Постанова
від 20.06.2011 по справі 2а-3459/11/0170/24
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольськ а, 43, м. Сімферополь, Автономна Р еспубліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

20 червня 2011 р. Справа №2а-3459/11/0170/24

Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Кащеєвої Г.Ю., за участю се кретаря Семенко О.В., розгляну вши у відкритому судовому за сіданні адміністративну спр аву за адміністративним позо вом

за позовом Управління Пен сійного фонду України в Залі зничному районі м. Сімферопо ля

до Кримського Інституту К урортної Індустрії "Лігма"

про стягнення,

за участю представників:

від позивача - ОСОБА_1, д овіреність № 1 від 04.01.11

від відповідача - ОСОБА_2 , паспорт серії НОМЕР_1, вид аний Желєзнодорожним РВ Сімф еропольського МУ ГУМВС Укра їни в АР Крим.

ВСТАНОВИВ:

УПФУ в Залізничному р айоні м. Сімферополя АРК звер нулось до Окружного адмініст ративного суду Автономної Ре спубліки Крим з адміністрати вним позовом про стягнення з відповідача заборгованості по відшкодуванню витрат, які складають різницю між сумою пенсії, призначеною за Закон ом України «Про наукову і нау ково-технічну діяльність», і сумою пенсії, обчисленої від повідно до інших законодавчи х актів, на яку має право особа , за січень, лютий 2011р. в сумі 8665,67г рн.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що позивачем не відшко довані витрати Пенсійного фо нду на виплату різниці між су мою пенсій, призначених наук овим робітникам відповідно д о Закону України «Про науков у та науково - технічну діял ьність» та сумою пенсії, обчи сленої відповідно до інших з аконодавчих актів.

Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 23.03.2011 року відкрито провадженн я в адміністративній справі, закінчено підготовче провад ження та справу призначено д о судового розгляду.

Відповідач проти задоволе ння адміністративного позов у заперечує, посилаючись на т е, що він є платником єдиного п одатку та звільнений від спл ати зборів на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування Указом Президента У країни від 03.07.1998 року № 727/98. Крім т ого, відповідач зазначає, що з агальна сума заборгованості за січень, лютий 2011 року склад ає 321,65грн., тоді як позивач у поз овній заяві зазначає заборго ваність за січень, лютий 2011 рок у в сумі 8665,67грн. Період стягнен ня спірної заборгованості у позовній заяві зазначений сі чень - лютий 2011 року, тоді як с пірна заборгованість розрах ована за період з 03.05.2007 року по 28 .02.2011 року, тобто за 3 роки 10 місяці в.

Також у запереченнях на адм іністративний позов відпові дач зазначає, що згідно з пост ановою Кабінету Міністрів Ук раїни № 372 від 24.03.2004 року розраху нок суми витрат на відшкодув ання наукової пенсії повинен направлятися органом Пенсій ного фонду України протягом 10 днів після призначення наук ової пенсії та щорічно до 20 чи сла кожного місяця позивач п овинен був направляти розрах унки відповідачу, однак спір ний розрахунок суми витрат н а відшкодування наукової пен сії в сумі 8344,02грн. позивач напр авив відповідачу тільки 05.01.2011 р оку. Щорічні розрахунки не на давалися ані у 2008 році, ані у 2009 р оці, ані у 2010 році. Таким чином в ідповідач не знав і не міг зна ти про спірний розрахунок з в ідшкодування витрат науково ї пенсії за період з 2007 -2010 роки.

Уточнивши позовні вимоги, п озивач просить стягнути з ві дповідача заборгованість по відшкодуванню витрат, які ск ладають різницю між сумою пе нсії, призначеною за Законом України «Про наукову і науко во-технічну діяльність», і су мою пенсії, розрахованої у ві дповідності до інших законод авчих актів, на яку має право о соба, за період з 03.05.2007 року по 31.12 .2010 року та за січень, лютий 2011р. в сумі 8665,67грн.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд вважає, що позовні вимог и підлягають задоволенню у п овному обсязі, виходячи з нас тупного.

Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб'єктів при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень.

Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб'єктів вл адних повноважень, крім випа дків, коли щодо таких рішень, д ій чи бездіяльності Конститу цією або законами України вс тановлено інший порядок судо вого провадження.

Відповідно до статті 3 Кодек су адміністративного судочи нства України справа адмініс тративної юрисдикції - перед аний на вирішення адміністра тивного суду публічно-правов ий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самов рядування, їхня посадова чи с лужбова особа або інший суб'є кт, який здійснює владні упра влінські функції на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.

Пунктом 7 статті 3 Кодексу ад міністративного судочинств а України визначено коло суб 'єктів владних повноважень, д о яких віднесено орган держа вної влади, орган місцевого с амоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'є кт при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.

Відповідно до пунктів 1, 3 Пол оження про Пенсійний фонд Ук раїни, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 № 1 21/2001, Пенсійний фонд України є ц ентральним органом виконавч ої влади, що, зокрема, здійснює керівництво та управління с олідарною системою загально обов'язкового державного пен сійного страхування, провади ть збір, акумуляцію та облік с трахових внесків, інших надх оджень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства, забезпечує с воєчасне і в повному обсязі ф інансування та виплату пенсі й, а також забезпечує збиранн я та акумулювання коштів, при значених для пенсійного забе зпечення.

Згідно з пунктом 1.1 Положенн я про управління Пенсійного фонду України в районах, міст ах і районах у містах, затверд женого постановою правління Пенсійного фонду України ві д 30.04.2002 № 8-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 21.05.2002 за № 442/6730, (далі - Положення п ро Управління Фонду) управлі ння Пенсійного фонду України у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підв ідомчими відповідно головни м управлінням Фонду в Автоно мній Республіці Крим, област ях, містах Києві та Севастопо лі, що разом з цими управління ми утворюють систему органів Фонду.

Відповідно до підпункту 6 пу нкту 2.2 Положення про Управлін ня Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у м істах, останнє, відповідно до покладених на нього завдань , контролює надходження стра хових внесків та інших плате жів до Фонду від підприємств , установ, організацій та гром адян, збирає у встановленому порядку відповідну звітніст ь, проводить планові та позап ланові перевірки фінансово-б ухгалтерських документів, зв ітів та інших документів щод о правильності обчислення та сплати страхових внесків, ці льового використання коштів Фонду в організаціях, що здій снюють виплату і доставку пе нсій.

Отже, контроль за правильни м нарахуванням, своєчасним т а повним перерахуванням та н адходженням страхових внеск ів, інших платежів, здійснюєт ься органами Пенсійного фонд у. Відповідно до п. 7 частини 1 ст атті 64, абзацом 8 частини З стат ті 106 Закону № 1058 орган Пенсійно го фонду має право звертатис я до суду з позовами про стягн ення недоїмки.

Таким чином, Управління Пен сійного фонду України Залізн ичному районі АР Крим, реаліз уючи свої завдання та функці ї в правовідносинах з фізичн ими та юридичними особами ви ступає як суб'єкт владних пов новажень, який здійснює влад ну компетенцію.

Компетенцію адміністратив них судів щодо вирішення адм іністративних справ визначе но статтею 17 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, згідно з пунктом 5 частини 2 якої компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених законом.

З зазначених підстав, спір, що виникає між фізичним, юрид ичними особами та органами П енсійного фонду України, у то му числі стосовно відшкодува ння витрат, які складають різ ницю між сумою пенсії, призна ченою за Законом України «Пр о наукову і науково-технічну діяльність», і сумою пенсії, о бчисленої відповідно до інши х законодавчих актів, на яку м ає право особа, є публічно пра вовим та має розглядатися в п орядку адміністративного су дочинства.

Кримський інститут курорт ної індустрії «Лігма» зареєс трований у якості юридичної особи виконавчим комітетом С імферопольської міської рад и АР Крим 07.09.1999 року, про що вида не свідоцтво про державну ре єстрацію серії А00 № 434468.

Згідно з свідоцтвами про п раво сплати єдиного податку суб' єктом малого підприємн ицтва - юридичною особою № С /2700426, від 01.01.2007 року, № О/2700893 від 01.01.2008 р оку, № О/27001485 від 01.01.2009 року, № 128/01 від 01.01.2010 року, № 63/01 від 01.01.2011 року Крим ський інститут курортної інд устрії «Лігма» є платником є диного податку.

Відповідно до довідки Упра вління Пенсійного фонду Укра їни в Залізничному районі м. С імферополя АР Крим від 05.10.2007 ро ку № 946 Кримський інститут кур ортної індустрії «Лігма» зар еєстрований як платник збору на обов'язкове державне пенс ійне страхування в Управлінн і Пенсійного фонду України в Залізничному районі АР Крим .

Відповідно до довідки № 23/5-1182 про включення до Єдиного дер жавного реєстру підприємств і організацій України основ ними видами діяльності Кримс ького інституту курортної ін дустрії «Лігма» є:

- наукові заклади галузевог о профілю;

- підготовка та підвищення к валіфікації робочих та інших робітників;

- дослідження та розробка у галузі технічних та природни чих наук;

- навчання дорослих і інші в иди освіти.

Принципи, основи та механіз м функціонування системи заг альнообов' язкового держав ного пенсійного страхування визначені в Законі України « Про загальнообов'язкове держ авне пенсійне страхування» в ід 09.07.03р. №1058-IV (далі Закон № 1058) із ві дповідними змінами та доповн еннями.

Відповідно до абзацу 2 пункт у 13 прикінцевих положень Зако ну України «Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування» якщо особа має пр аво на отримання пенсії відп овідно до Закону України «Пр о наукову і науково-технічну діяльність» та цього Закону , призначається одна пенсія з а її вибором. При цьому різниц я між розміром пенсії, на який має право особа відповідно д о зазначеного Закону, та розм іром пенсії із солідарної си стеми відповідно до цього За кону фінансується за рахуно к коштів, спрямованих із джер ел, визначених Законом Украї ни «Про наукову і науково-тех нічну діяльність».

Аналогічне правило передб ачене статтею 24 Закону Україн и «Про наукову і науково-техн ічну діяльність», відповідно до якої дія цієї статті пошир юється на наукових (науково-п едагогічних) працівників нау кових установ та організацій недержавної форми власності , які пройшли державну атеста цію згідно із цим Законом, нед ержавних вищих навчальних за кладів III - IV рівнів акредитації , що діють відповідно до Закон у України «Про вищу освіту», м іжнародних наукових організ ацій, відкритих на території України відповідно до міжна родних договорів, установчі документи яких затверджено К абінетом Міністрів України, а також на наукових (науково-п едагогічних) працівників нау кових установ і вищих навчал ьних закладів III - IV рівнів акре дитації, що належали партійн им та громадським організаці ям колишніх Української РСР, інших республік СРСР та СРСР .

На час розгляду справи в суд і механізм фінансування різн иці між сумою пенсії, признач еної науковим (науково-педаг огічним) працівникам недержа вних наукових установ, орган ізацій та вищих навчальних з акладів III - IV рівнів акредитаці ї фінансується за рахунок ко штів цих установ, організаці й та закладів визначається П орядком фінансування різниц і між сумою пенсії, призначен ої науковим (науково-педагог ічним) працівникам державних небюджетних підприємств, ус танов, організацій та вищих н авчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із Закон ом України «Про наукову і нау ково-технічну діяльність», т а сумою пенсії, обчисленою ві дповідно до інших законодавч их актів, на яку мають право за значені особи, затвердженим Постановою Кабінету Міністр ів України № 372 від 24.03.2004 року (над алі - Порядок № 372).

Так, відповідно до п. 9 Порядк у № 372 різниця у розмірі пенсій наукових (науково-педагогіч них) працівників недержавних наукових установ, організац ій та вищих навчальних закла дів III - IV рівнів акредитації фі нансується за рахунок коштів цих установ, організацій та з акладів згідно з пунктами 3 - 8 ц ього Порядку.

Пунктами 3-8 Порядку № 372 фінан сування різниці у розмірі пе нсії осіб, які мають науковий стаж роботи на кількох підпр иємствах, в установах, органі заціях та вищих навчальних з акладах III - IV рівнів акредитаці ї незалежно від форми власно сті та фінансування, здійсню ється пропорційно зарахован ому для призначення пенсії н ауковому стажу роботи за рах унок джерел фінансування, ви значених законодавством для відповідних підприємств, ус танов, організацій та вищих н авчальних закладів III - IV рівнів акредитації.

Наприклад:

особі для призначення пенс ії як науковому (науково-педа гогічному) працівнику необхі дно мати стаж наукової робот и не менше ніж 20 років. Фактичн о вона має стаж наукової робо ти 30 років 14 днів, з яких:

у державній бюджетній уста нові - 5 років 5 місяців 14 днів,

на іншому державному підпр иємстві - 9 років 11 місяців 20 дні в,

у недержавній науковій уст анові - 14 років 7 місяців 10 днів.

Для визначення частки та дж ерел фінансування різниці у розмірі пенсії враховується стаж роботи на зазначених пі дприємствах та в установах:

у державній бюджетній уста нові - 18,06 відсотка за рахунок к оштів державного бюджету;

на іншому державному підпр иємстві - 33,33 відсотка, з яких 50 в ідсотків фінансується за рах унок коштів цього підприємст ва, 50 відсотків - за рахунок кош тів державного бюджету;

у недержавній науковій уст анові - 48,61 відсотка за рахунок коштів цієї установи.

При визначенні частини та д жерел фінансування різниці у розмірі пенсії період робот и до 14 днів включно не врахову ється, а понад 15 днів враховує ться як повний місяць.

Якщо працівникові до стажу наукової (науково-педагогіч ної) роботи включено стаж роб оти на державній службі, на по садах, зазначених у статті 118 К одексу законів про працю Укр аїни, час навчання в аспірант урі чи ад'юнктурі, відповідна частина різниці у розмірі пе нсії фінансується за рахунок коштів державного бюджету (п . 3 Порядку № 372).

У разі ліквідації або зміни власника підприємства, уста нови, організації чи вищого н авчального закладу III - IV рівнів акредитації різниця у розмі рі пенсії фінансується за ра хунок коштів їх правонаступн иків у порядку, що діяв стосов но цих підприємств, установ, о рганізацій та закладів до мо менту ліквідації або зміни в ласника (п. 4 Порядку № 372).

Розмір витрат на фінансува ння різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, ус танов, організацій та вищих н авчальних закладів III - IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами П енсійного фонду до 20 січня пот очного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії від повідно до Закону України «П ро наукову і науково-технічн у діяльність», про що відпові дному підприємству, установі , організації або закладу від разу надсилається повідомле ння за зразком, що додається .

Зазначені підприємства, ус танови, організації та закла ди самостійно визначають сум у, що підлягає до сплати у розр ахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують орга ну Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповід ні кошти для фінансування рі зниці у розмірі пенсії, призн аченої у минулому та поточно му роках (п. 5 Порядку № 372).

У разі зміни розміру пенсії або виникнення обставин, які впливають на фінансування р ізниці у розмірі пенсії (смер ть пенсіонера, зміна місця пр оживання тощо), органи Пенсій ного фонду повідомляють про це відповідні підприємства, установи, організації та зак лади у місячний строк з дня ви никнення таких обставин (п. 6 П орядку № 372).

У разі виявлення факту надм іру сплачених сум, які спрямо вуються на фінансування різн иці у розмірі пенсії, відпові дні кошти за бажанням підпри ємства, установи, організаці ї або закладу повертаються ї м у 10-денний строк з дня виявле ння переплати або зараховуют ься в рахунок фінансування р ізниці у розмірі пенсії у нас тупних періодах (п. 7 Порядку № 372).

У разі порушення строку спл ати коштів, які спрямовуютьс я на фінансування різниці у р озмірі пенсії, органи Пенсій ного фонду стягують відповід ні суми у порядку, визначеном у законодавством (п. 8 Порядку № 372).

Таким чином, законодавчо ви значено обов' язок відшкоду вання різниці між сумою приз наченої пенсії за Законом Ук раїни «Про наукову і науково -технічну діяльність» та сум ою пенсії, обчисленою відпов ідно до інших законодавчих а ктів, на яку має право наукови й працівник у порядку, що діяв на той час.

Судом встановлено, що Управ лінням Пенсійного фонду Укра їни в Залізничному районі м. С імферополя АР Крим відповід но до вимог Порядку № 372 вручен о відповідачу повідомлення п ро суму витрат на фінансуван ня різниці між сумою пенсії, п ризначеної відповідно до Зак ону України «Про наукову і на уково-технічну діяльність», і сумою пенсії, обчисленою ві дповідно до інших законодавч их актів за період з 03.05.2007 року п о 31.12.2010 року ОСОБА_2, який отр иманий відповідачем 21.01.2011 року , про що свідчить підпис на суп ровідному листі № 92/0205 від 05.01.2011 р оку; 28.01.2011 року позивачем на адр есу відповідача надіслано по відомлення про суму витрат н а фінансування різниці між с умою пенсії, призначеної від повідно до Закону України «П ро наукову і науково-технічн у діяльність», і сумою пенсії , обчисленою відповідно до ін ших законодавчих актів на 2011 р ік (з 01.01.2011 року по 31.12.2011 року) ОСО БА_2, який отриманий відпові дачем 31.01.2011 року, про що свідчит ь поштове повідомлення про в ручення; 18.02.2011 року позивачем н а адресу відповідача надісла но повідомлення про суму вит рат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначено ї відповідно до Закону Украї ни «Про наукову і науково-тех нічну діяльність», і сумою пе нсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів на 2011 рік (з 01.02.2011 року по 31.12.2010 року ) ОСОБА_2, який отриманий ві дповідачем 21.02.2011 року, про що св ідчить поштове повідомлення про вручення.

Судом встановлено, що відпо відно до повідомлень про сум и витрат на фінансування різ ниці між сумою пенсії, призна ченої відповідно до Закону У країни «Про науково - технічн у діяльність» і сумою пенсії , обчисленої відповідно до ін ших законодавчих актів відпо відача зобов' язано відшкод овувати Управлінню Пенсійно го фонду в Залізничному райо ні м. Сімферополя АР Крим різ ницю між сумами пенсій, призн аченими ОСОБА_2 за січень, лютий 2011 року в розмірі 321,65грн.

Таким чином, відповідач пов инен відшкодувати понесені п озивачем витрати на виплату наукових пенсій за період з 03. 05.2007 року по 31.12.2010 року та за січен ь - лютий 2011 року в загальній сумі 8665,67грн.

Відповідно до п. 8 Порядку № 37 2 у разі порушення строку спла ти коштів, які спрямовуються на фінансування різниці у ро змірі пенсії, органи Пенсійн ого фонду стягують відповідн і суми у порядку, визначеному законодавством.

Суд враховує, що суми фактич них витрат на виплату та дост авку наукових пенсій на моме нт розгляду справи не погаше ні в повному обсязі, тому позо вні вимоги є обґрунтованими, оскільки Законом України «П ро наукову і науково-технічн у діяльність» передбачено по рядок, згідно якого відповід ач фінансує різницю призначе них пенсій і не передбачає пі дстав звільнення від вказано го обов'язку, тому позовні вим оги підлягають задоволенню.

Суд вважає неспроможним по силання відповідача на той ф акт, що Кримський інститут ку рортної індустрії «Лігма» є платником єдиного податку, т ому звільнений від сплати зб орів на загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння, зважаючи на наступне.

Запровадження спрощеної с истеми оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малог о підприємництва регулюєтьс я Указом Президента України від 03.07.1998 року № 727/98.

Відповідно до ст.1 Указу Пре зидента України “Про спрощен у систему оподаткування, обл іку та звітності суб'єктів ма лого підприємництва”від 3 ли пня 1998 р. №727/98 спрощена система о податкування, обліку та звіт ності запроваджується для юр идичних осіб - суб'єктів підпр иємницької діяльності будь-я кої організаційно-правової ф орми та форми власності, в яки х за рік середньооблікова чи сельність працюючих не перев ищує 50 осіб і обсяг виручки як их від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за рік не перевищує 1 млн. гривень.

Згідно ст. 3 названого Указу суб'єкт підприємницької дія льності - юридична особа, який перейшов на спрощену систем у оподаткування, обліку та зв ітності, самостійно обирає о дну з наступних ставок єдино го податку: 6 відсотків суми ви ручки від реалізації продукц ії (товарів, робіт, послуг) без урахування акцизного збору у разі сплати податку на дода ну вартість згідно із Законо м України "Про податок на дода ну вартість"; 10 відсотків суми виручки від реалізації прод укції (товарів, робіт, послуг), за винятком акцизного збору , у разі включення податку на д одану вартість до складу єди ного податку.

Відділення Державного каз начейства України наступног о дня після надходження кошт ів перераховують суми єдиног о податку у таких розмірах:до Державного бюджету України - 20 відсотків; до місцевого бюд жету - 23 відсотки; до Пенсійног о фонду України - 42 відсотки; на обов'язкове соціальне страх ування - 15 відсотків (у тому чис лі до Державного фонду сприя ння зайнятості населення - 4 ві дсотки) для відшкодування ви трат, які здійснюються відпо відно до законодавства у зв'я зку з тимчасовою втратою пра цездатності, а також витрат, з умовлених народженням та пох ованням.

Платники єдиного податку - ю ридичні особи ведуть податко вий облік за тими податками, п латниками яких вони є згідно з цим Указом.

Ст. 6 названого Указу передб ачає, що суб'єкт малого підпри ємництва, який сплачує єдини й податок, не є платником збор у на обов'язкове державне пен сійне страхування.

Закон України від 9 липня 2003 р оку № 1058-IV «Про загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування», якій діє з 01.01.2004 р. (далі - Закон № 1058-IV) регулює відносини , що виникають між суб'єктами с истеми загальнообов'язковог о державного пенсійного стра хування (стаття 5). Дія інших но рмативно-правових актів може поширюватися на ці правовід носини лише у випадках, перед бачених зазначеним Законом, або в частині, що йому не супер ечить. Виключно цим норматив но-правовим актом визначають ся: принципи та структура сис теми загальнообов'язкового д ержавного пенсійного страху вання; коло осіб, на яких пошир юється його дія; перелік плат ників страхових внесків, їх п рава та обов'язки; порядок нар ахування, обчислення, сплати цих внесків і стягнення забо ргованості за ними.

Пунктом 1 статті 11 Закону № 1058 -IV встановлено, що загальнообо в'язковому державному пенсій ному страхуванню підлягають особи, які працюють на підпри ємствах, в установах, організ аціях, створених відповідно до законодавства України, не залежно від форми власності, виду діяльності та господар ювання, у філіях, представниц твах, відділеннях, інших відо кремлених підрозділах цих пі дприємств, організацій, в об'є днаннях громадян, у фізичних осіб - суб'єктів підприємниць кої діяльності та інших осіб , включаючи юридичних та фізи чних осіб - суб'єктів підприєм ницької діяльності, які обра ли особливий спосіб оподатку вання (фіксований чи єдиний п одаток, фіксований сільськог осподарський податок, придба ли спеціальний торговий пате нт), на умовах трудового догов ору (контракту) або працюють н а інших умовах, передбачених законодавством.

Згідно з пунктом 1 статті 14 за значеного вище Закону страху вальниками зазначених осіб є їхні роботодавці, які відпов ідно до частини першої статт і 15 цього Закону належать до п латників страхових внесків і зобов'язані на підставі пунк ту 6 частини другої статті 17 ць ого ж нормативно-правового а кта нараховувати, обчислюват и та сплачувати в установлен і строки й у повному обсязі ст рахові внески.

Згідно з пунктом 1 статті 14 за значеного вище Закону страху вальниками зазначених осіб є їхні роботодавці, які відпов ідно до частини першої статт і 15 цього Закону належать до п латників страхових внесків і зобов'язані на підставі пунк ту 6 частини другої статті 17 ць ого ж нормативно-правового а кта нараховувати, обчислюват и та сплачувати в установлен і строки й у повному обсязі ст рахові внески.

У статті 18 Закону № 1058-IV зазнач ено, що страхові внески є ціль овим загальнообов'язковим пл атежем, який справляється на всій території України у пор ядку, встановленому цим Зако ном; вони не включаються до ск ладу податків, інших обов'язк ових платежів, з яких складає ться система оподаткування. На ці внески не поширюється п одаткове законодавство, а ін шим законодавством не можуть встановлюватися пільги з на рахування та сплати страхови х внесків або звільнення від їх сплати.

Ставки, механізм справлянн я та пільги зі сплати збору на обов'язкове державне пенсій не страхування встановлено З аконом України від 26 червня 1997 року № 400/97-ВР «Про збір на обов'я зкове державне пенсійне стра хування», де, як і в Законі № 1058-I V, не передбачено такої пільги , як звільнення від сплати цьо го збору для суб'єктів підпри ємницької діяльності, які пе рейшли на спрощену систему о податкування.

З урахуванням вищенаведен ого суд дійшов висновку, що ст рахові внески на загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування не входять до сис теми оподаткування, на них не поширюється податкове закон одавство, а іншим законодавс твом не встановлені пільги з нарахування та сплати цих вн есків або звільнення від їх с плати. Отже, обов'язок сплачув ати страхові внески на загал ьнообов'язкове державне пенс ійне страхування осіб, які пр ацюють у суб'єктів підприємн ицької діяльності - платникі в єдиного податку, не залежит ь від статусу платника подат ку.

Згідно з вимогами ст. 15 Прикі нцевих положень Закону до пр иведення законодавства Укра їни у відповідність із цим За коном, закони України та інші нормативно-правові акти зас тосовуються в частині, що не с уперечать цьому Закону. За та ких обставин стає зрозумілим , що положення ст. 6 Указу През идента України № 727, який регул ює питання оподаткування су б' єктів малого підприємниц тва, про їх звільнення у разі с плати єдиного податок від в несення податків, зборів (обо в' язкових платежів), супере чать Закону та не підлягають застосуванню.

Слід також зазначити, що від повідна правова позиція узго джується с позицією Вищого а дміністративного суду Украї ни викладеної в інформаційно му листі від 20.07.2010 р. № 1112/11/13-10 та під тверджується рішенням Верхо вного суду України від 21.11.2006 р. п о справі за позовом Дочірньо го підприємства «Будгідроре монт» Науково-виробничого то вариства з обмеженою відпові дальністю «Кварц» (далі - ДП «Будгідроремонт» НВТОВ «Кв арц») до Управління Пенсійно го фонду України в м. Авдіївці (далі - УПФ України в м. Авдії вці) про визнання недійсними рішень.

Що стосується посилання ві дповідача на те, що позивачем пропущений строк звернення з позовною заявою до адмініс тративного суду,суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що в резу льтаті ревізії Головним Упра влінням Пенсійного фонду Укр аїни в АР Крим в Управлінні Пе нсійного фонду України в Зал ізничному районі м. Сімфероп оля АР Крим була виявлена пом илка з відшкодування пенсії науковому працівнику ОСОБ А_2 і даний період був вистав лений на відшкодування лише у січні 2011 року.

Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 99 КАС Украї ни (у редакції, щ діяла на моме нт виявлення заборгованості ) адміністративний позов мож е бути подано в межах строку з вернення до адміністративно го суду, встановленого цим Ко дексом або іншими законами. Д ля звернення до адміністрати вного суду за захистом прав, с вобод та інтересів особи вст ановлюється шестимісячний с трок, який, якщо не встановлен о інше, обчислюється з дня, кол и особа дізналася або повинн а була дізнатися про порушен ня своїх прав, свобод чи інтер есів.

Враховуючи той факт, що Упра вління Пенсійного фонду Укра їни в Залізничному районі м. С імферополя АР Крим звернуло ся до Окружного адміністрати вного суду АР Крим з адмініст ративним позовом про стягнен ня з Кримського інституту ку рортної індустрії «Лігма» за боргованості по відшкодуван ню витрат, які складають різн ицю між сумою пенсії, признач еною за Законом України «Про наукову і науково-технічну д іяльність», і сумою пенсії, об численої відповідно до інших законодавчих актів, на яку ма є право особа, за період з 03.05.2007 р оку по 31.12.2010 року та за січень, лю тий 2011 року в сумі 8665,67грн., 22.03.2011 ро ку, про що свідчить штамп на ад міністративному позові, пози вачем не пропущений строк зв ернення з позовною заявою до адміністративного суду

Таким чином, суд вважає, що у точнені позовні вимоги позив ача про стягнення з Кримсько го інституту курортної індус трії «Лігма» заборгованість по відшкодуванню витрат, які складають різницю між сумою пенсії, призначеною за Закон ом України «Про наукову і нау ково-технічну діяльність», і сумою пенсії, розрахованої у відповідності до інших зако нодавчих актів, на яку має пра во особа, за період з 03.05.007 року п о 31.12.2010 року та за січень, лютий 20 11р. в сумі 8665,67грн. доведені мате ріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсяз і.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються.

В судовому засіданні прого лошені вступна та резолютивн а частини постанови.

Постанова у повному обсязі виготовлена у строк, визначе ний ч. 3 ст. 160 КАС України.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 158-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити повніс тю.

2.Стягнути з Кримського інст итуту курортної індустрії «Л ігма» (95018, АР Крим, м. Сімферопо ль, вул. Ларіонова, б. 42, кв. 13; іде нтифікаційний код 30541710, р/р 2600344011067 0 у КРФ АКБ «Укрсоцбанк», МФО 3 24010, або іншого рахунку) на кори сть Управління Пенсійного фо нду України в Залізничному р айоні м. Сімферополя АР Крим (95026, АР Крим, м. Сімферополь, вул . Гагаріна, 14а, ЄДРПОУ 20727038, р/р 25606010 0445501 в КРУ ВАТ «Державний ощадн ий банк України» м. Сімферопо ль, МФО 324805) 8665,67грн. заборгованос ті по відшкодуванню витрат, я кі складають різницю між сум ою пенсії, призначеною за Зак оном України «Про наукову і н ауково-технічну діяльність» , і сумою пенсії, розрахованої у відповідності до інших зак онодавчих актів, на яку має пр аво особа, за період з 03.05.007 року по 31.12.2010 року та за січень, лютий 2011р.

3.Після набрання постановою законної сили, за заявою пози вача видати виконавчий лист .

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити повні стю.

2.Стягнути з Кримського інст итуту курортної індустрії «Л ігма» (95018, АР Крим, м. Сімферопо ль, вул. Ларіонова, б. 42, кв. 13; іде нтифікаційний код 30541710, р/р 2600344011067 0 у КРФ АКБ «Укрсоцбанк», МФО 3 24010, або іншого рахунку) на кори сть Управління Пенсійного фо нду України в Залізничному р айоні м. Сімферополя АР Крим (95026, АР Крим, м. Сімферополь, вул . Гагаріна, 14а, ЄДРПОУ 20727038, р/р 25606010 0445501 в КРУ ВАТ «Державний ощадн ий банк України» м. Сімферопо ль, МФО 324805) 8665,67грн. заборгованос ті по відшкодуванню витрат, я кі складають різницю між сум ою пенсії, призначеною за Зак оном України «Про наукову і н ауково-технічну діяльність» , і сумою пенсії, розрахованої у відповідності до інших зак онодавчих актів, на яку має пр аво особа, за період з 03.05.007 року по 31.12.2010 року та за січень, лютий 2011р.

3.Після набрання постановою законної сили, за заявою пози вача видати виконавчий лист .

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Кащеєва Г.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення20.06.2011
Оприлюднено04.11.2011
Номер документу18845434
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3459/11/0170/24

Ухвала від 17.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гаманко О.І.

Ухвала від 20.03.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Постанова від 20.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні