ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольськ а, 43, м. Сімферополь, Автономна Р еспубліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
14 лютого 2011 р. Справа №2а-822/11/13/0170
Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Ольшанської Т.С., при секр етарі Барабановій А.І. розгля нувши в порядку письмового п ровадження адміністративну справу
за позовом Джанкойської о б'єднаної державної податков ої інспекції в АР Крим
до Комунального підприєм ства по управлінню житлово-к омунальним господарством П'я тихатської сільської ради
про стягнення заборговано сті у сумі 9285, 66грн.,
за участю представників:
від позивача - не з'явився;
від відповідача - не з'явивс я.
Обставини справи: Джанкойс ька об'єднана державна подат кова інспекція в АР Крим звер нулась до адміністративного суду з позовом до Комунально го підприємства по управлінн ю житлово-комунальним господ арством П'ятихатської сільсь кої ради про стягнення забор гованості у сумі 9285,66 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не сплач уються у встановлені законод авством строки та розмірі шт рафні санкції, що застосован і за дотриманням субєктами г осподарювання порядку прове дення розрахунків за товари( послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності тор гових патентів.
Позивач у судове засідання не з'явився, про день, час та мі сце його проведення був пові домлений належним чином, над іслав клопотання про розгляд справи за його відсутністю.
Відповідач у судове засіда ння не з'явився, про день, час т а місце його проведення був п овідомлений належним чином - рекомендованою кореспонден цією, про причини неприбуття не повідомив, заперечення на позов до суду не надав.
Суд зазначає, що відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо не має перешкод для розгляду сп рави у судовому засіданні, ви значених цією статтею, але пр ибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були н алежним чином повідомлені пр о дату, час і місце судового ро згляду, суд має право розглян ути справу у письмовому пров адженні.
Розглянувши подані докуме нти та матеріали справи, всеб ічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґ рунтуються позовні вимоги, о б' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 ста тті 2 КАС України завданням ад міністративного судочинств а є захист прав, свобод та інте ресів фізичних осіб, прав та і нтересів юридичних осіб у сф ері публічно-правових віднос ин від порушень з боку органі в державної влади, органів мі сцевого самоврядування, їхні х посадових і службових осіб , інших суб' єктів при здійсн енні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС Ук раїни юрисдикція адміністра тивних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених Конституці єю та законами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Статус державної податков ої служби в Україні, її функці ї та правові основи діяльнос ті визначає Закон України «П ро державну податкову службу в України», відповідно до ст.4 якого Державна податкова ад міністрація України є центра льним органом виконавчої вла ди, якому підпорядковуються зокрема Державна податкова інспекція в АРК .
Відповідно до ст.15 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» контроль за додержанням суб 'єктами підприємницької діял ьності порядку проведення ро зрахунків за товари (послуги ), інших вимог цього Закону зді йснюють органи державної под аткової служби України шляхо м проведення планових або по запланових перевірок згідно із законодавством України.
Враховуючи обсяг повноваж ень, наданих державній подат ковій службі законодавством , суд дійшов висновку, що Джанк ойська об'єднана державна по даткова інспекції в АР Крим у відносинах з фізичними та юр идичними особами є суб' єкто м владних повноважень, даний спір належить до розгляду в п орядку, передбаченому Кодекс ом адміністративного судочи нства України.
Правові засади застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг визначені Законом Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» .
Відповідно до ст. 3 вказаног о Закону суб'єкти підприємни цької діяльності, які здійсн юють розрахункові операції в готівковій та/або в безготів ковій формі (із застосування м платіжних карток, платіжни х чеків, жетонів тощо) при прод ажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг зобов 'язані, зокрема:
- проводити розрахункові оп ерації на повну суму покупки (надання послуги) через зареє стровані, опломбовані у вста новленому порядку та перевед ені у фіскальний режим робот и реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням в ідповідних розрахункових до кументів, що підтверджують в иконання розрахункових опер ацій, або у випадках, передбач ених цим Законом, із застосув анням зареєстрованих у встан овленому порядку розрахунко вих книжок;
- видавати особі, яка отриму є або повертає товар, отримує послугу або відмовляється в ід неї, розрахунковий докуме нт встановленої форми на пов ну суму проведеної операції;
- забезпечувати зберігання використаних книг обліку ро зрахункових операцій та розр ахункових книжок протягом тр ьох років після їх закінченн я;
- забезпечувати відповідні сть сум готівкових коштів на місці проведення розрахункі в сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора р озрахункових операцій, а у ви падку використання розрахун кової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими к витанціями, виданими з почат ку робочого дня.
Відповідно до ст. 17 Закону У країни «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг » за порушення вимог цього За кону до суб'єктів підприємни цької діяльності, які здійсн юють розрахункові операції з а товари (послуги), за рішенням відповідних органів державн ої податкової служби України застосовуються фінансові са нкції у розмірі п'яти неопода тковуваних мінімумів доході в громадян у разі нероздруку вання відповідного розрахун кового документа, що підтвер джує виконання розрахунково ї операції, та у розмірі двадц яти неоподатковуваних мінім умів доходів громадян - у разі незберігання книг обліку ро зрахункових операцій чи розр ахункових книжок протягом вс тановленого терміну.
Згідно зі ст. 22 цього Закону у разі невідповідності суми г отівкових коштів на місці пр оведення розрахунків сумі ко штів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використан ня розрахункової книжки - заг альній сумі продажу за розра хунковими квитанціями, видан ими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької д іяльності застосовується фі нансова санкція у п'ятикратн ому розмірі суми, на яку виявл ено невідповідність.
Судом встановлено, що Комун альне підприємство по управл інню житлово-комунальним гос подарством П'ятихатської сіл ьської ради 21.09.2000 зареєстрован о виконавчим комітетом Красн огвардійською районною держ авною адміністрацією як юрид ична особа, що підтверджуєть ся свідоцтвом про державну р еєстрацію.
Згідно з довідкою № 177 від 24.12.201 0 року відповідач взятий на об лік як платник податків.
Джанкойською об'єднаною де ржавною податковою інспекці єю в АР Крим на підставі напра влення від 30.11.20010 № 1031/23-3, проведено перевірку за дотриманням су б'єктом господарювання поряд ку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регу лювання обігу готівки, наявн ості і торгових патентів і лі цензій.
За результатами перевірки складено акт № 000540 від 01.12.2010, в яко му зафіксовано порушення від повідачем п.3.5, п.5.2, п.5.9 Положення про ведення касових операці й у національній валюті в Укр аїні, затверженого постаново ю Правління Національного ба нку України від 15.12.2004 № 637.
Відповідно до п.3.5 Постанови Правління Національного бан ку України у разі видачі окре мим фізичним особам готівки (у тому числі працівникам під приємства) за видатковим кас овим ордером або видатковою відомістю касир вимагає пред 'явити паспорт чи документ, що його замінює, записує його на йменування і номер, ким і коли він виданий. Фізична особа ро зписується у видатковому кас овому ордері або видатковій відомості про одержання готі вки із зазначенням одержаної суми (гривень - словами, копій ок - цифрами), використовуючи ч орнильну або кулькову ручку з чорнилом темного кольору. Я кщо видаткова відомість скла дена на видачу готівки кільк ом особам, то одержувачі тако ж пред'являють паспорти чи до кументи, що їх замінюють, і роз писуються у відповідній граф і документа.
Для виведення залишку готі вки в касі не приймаються вид аткові касові ордери або вид аткові відомості, в яких вида ча готівки з каси не підтверд жена підписом одержувача.
Видача готівки особам, яких немає в штатному розписі під приємства, проводиться за ви датковими касовими ордерами , що виписуються окремо на кож ну особу, або за окремою видат ковою відомістю.
Якщо підприємство (підприє мець) надає держателям платі жних карток послуги з видачі готівки за допомогою платіж ного термінала (імпринтера), т о на підставі квитанцій плат іжного термінала (сліпів) так им підприємством складаєтьс я видатковий касовий ордер н а загальну суму проведених о перацій за день та здійснюєт ься відповідний запис у касо вій книзі.
В ході перевірки було встан овлено відсутність в 21 видатк овому касовому ордері підпис у одержувача готівки. загаль на сума по зазначеним 21 ордеру склала 4642,83 грн.
Отже, оскільки у зазначеном у 21 ордеру фізичної особи не з робили підписи в підтверджен ня одержання готівки у зазна чених сумах, то, в силу абз. 2 п.3.5 Положення №637, то цей 21 ордер не може бути прийнято як видача готівки з каси, тобто ці ордер и можно вважати відсутнім.
Тому, сума по цим ордерам у р озмірі 4642,83 грн. є такою що знахо дилась у касі відповідача.
Згідно п.5.9 Положення №637 Якщо підприємством ліміт каси не встановлено (незалежно від п ричин такого невстановлення ), то ліміт такої каси вважаєть ся нульовим. У цьому разі вся г отівка, що перебуває в його ка сі на кінець робочого дня і не здана підприємством відпові дно до вимог цього Положення , вважається понадлімітною. Я кщо ліміт каси встановлено з перевищенням граничних розм ірів, визначених пунктом 5.4 ці єї глави, то він уважається вс тановленим на рівні зазначен их граничних розмірів. У цьом у разі сума зазначених перев ищень уважається понадліміт ною.
Враховуючи що ліміт каси у в ідповідача не встановлено то бто він вважається нульовим, то уся готівка, що перебувала у касі відповідача на 01.12.2010 - 4642,83 г рн.і не була ним здана відпові дно до вимог цього Положеня, в важається понадлімітною.
Відповідно п.1 Указу Президе нта "Про застосування штрафн их санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки " № 436/95 від 12.06.1995 встановлено, що у р азі порушення юридичними осо бами всіх форм власності, фіз ичними особами - громадянами України, іноземними громадя нами та особами без громадян ства, які є суб'єктами підприє мницької діяльності, а також постійними представництвам и нерезидентів, через які пов ністю або частково здійснюєт ься підприємницька діяльніс ть, норм з регулювання обігу г отівки у національній валюті , що встановлюються Націонал ьним банком України, до них за стосовуються фінансові санк ції у вигляді штрафу:
-за перевищення встановлен их лімітів залишку готівки в касах - у двократному розмірі сум виявленої понадлімітної готівки за кожний день;
У зв'язку із вказаним поруше нням 03.12.2010 Джанкойською ОДПІ, за результатами перевірки, бул о прийнято рішення № 0003002308 н а суму 9285,66грн.
Рішення №0003002308 від 03.12.2010 про заст осування штрафних санкцій у розмірі 9285,66 грн. отримано відп овідачем 03.12.2010 відповідно до пі дпису в.о. директора відповід ача Багно О.І.
Відповідач штрафних санкц ій не сплатив, що підтверджує ться довідкою Джанкойської О ДПІ.
Права органів державної по даткової служби передбачені ст. 20 Податкового кодексу Укр аїни № 2755-VI від 02.12.2010р.
Згідно п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податко вого кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати д о платників податків фінансо ві (штрафні) санкції, стягуват и до бюджетів та державних ці льових фондів суми грошових зобов'язань та/або податково го боргу у випадках, порядку т а розмірі, встановлених цим К одексом, стягувати суми прос троченої заборгованості суб 'єкта господарювання перед д ержавою (Автономною Республі кою Крим чи територіальною г ромадою міста) за кредитом (по зикою), залученим державою (Ав тономною Республікою Крим чи територіальною громадою міс та) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначен ому цим Кодексом.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України, кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.
Позивач достатньо обґрунт ував свої позовні вимоги, які підтвердив наявними в матер іалах справи документами, ві дповідач не надав суду доказ ів, які б підтвердили сплату з аборгованості відповідача п еред бюджетом за порушення в имог законодавства за дотрим анням субєктами господарюва ння порядку проведення розра хунків за товари(послуги), вим ог з регулювання обігу готів ки, наявності торгових патен тів в сумі 9285,66 грн.
Заборгованість відповідач а перед бюджетом за порушенн я законодавства становить су му 9285,66грн.
Отже, вимоги позивача є обґр унтованими, такими, що підтве рджуються матеріалами справ и та підлягають задоволенню у повному обсязі.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 158-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов з адовольнити повністю.
2.Стягнути з Комунального пі дприємства по управлінню жит лово-комунальним господарст вом П'ятихатської сільської ради (АРК, Красногвардійськи й район, с. П'ятихатка, вул. Кома рова, б.1; ЄДРПОУ 31104940) заборгован ість перед бюджетом в розмір і 9285,66грн. на користь Державног о бюджету Красногвардійсько го району, на р/р 31116104700130, код плате жу 3021080900 УДУ в АРК м. Сімфероп оль, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740494).
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Ольшанська Т.С.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2011 |
Оприлюднено | 07.11.2011 |
Номер документу | 18845307 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні