ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 вересня 2011 р.
Справа №2а-10350/11/0170/3
(18:25) м. Сімферополь
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., при секретарі Желудковій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції в м. Керчі АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Панекс"
про припинення юридичної особи
за участю представників сторін:
від позивача - не з'явився,
від відповідача - не з'явився.
Суть справи:
Державна податкова інспекція в м. Керчі АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Панекс" про припинення юридичної особи.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 18.08.11 р. відкрито провадження в адміністративній справі, справу призначено до судового розгляду.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем вимог п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" № 2181 від 21.12.2000 р., а саме ненадання податкової звітності до контролюючого органу більше року, що є підставою для постановлення судового рішення про припинення підприємницької діяльності відповідно до ст. 46 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців” № 755 від 15.05.2003 р.
Відповідач письмових заперечень проти позову не надав.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду повідомлений належним чином (а.с.14).
Відповідач у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду повідомлений належним чином (а.с.15).
Враховуючи зазначені вище обставини, з урахуванням принципу розумності строку розгляду адміністративних справ за ст. 122 КАС України, керуючись ст. 128 КАС України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності представників сторін на підставі наявних доказів.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
ТОВ "Панекс" (ЄДРПОУ 30697393) зареєстровано у якості юридичної особи виконавчим комітетом Керченської міської ради АР Крим 24.01.2000 р. за адресою: 98302, АРК, м. Керч, вул. Самойленко, б. 11, кв.4, про що видано свідоцтво про держану реєстрацію та підтверджується довідкою статистики (а.с. 9).
28.07.11 р. ДПІ в м. Керчі була проведена перевірка ТОВ "Панекс" з питання надання звітності, за результатами якої виявлено, що останній звіт - декларація з податку на прибуток за 9 місяців 2007 року - поданий 29.10.2007 р., про що складено відповідний акт № 296/28-2 (а.с. 6).
Згідо довідки позивача № 16256/10/19-0 від 01.08.11 р. заборгованості з податків, зборів (обов'язкових платежів) відповідач не має (а.с. 5).
Згідно ч. 1 ст. 2, ч. 3 ст. 6, п. 7 ч. 1 ст. 3, п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, відповідно до яких визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.
ДПІ в м. Керчі АР Крим входить в систему органів податкової служби в Україні, є суб’єктом владних повноважень та контролюючим органом в розумінні ч. 1 ст. 1, ст. 10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” № 509 від 04.12.1990 р. із змінами і доповненнями, п.2.1.4. ст. 2 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” № 2181 від 21.12.2000 р. (що діяв на час виникнення спірних правовідносин), якa виконує в тому числі функції щодо здійснення контролю своєчасності подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а отже має право на звернення до суду з позовною заявою щодо вирішення спорів у сфері податкових правовідносин, що передбачено п.п.41.1.1 п. 41.1 ст. 41, п.п.20.1.12 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України.
Відповідно до ч.1 ст. 42 Господарського кодексу України від 16.01.2003 № 436 підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. Останніми визнаються в тому числі господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до цього Кодексу, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку (п.1 ч.2 ст. 55).
Підпунктом 16.1.3. п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України встановлений обов'язок платника податків подавати до контролюючих органів декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів. Оскільки згідно п.п. 15.1. Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом, то обов'язок ТОВ "Панекс" подавати податкову звітність до державної податкової служби є безумовним.
Оскільки податкова звітність відповідачем не надавалась з 2007 р., то суд при вирішенні питання щодо правомірності позовних вимог в частині порушення вимог податкового законодавства керується діючими на час виникнення спірних правовідносин нормативними актами, а саме Законом України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами” № 2181 від 21.12.2000 р., Законом України “Про систему оподаткування” № 77 від 18.02.1997 р., зокрема тим, що ненадання податкової звітності до контролюючого органу більше року є підставою для постановлення судового рішення про припинення підприємницької діяльності відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців” № 755 від 15.05.2003 р.
Даний підхід суду до вирішення спірних правовідносин зумовлений тим, що відповідно до розділу 20 підрозділу 10 п. 10 ПК України нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України, ДПА України та інших центральних органів виконавчої влади, прийняті до набрання чинності цим Кодексом на виконання законів з питань оподаткування, та нормативно-правові акти, які використовуються при застосуванні норм законів про оподаткування (в тому числі, акти законодавства СРСР), застосовуються в частині, що не суперечить цьому Кодексу, до прийняття відповідних актів згідно з вимогами цього Кодексу. Відтак на підставі Закону України від 02.12.2010 р. № 2756 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Податкового Кодексу України”, суд вважає за можливе звернутися до відповідних положень Податкового кодексу України при вирішенні справи по суті в частині, що стосується права податкового органу звертатись до суду з вимогою про припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, про наявність якого йде мова у п.п. 20.1.12 ст. 20 ПК України.
Відтак первинним завданням суду є встановлення правомочності позивача звернутися до суду з позовними вимогами на момент розгляду справи. Прийняття ж рішення по справі повинне відбуватися за тими нормами закону, які діяли на час виникнення спірних правовідносин з урахуванням норм ПК України в частині, що стосується права податкового органа звертатись до суду з вимогою про припинення юридичної особи.
Пунктом 2 ч.1 статті 9 Закону України “Про систему оподаткування” № 1251 від 25.06.1991 року (із відповідними змінами і доповненнями), що діяв на час реєстрації юридичної особи у якості платника податків, передбачається обов'язок платників податків, зборів (обов'язкових платежів) подавати в державні податкові органи відповідно до діючого законодавства декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів.
Згідно ст. 47 ПК України юридичні особи - платники податків несуть відповідальність в тому числі за неподання податкової звітності контролюючим органам, у випадках, передбачених законом (п.п. 47.1.1.).
Відповідно до ч.1 ст. 216 Господарського кодексу України учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором, у тому числі адміністративно-господарських санкцій (ст. 239) за порушення правил здійснення господарської діяльності (ч.3 ст. 217), тобто заходів організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків, що можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування (ч.1 ст. 238).
Згідно ч.1 ст. 59 ГК України припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду, про що зазначено також п. 4 ч. 1 ст. 51 ГК України.
Частина 2 ст. 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб–підприємців” № 755 від 15.05.2003 року вказує, що юридична особа припиняється у разі ненадання останньою до органів Державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності на підставі ухвалення судом рішення, що постановляється, зокрема, при неподанні юридичною особою відповідних документів щонайменш на протязі року.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ "Пандекс" не надає податкову звітність до контроюючого органу з 2007 р. (а.с. 6).
Позовні вимоги підлягають задоволенню.
Згідно ч. 1 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців" № 755 від 15.05.2003 р. суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.
Згідно ч. 4 ст. 94 КАС України в адміністративних справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Постанову складено у повному обсязі 12.09.11 р.
Керуючись ст. ст. 158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Припинити юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю "Панекс" (ЄДРПОУ 30697393, 98302, АРК, м. Керч, вул. Самойленко, б. 11, кв.4), зареєстровану Керченською міською радою АР Крим 24.01.2000 р.
3. Копію цієї постанови, після набрання нею законної сили, направити державному реєстратору за місцем реєстрації юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про припинення юридичної особи на підставі судового рішення.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Шкляр Т.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2011 |
Оприлюднено | 04.11.2011 |
Номер документу | 18843652 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні