Постанова
від 30.05.2011 по справі 2а-0770/1378/11
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Cправа № 2а-0770/1378/11

Ряд стат. звіту № 8.3.2

Код - 06

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 травня 2011 року м. Ужгород

Суддя Закарпатського окружного адміністративног о суду Большакова О.О., розглян увши у порядку скороченого п ровадження адміністративну справу за позовом Ужгородсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції до Фермер ського господарства «Надія» про припинення юридичної осо би та зобов'язання вчинити дії, -

встановив:

28 квітня 2011 року Ужгородс ька міжрайонна державна пода ткова інспекція у Закарпатсь кій області звернулася до За карпатського окружного адмі ністративного суду з позовом до Фермерського господарств а «Надія»про припинення юрид ичної особи Фермерського гос подарства «Надія», зобов'яз ання відповідача провести де ржавну реєстрацію припиненн я юридичної особи у порядку, я кий встановлено частинами пе ршою - п'ятою статті 36 Закон у України «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців»..

Позовні вимоги мотивовані тим, що підстави для постанов лення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутст вом юридичної особи, передба чені ч. 2 ст. 38 Закону України “П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців”. Однією з таких пі дстав є неподання протягом р оку органам державної податк ової служби податкових декла рацій, документів фінансової звітності відповідно до зак ону. Фермерське господарство «Надія»не подавалася податк ова звітність з січня 2009 року п о період подання позовної за яви, що є підставою, згідно ст. 38 Закону України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємц ів», для припинення його юрид ичної особи.

Відповідно до ч.3 ст. 183-2 КАС Ук раїни про відкриття скорочен ого провадження суд виносить ухвалу, копія якої невідклад но надсилається відповідачу разом з копією позовної заяв и та доданих до неї документі в. В ухвалі в обов'язковому пор ядку зазначаються строк пода ння заперечення проти позову , порядок його подання, а також наслідки неподання такого з аперечення. Відповідач у дес ятиденний строк з дня одержа ння такої ухвали та копій док ументів може подати заперече ння проти позову та необхідн і документи або заяву про виз нання позову.

Згідно із п.3 ч.5 ст.183-2 КАС Укр аїни справа повинна бути роз глянута у порядку скороченог о провадження не пізніше трь ох днів - у разі якщо протягом семи днів з дня закінчення ст року, передбаченого частиною третьою цієї статті, до суду н е надійшло заперечення відпо відача та за умови, що справа н е розглядається судом за міс цезнаходженням відповідача .

Судом 29.04.2011 року винесено ухв алу про відкриття скороченог о провадження по даній адмін істративній справі. Копія ух вали суду про відкриття скор оченого провадження по даній справі надіслана відповіда чу, якому запропоновано в дес ятиденний строк з дня одержа ння вищезазначеної ухвали на дати письмові заперечення пр оти позову та необхідні доку менти або заяву про визнання позову.

26.05.2011 року надіслані документ и повернулися до суду з відмі ткою Укрпошти «за даною адре сою не знаходиться». Згідно правил ч.4 ст.33 КАС України у р азі ненадання особами, які бе руть участь у справі, інформа ції щодо їх поштової адреси с удовий виклик або судове пов ідомлення надсилаються: юрид ичним особам та фізичним осо бам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця прож ивання), що зазначена в Єдином у державному реєстрі юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців. У разі відсутност і осіб, які беруть участь у спр аві, за такою адресою вважаєт ься, що судовий виклик або суд ове повідомлення вручене їм належним чином.

Згідно з частиною 4 статті 183-2 Кодексу адміністративног о судочинства України справа в порядку скороченого прова дження розглядається суддею одноособово, без проведення судового засідання та викли ку осіб, які беруть участь у сп раві. Відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністрат ивного судочинства України у разі повернення поштового в ідправлення із повісткою, як а не вручена адресату з незал ежних від суду причин, вважає ться, що така повістка вручен а належним чином.

Таким чином вважається, що в ідповідач належним чином пов ідомлений про розгляд справи у скороченому провадженні, а також про його права та обов' язки, зокрема про право надат и свої заперечення проти поз ову або заяву про визнання по зову.

У строк, встановлений части ною 3 статті 1832 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, відповідач не скористав ся своїми правами та не подав до канцелярії суду заперече ння проти позову або заяву пр о визнання позову.

Враховуючи вищенаведене, с права розглядається в порядк у скороченого провадження бе з проведення судового засіда ння та виклику осіб, які берут ь участь у справі, на підставі наявних у справі доказів.

Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, з' ясувавши фактичні обставини , на яких ґрунтується позов, оц інивши докази, які мають знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, суд при йшов до висновку, що надані по зивачем докази та повідомлен і ним обставини є достатніми для розгляду справи в порядк у скороченого провадження та прийняття рішення по справі , позовні вимоги є обґрунтова ними та підлягають задоволен ню в повному обсязі з огляду н а наступне.

Відповідно до підпункту 20.1.12 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи держ авної податкової служби мают ь право у випадках, встановле них законом, звертатися до су ду щодо припинення юридичної особи та підприємницької ді яльності фізичної особи - пі дприємця.

Згідно з пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу Україн и органи державної податково ї служби в установленому зак оном порядку мають право зве ртатися до суду про винесенн я судового рішення щодо:

- припинення юридичних осіб або підприємницької діяльно сті фізичних осіб - підприємц ів;

- відміни державної реєстра ції припинення юридичних осі б або підприємницької діяльн ості фізичних осіб - підприєм ців;

- скасування державної реєс трації змін до установчих до кументів.

Згідно ч.1 ст.89 ЦК України юр идична особа підлягає держав ній реєстрації у порядку, вст ановленому законом. Дані дер жавної реєстрації включають ся до єдиного державного реє стру, відкритого для загальн ого ознайомлення.

Закон України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємц ів» регулює відносини, які ви никають у сфері державної ре єстрації юридичних осіб, а та кож фізичних осіб - підприємц ів.

Згідно статті 1 цього Зако ну державний реєстратор - по садова особа, яка відповідно до цього Закону від імені дер жави здійснює державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців.

Місцезнаходження юридично ї особи - адреса органу або о соби, які відповідно до устан овчих документів юридичної о соби чи закону виступають ві д її імені (далі - виконавчий о рган).

Відповідно частини 1 статті 16 даного Закону єдиний держав ний реєстр створюється з мет ою забезпечення органів держ авної влади, а також учасникі в цивільного обороту достові рною інформацією про юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців з Єдиного державного реєстру.

08.06.1995 року Ужгородською район ною радою народних депутатів видано розпорядження про ре єстрацію селянського (фермер ського) господарства «Надія» з місцезнаходженням: Україна , Закарпатська область, Ужгор одський район, с. М.Геївці, вул . Ш.Петефі, 6.

Згідно Витягу з Єдиного д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців станом на 01.04.2011 р. відпові дно до критерію пошуку: ідент ифікаційний код 22074909 (Фермерсь ке господарство «Надія») в Єд иному державному реєстрі юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців записів не знай дено.

Відповідно до відомостей, н аданих Головним управлінням статистики у Закарпатській області від 08.04.2011 року, Відповід ач значиться в Єдиному держа вному реєстрі підприємств, у станов та організацій Україн и із відповідним кодом ЄДРПО У - 22074909.

Відповідно до довідки від 09 .01.1996 за №18/29-00 про взяття на облік п латника податків Відповідач узятий на облік як платник по датків в Ужгородській МДПІ в ід 09.01.1996 за №18.

Пунктом 16 ст.9 Закону Україн и «Про систему оподаткування »(що діяв у період перебуванн я Відповідача на обліку у под атковій інспекції, а саме з 01.10. 1991р. по 01.01.2011р.) , передбачено, що пл атники податків зобов'язані подавати в податкову інспекц ію бухгалтерську звітність т а інші документи, пов'язані з о бчисленням і сплатою податкі в в строки, визначені законом .

Із втратою вищевказаним За коном чинності (згідно з Пода тковим кодексом України від 2 грудня 2010 року N 2755-УІ) даний обов 'язок, який покладається на пл атника податків щодо подачі до державних податкових орга нів та інших державних орган ів відповідно до законів дек ларацій, бухгалтерської звіт ності та інших документів і в ідомостей, пов'язаних з обчис ленням і

сплатою податків і зборів з найшов своє матеріальне відо браження у Податковому кодек сі України, зокрема пунктом п ідпунктом 16.1.3 пункту 16.1 статті 1 6 передбачено, що одним із обов 'язків платника податків є об ов'язок подавати до контролю ючих органів у порядку, встан овленому податковим та митни м законодавством, декларації , звітність та інші документи , пов'язані з, обчисленням і сп латою податків та зборів.

Як в порушення Закону Украї ни «Про систему оподаткуванн я», що діяв в період, коли Відп овідач зобов'язаний був вико нувати приписи норм вищевказ аного Закону, так і в порушенн я Податкового кодексу Україн и, що діє протягом періоду в як ому Відповідач зобов'язаний подавати до контролюючих орг анів у порядку, встановленом у податковим та митним закон одавством, декларації, звітн ість та інші документи, пов'яз ані з обчисленням і сплатою п одатків та зборів, Відповіда ч не подає податкову звітніс ть з січня 2009 року по теперішні й період.

Необхідно відмітити, що в си лу п. 49.2 ст. 49 Податкового кодекс у України платник податків з обов'язаний за кожний встано влений цим Кодексом звітний період подавати податкові де кларації щодо кожного окремо го податку, платником якого в ін є, відповідно до цього Коде ксу незалежно від того, чи про вадив такий платник податку господарську діяльність у зв ітному періоді.

Неподання Відповідачем по даткової звітності з січня 2009 року по теперішній період пі дтверджується довідкою Ужго родської МДПІ №2019/10/15-1 від 15.04.2011 рок у.

Згідно довідки №2044/10/24-018 від 1 5.04.2011 року, Фермерське господар ство «Надія»станом на 13 квітн я 2011 року податкової заборгов аності не має.

Пунктом 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних

о сіб підприємців»від 15.15.2003року № 755-ГУ передбачено перелік пі дстав для постановлення судо вого рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'яза но з банкрутством юридичної особи, зокрема такими підста вами є - неподання протягом ро ку органам державної податко вої служби податкових деклар ацій, документів фінансової звітності відповідно до зако ну.

Абзацом 12 ч. 1 ст. 239 Господарсь кого кодексу України передба чає, що органи державної влад и та органи місцевого самовр ядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, вст ановленому законом, можуть з астосовувати до суб'єктів го сподарювання такі адміністр ативно-господарські санкції , як скасування державної реє страції та ліквідація суб'єк та господарювання.

Пунктом 67.2 статті 67 Податков ого кодексу України передбач ено, що органи державної пода ткової служби в установленом у законом порядку мають прав о звертатися до суду про вине сення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб а бо підприємницької діяльнос ті фізичних осіб - підприємці в.

Пунктом 8 статті 38 Закону Укр аїни "Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", передбаче но: документи для проведення державної реєстрації припин ення; юридичної особи подают ься головою комісії з припин ення (ліквідаційної комісії) юридичної особи, яку признач ив суд, або головою комісії з п рипинення (ліквідаційної ком ісії), якого вказав в Єдиному д ержавному реєстрі державний реєстратор, у порядку, який вс тановлено частинами першою - п'ятою статті 36 або частинами першою - шостою статті 37 цього Закону.

Відповідно частини 1 статті 33 Закону України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємц ів»юридична особа припиняєт ься в результаті передання в сього свого майна, прав та обо в'язків іншим юридичним особ ам - правонаступникам у резу льтаті злиття, приєднання, по ділу, перетворення (реоргані зації) або в результаті лікві дації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юр идичної особи або уповноваже ним ними органом, за судовим р ішенням або за рішенням орга ну державної влади, прийняти м у випадках, передбачених за коном.

Оскільки відповідачем не п одавалася податкова звітніс ть з січня 2009 року по даний час, позовна вимога підставна і п ідлягає до задоволення.

Керуючись статями 160, 163, 183-2 Код ексу адміністративного судо чинства України, на підставі статті 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців”, суд, -

постановив:

Позовні вимоги Ужгородс ької міжрайонної державної п одаткової інспекції до Ферме рського господарства «Надія »про припинення юридичної ос оби та зобов'язання вчинити дії задовольнити повністю.

Припинити юридичну особу Ф ермерське господарство «На дія»Закарпатська область, Уж городський район, село Малі Г еївці, вулиця Петефі, будинок 6, ідентифікаційний код 22074909.

Юридичній особі у відповід ності до статті 38 Закону Украї ни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців»здійснит и заходи для державної реєст рації припинення юридичної о соби.

Надіслати державному реєс тратору копію постанови післ я набрання нею законної сили відповідно до статті 38 части ни 1 Закону України «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців».

Відповідно до статті 186 КАС України апеляційна скарга по дається до адміністративног о суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, я кий ухвалив оскаржуване судо ве рішення. Копія апеляційно ї скарги одночасно надсилаєт ься особою, яка її подає, до су ду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова відповідно до ч. 1 ст.254 КАС України набирає зак онної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Ко дексом, якщо таку не було под ано.

Суддя О.О. Большакова

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2011
Оприлюднено04.11.2011
Номер документу18846589
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0770/1378/11

Постанова від 30.05.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Большакова О.О.

Ухвала від 29.04.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Большакова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні