ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
Автономна Республіка К рим, 95003, м.Сімферополь, вул.О.Нев ського/Річна, 29/11, к. 315
РІШЕННЯ
Іменем України
12.10.2011 Справа №5002-5/3128-2011
За позовом Заступника про курора міста Ялти (96800, м.Ялта, ву л.Кірова, 18) в інтересах держав и в особі: Фонду державного ма йна України (01133, м.Київ, вул.Куту зова, 18/9)
До відповідачів: 1. Виконавч ого комітету Ялтинської місь кої ради (98600, м.Ялта, пл.Радянськ а,1)
2. Закритого акціонерного то вариства лікувально-оздоров чих закладів профспілок Укра їни «Укрпрофоздоровниця», (0101 9, м. Київ, вул. Ш. Руставелі,39/41)
3. Товариства з обмеженою ві дповідальністю «ПАЛЬМІРА-ПА РАДАЙЗ», (98676, м.Алупка, вул.Калін іна,6)
За участю третіх осіб, яки н е заявляють самостійних вимо г на предмет спору -
1. Федерації незалежних проф спілок України, (01012, м. Київ, Майд ан Незалежності,2)
2. Дочірнього підприємства « Санаторій «Курпати» закрито го акціонерного товариства л ікувально-оздоровчих заклад ів профспілок України «Укрпр офоздоровниця» (98600, м.Ялта, м. Ал упка, смт. Курпати, вул. Алупкі нське шосе,12)
Про визнання недійсними рі шень та договору оренди майн а.
Суддя Гаврилюк М.П.
Представники:
Від позивача - ОСОБА_1 - представник з довіреністю в ід 31 грудня 2010 року.
Від відповідачів - 1. не з' явився; 2 ОСОБА_2 - предста вник за довіреністю від 27 вере сня 2011 року; ОСОБА_4 - предс тавник за довіреністю від 26 ве ресня 2011 року
3 ОСОБА_3 - представник з а довіреністю від 01 серпня 2011 р оку №20.
Від третіх осіб 1. не з' явил ися.
За участю прокурора Гороно ї К.В., Куінджі М.О.
Суть спору:
Заступник прокурора м. Ялти звернувся до господарського суду АР Крим в інтересах держ ави в особі Фонду державного майна України із позовною за явою, в який просить суд визна ти недійсним рішення виконав чого комітету Ялтинської міс ької ради №307(1) від 27 липня 2001 року ; визнати недійсним рішення в иконавчого комітету Ялтинсь кої міської ради №22 (25) від 08 люто го 2002 року; визнати недійсним р ішення виконавчого комітету Ялтинської міської ради № 541 (9) від 25 грудня 2003 року; визнати не дійсним укладений 3 листопад а 2010 року між ЗАТ лікувально-оз доровчих закладів профспіло к України «Укрпрофоздоровни ця» та ТОВ «ПАЛЬМІРА-ПАРАДАЙ З» договір оренди майна від 03 листопада 2010 року за №1961; зобов' язати ТОВ «ПАЛЬМІРА-ПАРАДАЙЗ » повернути державі в особі Ф онду державного майна Україн и майно, отримане за спірним д оговором, а саме: будівлі та сп оруди, що знаходяться за адре сою: АР Крим, м. Ялта, смт. Курпат и, шосе Алупкінське, будинок 12 , а саме: будівлі та споруди са наторію «Курпати», в тому чис лі: прохідна літ.Р пл.7,0 кв.м., скл ад літ.З пл.287,4 кв.м, гараж літ.Ф п л. 74,2 кв.м., бокс для автомобіля л іт. Ш пл. 23,0 кв.м., артскважина літ .А пл.15,6 кв.м., насосна станція лі т. Я пл. 79,7 кв.м. загальною площею 486,9 кв.м.; нежитлову будівлю, що з находиться за адресою: АР Кри м, м. Ялта, смт. Курпати, шосе Алу пкінське, будинок 12, а саме: буд івля контори санаторія «Курп ати» загальною площею 356,0 кв.м.; об' єкти нерухомого майна с анаторія «Курпати», що знахо дяться за адресою: АР Крим, м. Я лта, смт. Курпати, шосе Алупкін ське, будинок 12, а саме: склад лі т.Ч площею 108,3 кв.м., майстерня лі т.Х площею 74,0 кв.м.; нежитлова бу дівля, що знаходиться за адре сою: АР Крим, м. Ялта, смт. Курпат и, шосе Алупкінське, будинок12, а саме: будівля центрального теплового пункту КП «Ялтаку рорттеплоенерго», літ. Ю зага льною площею 273,7 кв.м.
До початку розгляду справи по суті прокурор змінив та до повнив позовні вимоги, та про сить суд визнати недійсним р ішення виконавчого комітету Ялтинської міської ради №307(1) в ід 27 липня 2001 року; визнати неді йсним рішення виконавчого ко мітету Ялтинської міської ра ди №22 (25) від 08 лютого 2002 року; визн ати недійсним рішення викона вчого комітету Ялтинської мі ської ради № 541 (9) від 25 грудня 2003 р оку; визнати недійсним уклад ений 3 листопада 2010 року між ЗАТ лікувально-оздоровчих закл адів профспілок України « Укрпрофоздоровниця» і ТОВ «ПАЛЬМІРА-ПАРАДАЙЗ» догові р оренди майна від 03.11.10 за № 1961; зо бов'язати ТОВ «ПАЛЬМІРА-ПАРА ДАЙЗ» повернути державі в ос обі Фонду державного майна У країни майно, отримане за спі рним договором, а саме: будівл і та споруди, що знаходяться з а адресою:. Автономна Республ іка Крим, місто Ялта, смт. Курп ати, шосе Алупкинське, будино к № 12 (дванадцять), а саме: будів лі та споруди санаторію «Кур пати», у тому числі: прохідна л іт.Р пл. 7,0 кв.м, склад літ.З пл. 287,4 к в.м, гараж літ.Ф пл. 74,2кв.м, бокс д ля автомобіля літ. Ш пл. 23,0 кв.м., артскважина літ.А пл.15,6 кв.м., на сосна станція літ. Я пл. 79,7 кв.м. з агальною площею 486,9 кв.м.; нежит лову будівлю, що знаходиться за адресою: АР Крим, м. Ялта, смт . Курпати, шосе Алупкінське, бу динок 12, літ.Е, а саме: будівля к онтори санаторія «Курпати» з агальною площею 356,0 кв.м.; об' є кти нерухомого майна санатор ія «Курпати», що знаходяться за адресою: АР Крим, м. Ялта, смт . Курпати, шосе Алупкінське, бу динок 12, а саме: склад літ.Ч площ ею 108,3 кв.м., майстерня літ.Х площ ею 74,0 кв.м.; нежитлова будівля, щ о знаходиться за адресою: АР К рим, м. Ялта, смт. Курпати, шосе А лупкінське, будинок 12, а саме: б удівля центрального теплово го пункту КП «Ялтакурорттепл оенерго», літ. Ю загальною пло щею 273,7 кв.м.
Позовні вимоги мотивовані незаконним відчуженням дер жавного майна з порушенням н орм діючого на той час законо давства, у зв'язку з чим рішенн я виконкому Ялтинської міськ ої ради № 307(1) від 27 липня 2001р., №22(25) в ід 08 лютого 2002 р., № 541 (9) від 25 грудня 2003 р. є незаконними та підлягаю ть визнанню недійсними. Прок урор вважає, що укладений між закритим акціонерним товари ством лікувально-оздоровчих закладів профспілок України «Укрпрофоздоровниця» та «ПА ЛЬМІРА-ПАРАДАЙЗ» договір оре нди майна від 03.11.10 за № 1961 супереч ить вимогам Закону України « Про оренду державного та ком унального майна», у зв'язку з ч им вчинений відповідачами пр авочин, на думку прокурора, по винен бути визнаний судом не дійсним а ТОВ «ПАЛЬМІРА-ПАРА ДАЙЗ» повернути державі в ос обі Фонду державного майна У країни майно, отримане за спі рним договором.
Відповідач - Виконавчий к омітет Ялтинської міської ра ди у своєму відзиві просить с уд прийняти рішення відповід но до чинного законодавства.
Представник відповідача - З акритого акціонерного товар иства лікувально-оздоровчих закладів профспілок України «Укрпрофоздоровниця» запер ечує за мотивами викладеними у відзиві, зокрема вказує на т е, що у період, коли виникли пр авовідносини між сторонами, профспілки колишньої УРСР бу ли самостійними суб' єктами цивільного права, та майно що їм належало не було державно ю власністю, а тому доводи про курора та позивача про те, що м айно колишніх профспілок УРС Р є державною власністю - бе зпідставні. Щодо вимоги пози вача про повернення державі в особі Фонду державного май на України приміщення першог о поверху їдальні санаторія «Курпати» відповідач зазнач ив, що з доказів яки приведені прокурором та позивачем в об ґрунтування своїх вимог, нем ожливо встановити відомості про факти, що входять у предме т доказування у справі та ряд вимог прокурора та позивача взагалі не ґрунтуються на но рмах чинного законодавства.
Представник відповідача - Товариства з обмеженою відп овідальністю «ПАЛЬМІРА-ПАРА ДАЙЗ» проти позову заперечує за мотивами викладеними у ві дзиві, зокрема вказує на те, що профспілкове майно не було о б'єктом права державної влас ності, власник відповідного майна - організація союзног о підпорядкування розпоряди лося відповідним майном та п ередала його у власність Фед ерації професійних спілок Ук раїни до прийняття будь-яких правових актів державою Укр аїна.
Представник третьої особи - Федерації незалежних профс пілок України надав суду пис ьмові пояснення в яких проси ть суд відмовити у задоволен ні позовних вимог Заступника прокурора м. Ялти у повному об сязі.
Також, у судовому засіданні пояснив суду, що прокурором у позові невірно зазначено йо го назва, у зв'язку з чим проси ть суд змінити його назву на Ф едерацію професійних спілок України. До даного клопотанн я було надано свідоцтво про д ержавну реєстрацію юридично ї особи №127724 від 28 січня 1993 року з назвою юридичної особи - Фед ерація професійних спілок Ук раїни.
Враховуючі вищевикладене суд вважає за необхідним змі нити назву третьої особи по с праві Федерації незалежних п рофспілок України на Федерац ію професійних спілок Україн и.
Також у судовому засіданні судом встановлено, що ЗАТ лік увально-оздоровчих закладів профспілок України «Укрпофо здоровниця», що було створен е відповідно до Установчого договору від грудня 1991 року, зм інило своє найменування на П риватне акціонерне товарист во лікувально-оздоровчих зак ладів профспілок України «Ук рпофоздоровниця».
Представник третьої особи - Дочірнього підприємства «С анаторій «Курпати» закритог о акціонерного товариства лі кувально-оздоровчих закладі в профспілок України «Укрпро фоздоровниця» проти позову з аперечує за мотивами викладе ними у відзиві та просить суд застосувати наслідки пропус ку позовної давності та відм овити в задоволенні позовних вимог заступника прокурора м. Ялти і особі Фонду державно го майна України у повному об сязі.
У судовому засіданні, яке ві дбулося 05 жовтня 2011 року оголош ена перерва до 12 жовтня 2011 року , після закінчення якої розгл яд справи продовжений.
12 жовтня 2011 року представник ом третьої особи - Дочірнього підприємства «Санаторій «Ку рпати» закритого акціонерно го товариства лікувально-озд оровчих закладів профспілок України «Укрпрофоздоровниц я» надано клопотання про дол учення до матеріалів справи документів, що мають доказов е значення.
Суд долучив дані документи до матеріалів справи.
Прокурор та позивач підтри мали позовні вимоги у повном у обсязі.
Представники відповідачів та третіх осіб позов не визна ють, просять суд у задоволенн і позовних вимог відмовити у повному обсязі.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення уч асників процесу, суд -
встановив:
Рішеннями виконавчого ком ітету Ялтинської міської рад и № 307 (1) від 27 липня 2001 року, № 22(25) від 08 лютого 2002 року та № 541 (9) від 25 гру дня 2003 року за ЗАТ ЛОЗПУ «Укрпр офоздоровниця» зареєстрова но право власності на нерухо ме майно санаторію «Курпати» , а саме: спальний корпус №1 (літ .З); їдальню літ.Д; спальний кор пус № 2 (літ.М); контору літ.Е; пра льню літ.Д, що розташовані за а дресою: м.Ялта, смт.Курпати, ву л.Алупкінське шосе, 12; фінськи й будинок літ.У, розташований за адресою: м.Ялта, смт.Курпат и, вул.Алупкінське шосе, 10; прох одну літ.Р; оранжерею літ.В; лі тній кінотеатр літ.И; червони й куток літ.Б; будинок у сходин на пляжі літ.Щ; новий склад лі т.Э; гаражі літ.И, що розташова ні за адресою: м.Ялта, смт.Курп ати, вул.Алупкінське шосе, 12; га раж літ.Ф, розташований за адр есою: м.Ялта, смт.Курпати, вул.А лупкінське шосе, 10; бокс під ма шину літ.Ш; гуртожиток - окремо стоячий будинок літ.О,К, що ро зташовані за адресою: м.Ялта, с мт.Курпати, вул.Алупкінське ш осе, 12; спальний корпус № 3 (літ.Л ), розташований за адресою: м.Я лта, смт.Курпати, вул.Алупкінс ьке шосе, 10; склад (колишній дит ячій садок) літ.Ж; корпус «Друж ба» літ.А,Б, що розташовані за адресою: м.Ялта, смт.Курпати, в ул.Алупкінське шосе, 12; артскв ажина літ.А', розташована за ад ресою: м.Ялта, смт.Курпати, вул .Алупкінське шосе, 10;насосна с танція літ.Я; тенісний корт; сп ортивна площадка; танцювальн а площадка; спедеокамера літ .В, що розташовані за адресою: м.Ялта, смт.Курпати, вул.Алупкі нське шосе, 12; корпус № 6 (літ. Ж); к амера харчових відходів, роз ташована за адресою: м.Ялта, см т.Курпати, вул.Алупкінське шо се, 10; хлораторна; резервуари ц иліндричні та квадратні; бес ідка для відпочинку; басейни круглий та прямокутний; сара ї літ.літ.И',Ш", Б',Ж'Ж"; склад літ.Ч ; майстерня літ.Х; приміщення п ершого поверху; будівлю цент рального теплового пункту КП «Ялтакурорттеплоенерго» лі т.Ю, що розташовані за адресою : м.Ялта, смт.Курпати, вул.Алупк інське шосе, 12.
03 листопада 2010 року між Закри тим акціонерним товариством лікувально - оздоровчих за кладів профспілок України «У крпрофоздоровниця» (орендод авець за договором) та Товари ством з обмеженою відповідал ьністю «ПАЛЬМІРА-ПАРАДАЙЗ» б ув укладений договір оренди нерухомого майна, посвідчен ий приватним нотаріусом Ялти нського міського нотаріальн ого округу Павлової І.М та зар еєстрованим в реєстрі під № 1 961 (а.с.38-42).
Відповідно пункту 1.1. догово ру орендодавцем було передан о орендарю в строкове платне користування індивідуально визначене нерухоме майно за гальною площею 1 298,9 кв.м., яке на праві власності належить ЗА Т лікувально - оздоровчих з акладів профспілок України « Укрпрофоздоровниця» та облі ковується на балансі Дочірнь ого підприємства «Санаторій «Курпати» ЗАТ лікувально - оздоровчих закладів профспі лок України «Укрпрофоздоров ниця» , а саме: будівлі та спор уди, що знаходяться за адресо ю: АР Крим, м. Ялта, смт. Курпати, шосе Алупкінське, будинок №12, а саме: будівлі та споруди са наторію «Курпати», в тому чис лі: прохідна, літ. Р, пл..7,0кв.м., ск лад літ.Э, пл..287,4 кв.м., гараж літ.Ф пл..74,2 кв.м., бокс для автомобіля літ. Ш пл.. 23,0 кв.м., артскважина л іт. А' п. 15,6 кв.м., насосна станція літ.Я пл..79,7 кв.м. загальною площ ею 486,9 кв.м. (належить ЗАТ лікува льно - оздоровчих закладів профспілок України «Укрпроф оздоровниця» на пдітаві дубл ікату від 23 червня 2010 року Свід оцтва №1328 про право власності на нерухоме майно, виданого В иконавчим комітетом Ялтинсь кої міської ради на підставі свого рішення від 27 липня 2001 ро ку №307(1); нежитлова будівля, що з находиться за адресою: АР Кри м, місто Ялта, смт. Курпати, шос е Алупкинське, будинок № 12 літ .Е, а саме: будівля контори сан аторія „Курпати" загальною п лощею 351 кв.м (належить орендод авцеві на підставі Дублікату від 23 червня 2010 року Свідоцтва № 890 про право власності на нер ухоме майно, виданого Викона вчим комітетом Ялтинської мі ської ради на підставі свого рішення від 27 липня 2001 року № 307 (1 ); об' єкти нерухомого майна с анаторія «Курпати», що знахо дяться за адресою: АР Крим, м. Я лта, смт. Курпати, шосе Алупкін ське, будинок 12, а саме: склад лі т.Ч площею 108,3 кв.м, майстерня лі т.Х площею 74,0 кв.м. (належить Оре ндодавцеві на підставі Дублі кату від 23 червня 2010 року року Свідоцтва про право власн ості на нерухоме майно, в иданого виконавчим комітето м Ялтинської міської ради на підставі свого рішення від 25 грудня 2003 № 541 (9); нежитлова будів ля, що знаходиться за адресою : АР Крим, місто Ялта, смт. Курпа ти, шосе Алупкинське, будинок № 12, а саме: будівля центрально го теплового пункту КП «Ялта курорттеплоенерго» літ.Ю заг альною площею 273,7 кв.м. (належит ь орендодавцеві на підставі Дублікату від 23 червня 2010 року Свідоцтва № 1142 право власност і на нерухоме майно, виданого Виконавчим комітетом Ялтинс ької міської ради на підстав і свого рішення від 08 лютого 2002 року № 25 (22).
Вказане у договорі приміще ння передане ТОВ «ПАЛЬМІРА-П АРАДАЙЗ» в термінове платне користування, що підтверджує ться актом прийому-передачі від 03 листопада 2010 року (а.с. 43).
Прокурор просить суд визна ти недійсним рішення виконав чого комітету Ялтинської міс ької ради №307(1) від 27 липня 2001 року ; визнати недійсним рішення в иконавчого комітету Ялтинсь кої міської ради №22 (25) від 08 люто го 2002 року; визнати недійсним р ішення виконавчого комітету Ялтинської міської ради № 541 (9) від 25 грудня 2003 року; визнати не дійсним укладений 3 листопад а 2010 року між ЗАТ лікувально-оз доровчих закладів профспі лок України «Укрпрофоздор овниця» і ТОВ «ПАЛЬМІРА-П АРАДАЙЗ» договір оренди майн а від 03.11.10 за № 1961; зобов'язати ТОВ «ПАЛЬМІРА-ПАРАДАЙЗ» поверну ти державі в особі Фонду держ авного майна України майно, о тримане за спірним договором , а саме: будівлі та споруди, що знаходяться за адресою:. Авто номна Республіка Крим, місто Ялта, смт. Курпати, шосе Алупк инське, будинок № 12 (дванадцят ь), а саме: будівлі та споруди с анаторію «Курпати», у тому чи слі: прохідна літ.Р пл. 7,0 кв.м, ск лад літ.З пл. 287,4 кв.м, гараж літ.Ф пл. 74,2 кв.м, бокс для автомобіля літ. Ш пл. 23,0 кв.м., артскважина л іт.А пл.15,6 кв.м., насосна станція літ. Я пл. 79,7 кв.м. загальною площ ею 486,9 кв.м.; нежитлову будівлю, щ о знаходиться за адресою: АР К рим, м. Ялта, смт. Курпати, шосе А лупкінське, будинок 12, літ.Е, а с аме: будівля контори санатор ія «Курпати» загальною площе ю 356,0 кв.м.; об' єкти нерухомого майна санаторія «Курпати», щ о знаходяться за адресою: АР К рим, м. Ялта, смт. Курпати, шосе А лупкінське, будинок 12, а саме: с клад літ.Ч площею 108,3 кв.м., майст ерня літ.Х площею 74,0 кв.м.; нежит лова будівля, що знаходиться за адресою: АР Крим, м. Ялта, смт . Курпати, шосе Алупкінське, бу динок 12, а саме: будівля центра льного теплового пункту КП « Ялтакурорттеплоенерго», літ . Ю загальною площею 273,7 кв.м.
Позовні вимоги мотивовані наступним.
Під час прокурорської пере вірки було встановлено поруш ення Закону України «Про під приємства, установи та орган ізації союзного підпорядкув ання, розташованих на терито рії України», Постанови Ради Міністрів УРСР від 23.04.1960 р. № 606 «П ро передачу профспілкам сана торіїв і будинків відпочинку Міністерства охорони здоров 'я УРСР», Постанови Верховної Ради України від 10.04.1992 р. № 2268-ХІІ «Про майнові комплекси та фі нансові ресурси громадських організацій колишнього Союз у РСР, розташовані на територ ії України», Постанови Верхо вної Ради України від 04.02.1994 р. №394 3-ХІІ «Про майно загальносоюз них громадських організацій колишнього Союзу РСР», Поста нови Верховної Ради Українсь кої РСР «Про захист суверенн их прав власності Українсько ї РСР» від 29.11.1990 р. № 506.
На виконання Постанови Рад и Міністрів охорони здоров' я УРСР № 606 від 23.04.1960 р. «Про переда чу профспілкам санаторіїв і будинків відпочинку Міністе рства охорони здоров' я УРСР » усі діючі госпрозрахункові санаторії, будинки відпочин ку та пансіонати Міністерств а охорони здоров' я були зоб ов' язані передати у строк д о 01.05.1960 р. Українській республік анській раді профспілок з ме тою подальшого поліпшення ор ганізації відпочинку і санат орно-курортного обслуговува ння трудящих і підвищення ро лі профспілок. Згідно п.2 вказа ної Постанови майно передава лося профспілковим організа ціям у відання.
Спірне майно лікувально-оз доровчих закладів передавал ося саме у відання, оскільки з а Конституцією колишньої УРС Р на той час була єдина соціал істична власність. Тобто вла сність громадських організа цій та об'єднань відносилася саме до соціалістичної влас ності.
Чинне на той час законодавс тво УРСР передбачало можливі сть існування різних форм вл асності, регламентувало інст итут власності, правовий реж им відповідної форми власнос ті та порядок відчуження май на.
Стаття 5 Конституції Україн ської Радянської Соціалісти чної Республіки від 30.01.1937 р. бул о визначено, що соціалістичн а власність в УРСР має або фор му державної власності (всен ародне добро), або форму коопе ративно-колгоспної власност і (власність окремих колгосп ів, власність кооперативних об'єднань).
Аналогічні положення були закріплені у Цивільному код ексі УССР 1922 р., який затверджен о ВЦВК 16.ХІІ 1922 р., та який діяв з 01 .02.1923 р., стаття 53 Цивільного коде ксу УРСР 1922 р., чинного на момен т передачі майна у відання Ук раїнській республіканській Раді профспілок, передбачал а, що розрізняється власніст ь: а) державна (націоналізован а і муніципалізована); б) коопе ративна; в) приватна.
Згідно статті 10 Конституції Української Радянської Соці алістичної Республіки (прийн ятої позачерговою 7 сесією Ве рховної Ради Української РСР ІХ скликання 20.04.1978 р.) встановле но, що основу економічної сис теми Української РСР станови ть соціалістична власність н а засоби виробництва у формі державної (загальнонародної ) і колгоспно-кооперативної в ласності. Соціалістичною вла сністю є також майно профспі лкових та інших громадських організацій, необхідне їм дл я здійснення статутних завд ань.
Враховуючи викладене, суд п риходить до висновку, що сана торно-курортні заклади, які п ередано у відання профспілка м згідно Постанови Ради Міні стрів УРСР № 606 від 23.04.1960 р., є держа вною (загальнодержавною) вла сністю.
Відповідно до Постанови Ве рховної Ради Української PCP «П ро захист суверенних прав вл асності Української PCP» від 29.11 .1990 р. № 506 введено мораторій на т ериторії республіки на будь- які зміни форми власності і в ласника державного майна до введення в дію Закону Україн ської PCP про роздержавлення ма йна.
Згідно з Указом Президії Ве рховної Ради України від 30.08.1991 № 1452-XII «Про передачу підприємств , установ та організацій союз ного підпорядкування, розташ ованих на території України, у власність держави» та Зако ном України від 10.09.1991 р. № 1540-XII «Про підприємства, установи та ор ганізації союзного підпоряд кування, розташовані на тери торії України» майно та фіна нсові ресурси підприємств, у станов, організацій та інших об' єктів союзного підпоряд кування, розташованих на тер иторії України, є державною в ласністю України, а укладені після 29.11.1990 р. майнові договори , якими змінено форму власнос ті, визнаються недійсними.
З метою збереження в інтере сах громадян України майна з агальносоюзних громадських організацій колишнього Сою зу РСР Верховна Рада України Постановою від 10.04.1992 р. № 2268-XII «Про майнові комплекси та фінанс ові ресурси громадських орга нізацій колишнього Союзу РСР , розташовані на території Ук раїни» тимчасово, до визначе ння правонаступників, переда ла Фонду державного майна Ук раїни майно та фінансові рес урси розташованих на територ ії України підприємств, уста нов та об'єктів, що перебували у віданні громадських орган ізацій.
У подальшому постановою Ве рховної Ради України № 3943-XII від 04.02.1994р. постановлено, зокрема: К абінетові Міністрів України визначити органи управління майном загальносоюзних гром адських організацій, які тим часово виконуватимуть ці фун кції до законодавчого визнач ення правонаступників.
За таких обставин, саме Фонд державного майна України уп овноважений державою здійсн ювати функції щодо управлінн я майном громадських організ ацій колишнього Союзу РСР, що розташоване на території Ук раїни.
Згідно статті 1 Тимчасового Положення «Про Фонд державн ого майна України», затвердж еного постановою Верховної Р ади України від 07.07.1992 р. № 2558, Фонд державного майна України зді йснює державну політику у сф ері приватизації державного майна та виступає орендодав цем майнових комплексів, що є загальнодержавною власніст ю.
Належність профспілок до з агальносоюзних громадських організацій підтверджуєтьс я їх статутом. Згідно статуту професійних спілок СРСР, яки й затверджено постановою XVIII з ' їзду профспілок СРСР від 01.0 1.1987 р., професійні союзи СРСР ск ладали масову громадську неп артійну організацію. Цілями діяльності якої, у тому числі , було управління соціальним страхуванням працюючих, а та кож управління оздоровницям и, які перебували у їх віданні .
Відповідно до розділу друг ого статуту, організаційна с труктура профспілок будувал ася за територіальним та гал узевим принципом. У республі ках діяли республіканські, к раєві, обласні ради.
Згідно Розділу ІІІ статуту , Вищим органом професійних с пілок був з' їзд, а також Всес оюзна центральна рада профес ійних союзів, яка діяла у пері од між з' їздами.
Після розпаду СРСР правона ступником Української респу бліканської Ради профспілок стала Рада федерації незале жних профспілок України, пра вонаступником якої, в свою че ргу, є Федерація професійних спілок України.
Рішенням виконавчого комі тету Ленінської районної Рад и міста Києва № 1971 від 23.12.1991 р. заре єстровано ЗАТ «Укрпрофоздор овниця», яке створено на майн і засновників Федерації проф есійних спілок України та Фо нду соціального страхування України з тимчасової втрати працездатності. При цьому, вк ладом Федерації професійних спілок України є основні фон ди та оборотні кошти санатор но-курортних закладів профсп ілок України в сумі 1033584 тис. руб .
Відповідно до положень Зак онів України «Про власність» (у редакції, яка була чинна на момент спірних правовідноси н) та «Про господарські товар иства» (№1576-ХІІ від 19.09.1991 р. у редак ції, яка була чинна на момент с пірних правовідносин) при вн есенні учасниками товариств а майнових прав у такого това риства не виникає право влас ності на це майно.
Крім того, як зазначалось ви ще, з 1992 року повноваження щодо розпорядження зазначеними о б' єктами санаторно-курортн их закладів державою було де леговано Фонду державного ма йна України.
Посилання на рішення викон авчого комітету органу місце вого самоврядування, як на пі дставу виникнення права влас ності на спірне майно санато рно-курортного закладу, є без підставним, оскільки відпові дно до п. «а»ч. 4.1 Інструкції про порядок державної реєстраці ї права власності на об' єкт и нерухомого майна, що перебу вають у власності юридичних і фізичних осіб, затверджено ї наказом Держкомітету будів ництва, архітектури та житло вої політики України від 09.09.1998 р . № 121, оформлення права власнос ті на об'єкти нерухомого майн а провадиться з видачею свід оцтва про право власності мі сцевими органами державної в иконавчої влади, місцевого с амоврядування фізичним та юр идичним особам на підставі д окументів, встановлених зако нодавством, які підтверджуют ь їх право власності на об'єкт и нерухомого майна.
Таким чином суд приходить д о висновку, що майно передане до статутного фонду Приватн ого акціонерного товариства лікувально-оздоровчих закла дів профспілок України «Укрп рофоздоровниця» є державною власністю.
Відповідно до пункту 10 част ини 2 статті 16 Цивільного коде ксу України способом захисту цивільних прав та інтересів є визнання незаконним рішен ня, дій чи бездіяльності орга ну державної влади або орган у місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
У відповідності з пунк том 2 статті 19 Конституції Укр аїни, органи державної влади та органи місцевого самовря дування, їх посадові особи зо бов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.
Згідно зі ст. 24 Закону Україн и «Про місцеве самоврядуванн я в Україні» органи місцевог о самоврядування та їх посад ові особи діють лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, передбачені Конституц ією і законами України, та кер уються у своїй діяльності Ко нституцією і законами Україн и, актами Президента України , Кабінету Міністрів України , а в Автономній Республіці Кр им - також нормативно-правови ми актами Верховної Ради і Ра ди міністрів Автономної Респ убліки Крим, прийнятими у меж ах їхньої компетенції.
Статтею 393 Цивільного кодек су України передбачено, що пр авовий акт органу державної влади, органу влади Автономн ої Республіки Крим або орган у місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за п озовом власника майна визнає ться судом незаконним та ска совується.
Враховуючи викладене, ріше ння Виконавчого комітету Ялт инської міської ради від 27 лип ня 2001 року № 307 (1) «Про оформлення права власності на об' єкти нерухомого майна санаторію «Курпати», рішення Виконавчо го комітету Ялтинської міськ ої ради від 08 лютого 2002 року №22(25), рішення Виконавчого комітет у Ялтинської міської ради ві д 25 грудня 2003 року прийнято з по рушенням норм закону та підл ягає визнанню недійсним, а сп ірне майно підлягає повернен ню власникові - державі в особ і Фонду державного майна Укр аїни на підставі ст.ст.387, 388 Циві льного кодексу України.
Щодо вимог прокурора про ви знання недійним договору оре нди нерухомого майна від 03 лис топада 2011 року, укладеного між ЗАТ лікувально-оздоровчих з акладів профспілок України « Укрпрофоздоровниця» та ТОВ « ПАЛЬМІРА-ПАРАДАЙЗ» суд зазна чає наступне.
Зважаючи на встановлені фа кти та вимоги вищезазначених правових норм, а також врахов уючи те, що майно, яке було пер едано за договором оренди ві д 03 листопада 2010 року належить державі в особі Фонду держав ного майна України, господар ський суд дійшов висновку що вимоги прокурора стосовно в изнання недійсним договору о ренди майна від 03 листопада 2011 року укладеного між ЗАТ ліку вально-оздоровчих закладів п рофспілок України «Укрпрофо здоровниця» та ТОВ «ПАЛЬМІРА -ПАРАДАЙЗ» підлягають задово ленню.
Стосовно строку позовної д авності, суд зазначає наступ не.
Стаття 256 Цивільного кодекс у України визначає, що позовн а давність - це строк, у межах я кого особа може звернутися д о суду з вимогою про захист св ого цивільного права або інт ересу.
Приписами статті 257 Цивільн ого кодексу України зазнача ється, що загальна позовна да вність встановлюється трива лістю у три роки.
Згідно зі ст.267 Цивільного ко дексу України заява про захи ст цивільного права або інте ресу повинна бути прийнята с удом до розгляду незалежно в ід спливу позовної давності. Позовна давність застосовує ться судом лише за заявою сто рони у спорі, що зроблена до пр ийняття судом рішення. Сплив позовної давності, про засто сування якої заявлено сторон ою у спорі, є підставою для від мови у позові. Якщо суд визнає поважними причини пропущенн я позовної давності, порушен е право підлягає захисту.
Статтею 53 Господарського пр оцесуального кодексу Україн и зазначено, що за заявою стор они, прокурора чи з своєї ініц іативи господарський суд мож е визнати причину пропуску в становленого законом процес уального строку поважною і в ідновити пропущений строк. П ро відновлення пропущеного с троку зазначається в рішенні , ухвалі чи постанові господа рського суду. Про відмову у ві дновленні строку виноситься ухвала. Ухвалу про відмову у в ідновленні пропущеного стро ку може бути оскаржено. Призн ачені господарським судом ст роки можуть бути ним продовж ені за заявою сторони, прокур ора чи з своєї ініціативи.
Прокурором на обґрунтуван ня заяви про поновлення стро ку позовної давності надані вказівки та завдання Генерал ьної прокуратури України дат овані червнем та вереснем 2011 р ., щодо проведення перевірок д одержання вимог законодавст ва при розпорядженні майном Федерації професійних спіло к України.
За поясненням представник а прокуратури у судовому зас іданні, позовні вимоги заявл ені на підставі перевірок, пр оведених на виконання вказан их завдань.
Суд приймає до уваги поясне ння прокурора та вважає, що ст рок позовної давності підляг ає поновленню.
З огляду на вищевикладене с уд дійшов висновку, що позовн і вимоги є обґрунтованими, пі дтверджуються матеріалами с прави, визнаються відповідач ем та підлягають задоволенню .
Судові витрати відносятьс я на відповідачів пропорційн о відповідно до ст. 49 Господар ського процесуального кодек су України.
У судовому засіданні оголо шена вступна та резолютивна частини рішення. Рішення офо рмлено у відповідності зі ст . 84 Господарського процесуаль ного кодексу України та підп исано 17 жовтня 2011 року.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 82-85 Господарсько го процесуального кодексу Ук раїни, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати недійсним рішення виконавчого комітету Ялтинс ької міської ради №307(1) від 27 лип ня 2001 року.
3. Визнати недійсним рішення виконавчого комітету Ялтинс ької міської ради №22 (25) від 08 лют ого 2002 року.
4. Визнати недійсним рішення виконавчого комітету Ялтинс ької міської ради № 541 (9) від 25 гр удня 2003 року.
5. Визнати недійсним укладен ий 3 листопада 2010 року між ЗАТ л ікувально-оздоровчих закла дів профспілок України «У крпрофоздоровниця» і ТОВ «ПАЛЬМІРА-ПАРАДАЙЗ» догові р оренди майна від 03.11.10 за № 1961;
6. Зобов' язати ТОВ «ПАЛЬМІР А-ПАРАДАЙЗ» повернути держав і в особі Фонду державного ма йна України майно, отримане з а спірним договором, а саме: бу дівлі та споруди, що знаходят ься за адресою:. Автономна Рес публіка Крим, місто Ялта, смт.К урпати, шосе Алупкинське, буд инок № 12 (дванадцять), а саме: бу дівлі та споруди санаторію « Курпати», у тому числі: прохід на літ.Р пл. 7,0 кв.м, склад літ.З пл . 287,4 кв.м, гараж літ.Ф пл. 74,2 кв.м, бо кс для автомобіля літ. Ш пл. 23,0 к в.м., артскважина літ.А пл.15,6 кв.м ., насосна станція літ. Я пл. 79,7 кв .м. загальною площею 486,9 кв.м.; неж итлову будівлю, що знаходить ся за адресою: АР Крим, м. Ялта, с мт. Курпати, шосе Алупкінське , будинок 12, літ.Е, а саме: будівл я контори санаторія «Курпати » загальною площею 356,0 кв.м.; об' єкти нерухомого майна санато рія «Курпати», що знаходятьс я за адресою: АР Крим, м. Ялта, см т. Курпати, шосе Алупкінське, б удинок 12, а саме: склад літ.Ч пло щею 108,3 кв.м., майстерня літ.Х пло щею 74,0 кв.м.; нежитлова будівля, що знаходиться за адресою: АР Крим, м. Ялта, смт. Курпати, шосе Алупкінське, будинок 12, а саме : будівля центрального тепло вого пункту КП «Ялтакурортте плоенерго», літ. Ю загальною п лощею 273,7 кв.м.
7. Стягнути з Виконавчого ко мітету Ялтинської міської ра ди (98600, м.Ялта, пл.Радянська,1) в до хід Державного бюджету м. Сім ферополя (р/р 31115095700002, МФО 824026, ЗКПО 34 740405, код платежу 22090200, в банку одер жувачу: ГУ ДКУ в АРК м.Сімфероп оль, одержувач: Держбюджет м.С імферополь) державне мито у р озмірі 28,33 грн.
8. Стягнути з Виконавчого ко мітету Ялтинської міської ра ди (98600, м.Ялта, пл.Радянська,1) в до хід Державного бюджету м.Сім ферополя (р\р 31214264700002 ГУ Державне казначейство в АРК, ЗКПО 34740405, к од платежу 22050003)78,66 грн. витрат на інформаційно-технічне забез печення судового процесу.
9. Стягнути з Публічного акц іонерного товариства лікува льно-оздоровчих закладів про фспілок України «Укрпрофозд оровниця», (01019, м. Київ, вул. Ш. Рус тавелі,39/41, ЄДРПОУ 02583780, р/р2600838 у 5-й К иївської філії АППБ «Аваль», МФО 322614) в дохід Державного бюд жету м. Сімферополя (р/р 31115095700002, МФ О 824026, ЗКПО 34740405, код платежу 22090200, в б анку одержувачу: ГУ ДКУ в АРК м .Сімферополь, одержувач: Держ бюджет м.Сімферополь) держав не мито у розмірі 28,33 грн.
10. Стягнути з Публічного акц іонерного товариства лікува льно-оздоровчих закладів про фспілок України «Укрпрофозд оровниця», (01019, м. Київ, вул. Ш. Рус тавелі,39/41, ЄДРПОУ 02583780, р/р2600838 у 5-й К иївської філії АППБ «Аваль», МФО 322614) в дохід Державного бюд жету м.Сімферополя (р\р 31214264700002 ГУ Державне казначейство в АРК , ЗКПО 34740405, код платежу 22050003)78,66 грн. витрат на інформаційно-техні чне забезпечення судового пр оцесу.
11. Стягнути з Товариства з о бмеженою відповідальністю « ПАЛЬМІРА-ПАРАДАЙЗ», (98676, м.Алуп ка, вул.Калініна,6, ідентифікац ійний код 35941796, п/р26000310080501 у філії АБ «Південий» в м. Ялта, МФО 384522) в д охід Державного бюджету м. Сі мферополя (р/р 31115095700002, МФО 824026, ЗКПО 34740405, код платежу 22090200, в банку оде ржувачу: ГУ ДКУ в АРК м.Сімферо поль, одержувач: Держбюджет м .Сімферополь) державне мито у розмірі 28,33 грн.
12. Стягнути з Товариства з о бмеженою відповідальністю « ПАЛЬМІРА-ПАРАДАЙЗ», (98676, м.Алуп ка, вул.Калініна,6, ідентифікац ійний код 35941796, п/р26000310080501 у філії АБ «Південий» в м. Ялта, МФО 384522) в д охід Державного бюджету м.Сі мферополя (р\р 31214264700002 ГУ Державн е казначейство в АРК, ЗКПО 34740405 , код платежу 22050003)78,66 грн. витрат н а інформаційно-технічне забе зпечення судового процесу.
13. Накази видати після набра ння рішенням законної сили.
Суддя Господарськог о суду
Автономної Республіки Кр им Гав рилюк М.П.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2011 |
Оприлюднено | 02.11.2011 |
Номер документу | 18798980 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Гаврилюк М.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні