ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольськ а, 43, м. Сімферополь, Автономна Р еспубліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
06 жовтня 2011 р. 16:55 Справа №2а-8798/11/0170/12
Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Котаревої Г.М., при секрета рі Лиган М.В.,розглянувши у від критому судовому засіданні а дміністративну справу
за позовом Управління Пен сійного Фонду України в Київ ському районі м. Сімферополя АР Крим
до Приватного підприємст ва «Дельта 2»
про стягнення заборговано сті у сумі 7963,66грн
Суть спору: Управління Пенс ійного фонду України в Київс ькому районі м. С імферополя АР Крим звернулос ь до суду з адміністративним позовом про стягнення з Прив атного підприємства «Дельта 2» про заборгованості у сумі 7 963,66грн. Позовні вимоги мотивов ані тим, що відповідачем у доб ровільному порядку не сплаче на сума фінансових санкцій т а пені, застосованих відпові дно до вимог Закону України « Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування ».
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 21.07.11р. відкрито провадження по адміністративній справі та закінчено підготовче провад ження та призначено справу д о судового розгляду.
Позивач явку свого предста вника у судове засідання не з абезпечив, про час, день та міс це його проведення був повід омлений належним чином, нада в суду клопотання про розгля д справи за відсутності свог о представника.
Відповідач заперечення на позов до суду не надіслав, явк у свого представника у судов е засідання не забезпечив, пр о час, дату та місце його прове дення повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно частини 1 статт і 2 КАС України завданням адмі ністративного судочинства є захист прав, свобод та інтере сів фізичних осіб, прав та інт ересів юридичних осіб у сфер і публічно-правових відносин від порушень з боку органів д ержавної влади, органів місц евого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб' єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень ш ляхом справедливого, неупере дженого та своєчасного розгл яду адміністративних справ.
Згідно частини 3 статті 6 КАС України суб' єкти владних п овноважень мають право зверн утися до адміністративного с уду у випадках, передбачених Конституцією та законами Ук раїни.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України дано визначення су б' єктів владних повноважен ь, до яких належить орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б'єкт, який здійснює владні уп равлінські функції на основі законодавства, в тому числі, н а виконання делегованих повн оважень.
Відповідно до пункту 5 части ни 2 статті 17 КАС України юрисд икція адміністративних суді в поширюється на спори за зве рненням суб' єкта владних по вноважень у випадках, встано влених Конституцією та закон ами України.
Відповідно до пунктів 1, 3, 4 По ложення про Пенсійний фонд У країни, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 384/2011, Пенсійний фонд України є ц ентральним органом виконавч ої влади, основними завдання ми якого є, зокрема, керівниц тво та управління солідарною системою загальнообов'язков ого державного пенсійного ст рахування, забезпечення збор у, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, ін ших коштів відповідно до зак онодавства та здійснення кон тролю за їх сплатою; забезпеч ення додержання підприємств ами, установами, організація ми та громадянами актів зако нодавства про пенсійне забез печення і законодавства про збір та ведення обліку єдино го внеску; стягнення у передб аченому законодавством поря дку своєчасно не нарахованих та/або не сплачених сум єдино го внеску, страхових внесків та інших платежів; застосову вання фінансових санкцій, пе редбачених законом.
Згідно з пунктом 1.1 Положенн я про управління Пенсійного фонду України в районах, міст ах і районах у містах, затверд женого постановою правління Пенсійного фонду України ві д 30.04.02 № 8-2, зареєстрованою в Міні стерстві юстиції України 21.05.02 р. за № 442/6730, (далі - Положення про Управління Фонду) управління Пенсійного фонду України у районах, містах і районах у мі стах є органами Фонду, підвід омчими відповідно головним у правлінням Фонду в Автономні й Республіці Крим, областях, м істах Києві та Севастополі, щ о разом з цими управліннями у творюють систему органів Фон ду.
Відповідно до підпункту 1 пу нкту 2.2 Положення про Управлін ня Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у м істах, останнє, відповідно до покладених на нього завдань , забезпечує додержання підп риємствами, установами, орга нізаціями та громадянами акт ів законодавства про пенсійн е забезпечення.
Отже, контроль за правильни м нарахуванням, своєчасним т а повним перерахуванням та н адходженням страхових внеск ів, інших платежів, здійснюєт ься органами Пенсійного фонд у.
Таким чином, Управління Пен сійного фонду в Київському р айоні м. Сімферополя АР Крим, реалізуючи свої завдання та функції в правовідносинах з фізичними та юридичними особ ами, виступає як суб' єкт вла дних повноважень, який здійс нює владну компетенцію.
З зазначених підстав дана с права є справою адміністрати вної юрисдикції та має розгл ядатись в порядку адміністра тивного судочинства.
Відповідно до частини 1 та 2 с татті 5 Закону України «Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування» № 1058-І V від 09.07.03р. всі відносини, які ви никають між суб' єктами сист еми загальнообов' язкового державного пенсійного страх ування регулюються виключно зазначеним законом, яким так ож визначаються порядок нара хування, обчислення та сплат и страхових внесків, стягнен ня заборгованості за цими вн есками, організація та поряд ок здійснення управління в с истемі загальнообов' язков ого державного пенсійного ст рахування.
Ст. 17 п. 2 Закону України № 1058 в р едакції на час виникнення сп ірних правовідносин встано влений обов' язок страхувал ьника подавати звітність тер иторіальним органам Пенсійн ого фонду у строки, в порядку т а за формою, встановленими Пе нсійним фондом, а також нарах овувати, обчислювати і сплач увати в установлені строки т а в повному обсязі страхові в нески.
Згідно з п.1 частини 1 статті 1 4 Закону України № 1058 страхувал ьниками визнаються роботода вці підприємства, установи, о рганізації незалежно від фор м власності, виду діяльності та господарювання, які викор истовують працю фізичних осі б на умовах трудового догово ру або на інших умовах, передб ачених законодавством, або з а договорами цивільно-правов ого характеру. Частиною 1 стат ті 15 Закону визначено, що плат никами страхових внесків є с трахувальники, зазначені у с татті 14 Закону.
Згідно ст. 18 Закону України № 1058 в редакції на час виникненн я спірних правовідносин стра хові внески є цільовим загал ьнообов'язковим платежем, як ий справляється на всій тери торії України в порядку, вста новленому цим Законом, не вкл ючаються до складу податків, інших обов'язкових платежів , що складають систему оподат кування.
Законодавством не можуть в становлюватися пільги з нара хування та сплати страхових внесків або звільнення від ї х сплати, про що зазначено в ч. 6 ст. 18 Закону України № 1058.
Згідно Інструкції про поря док обчислення і сплати стра хувальниками та застрахован ими особами внесків на загал ьнообов'язкове державне пенс ійне страхування до Пенсійно го фонду України, затверджен ої постановою правління Пенс ійного фонду України від 19 гру дня 2003 р. № 21-1, зареєстрованої в М іністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663 в редакції н а час виникнення спірних пра вовідносин, яка визначає про цедуру добровільної участі о сіб у системі загальнообов'я зкового державного пенсійно го страхування, стягнення за боргованості зі сплати внеск ів на загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування , а саме п.п.5.3.3 п. 5.3 ст. 5, страхові в нески платниками, визначеним и підпунктом 2.1.5 пункту 2.1 цієї І нструкції, сплачуються до 1 кв ітня року, наступного за звіт ним, на підставі даних річної податкової декларації.
Ст. 106 Закону України № 1058 в ред акції на час виникнення спір них правовідносин визначено , що суми страхових внесків св оєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальникам и у встановлені законом стро ки, вважаються простроченою заборгованістю із сплати стр ахових внесків, тобто недоїм кою, строк давності щодо стяг нення якої не застосовується . За несвоєчасну сплату ( несвоєчасне перерахування) в ідповідачем страхових внеск ів до Пенсійного фонду, позив ачем було прийняте рішення п ро застосування до відповіда ча фінансових санкцій та нар ахування пені №1820 від 31.12.10р. на за гальну суму 10690,94грн., з яких: 8776,17гр н. фінансові санкції та 1914,77грн . пені (а.с. 8), яке було отримане в ідповідачем, що підтверджуєт ься підписом у поштовому пов ідомленні (а.с.9). Проте, з урахув анням часткової сплати, на де нь розгляду справи сума забо ргованості відповідача стан овить 7963,66грн., з яких: 6534,58грн. фіна нсових санкцій та 1429,08грн. пені (а.с. 4).
Відповідно до п. 2 ч. 9 ст. 106 Зако ну України № 1058 на час виникнен ня спірних правовідносин за несплату (неперерахування) а бо несвоєчасну сплату (несво єчасне перерахування) страху вальниками страхових внескі в, у тому числі донарахованих страхувальниками або терито ріальними органами Пенсійно го фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчас но не сплачених сум. Одночасн о на суми своєчасно не сплаче них (не перерахованих) страхо вих внесків і фінансових сан кцій нараховується пеня в ро змірі 0,1 відсотка зазначених с ум коштів, розрахована за кож ний день прострочення платеж у.
Відповідно до п. 7 Прикінцев их та перехідних положень За кону України № 2464 від 08.07.10 р. «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове держ авне соціальне страхування» стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов 'язкового державного соціаль ного страхування та сум штра фних санкцій, нарахованих та /або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі стр ахових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не наста в, здійснюється фондами зага льнообов'язкового державног о соціального страхування ві дповідно до законодавства, щ о діяло на момент виникнення такої заборгованості або за стосування штрафних санкцій .
Відповідно до ч. 1 ст. 55 Господ арського кодексу України суб 'єктами господарювання визна ються учасники господарськи х відносин, які здійснюють го сподарську діяльність, реалі зуючи господарську компетен цію (сукупність господарськи х прав та обов'язків), мають ві докремлене майно і несуть ві дповідальність за своїми зоб ов'язаннями в межах цього май на, крім випадків, передбачен их законодавством. Частиною 2 цієї статті встановлено, що с уб'єктами господарювання є г осподарські організації - юр идичні особи, створені відпо відно до Цивільного кодексу України, державні, комунальн і та інші підприємства, створ ені відповідно до цього Коде ксу, а також інші юридичні осо би, які здійснюють господарс ьку діяльність та зареєстров ані в установленому законом порядку, а також мають право в ідкривати свої філії, предст авництва, інші відокремлені підрозділи без створення юри дичної особи (ч.5 ст.55), а також не суть відповідальність у разі недотримання вимог законода вства філією, яка входить до ї х складу, що підтверджується ст.ст. 55, 216-218 ГК України.
У встановлені законодавст вом строки, відповідачем зоб ов' язання по сплаті фінансо вих санкцій не були сплачені
Відтак, станом на момент роз гляду справи, відповідач пер ед позивачем має заборговані сть по фінансовим санкціям т а пені на загальну суму 7963,66грн .
Відповідно до ст. 71 КАС Украї ни відповідач не надав доказ ів сплати ним зазначеної заб оргованості або оскарження р ішення про застосування фіна нсових санкцій.
Враховуючи те, що відповіда ч не надав докази сплати борг у, позовні вимоги підлягають задоволенню.
З урахуванням викладеного , керуючись ст. ст. 160-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з Приватного підп риємства «Дельта 2» (95034, АР Кр им, м. Сімферополь, вул. Феврал ьська, 12, кв. 1, ЄДРПОУ 35283393) на кор исть Управління Пенсійного ф онду України в Київському ра йоні м. Сімферополя АР Крим за боргованість у сумі 7963,66грн.
У разі неподання апеляційн ої скарги, постанова набирає законної сили через 10 днів з д ня її проголошення (у разі про голошення відповідно до ст. 160 КАС України вступної та резо лютивної частини постанови в судовому засіданні , або, у ра зі проголошення постанови у відсутності особи, яка бере у часть у справі - з дня отрима ння нею копії постанови).
Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 цього Кодекс у, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п ' ятиденного строку з момент у отримання суб' єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Суддя Котарева Г.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2011 |
Оприлюднено | 07.11.2011 |
Номер документу | 18845094 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Котарева Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні