ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 жовтня 2011 року < Текст > Справа № 2а-0870 /7115/11
Запорізький окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді Калашни к Ю.В.,
при секретарі судового зас ідання Корольові О.О.,
за участю:
представників позивача - на з' явився;
відповідача - не з' явивс я,
розглянув у відкритому су довому засіданні адміністр ативну справу
за позовною заявою Чернігі вського районного центру зай нятості
до ОСОБА_1
про стягнення коштів,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окр ужного адміністративного су ду надійшов адміністративни й позов Чернігівського район ного центру зайнятості (далі - позивач) до ОСОБА_1 (далі - в ідповідач), в якому позивач пр осить суд стягнути з відпові дача суму коштів допомоги по безробіттю у розмірі 1963 грн. 60 к оп. В обґрунтування позовних вимог позивач посилається н а те, що ОСОБА_1 був зареєст рований як шукаючий роботу з 10.11.2010 йому надано статус безроб ітного. Згідно даних ДПІ Укра їни було зафіксовано отрима ння доходів ОСОБА_1 у 4-му кв арталі 2010 від ДП «Радгосп - заво д імені Поліни Осипенко» . Перевіркою було встановлен о, що станом на 02.08.2011, гр. ОСОБА_1 працював згідно трудових д оговорів в ДП «Радгосп - завод імені Поліни Осипенко» з 26.11.2010 по 22.03.2011, з нарахуванням та в иплатою заробітної плати , в з в' язку з чим належав до кате горії зайнятого населення, щ о призвело до незаконної вип лати в сумі 1963грн.60коп. за періо д з 26.11.2010 по 22.03.2011. Позивач вважає, щ о приховавши факт щодо себе, в ідповідач не законно отримав право одержувати допомогу п о безробіттю, чим порушив вим оги чинного законодавства Ук раїни.
Представник позивача у судове засідання не з' яви вся, про те надав до суду заяву про розгляд справи без його у часті.
Відповідач у судове засіда ння не з' явився, про причин н еявки суду не повідомив, заяв и про розгляд справи без його участі не надходило. Про час т а місце розгляду справи був п овідомлений належним чином.
За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу по суті без участі пре дставників сторін.
У зв' язку із неявкою у судове засідання всіх осіб , які беруть участь у справі, н а підставі приписів ч.6 ст.12 та ч .1 ст.41 КАС України фіксування с удового засідання за допомог ою звукозаписувального техн ічного засобу не здійснювало ся.
Розглянувши подані до кументи і матеріали судом вс тановлені наступні обставин и.
ОСОБА_1, був зареєс трований в Чернігівському ра йонному центри зайнятості 03.11 .2010 як такий, що шукає роботу. На підставі поданої заяви від 10. 11.2010 відповідачу було надано ст атус безробітного та признач ена виплата допомоги по безр обіттю.
Відповідно до ст. 2 Зако ну України «Про зайнятість н аселення» йому було надано с татус безробітного та призна чено допомогу по безробіттю відповідно до п. 2 ст. 23 Закону У країни «Про загальнообов'язк ове держане соціальне страху вання на випадок безробіття» (як застрахованій особі, яка м ає право на матеріальні випл ати без урахування страховог о стажу відповідно до п. п. 2, 4 ст .22, п.2 ст.23 Закону України «Про за гальнообов'язкове держане со ціальне страхування на випад ок безробіття» протягом 360 кал ендарних днів).
Відповідно до п. 12 Поряд ку реєстрації, перереєстраці ї та ведення обліку громадян , які шукають роботу, і безробі тних, затвердженого Постанов ою КМУ від 14.02.2007 №219, для одержанн я статусу безробітного ОСО БА_1 особисто було подано у д ень, що настає після закінчен ня встановленого строку для пошуку підходящої роботи, до центру зайнятості заяву із з азначенням у ній інформації про те, що він не займається ви дами діяльності, що визначен і частиною третьою статті 1 За кону України «Про зайнятість населення», і не отримує пенс ію на пільгових умовах, а тако ж копію довідки про його іден тифікаційний номер.
Тобто в даній заяві О СОБА_1 зазначив, що він не зар еєстрований як суб'єкт підпр иємницької діяльності, трудо вою діяльністю не займається та пенсію не отримує, тобто за значив, що не належить до зайн ятого населення (про що свідч ить особистий підпис ОСОБА _1.).
Допомога по безробітт ю йому була призначена на пер іод з 10.11.2010 по 04.11.2011 (тривалість 360 ка лендарних днів).
Згідно даних ДПІ Украї ни було зафіксовано отриманн я доходів ОСОБА_1 у 4-у кварт алі 2010 від ДП «Радгосп-завод ім ені Поліни Осипенко».
Чернігівський районни й центр зайнятості направив листа до Севастопольського м іського центру зайнятості дл я проведення перевірки докум ентів відносно ОСОБА_1 в Д П «Радгосп-завод імені Полі ни Осипенко».
За результатам переві рки Севастопольського міськ ого центру зайнятості було в становлено, що станом на 02.08.2011, п еріоди роботи ОСОБА_1 в ДП «Радгосп-завод імені Полін и Осипенко» наступні: з 02.09.2010 п о 11.10.2010 (витяги з наказів №156-л від 02.09.2010 та № 180-л від 11.10.2010.), з 26.11.2010 по 22.03.2011 (в итяги із наказів №204-л від 26.11.2010 т а №39-л від 22.03.2011).
Таким чином, в період з находження на обліку в центр і зайнятості з 03.11.2010 по 23.05.2011, ОС ОБА_1 працював згідно трудо вих договорів в державному п ідприємстві «Радгосп-завод і мені Поліни Осипенко» м. С евастополь з 26.11,2010 по 22.03.2011, з нарах уванням та виплатою заробітн ої плати, в зв'язку з чим належ ав до категорії зайнятого на селення, що призвело до незак онної виплати в сумі 1963 грн.60 ко п. за період з 26.11.2010 по 22.03.2011.
Відповідно до ст.1 Зако ну України «Про зайнятість н аселення» зайнятість - це дія льність громадян, пов'язана і з задоволенням особистих та суспільних потреб і така, що, я к правило, приносить їм доход у грошовій або іншій формі.
Відповідно до ст.2 Зако ну України «Про зайнятість н аселення» безробітними визн аються працездатні громадян и працездатного віку, які чер ез відсутність роботи не маю ть заробітку або інших перед бачених законодавством дохо дів.
Отже, в розумінні Зако ну України «Про зайнятість н аселення» відповідач віднос ився до зайнятого населення у період знаходження у трудо вих відносинах з ДП «Радгосп -завод імені Поліни Осипенк о та відповідно не мав прав а отримувати допомогу по без робіттю, при цьому не повідом ив про це службу зайнятості у день надання статусу безроб ітного.
Наказом Чернігівсько го районного центру зайнятос ті від 10.08.2011 №НТ110810 «Про прийнятт я рішень службою зайнятості, передбачених Законами Украї ни «Про зайнятість населення », «Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня на випадок безробіття» та нормативними актами щодо їх застосування» по ОСОБА_1 прийнято рішення про поверне ння коштів.
Згідно довідки Черні гівського районного центру з айнятості про виплату допомо ги за період з 26.11.2010 по 22.03.2011 відпов ідач отримав допомогу по без робіттю в сумі 1963грн. 60 коп.
11 серпня 2011 року відпов ідачу було нарочно вручене п исьмове повідомлення №432 від 1 1.08.2011р., яке було залишене без ві дповіді і задоволення.
Відповідно до п. 3 ст. 36 З акону України «Про загально обов' язкове державне соціа льне страхування на випадок безробіття», сума виплаченог о забезпечення та вартості н аданих соціальних послуг зас трахованій особі внаслідок у мисного невиконання нею свої х обов'язків та зловживання н ими стягується з цієї особи в ідповідно до законодавства У країни з моменту виникнення обставин, що впливають на умо ви виплати їй забезпечення т а надання соціальних послуг.
Відповідно до ст. 34 Зак ону України «Про зайнятість населення», контроль за доде ржанням законодавства Украї ни про зайнятість населення здійснюється місцевими держ авними адміністраціями, вико навчими органами відповідни х рад, відповідними державни ми органами, інспекціями слу жби зайнятості та профспілко вими об'єднаннями.
Відповідно до п. «в» ст. 25 Зак ону України «Про зайнятість населення», держава створює умови незайнятим громадянам у поновленні їх трудової дія льності та забезпечує їм, зок рема, виплату в установленом у порядку допомоги по безроб іттю.
Відповідно до п. 2 ст. 36 Україн и «Про загальнообов' язков е державне соціальне страхув ання на випадок безробіття», застраховані особи, зареєст ровані в установленому поряд ку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомост і про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпеч ення та надання соціальних п ослуг.
Таким чином, суд вважає, що у порушення вимог Закону Укра їни «Про загальнообов' язк ове державне соціальне страх ування на випадок безробіття » ОСОБА_1, як застрахована особа, не виконав покладені на нього обов' язки щодо над ання інформації, що впливают ь на умови виплати йому допом оги по безробіттю, а також зло вживав наданими йому правам и, що призвело до необґрунтов аної виплати відповідачу мат еріальної допомоги по безроб іттю у розмірі 1963грн.60коп.
Враховуючи вищевикладене, приймаючи до уваги те, що на ч ас розгляду справи відповіда чем не надано доказів щодо сп лати у добровільному порядку суми виплаченої допомоги по безробіттю, суд вважає, що вим оги позивача у справі є закон ними і обґрунтованими та є та кими, що підлягають задоволе нню в повному обсязі.
Частиною 1 ст. 11 КАС України в становлено, що розгляд і вирі шення справ в адміністративн их судах здійснюються на зас адах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду с воїх доказів і у доведенні пе ред судом їх переконливості.
Згідно із ч. 1 ст. 71 КАС України , кожна сторона повинна довес ти ті обставини, на яких ґрунт уються її вимоги та заперече ння.
Відповідно до приписів п. 4 с т. 94 КАС України, у справах, в як их позивачем є суб' єкт влад них повноважень, а відповіда чем - фізична чи юридична особ а, судові витрати, здійснені п озивачем, з відповідача не ст ягуються.
Rеруючись ст. ст. 161-163, 167 КАС Укра їни, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративного позов задовольнити
Стягнути з ОСОБА_1 суму в иплаченої допомоги по безроб іттю у розмірі 1963 (одна тисяча д ев' ятсот шістдесят три )грн . 60 коп. на користь Чернігівськ ого районного центру зайнято сті (код ЄДРПОУ: 20497636, р/р 37172300901316 в Го ловному управлінні державно го казначейства України у За порізькій області, МФО 813015). Вид ати виконавчий лист.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційн ої скарги, відмови у відкритт і апеляційного провадження а бо набрання законної сили рі шенням за наслідками апеляці йного провадження.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Дніпропетровського ап еляційного адміністративно го суду через Запорізький ок ружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний стро к з дня її проголошення, а в ра зі складення постанови у пов ному обсязі відповідно до ст атті 160 КАС України - з дня отр имання такої постанови, апел яційної скарги, з подачею її к опії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у спра ві.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених ч.4 ст.167 цього Ко дексу, було повідомлено про м ожливість отримання копії по станови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження по станови суду обчислюється з наступного дня після закінч ення п'ятиденного строку з мо менту отримання суб'єктом вл адних повноважень повідомле ння про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Постанова в повному обс язі у відповідності до вимог ст. 160 КАС України оформлена і п ідписана 21.10.2011.
Суддя (підпис) Ю.В.Калашник
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2011 |
Оприлюднено | 08.11.2011 |
Номер документу | 18847159 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні