двотижневий стр ок готує і подає до органу вик онавчої влади або органу міс цевого самоврядування висно вок, який містить пропозиції щодо доцільності (недоцільн ості) внесення змін до містоб удівних умов і обмежень забу дови земельної ділянки, місц евих правил забудови, містоб удівної документації. У разі розгляду пропозицій щодо бу дівництва екологічно небезп ечних об'єктів, комплексів бу динків і споруд різного приз начення органом виконавчої в лади або органом місцевого с амоврядування може бути прод овжено строк підготовки тако го висновку, але не більше ніж на два тижні.

На підставі зазначених у ви сновку пропозицій орган вико навчої влади або орган місце вого самоврядування приймає рішення про відмову у внесен ні змін до містобудівної док ументації, місцевих правил з абудови або про надання згод и на розроблення містобудівн ого обґрунтування розміщенн я об'єкта із застосуванням пр оцедури проведення громадсь кого обговорення.

За результатами громадськ ого обговорення містобудівн ого обґрунтування, на підста ві пропозицій стосовно внесе ння змін до містобудівної до кументації, місцевих правил забудови, містобудівних умов і обмежень забудови земельн ої ділянки, орган виконавчої влади або орган місцевого са моврядування приймає відпов ідне рішення.

Містобудівні умови і обмеж ення забудови земельної діля нки, отримані відповідно до ч астини четвертої цієї статті або затверджені рішенням ві дповідної місцевої ради, є пі дставою для отримання інших вихідних даних для проектува ння об'єкту (об'єктів) забудови земельної ділянки та здійсн ення цього проектування.

Розміщення тимчасових спо руд та реклами здійснюється в порядку, встановленому зак онодавством.

Відповідно до статті 5 Закон у України «Про основи містоб удування» при здійсненні міс тобудівної діяльності повин ні бути забезпечені: розробк а містобудівної документаці ї, проектів конкретних об'єкт ів згідно з вихідними даними на проектування, з дотриманн ям державних стандартів, нор м і правил; розміщення і будів ництво об'єктів відповідно д о затверджених у встановлено му порядку містобудівної док ументації та проектів цих об 'єктів; раціональне використ ання земель та територій для містобудівних потреб, підви щення ефективності забудови та іншого використання земе льних ділянок; охорона культ урної спадщини, збереження т радиційного характеру серед овища населених пунктів; ура хування державних та громадс ьких інтересів при плануванн і та забудові територій; урах ування законних інтересів та вимог власників або користу вачів земельних ділянок та б удівель, що оточують місце бу дівництва; інформування чере з засоби масової інформації громадян про плани перспекти вного розвитку територій і н аселених пунктів, розміщення важливих містобудівних об'є ктів; участь громадян, об'єдна нь громадян в обговоренні мі стобудівної документації, пр оектів окремих об'єктів і вне сення відповідних пропозиці й до державних органів, орган ів місцевого самоврядування , підприємств, установ і орган ізацій; захист прав громадян та громадських організацій згідно із законодавством.

З детального аналізу проте сту прокурора міста Євпаторі я від 06.09.2010 №2418исх/10 вбачається, щ о протиправність дій Євпатор ійської міської ради полягає у тому, орган місцевого самов рядування надав дозвіл на ро зробку проекту землеустрою щ одо відведення земельної діл янки без врахування та місто будівних умов та обмежень за будови земельної ділянки.

Згідно статті 1 Закону Украї ни «Про планування та забудо ву територій» містобудівне о бґрунтування - вид містобуді вної документації, в якому ві дповідно до державних будіве льних та інших норм, стандарт ів і правил, положень містобу дівної документації визнача ються містобудівні умови і о бмеження забудови земельної ділянки (об'єкта будівництва ), обов'язкові для врахування п ри відведенні земельної діля нки та/або проектуванні цьог о об'єкта.

Згідно пункту 4 Порядку нада ння вихідних даних для проек тування об' єктів містобуду вання, затвердженого постано вою КМУ №489 від 20.05.2009 містобудівн і умови і обмеження забудови земельної ділянки, розташов аної у межах населеного пунк ту, встановлюються місцевими правилами його забудови.

У разі відсутності місцеви х правил забудови або при нам ірі забудови земельної ділян ки за межами населеного пунк ту містобудівні умови і обме ження забудови земельних діл янок встановлюються рішення м відповідного органу викона вчої влади або органу місцев ого самоврядування на підста ві містобудівного обґрунтув ання, яке підлягає громадськ ому обговоренню.

До містобудівних умов і обм ежень забудови земельної діл янки не можуть включатися ви моги щодо архітектурних та і нженерних рішень об'єкта арх ітектури, його внутрішнього оздоблення, інші умови і вимо ги, якщо вони не встановлені з аконодавством, містобудівно ю документацією, не зумовлен і необхідністю збереження іс нуючої забудови, довкілля і о хорони пам'яток історії та ку льтури.

Вимоги до змісту та форми мі стобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки в изначаються Мінрегіонбудом .

Таким чином, ані прокурором ані Євпаторійської міською радою не враховано, що розроб ка містобудівного обґрунтув ання, на відсутність якого як на порушення посилається пр окурор у своєму протесті, пер едбачена виключно у випадку, якщо відсутні місцеві прави ла забудова або при намірі за будови земельної ділянки за межами населеного пункту.

В той же час, прокурор безпо середньо у протесті від 06.09.2010 №2 418исх/10 посилається на наявніс ть у місті Євпаторія «Місцев их правил забудови та викори стання території», наявність таких правил на момент ухвал ення оспорюваного рішення та кож підтверджено Євпаторійс ькою міською радою.

Крім того, в протесті від 06.09.20 10 №2418исх/10 прокурор міста Євпат орія вказує, що внаслідок при йняття рішення Євпаторійськ ої міської ради від 27.08.2010 №5-63/167 бе з посилання на затверджену м істобудівну документацію, вс тановити відповідність місц я розташування земельної діл янки вимогам діючого законод авства, не має можливості. З ць ого твердження вбачається, щ о прокурором взагалі не вста новлено порушень вимог чинно го законодавства, а йдеться л ише про можливі порушення бе з конкретизації їх змісту.

Згідно статті 1 Закону Украї ни «Про планування та забудо ву територій» містобудівне о бґрунтування замовник - фізи чна або юридична особа, яка ма є у власності або у користува нні земельну ділянку і подал а у встановленому законодавс твом порядку заяву (клопотан ня) щодо її забудови для здійс нення будівництва або зміни (у тому числі шляхом знесення ) об'єкта містобудування.

Таким чином, стосовно довод ів відповідача про порушення позивачем положень статей 24 З акону України «Про плануванн я та забудову територій», ста тті 5 Закону України «Про осно ви містобудування» в контекс ті вимог протесту прокурора міста Євпаторії від 06.09.2010 №2418исх /10 суд зазначає наступне: 1) розр обка містобудівного обґрунт ування щодо земельної ділянк и, яку просить надати позивач не передбачена чинним закон одавством, оскільки містобуд івні умови і обмеження забуд ови земельної ділянки закріп лені в діючих правилах забуд ови та використання територі ї міста Євпаторії; 2) положення статті 24 Закону України «Про планування та забудову терит орій» взагалі не поширюється на позивача, оскільки на моме нт ухвалення рішення Євпатор ійської міської ради від 27.08.2010 № 5-63/167 позивач не мав статусу вла сника земельної ділянки або землекористувача, а лише пор ушив питання щодо надання зе мельної ділянки.

Щодо наявності постанови С евастопольського апеляційн ого господарського суду від 18.02.2010 по справі №2-5/11088.1-2008, яка залиш ена без змін постановою Вищо го господарського суду Украї ни від 20.05.2010 суд зазначає наступ не.

Постановою Севастопольськ ого апеляційного господарсь кого суду від 08.02.2010 у справі №2-5/1108 8.1-2008 за позовом - ОП «Авангард», м. Євпаторія до відповідача - К РП «Бюро реєстрації та техні чної інвентаризації», м. Євпа торія за участю третьої особ и, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Євп аторійської міської ради фіз культурно - спортивного това риства «Україна», м. Євпаторі я за участю Прокуратури АР Кр им, м. Сімферополь - про визнан ня права власності та спонук ання провести державну реєст рацію права власності та за п озовом третьої особи, яка зая вляє самостійні вимоги на пр едмет спору - Фонду державног о майна України, м. Київ до ОП « Авангард», м. Євпаторія - про в изнання права власності та п ро спонукання до виконання п евних дій (а.с. 43) встановлено за конність набуття ОП «Авангар д» права власності на будівл і та споруди спортивного ком плексу «Авангард» та стадіон у «Авангард», а скасування рі шення Господарського суду АР Крим від 26.11.2009 відбувало виключ но у зв' язку з тим, що за час р озгляду справи частина будів ель та споруд вже була відчуж ена ОП «Авангард» як законни м власником на користь треті х осіб, в тому числі ОСОБА_4 , від якого ТОВ «Акваторія-М» набуло право власності на бу дівлі та споруди, а саме: гараж літ «Б», футбольне поле літ. « З», частина бігової доріжки л іт «И», трибуна для глядачів, ч астина огорожі, господарські споруди.

Євпаторійська міська рада посилається на те, що рішення Євпаторійського міського су ду від 26.12.2008 у справі №2-5717/2008, на яко му ґрунтувалось право власно сті ТОВ «Акваторія-М» на буді влі та споруди було скасован о рішенням Апеляційного суду АР Крим від 24.01.2011. Однак, суд звер тає увагу відповідача на те, щ о на момент прийняття Євпато рійською міською радою рішен ня від 27.08.2010 №5-63/167, вказане рішенн я Євпаторійського міського с уду було чинним та підтвердж увало право власності позива ча на об' єкти нерухомості, а на час розгляду цієї справи п раво власності ТОВ «Акваторі я-М» на гараж літ «Б», футбольн е поле літ. «З», частина бігово ї доріжки літ «И», трибуна для глядачів, частина огорожі, го сподарські споруди ґрунтуєт ься на нотаріально посвідчен ому договорі купівлі-продажу від 22.06.2011, який недійсним у судо вому порядку не визнавався.

Щодо доводів Євпаторійськ ої міської ради про зауважен ня органу земельних ресурсів та органу архітектури та міс тобудівництва на погоджувал ьному листі щодо проекту ріш ення Євпаторійської міської ради від 27.08.2010 №5-63/167, суд зазначає , що ці зауваження не були покл адені в основу оспорюваного рішення №6-2/11 від 26.11.2010, як це вбача ється з його преамбули.

Крім того, зазначення про те , що висновок Євпаторійськог о міського управління земель них ресурсів від 30.06.2009 №61/26 про мо жливість відведення земельн ої ділянки втратив чинність у зв' язку із змінами в земел ьного законодавстві не ґрунт ується на нормах закону

Зміни до статті 123 Земельног о кодексу України, яка визнач ає порядок відведення земель них ділянок були внесені Зак оном України «Про внесення з мін до деяких законодавчих а ктів України щодо спрощення порядку набуття прав на земл ю» від 05.11.2009 №1702-VI, однак вказаний закон не має зворотної дії у ч асі та одночасно, не містить п оложень які б визнавали рані ше видані погодження та висн овки органів земельних ресур сів нечинними.

Також слід враховувати, що н а погоджувальному листі щодо проекту рішення Євпаторійсь кої міської ради від 27.08.2010 №5-63/167 н ачальник управління архітек тури та містобудівництва Є піфанов А.Н. зазначив про мо жливість розгляду питання пр о надання земельної ділянки відповідно до статті 24 Закону України «Про планування та з абудову територій», одночасн о категоричні заперечення що до можливості надання земель ної ділянки з боку органу міс тобудівництва та архітектур и відсутні.

Щодо посилання відповідач а на норми Закону України «Пр о мораторій на зміну цільово го призначення окремих земел ьних ділянок рекреаційного п ризначення в містах та інших населених пунктах» від 17.03.2011 №3 159-VI, суд звертає увагу відповід ача на те, що положення цього з акону під час оцінки законно сті рішення Євпаторійської м іської ради не можуть бути вз яти до уваги, оскільки закон н абув чинності лише 13.04.2011.

Поряд зазначеним вище, слід виходити з того, що Євпаторій ською міською радою скасован о рішення від 27.08.2010 №5-63/167, яке за св оєю природою є індивідуальни м правовим актом, який адресо ваний конкретній особі - ТО В «Акваторія-М» та розрахова ний на одноразове застосуван ня.

Відповідно до статті 21 Циві льного кодексу України суд в изнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державн ої влади, органом влади Автон омної Республіки Крим аб о органом місцевого самовряд ування, якщо він суперечить а ктам цивільного законодавст ва і порушує цивільні права а бо інтереси.

В Конституції України закр іплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарант ії визначають зміст і спрямо ваність діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність.

Рішенням Конституційного Суду України від 16.04.2009 за №7-рп/2009 в становлено, що в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людин и та їх гарантії визначають з міст і спрямованість діяльно сті держави, яка відповідає п еред людиною за свою діяльні сть (стаття 3 Конституції Укра їни). Органи місцевого самовр ядування є відповідальними з а свою діяльність перед юрид ичними і фізичними особами (с татті 74 Закону України «Про мі сцеве самоврядування Україн и»). Таким чином, органи місцев ого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни , якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовід носини, пов'язані з реалізаці єю певних суб'єктивних прав т а охоронюваних законом інтер есів, і суб'єкти цих правовідн осин заперечують проти їх зм іни чи припинення. Це є «гаран тією стабільності суспільни х відносин» між органами міс цевого самоврядування і гром адянами, породжуючи у громад ян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде по гіршене прийняттям більш піз нього рішення, що узгоджуєть ся з правовою позицією, викла деною в абзаці другому пункт у 5 мотивувальної частини Ріш ення Конституційного Суду Ук раїни від 13 травня 1997 року N 1-зп у справі щодо несумісності де путатського мандата.

Системний аналіз конститу ційних і законодавчих положе нь та положень пункту 5 статті 121, пункту 9 розділу XV «Перехідн і положення» Конституції Укр аїни передбачає, що на прокур атуру України покладено нагл яд за додержанням прав і своб од людини і громадянина, дод ержанням законів з цих питан ь органами місцевого самовря дування. Закон України «Про п рокуратуру», прийнятий до на буття чинності Конституцією України, є чинним у частині, щ о не суперечить Основному За кону України, і встановлює по рядок зупинення рішень орган ів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідност і Конституції чи законам Укр аїни.

Статтею 21 Закону України «П ро прокуратуру» встановлено , що при виявленні порушень за кону прокурор у межах своєї к омпетенції має право опротес товувати акти виконавчих орг анів місцевих рад та вносити подання або протести на рі шення місцевих рад залежно від характеру порушень. Прот ест прокурора приноситься до органу, який видав цей акт і з упиняє його дію, прокурору на дається право звернутися із заявою до суду про визнання а кта незаконним, і подача тако ї заяви зупиняє дію правовог о акта.

У зв'язку з наведеним Консти туційний Суд України дійшов висновку, що за змістом части ни другої статті 144 Конституці ї України, частини десятої ст атті 59 Закону рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності К онституції чи законам Україн и зупиняються прокурором у в становленому Законом Україн и «Про прокуратуру» порядку з одночасним зверненням до с уду.

Отже, Євпаторійська міська рада не мала повноважень на с касування рішення від 27.08.2010 №5-63/1 67, а прокурор міста Євпаторія повинен був звернутись до су ду із відповідним позовом.

Згідно до статей 44, 49 Господа рського процесуального коде ксу України оплата державног о мита та витрат на інформаці йно - технічне забезпечення с удового процесу покладаєтьс я на відповідача.

В судовому засіданні були о голошені вступна та резолюти вна частини рішення згідно с татті 85 Господарського проце суального кодексу України.

З огляду на викладене, ст. 82-84 Г осподарського процесуально го Кодексу України, суд -

вирішив:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати незаконним т а скасувати рішення Євпаторі йської міської ради від 26.11.2010 ро ку № 6-2/11 «Про протест прокурора на рішення міської ради від 27 .08.2010 року № 5-63/167 «Про надання дозв олу ТОВ «Акваторія - М» на р озроблення проекту землеуст рою з відведення земельної д ілянки, розташованої за адре сою: АДРЕСА_1, для реконстр укції та обслуговування комп лексу будівель (стадіону, три бун, бігових доріжок), з наступ ним переданням в оренду».

3. Стягнути з Євпаторій ської міської ради (м. Євпатор ія, пр. Леніна, 2, банківські рек візити невідомі, ЄДРПОУ 35236652) на користь ТОВ «Акваторія - М» (м. Євпаторія, вул. Бр. Буслаєви х, 6, банківські реквізити неві домі, ЄДРПОУ 35365313) 85,00 грн. державн ого мита.

4. Стягнути з Євпаторій ської міської ради (м. Євпатор ія, пр. Леніна, 2, банківські рек візити невідомі, ЄДРПОУ 35236652) на користь ТОВ «Акваторія - М» (м. Євпаторія, вул. Бр. Буслаєви х, 6, банківські реквізити неві домі, ЄДРПОУ 35365313) 236,00 грн. витрат н а інформаційно - технічне з абезпечення судового процес у.

5. Видати накази після н абрання рішенням законної си ли.

Повне рішення складено 17.10.2011 року.

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим Калініченко А.А.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення12.10.2011
Оприлюднено01.11.2011
Номер документу18798615
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3050-2011

Рішення від 12.10.2011

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Калініченко А.А.

Ухвала від 29.09.2011

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Калініченко А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні