Постанова
від 05.09.2011 по справі 2а-4929/11/0170/3
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольськ а, 43, м. Сімферополь, Автономна Р еспубліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 вересня 2011 р. Справа №2а-4929/11/0170/3

(11:49) м. Сімферопол ь

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуюч ого судді Шкляр Т.О., при секре тарі Желудковій О.О., розгляну вши у відкритому судовому за сіданні адміністративну спр аву

за позовом Дочірнього під приємства "Дуже добре"

до Державної податкової і нспекції у м. Сімферополі АР К рим

про скасування податкових повідомлень-рішень

за участю представників ст орін:

від позивача - не з'явився,

від відповідача - ОСОБА_1 , дов.

Суть справи:

Дочірнє підприємство "Дуже добре" звернулось до Окружно го адміністративного суду АР Крим із адміністративним по зовом до Державної податково ї інспекції в м. Сімферополі А Р Крим про скасування податк ових повідомлень-рішень № 00259523 01/0 від 24.12.10 р. про донарахування п одатку на прибуток у сумі 122322,00 г рн.; № 0025942301/0 від 24.12.2010 р. про донарах ування податку на додану вар тість у сумі 113942,00 грн.

Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 29.04.11 р. відкрито провадження в а дміністративній справі, спра ву призначено до судового ро згляду.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на ті обставини, що при здійснен ні господарської діяльності та укладенні правочинів із к онтрагентами, зокрема ТОВ "ТК "Сігма Груп" та ТОВ "ТД "Архіп" н е мав будь-якої інформації що до фіктивної діяльності оста нніх, відтак віднесення до ва лових витрат позивача витрат и на придбання послуг від вка заних юридичних осіб є обґру нтованим. Крім того, позивач з азначає про те, що за тих же пі дстав був вірно розрахований податковий кредит із ПДВ у пе ріоді з 01.01.07 р. по 30.06.10 р., зокрема за лютий-травень 2010 року.

Відповідач надав письмові заперечення проти позову за тих підстав, що контрагенти п озивача - "ТК "Сігма Груп" та ТОВ "ТД "Архіп" - здійснювали фікти вну підприємницьку діяльніс ть, що встановлено в порядку к римінального судочинства, вн аслідок чого, на думку відпов ідача, первинні документи "ТК "Сігма Груп" та ТОВ "ТД "Архіп" с уперечать законодавчим і нор мативним актам, не відповіда ють дійсності та не несуть до казовості відносно змісту оп ерацій по наданню послуг з ре клами ДП "Дуже добре" та не є до кументами, що можуть бути під ставою для відображення в об лікових регістрах бухгалтер ського та податкового обліку .

Представник позивача у суд ове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового за сідання повідомлений належн им чином. Клопотань про відкл адення розгляду справи або п ояснень щодо поважності прич ин його відсутності у судово му засіданні на адресу суду н е надав.

Представник відповідача у судовому засіданні проти по зовних вимог заперечував, пр осив відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Враховуючи зазначені вище обставини, з урахуванням при нципу розумності строку розг ляду адміністративних справ , керуючись ст. 128 КАС України, с уд вважає можливим розглянут и справу у відсутності предс тавника позивача, на підстав і наявних доказів.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши представника відповідача, дослідивши над ані докази та оцінивши їх у су купності, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст.ст. 2, 3, 1 7 КАС України, згідно з якими в изначальним критерієм відне сення справи до справ адміні стративної юрисдикції є ная вність стороною у справі суб 'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відн осинах владних управлінськи х функцій у сфері публічно-пр авових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.

Дочірнє підприємство "Дуже добре" (ЄДРПОУ 32624971) зареєстрова но 18.08.2003 р. виконавчим комітетом Сімферопольської міської ра ди АР Крим за адресою місцезн аходження: 95000, АР Крим, м. Сімф ерополь, вул. Пушкіна, буд. 6, кв. 14, про що видано свідоцтво п ро державну реєстрацію серії А00 № 431994 (а.с.7) та підтверджується Витягом з ЄДР (а.с. 129).

14.12.2010 р. ДПІ в м. Сімферополі АР Крим на підставі ст. 11-1 Закона України "Про державну податк ову службу в Україні" № 509 від 04.12 .1990 р. та постанови слідчого по ОВС СВ ПМ ДПА в АР Крим від 09.11.2010 р . "Про призначення документал ьної перевірки" проведена по запланова невиїзна перевірк а ДП "Дуже добре" з питань взає мовідносин з ТОВ "ТК "Сігма Гру п", ТОВ "ТД "Архіп" за період з 01.01.20 07 р. по 30.06.2010 р., за результатами як ої встановлені порушення:

- п. 5.1 п.п. 5.2.1 п. 5.2 п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Зако ну України "Про оподаткуванн я прибутку підприємств" від 22. 05.1997 р. № 283 в частині заниження по датку на прибуток за 1 піврічч я 2010 р. у сумі 95427,00 грн., у т.ч. за 1 ква ртал 2010 р. у сумі 78100,00 грн., за 2 квар тал 2010 р. у сумі 17327,00 грн.;

- п.п.7.2.1 п. 7.2, п.п.7.4.1, 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закон у України "Про податок на дода ну вартість" від 03.04.1997 р. № 168, а сам е заниження ПДВ у сумі 75961,00 грн., у т.ч. за лютий 2010 р. - 15768,00 грн., за бе резень 2010 р. - 46401,00 грн., за квітень 2010 р. - 8149,00 грн., за травень 2010 р. - 5643,00 гр н. - про що складено акт переві рки № 19971/23-7/32624971 (а.с. 8-35).

Так, зокрема, в п. п. 3.1.2 акту пер евірки зазначено про завищен ня скоригованих валових витр ат за період з 01.01.07 р. по 30.06.10 р. у су мі 381707,00 грн.,у т.ч. за 1 квартал 2010 р. - 312400,00 грн., за 2 квартал 2010 р. 69307,00 грн. (а.с. 11), внаслідок чого позивач ем було занижено податок на п рибуток за 1 півріччя 2010 року у сумі 94987,00 грн, у т.ч. за 1 квартал 2010 р. - у сумі 78100,00 грн., за 2 квартал 201 0 р. - у сумі 17327,00 грн. (а.с. 25). Дані вис новки перевіряючих ґрунтуют ься на постанові слідчого по ОВС СВ ПМ ДПА в АР Крим від 09.11.2010 р. у карній справі № 11008020003, в якій підтверджується, на думку ві дповідача, суперечність діял ьності ТОВ "ТК "Сігма Груп", ТОВ "ТД "Архіп" інтересам держави і суспільства, зокрема - здійс нення фіктивної підприємниц ької діяльності (а.с. 20), внаслід ок чого діяльність ТОВ "ТК "Сіг ма Груп", ТОВ "ТД "Архіп" не мала на меті реальну поставку роб іт (послуг), що підтверджуєтьс я також, на думку відповідача , ненаданням позивачем до пер евірки звітів про хід надани х послуг з придбання реклами , її розміщення (із зазначення м виду та номеру транспортно го засобу, на якому розміщена реклама, адреси розміщення б ігборда, звітів про розміщен ня реклами на радіо (а.с. 19). А у н аданих до перевірки актів зд авання-прийняття виконаних р обіт з надання розміщення ре клами на транспорті, радіо, пе реміщення реклами на бігборд ах, друк постерів, конвертів в ідсутня дата та розшифровка підписів осіб, які здали та пр ийняли виконані роботи.

У п.п.3.2.2 акту перевірки йдеть ся про завищення податкового кредиту із ПДВ у сумі 75961,00 грн., в тому числі за лютий 2010 року - 15768,0 0 грн., за березень 2010 року - 46401,00 гр н., за квітень 2010 року - 8149,00 грн., за травень 2010 року - 5643,00 грн. по взає мовідносинах із ТОВ "ТК "Сігма Груп", ТОВ "ТД "Архіп" внаслідок невірних даних у наданих под аткових деклараціях (ТОВ "ТК "С ігма Груп" відсутнє за адресо ю місцезнаходження, свідоцтв о платника ПДВ анульовано 07.04.20 10 р. - а.с. 32; свідоцтво платника П ДВ ТОВ "ТД "Архіп" анульовано 16.0 6.2010 р. - а.с.33).

У акті перевірки йдеться пр о здійснення ТОВ "ТК "Сігма Гр уп", ТОВ "ТД "Архіп" безтоварних фінансово-господарських опе рацій, для легальності яких с кладались документи, що вико ристовувались як підстава дл я зарахування безготівкових грошових коштів, складені бу хгалтерські документи місти ли неправдиві відомості про здійснення фінансово-господ арських операцій, внаслідок чого надані позивачем до пер евірки документи не відповід ають вимогам чинного законод авства (а.с. 33).

Позивачем були подані запе речення на акт перевірки № 19971/2 3-7/32624971 до ДПІ в м. Сімферополі АР Крим, про що остання листом № 5 5759/10/23-7 від 21.12.2010 р. надала відповід ь про нікчемність податкових накладних позивача по ТОВ "ТК "Сігма Груп", ТОВ "ТД "Архіп" зва жаючи на нікчемність укладен их правочинів (а.с. 61).

24.12.2010 р. ДПІ в м. Сімферополі АР Крим на адресу ДП "Дуже добре" винесено податкові повідомл ення-рішення, а саме:

- № 0025952301/0 за порушення п. 5.1, п.п.5.2.1 п . 5.2, п.п.5.3.9 п.5.3. ст. 5 Закона України " Про оподаткування прибутку п ідприємств" № 283 від 22.05.1997 р. згідн о з п.п. "б" п.п. 4.2.2 ст. 4, п.п.17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закона України "Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами" № 2181 від 21.12.2000 р., а саме про нар ахування податкового зобов'я зання за основним платежем у сумі 95427,00 грн. та за штрафними (ф інансовими) санкціями у сумі 26895,00 грн. (а.с.55);

- № 0025942301/0 за порушення п.п.7.2.1 п.7.2, п .п.7.4.1, 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України "П ро податок на додану вартіст ь" № 168 від 03.04.1997 р. згідно з п.п. "б" п. п. 4.2.2 ст. 4, п.п.17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закона Ук раїни "Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами" № 2181 в ід 21.12.2000 р., а саме про нарахуванн я податкового зобов'язання з а основним платежем у сумі 75961,0 0 грн., за штрафними (фінансови ми) санкціями у сумі 37981,00 грн. (а.с . 56).

05.01.11 р. ДП "Дуже добре" подало пе рвинну скаргу до ДПІ в м. Сімфе рополі АР Крим про скасуванн я винесених податкових повід омлень-рішень (а.с. 42-44), за резуль татами розгляду якої рішення м ДПА в АР Крим від 24.01.11 р. останн і залишені в силі, скарга пози вача - без задоволення (а.с. 63-69).

31.01.11 р. ДП "Дуже добре" подало по вторну скаргу до ДПА в АР Крим . Рішенням ДПА України від 31.03.11 р . скарга залишена без задовол ення (а.с. 73-76).

Вирішуючи питання про прав омірність висновків перевір ки в частині завищення позив ачем податкового кредиту із ПДВ у сумі 75961,00 грн., заниження п одатку на прибуток внаслідок неправомірного завищення ва лових витрат за 1-2 квартали 2010 р оку у загальній сумі 95427,00 грн., с уд виходив з наступного.

Відповідно до п.п.7.4.1 Закону У країни "Про податок на додану вартість" податковий кредит звітного періоду визначаєть ся виходячи із договірної (ко нтрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня зви чайних цін, у разі якщо догові рна ціна на такі товари (послу ги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податк ів, нарахованих (сплачених) пл атником податку за ставкою, в становленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, про тягом такого звітного період у у зв'язку з:

- придбанням або виготовлен ням товарів (у тому числі при ї х імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фонді в (основних засобів, у тому чис лі інших необоротних матеріа льних активів та незавершени х капітальних інвестицій в н еоборотні капітальні активи ), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використан ня у виробництві та/або поста вці товарів (послуг) для опода тковуваних операцій у межах господарської діяльності пл атника податку.

Право на нарахування подат кового кредиту виникає незал ежно від того, чи такі товари ( послуги) та основні фонди поч али використовуватися в опод атковуваних операціях у межа х господарської діяльності п латника податку протягом зві тного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковув ані операції протягом такого звітного податкового період у.

Якщо у подальшому такі това ри (послуги) починають викори стовуватися в операціях, які не є об'єктом оподаткування з гідно зі статтею 3 цього Закон у або звільняються від опода ткування згідно зі статтею 5 ц ього Закону, чи основні фонди переводяться до складу неви робничих фондів, то з метою оп одаткування такі товари (пос луги), основні фонди вважають ся проданими за їх звичайною ціною у податковому періоді , на який припадає початок так ого використання або перевед ення, але не нижче ціни їх прид бання (виготовлення, будівни цтва, спорудження).

Відповідно до п.п.7.4.5 Закону У країни "Про податок на додану вартість" не підлягають вклю ченню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нар ахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), н е підтверджені податковими н акладними чи митними деклара ціями (іншими подібними доку ментами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Відповідно до п.п.7.2.1 п. 7.2. Закон а України "Про податок на дода ну вартість" № 168 від 03.04.1997 р. платн ик податку зобов'язаний нада ти покупцю податкову накладн у, що має містити зазначені ок ремими рядками: порядковий н омер податкової накладної; д ату виписування податкової н акладної; повну або скорочен у назву, зазначену у статутни х документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батьк ові фізичної особи, зареєстр ованої як платник податку на додану вартість; податковий номер платника податку (прод авця та покупця); місце розташ ування юридичної особи або м ісце податкової адреси фізич ної особи, зареєстрованої як платник податку на додану ва ртість; опис (номенклатуру) то варів (робіт, послуг) та їх кіл ькість (обсяг, об'єм); повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах отриму вача; ціну поставки без враху вання податку; ставку податк у та відповідну суму податку у цифровому значенні; загаль ну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податк у.

Відповідно до п.п.7.2.3 Закону У країни "Про податок на додану вартість" податкова накладн а складається у момент виник нення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках . Оригінал податкової наклад ної надаються покупцю, копія залишається у продавця това рів (робіт, послуг). Податкова накладна є звітним податкови м документом і одночасно роз рахунковим документом.

Податкова накладна випису ється на кожну повну або част кову поставку товарів (робіт , послуг). У разі коли частка то вару (робіт, послуг) не містить відокремленої вартості, пер елік (номенклатура) частково поставлених товарів зазнача ється в додатку до податково ї накладної у порядку, встано вленому центральним органом державної податкової служби України, та враховується у ви значенні загальних податков их зобов'язань.

Податкова накладна в розум інні ст. 1, 9 Закона України "Про бухгалтерський облік та фіна нсову звітність в Україні" № 99 6, який поширюється на всіх юри дичних осіб, створених відпо відно до законодавства Украї ни, незалежно від їх організа ційно-правових форм і форм вл асності, а також на представн ицтва іноземних суб'єктів го сподарської діяльності, які зобов'язані вести бухгалтерс ький облік та подавати фінан сову звітність згідно з зако нодавством, є первинним доку ментом, а саме документом, що ф іксує факти здійснення госпо дарських операцій та є підст авою для бухгалтерського обл іку господарських операцій. Первинні документи повинні б ути складені під час здійсне ння господарської операції, а якщо це неможливо - безпосер едньо після її закінчення. Дл я контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи (ч.1 ст.9).

Згідно з частиною 2 статті 6 З акону України “Про бухгалтер ський облік та фінансову зві тність в Україні”, Міністерс тво фінансів України є уповн оваженим державним органом п о затвердженню національних положень (стандартів) бухгал терського обліку та інших но рмативно-правових актів відн осно ведення бухгалтерськог о обліку та складання фінанс ової звітності.

Пункт 2.1. Положення про докум ентальне забезпечення запис ів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мініс терства фінансів України від 24.05.95року № 88 передбачає, що “пер винні документи”- це письмов і свідоцтва, які фіксують та п ідтверджують господарські о перації, включаючи розпорядж ення і дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Частина 2 статті 9 Закону Укр аїни “Про бухгалтерський обл ік та фінансову звітність в У країні” визначає перелік обо в' язкових реквізитів перви нних бухгалтерських докумен тів, які є підставою для бухга лтерського обліку господарс ьких операцій.

Первинні та зведені обліко ві документи можуть бути скл адені на паперових або машин них носіях і повинні мати так і обов'язкові реквізити:

- назву документа (форми);

- дату і місце складання;

- назву підприємства, від ім ені якого складено документ;

- зміст та обсяг господарськ ої операції, одиницю виміру г осподарської операції;

- посади осіб, відповідальни х за здійснення господарсько ї операції і правильність її оформлення;

- особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифі кувати особу, яка брала участ ь у здійсненні господарської операції (ч.2 ст.9).

Інформація, що міститься у п рийнятих до обліку первинних документах, систематизуєтьс я на рахунках бухгалтерськог о обліку в регістрах синтети чного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунка х бухгалтерського обліку (ч.3 с т.9).

Регістри бухгалтерського обліку повинні мати назву, пе ріод реєстрації господарськ их операцій, прізвища і підпи си або інші дані, що дають змог у ідентифікувати осіб, які бр али участь у їх складанні (ч.4 с т.9). Господарські операції пов инні бути відображені в облі кових регістрах у тому звітн ому періоді, в якому вони були здійснені (ч.5 ст.9).

З матеріалів справи вбачає ться, що позивачем були придб ані послуги з розміщення рек лами у першому півріччі 2010 рок у на транспорті, радіо, а також переміщення реклами на бігб ордах, друк постерів, конверт ів, на підтвердження чого поз ивачем під час проведення пе ревірки були надані накладні по ТОВ "ТК "Сігма Груп", ТОВ "ТД "А рхіп" про придбання послуг з р озміщення реклами на бігборд ах та радіо за лютий-березень 2010 року, друк постерів, виготов лення лайтбоксів, друк фірмо вих конвертів, прапорів, поши рення поліграфії, в тому числ і - за квітень - травень 2010 року, а саме:

- податкова накладна № 1042 від 02.04.10 р. (про розміщення реклами на радіо у квітні 2010 року, на тр анспорті, друк фірмових конв ертів по ТОВ "ТК "Сігма Груп" - а. с. 97);

- податкова накладна № 45 від 2 7.05.10 р. (про розміщення реклами н а радіо у травні 2010 року по ТОВ "ТД "Архіп" - а.с.114);

- податкова накладна № 386 від 31.05.10 р. (про розміщення реклами н а радіо у травні 2010 року по ТОВ "ТД "Архіп" - а.с. 115) - на підставі як их позивачем було сформовано податковий кредит за переві ряємий період.

Крім того, позивачем надані суду також податкові наклад ні за лютий-березень 2010 року по взаємовідносинах із вищевка заними контрагентами, зокрем а:

- № 754 від 31.03.10 р. (друк постеру та реклама на бігборді - а.с. 98);

- № 758 від 31.03.10 р. (друк листівок, в иготовлення лайтбоксів, друк флаерів, розповсюдження пол іграфії, рекламма на транспо рті, реклама на радіо - а.с. 99);

- № 757 від 31.03.10 р. (друк постеру, ре клама на бігбордах - а.с. 100);

- № 753 від 26.03.10 р. (реклама на раді о - а.с.101);

- № 755 від 31.03.10 р. (друк постера, ре клама на бігбордах - а.с. 102);

- № 756 від 31.03.10 р. (друк постера, ре клама на бігбордах - а.с. 103);

- № 524 від 28.02.10 р. (реклама на бігб ордах, транспорті, друк банне ру - а.с.112);

- № 523 від 28.02.10 р. (реклама на раді о - а.с. 113).

В матеріалах справи є рахун ки-фактури та акти сдачі-прий мання виконаних робіт на від повідні суми отриманих послу г за наданими податковими на кладними (а.с. 116, 106, 110, 109, 108, 107, 106, 105, 104, 96), на підставі яких позивачем бул о скориговано валові витрати та завищено валові витрати у сумі 381707,00 грн, в т.ч. за 1 квартал 20 10 року у сумі 312400,00 грн., за 2 кварта л 2010 року у сумі 69307,00 грн.

Відповідно до п. 5.1, п. 5.2 Закон У країни "Про оподаткування пр ибутку підприємств" валові в итрати виробництва та обігу - сума будь-яких витрат платни ка податку у грошовій, матері альній або нематеріальній фо рмах, здійснюваних як компен сація вартості товарів (робі т, послуг), які придбаваються ( виготовляються) таким платни ком податку для їх подальшог о використання у власній гос подарській діяльності. До ск ладу валових витрат включают ься, зокрема, суми будь-яких ви трат, сплачених (нарахованих ) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, органі зацією, веденням виробництва , продажем продукції (робіт, по слуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання ел ектричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обм ежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

Однак у вищезазначених док ументах відсутні дата та роз шифровка підписів осіб, які з дали та прийняли виконані ро боти. Присутність зазначених реквізитів на всіх документ ах є обовязковою, про що зазн ачено також у п.п. 5, 7 ДСТУ 4163-2003 "Уні фікована система організаці йно-розпорядчої документаці ї. Вимоги до оформлювання док ументів", ДСТУ 2732:2004 "Діловодств о й архівна справа", п. 2 Положен ня про документальне забезпе чення записів у бухгалтерськ ому обліку, затвердженого на казом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. N 88, зар еєстрованим в Міністерстві ю стиції України 5 червня 1995 р. за N 168/704.

Відтак зазначені документ и не підтверджують реальност і фактів виконання відображу ваних господарських операці й внаслідок невідповідності нормативно-правовим вимогам щодо порядку їх складення.

Більш того, з урахуванням сп ецифіки замовлених та отрима них позивачем послуг з рекла ми суд звертає увагу на насту пне.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни "Про рекламу" № 270 від 03.07.1996 р . реклама - інформація про осо бу чи товар, розповсюджена в б удь-якій формі та в будь-який с посіб і призначена сформуват и або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інт ерес щодо таких особи чи това ру.

Відповідно до ч. 1 ст. 53 Закона України "Про телебачення і ра діомовлення" № 3759 від 21.12.1993 р. відн осини, які виникають під час р екламної діяльності та спонс орства на телебаченні і раді о, регулюються Законом Украї ни "Про рекламу".

При цьому реклама на трансп орті - реклама, що розміщуєтьс я на території підприємств т ранспорту загального корист ування, метрополітену, зовні шній та внутрішній поверхнях транспортних засобів та спо руд підприємств транспорту з агального користування і мет рополітену.

Відповідно до ст. 18 Закону Ук раїни "Про рекламу" розміщенн я реклами на транспорті пого джується лише з власниками о б'єктів транспорту або уповн оваженими ними органами (осо бами). Розміщення реклами на т ранспорті повинно відповіда ти вимогам безпеки та правил дорожнього руху.

Рекламні послуги були прид бані позивачем також на розм іщення останніх на бігбордах , тобто в розумінні ст. 1 Закона України "Про рекламу" це - зовн ішня реклама, що розміщуєтьс я на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях , розташованих на відкритій м ісцевості, а також на зовнішн іх поверхнях будинків, спору д, на елементах вуличного обл аднання, над проїжджою части ною вулиць і доріг.

Відповідно до ст. 16 Закону Ук раїни "Про рекламу" розміщенн я зовнішньої реклами у насел ених пунктах провадиться на підставі дозволів, що надают ься виконавчими органами сіл ьських, селищних, міських рад , та в порядку, встановленому ц ими органами на підставі тип ових правил, що затверджують ся Кабінетом Міністрів Украї ни.

Зовнішня реклама на терито ріях, будинках та спорудах ро зміщується за згодою їх влас ників або уповноважених ними органів (осіб).

Розміщення зовнішньої рек лами на територіях та об'єкта х поза населеними пунктами п ровадиться лише за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб).

Відповідно до п. 3 Типових пр авил розміщення зовнішньої р еклами, затверджених постано вою Кабінету Міністрів Украї ни від 29 грудня 2003 р. N 2067 (надалі - Т ипові правила) зовнішня рекл ама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встано вленому виконавчими органам и сільських, селищних, міськи х рад відповідно до цих Прави л.

Відповідно до п. 2 Типових пр авил дозвіл - документ устано вленої форми, виданий розпов сюджувачу зовнішньої реклам и на підставі рішення викона вчого органу сільської, сели щної, міської ради, який дає пр аво на розміщення зовнішньої реклами на певний строк та у п евному місці.

Відповідно до п. 16 Типових пр авил дозвіл погоджується з в ласником місця або уповноваж еним ним органом (особою) і спе ціально уповноваженим орган ом з питань містобудування т а архітектури. На вимогу робо чого органу дозвіл погоджуєт ься з: Державтоінспекцією - у р азі розміщення зовнішньої ре клами на перехрестях, біля до рожніх знаків, світлофорів, п ішохідних переходів та зупин ок транспорту загального кор истування; відповідним центр альним або місцевим органом виконавчої влади у сфері охо рони культурної спадщини та об'єктів природно-заповідног о фонду - у разі розміщення зов нішньої реклами на пам'ятках історії та архітектури, в меж ах зон охорони таких пам'яток і в межах об'єктів природно-за повідного фонду; утримувачем інженерних комунікацій - у ра зі розміщення зовнішньої рек лами в межах охоронних зон ци х комунікацій.

Відповідно до п. 34 Типових пр авил зовнішня реклама повинн а відповідати таким вимогам: розміщуватися з додержанням вимог техніки безпеки, зазна чених у пунктах 38 - 41 цих Правил ; розміщуватися із забезпече нням видимості дорожніх знак ів, світлофорів, перехресть, п ішохідних переходів, зупинок транспорту загального корис тування та не відтворювати з ображення дорожніх знаків; о світлення зовнішньої реклам и не повинно засліплювати уч асників дорожнього руху, а та кож не повинно освітлювати к вартири житлових будинків; ф ундамент наземної зовнішньо ї реклами, що виступає над пов ерхнею землі, може бути декор ативно оформлений; на опорах наземної зовнішньої реклами , що розміщується вздовж прої жджої частини вулиць і доріг , за вимогою Державтоінспекц ії наноситься вертикальна до рожня розмітка із світлопове ртаючих матеріалів заввишки до 2 метрів від поверхні землі ; нижній край зовнішньої рекл ами, що розміщується над прої жджою частиною вулиць і дорі г, у тому числі на мостах, еста кадах тощо, повинен розташов уватися на висоті не менш як 5 метрів від поверхні дорожньо го покриття; у місцях, де проїж джа частина вулиці межує з цо колями будівель або огорожам и, зовнішня реклама може розм іщуватися в одну з фасадами б удівель або огорожами лінію.

Національне законодавство не містить чіткого визначен ня терміну "бігборд", "біллборд ", "сітілайт". З системного анал ізу положень законодавства п ро рекламу суд прийшов до вис новку про те, що "бігборд", "білл борд" - зовнішній рекламоносі й, великоформатний щит, що сто їть окремо, площею однієї рек ламної площини 12 кв.м і більше у разі розташування в одному напрямі - тип, габарити та інт ервали між конструкціями пов инні бути ідентичними; розта шовуються завбільшки на трас ах та магістралях.

Сітілайт - баннер, рекламна конструкція, що виконується окремо або сумісно із розміщ еними павільйонами громадсь кого транспорту - зупинками тролейбусів, маршрутних так сі; мають декілька поверхонь на розміщення рекламної інф ормації та підсвічення.

Тобто зазначені засоби роз міщення зовнішньої реклами н е повинні створювати будь-як у небезпеку для оточуючих, а с аме як рекламоносії можуть р озміщуватися на опорах вулич ного освітлення і над проїзн ою частиною вулиць і доріг з д отриманням вимог техніки без пеки і забезпечення видимост і дорожніх знаків, світлофор ів, перехрещень, пішохідних п ереходів, зупинок маршрутних транспортних засобів, а тако ж за умови, що така реклама не повторює (імітує) зображення дорожніх і наказових знаків , про що зазначено у ДСТУ 3587-97 "Ав томобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди".

Відповідно до Типових прав ил розміщення зовнішньої рек лами особа, що має бажання роз містити даний різновид рекл ами подає:

- Заяву встановленої форми ( Додаток 1 до Типових правил);

- Фото чи комп'ютерний макет потенційного місця (не менше 6 х 9 см) розташування рекламно го засобу;

- Ескіз рекламного засобу з конструктивним рішенням - це малюнок (начерк), по якому ств орюють рекламну конструкцію . Це технічний малюнок з доде ржанням основних правил крес лення і пропорцій. В ньому виз начається конструктивне рі шення рекламного засобу виві ска, бігборд, лайтбокс, банер). В ескізі визначається матер іал з якого буде виготовлени й рекламний об`єкт та спосіб й ого кріплення.

Частина 1 ст. 79 КАС України ви значає, що письмовими доказа ми є документи

(у тому чис лі електронні документи), акт и, листи, телеграми, будь-які і нші письмові записи, що містя ть в собі відомості про обста вини, які мають значення для справи.

При цьому, відповідно до ч. 4 с т. 70 КАС України обставини, які за законом повинні бути під тверджені певними засобами д оказування, не можуть підтве рджуватися ніякими іншими з асобами доказування, крім в ипадків, коли щодо таких обс тавин не виникає спору.

Отже з матеріалів справи вб ачається, що позивачем не над ано суду доказів, що обґрунто вують позовні вимоги та підт верджують реальне замовленн я, придбання, розміщення та ви користання у власній господа рській діяльності послуг з р еклами на радіо, транспорті, б ігбордах, друку фірмових кон вертів, флаерів, прапорів, виг отовлення лайтбоксів, розпов сюдження поліграфії, зокрема :

- докази, що підтверджують з дійснення господарських опе рацій, їх оплату, зв'язок з гос подарською діяльністю ДП "Ду же добре" із ТК "Сігма Груп", ТОВ "ТД "Архіп";

- договори, укладені на здій снення певних господарських операцій із ТК "Сігма Груп", ТО В "ТД "Архіп";

- докази, що підтверджують в иконання зобов'язань за цими договорами та їх сплату;

- докази, що підтверджують з дійснення господарських опе рацій (затвердження макетів, дозвіл на розміщення на бігб ордах у лютому-березні 2010 року із зазначенням кількості та місць розміщення із відпові дними доказами, дозвіл на роз міщення реклами на автотранс порті; докази проведення рек лами на радіо у лютому-травні 2010 року із зазначенням хвилі т рансляції та порядку сплати з відповідними доказами);

- докази друку фірмових конв ертів, сплати за друк, узгодже ння рекламних макетів;

- докази друку листівок;

- докази розміщення реклами у лайт-боксах.

Відповідно до абз.4 п.п.5.3.9 Зако ну України "Про оподаткуванн я прибутку підприємств" не на лежать до складу валових вит рат будь-які витрати, не підтв ерджені відповідними розрах унковими, платіжними та інши ми документами, обов'язковіс ть ведення і зберігання яких передбачена правилами веден ня податкового обліку.

Відповідно до п.п.7.4.5 Закона У країни "Про податок на додану вартість" у разі коли на момен т перевірки платника податку органом державної податково ї служби суми податку, попере дньо включені до складу пода ткового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначени ми цим підпунктом документам и, платник податку несе відпо відальність у вигляді фінанс ових санкцій, установлених з аконодавством, нарахованих н а суму податкового кредиту, н е підтверджену зазначеними ц им підпунктом документами.

Відповідно до абз. "б" п.п.4.2.2 п. 4 .2 ст. 4 Закона України "Про поряд ок погашення зобовязань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами" № 2181 від 21.12.2000 р. контролюю чий орган зобов'язаний самос тійно визначити суму податко вого зобов'язання платника п одатків у разі якщо дані доку ментальних перевірок резуль татів діяльності платника по датків свідчать про заниженн я або завищення суми його под аткових зобов'язань, заявлен их у податкових деклараціях.

Відповідно до п.п.17.1.3 п.17.1 ст. 17 З акона України "Про порядок по гашення зобовязань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми" № 2181 від 21.12.2000 р. у разі коли кон тролюючий орган самостійно д онараховує суму податкового зобов'язання платника подат ків за підставами, викладени ми у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону , такий платник податків зобо в'язаний сплатити штраф у роз мірі десяти відсотків від су ми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періоді в, установлених для такого по датку, збору (обов'язкового пл атежу), починаючи з податково го періоду, на який припадає т ака недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким пл атником податків податковог о повідомлення від контролюю чого органу, але не більше п'ят десяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатк овуваних мінімумів доходів г ромадян сукупно за весь стро к недоплати, незалежно від кі лькості податкових періодів , що минули.

Згідно з ч. 1 ст.71 КАС України к ожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я. Обставини справи, які відпо відно до законодавства повин ні бути підтверджені певними засобами доказування не мож уть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідно до вимог частин и 1 статті 69 КАС України доказа ми в адміністративному судоч инстві є будь-які фактичні да ні, на підставі яких суд встан овлює наявність або відсутні сть обставин, що обґрунтовую ть вимоги і заперечення осіб , які беруть участь у справі, т а інші обставини, що мають зна чення для правильного виріше ння справи.

Позивачем не надано суду до казів, що підтверджують позо вні вимоги.

Позовні вимоги задоволенн ю не підлягають.

У судовому засіданні 05.09.11 р. п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови, у по вному обсязі постанову вигот овлено 09.09.11 р.

Керуючись ст.ст. 94, 158, 160-163, 167 КАС У країни, суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову відм овити.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Шкляр Т.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення05.09.2011
Оприлюднено04.11.2011
Номер документу18843602
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4929/11/0170/3

Постанова від 05.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні