Cправа № 2а-0770/2663/11
Ряд стат. звіту № 8.1.5
Код - 06
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 жовтня 2011 року м. Ужгород
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді Большакової О.О.,
при секретарі судового засідання Луцанич А.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Ужгороді адміністративну справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у місті Ужгороді до Товариства з обмеженою відповідальністю «Памад»про стягнення заборговансті,-
встановив:
11 серпня 2011 року Державна податкова інспекція у місті Ужгороді Закарпатської області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Памад»про стягнення з відповідача на користь бюджету заборгованості у розмірі 1190 гривень.
Позивач позовні вимоги підтримав, подав суду до початку судового засідання письмову заяву про розгляд справи за наявними у справі матеріалами за відсутності представника позивача.
Відповідач в судове засідання повторно не з’явився, належним чином повідомлявся про час та місце слухання справи за юридичною адресою за сім днів до початку розгляду справи. Відповідач заяви про відкладення слухання справи не подав, про причини неявки суду не повідомив. Письмових заперечень щодо задоволення позовних вимог до суду не надійшло.
Суд, дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи, дійшов висновку про повне задоволення позовних вимог з наступних підстав.
30 жовтня 2008 року Державним реєстратором Виконавчого комітету Ужгородської міської ради Закарпатської області було проведено державну реєстрацію юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Памад», що підтверджується наявною в матеріалах справи копією Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Серії А01 за № 598479 від 30.10.2008 року. Юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «Памад»було внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців, що підтверджується копією наявного в матеріалах справи Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців від 25.03.2011 року.
01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Відповідно до п.2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»втратив чинність.
Проте, у зв’язку з тим, що правовідносини, щодо своєчасної сплати узгоджених податкових зобов’язань по податку на прибуток виникли до набрання чинності Податковим Кодексом України, суд приходить до висновку, що в даному випадку слід застосовувати саме норми Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».
Відповідно до частини 1 статті 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки, збори, інші обов'язкові платежі до держбюджету в порядку і розмірах, встановлених законом. П. п. 16.1.4 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755 –УІ (із змінами та доповненнями) передбачено обов’язок платників податків сплачувати податки і збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до статті 15 Податкового кодексу України, платниками податків та зборів (обов’язкових платежів) є юридичні та фізичні особи, на яких законодавством України покладено обов’язок сплачувати податки і збори згідно із цим Кодексом.
Юридична особа –Товариство з обмеженою відповідальністю «Памад»є платником податків і зборів, відповідно до чинного законодавства України, зареєстроване та знаходиться на обліку в Державній податковій інспекції в місті Ужгороді в Закарпатській області, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією Довідки № 34735 про взяття на облік платника податків від 03.11.2008 року.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Памад»має заборгованість перед бюджетом в розмірі 1190 гривень, яка є непогашеною та виникла у зв’язку з наступним.
27.09.2010 року працівниками Державної податкової інспекції в місті Ужгороді було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності, в результаті якої було виявлено відповідачем порушення п.п.4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України '"Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами'" №2181-111 від 21.12.2000 року (що діяв на момент перевірки), п. 16.4 статті 16 Закону України від 28 грудня 1994 року №334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств»зі змінами та доповненнями (що діяв на момент виникнення правовідносин), не було подано (несвоєчасно подано) декларацію по податку на прибуток за 2008 - 2010 роки. За результатами перевірки було складено акт № 3095/15-1 від 27.09.2010 року. У зв’язку з неможливістю вручення акту перевірки, працівниками податкової інспекції було складено акт №673/15-1 від 03.11.2010 року.
На підставі вказаного акту перевірки № 3095/15-1 від 27.09.2010 року було винесено податкове повідомлення –рішення №0084331540/0 від 03.11.2010 року, яким до відповідача, відповідно до п.п.17.1.1 п.17.1 ст. 17 даного Закону, було застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 1190 гривень по податку на прибуток приватних підприємств. Вказане податкове повідомлення –рішення було вручено відповідачу, що підтверджується підписом на поштовому повідомленні.
Відповідно до п. 11.1 ст. 11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (що діяв на момент виникнення правовідносин) від 28 грудня 1994 року №334/94-ВР для цілей цього Закону використовуються такі податкові періоди: календарний квартал, півріччя, три квартали, рік.
Відповідно до пп. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№2181 (що діяв на момент виникнення правовідносин), податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Згідно пп.17.1.1 п.17.1 ст. 17 Закону 2181, платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Податкові зобов'язання платника податків, нараховані контролюючим органом, відповідно до пунктів 4.2 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (що діяв на момент виникнення правовідносин) вважаються узгодженими у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених пп.5.2.2 п.5.2 ст. 5 цього Закону.
Вищевказані податкові повідомлення - рішення боржником не оскаржувались ні адміністративному, а ні судовому порядку, отже воно є узгодженим відповідно до ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 р. № 2181-III.
Відповідно до пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у визначені Законом строки, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (п.п. 14.1.175, п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).
В зв'язку з тим, що Відповідачем не було сплачено узгоджені суми у встановлені строки та відповідно, проводячи упереджуючи заходи щодо погашення податкового боргу, платнику відповідно до ст.59 Податкового кодексу України, Державною податковою інспекцією в місті Ужгороді рекомендованими листами направлялася на адресу Відповідача податкова вимога: № 1/963 від 24 листопада 2010 року. У зв’язку з неможливістю вручення податкової вимоги, працівниками податкової інспекції було складено акт №1/207/24-0 від 27.11.2010 року. Друга податкова вимога від 27 грудня 2010 року за № 2/1074 також направлялась відповідачу.
Станом на 13.04.2011 р. за Товариством з обмеженою відповідальністю «Памад»рахується податковий борг у сумі 1190 гривень. Заборгованість відповідача підтверджена матеріалами справи, а саме: Довідкою про стан заборгованості відповідача станом на 13.04.2011 року за № 2775/10/24-0, розрахунком заборгованості відповідача, копією акту перевірки № 3095/15-1 від 27.09.2010 року, копією податкового повідомлення – рішення №0084331540/0 від 03.11.2010 року, копією першої та другої податкової вимоги.
Відповідно до статті 16 Податкового кодексу України, якою передбачені обов'язки платника податків, одним із обов'язків є обов'язок сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до ч. 1 п. 95.3. ст. 95 Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями) стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини
Відповідно до підпункту 20.1.28 пункту 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до пункту 102.4 статті 102 Податкового кодексу України, у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Таким чином, податкові зобов’язання є узгодженими, але не виконаними, що є підставою для стягнення коштів до бюджету.
Тому позовні вимоги підлягають задоволенню.
Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 КАС України з відповідача не стягуються.
На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 19, 94, 104-106, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
постановив:
Позовні вимоги Державної податкової інспекції у місті Ужгороді до Товариства з обмеженою відповідальністю «Памад»про стягнення заборговансті задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Памад»(Закарпатська область, місто Ужгород, площа Кирила і Мефодія, 5/410, код ЄДРПОУ - 36132589, р/р № 26002017000059 АТ «КомІнвестБанк»МФО 312248, р/р 26003017140059 АТ «КомІнвестБанк», МФО 312248) на користь бюджету заборгованість у розмірі 1190 (одна тисяча сто дев’яносто) гривень.
Відповідно до статті 186 КАС України апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова відповідно до ч.1 ст.254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку не було подано.
Головуюча О.О. Большакова
Повний текст постанови виготовлено та підписано 17 жовтня 2011 року
Суддя О.О. Большакова
Копія вірна:
Суддя О.О. Большакова
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2011 |
Оприлюднено | 04.11.2011 |
Номер документу | 18846462 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Большакова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні