Cправа № 2а-0770/826/11
Ряд стат. звіту № 8.1.5
Код - 06
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 квітня 2011 року м. Ужгород
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді Большакової О.О.,
при секретарі судового засідання Кречко Л.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Ужгороді адміністративну справу за адміністративним позовом Берегівської об’єднаної державної податкової інспекції Закарпатської області до Товариства з обмеженою відповідальністю спільного українсько –угорського підприємства «Вест»про стягнення податкового боргу,-
встановив:
17 березня 2011 року Берегівська об’єднана державна податкова інспекція Закарпатської області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю спільного українсько –угорського підприємства «Вест»про стягнення за рахунок активів відповідача на користь бюджету податкового боргу в розмірі 15999 гривень 94 копійок.
Позивач позовні вимоги підтримав, подав суду до початку судового засідання письмову заяву про розгляд справи за наявними у справі матеріалами за відсутності представника позивача.
Відповідач в судове засідання повторно не з’явився, належним чином повідомлявся про час та місце слухання справи за юридичною адресою за сім днів до початку розгляду справи. Відповідач заяви про відкладення слухання справи не подав, про причини неявки суду не повідомив. Письмових заперечень щодо задоволення позовних вимог до суду не надійшло.
Суд, дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи, дійшов висновку про повне задоволення позовних вимог з наступних підстав.
13.03.2000 року Берегівською райдержадміністрацією Закарпатської області було зареєстровано юридичну особу –Товариство з обмеженою відповідальністю спільного українсько –угорського підприємства «Вест», місцезнаходження якого: Закарпатська область, місто Берегово, вулиця Чапаєва, 20, ідентифікаційний код юридичної особи –30854201, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією Свідоцтва про державну реєстрацію (реєстрацією) юридичної особи від 13.03.2000 року. Товариство з обмеженою відповідальністю спільного українсько –угорського підприємства «Вест»було внесено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією Довідки № 897 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.
Товариство з обмеженою відповідальністю спільного українсько –угорського підприємства «Вест»є платником податків і зборів, відповідно до чинного законодавства України, зареєстроване та знаходиться на обліку в Берегівській об’єднаній державній податковій інспекції Закарпатської області.
01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України «Про плату за землю»втратив чинність.
Проте, у зв’язку з тим, що правовідносини, щодо своєчасної сплати суми податкового зобов’язання, зазначеного у самостійно поданій відповідачем податковій декларації виникли до набрання чинності Податковим Кодексом України, суд приходить до висновку, що в даному випадку слід застосовувати саме норми Закону України «Про плату за землю».
Відповідно до частини 1 статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. У відповідності статті 2 Закону України «Про плату за землю»від 03.07.1992 року № 2535/ХІІ (що діяв у період виникнення боргу), використання землі є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом.
Відповідно до статті 14 вказаного Закону, платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. Відповідно до зазначеного, Відповідач самостійно задекларував податкове зобов'язання по земельному податку шляхом подання до інспекції:
- податкового розрахунку земельного податку (вхідний номер №2247 від 01.02.2010 року) у загальній сумі 11665 гривень 35 копійок.
Статтею 17 Закону України "Про плату за землю" (що діяв у період виникнення боргу) встановлено, що податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
В порушення вищенаведеного Відповідач сплачував плату за землю не своєчасно та не в повному обсязі.
14.09.2010 року працівниками Берегівської об’єднаної державної податкової інспекції було здійснено перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю спільного українсько –угорського підприємства «Вест». Перевіркою було встановлено порушення вимог пп. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України від 21 грудня 2000 року №2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»із змінами та доповненнями. За наслідками перевірки було складено акт № 585-1502 від 14.09.2010 року.
На основі акту перевірки було прийнято податкове повідомлення - рішення № 0007611540/0 від 14 вересня 2010 року, в результаті чого платнику податку на підставі п.п. 17.1.7 п.17.1 ст. 17 Закону України від 21 грудня 2000 року №2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»із змінами та доповненнями визначено до сплати суму штрафу по земельному податку з юридичних осіб в розмірі 99 гривень 53 копійок. З даним податковим повідомленням –рішенням було ознайомлено відповідача, про що свідчить підпис на корінці податкового повідомлення - рішення.
Також працівниками податкової інспекції було прийнято податкове повідомлення - рішення № 0007601540/0 від 14 вересня 2010 року, в результаті чого платнику податку на підставі п.п. 17.1.7 п.17.1 ст. 17 Закону України від 21 грудня 2000 року №2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»із змінами та доповненнями визначено до сплати суму штрафу по земельному податку з юридичних осіб в розмірі 8260 гривень 23 копійок. З даним податковим повідомленням –рішенням було ознайомлено відповідача, про що свідчить підпис на корінці податкового повідомлення - рішення.
Згідно вимог ст.5 Закону України від 21.12.2000р. №2181-111 "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (що діяв на момент здійснення перевірки) у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов’язання або прийняв будь –яке рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законодавством, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
Оскільки відповідачем вказані суми не оскаржувались в адміністративному та судовому порядку, вони являються узгодженими відповідно до ст. 5 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”.
Відповідно до пп. 5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у визначені Законом строки, визнається сумою податкового боргу платника податків.
В зв'язку з тим, що Відповідачем не було сплачено узгоджені суми податкового зобов’язання у встановлені строки та відповідно проводячи упереджуючи заходи щодо погашення податкового боргу, Берегівською об’єднаною державною податковою інспекцією, на підставі пп. 6.2.1 п.6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»направлялися на адресу Відповідача перша податкова вимога № 1/261 від 07 травня 2008 року, яку було вручено відповідачу 08.05.2008 року та друга податкова вимога № 2/346 від 12 червня 2008 року, як було вручено відповідачу 23.06.2008 року.
Таким чином, станом на 17.02.2011 року внаслідок несплати у встановлені законодавством терміни до бюджету належних сум відповідач має заборгованість в розмірі 15999 гривень 94, в тому числі по платі за землю –15075 гривень 20 копійок, 871 гривень 92 копійок –нарахованої пені, 52 гривень 82 копійок –по орендній платі за землю.
Заборгованість Товариства з обмеженою відповідальністю спільного українсько –угорського підприємства «Вест»підтверджена матеріалами справи, а саме: довідкою № 891/10/19-0 про заборгованість відповідача станом 17.02.2011 року, податковим розрахунком земельного податку, вхідний номер № 2247 від 01.02.2010 року, копією облікової картки платника станом на 22.02.2011 року, копією податкового повідомлення –рішення № 0007611540/0 від 14 вересня 2010 року, копією податкового повідомлення –рішення № 0007601540/0 від 14 вересня 2010 року, копією першої та другої податкових вимог з відмітками про вручення.
Згідно зі ст. 27 Закону України "Про плату за землю" (що діяв у період виникнення боргу) до компетенції органів державної податкової служби відноситься здійснення контролю за правильністю обчислення і справляння земельного податку.
Відповідно до статті 16 Податкового кодексу України, якою передбачені обов'язки платника податків, одним із обов'язків є обов'язок сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до підпункту 20.1.28 пункту 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим. Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до пункту 102.4 статті 102 Податкового кодексу України, у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Згідно п. 11 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу" органи державної податкової служби подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Таким чином, податкові зобов’язання є узгодженими, але не виконаними, що є підставою для стягнення коштів до бюджету.
Тому позовні вимоги підлягають задоволенню.
Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 КАС України з відповідача не стягуються.
На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 19, 94, 104-106, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
постановив:
Позовні вимоги Берегівської об’єднаної державної податкової інспекції Закарпатської області до Товариства з обмеженою відповідальністю спільного українсько –угорського підприємства «Вест»про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.
Стягнути за рахунок активів Товариства з обмеженою відповідальністю спільного українсько –угорського підприємства «Вест»(Закарпатська область, місто Берегово, вулиця Сільвая, 8, код 30854201) на користь бюджету податковий борг у розмірі 15999 (п'ятнадцять тисяч дев’ятсот дев’яносто дев’ять) тисяч 94 (дев’яносто чотири) копійок.
Відповідно до статті 186 КАС України апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова відповідно до ч.1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку не було подано.
Головуюча О.О. Большакова
Повний текст постанови виготовлено та підписано 22 квітня 2011 року.
Суддя О.О. Большакова
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2011 |
Оприлюднено | 04.11.2011 |
Номер документу | 18846601 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Большакова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні