ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІ ВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. ка нцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
УХВАЛА
"17" жовтня 2011 р. Справа № 5023/7394/11
вх. № 7394/11
Суддя господарського суд у Дзюба О.А.
при секретарі судового з асідання Шаповалов О.В.
За участю:
Представника кредитора - ОСОБА_1. довіреність №88-07/31 від 11.01.11 (нач.юр.відділу УПФУ в Жовт невому р-ні )
Представник боржника - не з" явився.
Розглянувши справу < Текст >
за заявою УПФУ в Жовтневому районі, м. Харків
до Закритого акціонерного товариства "Ремагросервіс", м. Харків
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Кредитор - УПФУ в Жовт невому районі, м. Харків, зверн увся до суду з заявою у порядк у ст.52 Закону України „Про від новлення платоспроможності боржника або визнання його б анкрутом” про визнання відсу тнього боржника АЗакритого а кціонерного товариства "Рем агросервіс", м. Харків банкрут ом на тій підставі, що остання податкова декларація подана боржником до ДПІ за травень 2005року, боржник не подає до П енсійного фонду звіти з січн я 2005 року та має заборгованіст ь по сплаті фінансових санкц ій в сумі 340,00грн.
Ухвалою господарського су ду Харківської області від 05 в ересня 2011року порушено провад ження у справі та призначено засідання суду на 27 вересня 2011 року.
Ухвалою господарського су ду Харківської області від 27 в ересня 2011 року розгляд справи відкладався, з метою витребу вання додаткових доказів на 11 жовтня 2011року.
В судовому засіданні від 27 в ересня 2011 року. оголошувалась перерва до 17 жовтня 2011року.
В судовому засіданні предс тавник ініціюючого кредитор а надав пояснення стосовно п оданої заяви, документів вит ребуваних судом не надав.
Представник боржника у зас ідання суду не з"явився, докум ентів витребуваних судом не надав.
Розглянувши матеріали спр ави, суд встановив, що подана з аява кредитора не підлягає р озгляду у господарських суда х України, що обґрунтовуєтьс я наступним.
Відповідно до вимог ст. 52 Зак ону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ” (далі Закон про банкрутство ) заява про порушення справи п ро банкрутство відсутнього б оржника може бути подана кре дитором незалежно від розмір у його вимог до боржника та ст року виконання грошових зобо в' язань.
Боржник - ЗАТ "Ремагросерві с" знаходиться на обліку в УПФ У Жовтневого р-ну, не надає зв іти до ПФУ з січня 2005 року, а так ож остання податкова деклара ція подана боржником до ДПІ з а травень 2005року (довідка ДПІ у Жовтневому р-ні від 01.11.10р.) .
Разом з тим, як встановлено судом, кредитором до боржник а визначено грошове зобов' я зання зі сплати фінансових с анкцій у розмірі 340,00грн., що скл адається із сум штрафних сан кцій на загальнообов"язкове державне пенсійне страхуван ня та підтверджується наявни ми в матеріалах справи: наказ ом господарського суду Харкі вської області від 25 травня 2005р оку по справі №27/56-05 на виконанн я постанови Харківського апе ляційного господарського су ду від 05 травня 2005р. про стягнен ня з ЗАТ "Ремагросервіс" на кор исть УПФУ Жовтневого р-ну 340,00гр н. штрафних санкцій та постан овою про повернення виконавч ого документа ВДВС Жовтневог о р-ну від 25.12.2008р. стягувачу.
За змістом ст. 67 Конституції України, розмір податків і зб орів, порядок їх сплати встан овлюється законом.
Таким загальним законом, що діяв до 01.01.2011 р. був Закон Україн и “Про систему оподаткування ”.
Стаття 2 Закону України “Про систему оподаткування”(далі - Закон) визначала, що під под атком і збором (обов' язкови м платежем) до бюджетів та до д ержавних цільових фондів слі д розуміти обов' язковий вне сок до бюджету відповідного рівня або державного цільово го фонду, здійснюваний платн иками у порядку і на умовах, що визначаються законами Украї ни про оподаткування. Іденти чне поняття податку та збору визначено ст. 6 “Податкового К одексу України”(далі - Кодек с), що почав діяти з 02.01.2011 р.
Відповідно до ст. 1 Закону бу дь-які податки і збори (обов' язкові платежі), які запровад жуються законами України, ма ють бути включені до цього За кону. Податки збори (обов' яз кові платежі), справляння яки х не передбачено цим Законом , сплаті не підлягають.
Згідно зі ст.ст. 14, 15 Закону та ст.ст. 9, 10 Кодексу в Україні виз начено перелік загальнодерж авних і місцевих податків і з борів (обов' язкових платежі в), що є переліком вичерпним.
Проте, ні раніше діючий Зако н України “Про систему опода ткування”, ні “Податковий Ко декс України”не відносить су му штрафів, пені і фінансових санкцій, що сплачуються до бю джетів загальнодержавного т а місцевого рівні за порушен ня податкового законодавств а, до категорії податків, збор ів (обов' язкових платежів).
Відповідно до абз. 7 ст. 1 Зако ну про банкрутство визначено поняття грошового зобов' яз ання, яке має суттєві відмінн ості від поняття “податковий борг”згідно з ст.. 1 Закону Укр аїни “Про порядок погашення податкових зобов' язань пла тників податків перед бюджет ом та державними цільовими ф ондами”, що діяв до 01.01.2011 р. та від поняття “грошового зобов' я зання платників податків”, я ке визначено у діючому на цей час п. 14.1.39 ст. 14 Податкового Коде ксу України.
Згідно з ст. 1 Закону про банк рутство передбачено, що до ск ладу грошових зобов' язань б оржника не зараховується нед оїмка (пеня та штраф), яка визн ачена на дату подання заяви д о господарського суду.
Крім того, абз. 6 ст. 1 Закону пр о банкрутство визначено, що к редитором боржника є юридичн а або фізична особа, яка має у встановленому порядку підтв ерджені документами вимоги щ одо грошових зобов' язань до боржника…., а також органи дер жавної податкової служби та інші державні органи, які зді йснюють контроль за правильн істю та своєчасністю справля ння страхових внесків на заг альнообов"язкове державне пе нсійне страхування та інші в иди... (обов' язкових платежів ).
Отже, в зв' язку з тим, що виз начені заявником (кредитором ) УПФУ в Жовтневому районі в за яві про порушення справи про банкрутство грошові вимоги до боржника складаються лише з сум штрафних санкцій за пор ушення податкового законода вства, останні не зараховуют ься до складу грошових зобов ' язань при порушенні справи про банкрутство боржника, і, я к наслідок, не можуть поклада тися в підставу кредиторськи х вимог до боржника у відпові дності до положень ст. 1 Закону про банкрутство, оскільки шт рафні санкції не є податком, з бором (обов' язковим платеже м).
У відповідності до п. 1 ст. 5 За кону про банкрутство провадж ення у справах про банкрутст во регулюється цим Законом, Г осподарським процесуальним кодексом України, іншими зак онодавчими актами України.
Згідно з ч. 2 ст 4-1 Господарськ ого процесуального кодексу У країни передбачено, що госпо дарські суди розглядають спр ави про банкрутство у порядк у провадження, передбаченого цим кодексом, з урахуванням о собливостей встановлених За коном України “Про відновлен ня платоспроможності боржни ка або визнання його банкрут ом”. Отже, справа про банкрутс тво може бути припинена з під став передбачених ст. 80 ГПК Ук раїни.
На підставі вищенаведеног о та керуючись ст.ст. 1, 5, 8, 52 Закон у України "Про відновлення пл атоспроможності боржника аб о визнання його банкрутом”, п . 1 ст. 80, ст. 86 ГПК України,
УХВАЛИВ:
1. Припинити проваджен ня у справі № 5023/7394/11 про визнання банкрутом Закритого акціоне рного товариства "Ремагросе рвіс", м. Харків, код 23470033.
2. Скасувати мораторій, введ ений ухвалою суду від 05 вересн я 2011р.
3. Ухвалу направити кредитор у, боржнику, Управлінню з пита нь банкрутства у Харківській області Державного департам енту з питань банкрутства, де ржавному реєстратору, ДВС у Ж овтневому р-ні м. Харкова.
Суддя Дзюба О.А.
< Текст >
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2011 |
Оприлюднено | 03.11.2011 |
Номер документу | 18830670 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Дзюба О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні