Справа № 2а/1570/2512/2011
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 жовтня 2011 року м.Одеса
Одеський окружний ад міністративний суд у складі головуючого судді Бутенко А. В., розглянувши в порядку пис ьмового провадження справу з а адміністративним позовом Р оздільнянської міжрайонної державної податкової інспек ції Одеської області до ферм ерського господарства «ОС ОБА_1»про стягнення коштів у рахунок погашення податков ого боргу у розмірі 2599,26 грн. та н адання дозволу на погашення суми податкового боргу за ра хунок майна, що перебуває у по датковій заставі,
В С Т А Н О В И В:
З позовом до суду звер нулась Роздільнянська міжра йонна державна податкова інс пекція Одеської області до ф ермерського господарства « ОСОБА_1»про стягнення кошт ів у рахунок погашення подат кового боргу у розмірі 2599,26 грн . та надання дозволу на погаше ння суми податкового боргу з а рахунок майна, що перебуває у податковій заставі. В обґру нтування позовних вимог пози вач зазначив, що згідно облік ових карток та довідки про су ми податкового боргу станом на 16.03.2011р. відповідач має податк овий борг в загальній сумі 2599,26 грн. Позивач обґрунтовує сво ї вимоги, зіславшись на обста вини, які зазначені у позовні й заяві (а.с.3-6).
На адресу суду 18.10.2011 р оку від представника Розділь нянської МДПІ Одеської обла сті надійшла заява про розгл яд справи без участі предста вника та просили розглянути справу у порядку письмового провадження (а.с.50).
Відповідач в судові з асідання 16.09.2011 року та 18.10.2011 року не з`явився, хоча був належним чином повідомлений про час т а місце слухання справи (а.с.45,50 ), а тому на підставі положень ст.128 КАС України справа слуха лась за його відсутності за н аявними в справі доказами.
Дослідивши наявні в спра ві письмові докази суд доход ить до висновку про необхідн ість часткового задоволення позовних вимог з наступних п ідстав.
Позивач на підставі ст.1 Закону України «Про держа вну податкову службу»є місце вим підрозділом центральног о органу державної виконавчо ї влади та відповідно до ст.ст . 7,10,11 цього ж Закону здійснює по вноваження щодо встановленн я порушень податкового закон одавства, нарахування стягне ння заборгованості з податкі в та зборів, штрафних санкцій у тому числі й в судовому поря дку, а тому справи за позовами щодо стягнення податкової з аборгованості на підставі п. 5 ч.2 ст.17, п.5 ч.4 ст.50 КАС України під відомчі адміністративним су дам та повинні розглядатись за правилами адміністративн ого судочинства.
Відповідно до ст. 19 Кон ституції України органи держ авної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Податковий кодекс Україн и № 2755-VI від 02.12.2010 року регулює від носини, що виникають у сфері с правляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, щ о справляються в Україні, та п орядок їх адміністрування, п латників податків та зборів, їх права та обов'язки, компете нцію контролюючих органів, п овноваження і обов'язки їх по садових осіб під час здійсне ння податкового контролю, а т акож відповідальність за пор ушення податкового законода вства.
Відповідно ст. 15 Податковог о кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиден ти України), юридичні особи (ре зиденти і нерезиденти Україн и) та їх відокремлені підрозд іли, які мають, одержують (пере дають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (оп ерації), що є об'єктом оподатку вання згідно з цим Кодексом а бо податковими законами, і на яких покладено обов'язок із с плати податків та зборів згі дно з цим Кодексом. Кожний з п латників податків може бути платником податку за одним а бо кількома податками та збо рами.
Згідно п.п. 16.1.3, 16.1.4 п.16.1 ст. 16 ПКУ, пл атник податків зобов'язаний подавати до контролюючих орг анів у порядку, встановленом у податковим та митним закон одавством, декларації, звітн ість та інші документи, пов'яз ані з обчисленням і сплатою п одатків та зборів; сплачуват и податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питан ь митної справи.
Фермерське господарство « ОСОБА_1»зареєстровано Ро здільнянською районною держ авною адміністрацією 02.06.2009 рок у, що підтверджується копією Витягу з ЄДР (а.с.9) та взято на о блік платника податків до Ро здільнянської міжрайонної д ержавної податкової інспекц ії Одеської області за №6811 від 03.06.2009 року (а.с.10).
Згідно з п.36.1 ст.36 Пода ткового кодексу України, под атковим обов'язком визнаєтьс я обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та /або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визн ачені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Відповідно до п.36.5 ст.36 цього ж Кодексу відповідальн ість за невиконання або нена лежне виконання податкового обов'язку несе платник подат ків, крім випадків, визначени х цим Кодексом.
Як вбачається з облікових карток (а.с.18-19) та довідки №3977/24 ві д 16.03.2011 року (а.с.16), відповідач має податковий борг в сумі 2599,26 грн ., який виник в результаті несп лати узгоджених сум грошових зобов' язань, нарахованих з гідно податкової декларації орендної плати за земельні д ілянки державної і комунальн ої власності №16029 від 25.08.2010 року (а .с.14-15).
Відповідно до ст. 59 Податков ого кодексу України у разі ко ли платник податків не сплач ує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені з аконодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податк ову вимогу в порядку, визначе ному для надсилання (врученн я) податкового повідомлення- рішення. Податкова вимога мо же не надсилатися, якщо загал ьна сума податкового боргу п латника податків не перевищу є одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян. П одаткова вимога надсилаєтьс я не раніше першого робочого дня після закінчення гранич ного строку сплати суми грош ового зобов'язання.
Роздільнянською МДПІ Одес ької області було надіслано відповідачу податкову вимог у №4 від 12.01.2011 року на суму 1902,60 грн ., яка була отримана головою ФГ «ОСОБА_1» (а.с.13).
Пунктом 95.1 статті 95 Податков ого кодексу України встановл ено, що орган державної подат кової служби здійснює за пла тника податків і на користь д ержави заходи щодо погашення податкового боргу такого пл атника податків шляхом стягн ення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх н едостатності - шляхом продаж у майна такого платника пода тків, яке перебуває у податко вій заставі.
Пунктом 95.3 ст. 95 Податкового к одексу України встановлено, що стягнення коштів з рахунк ів платника податків у банка х, обслуговуючих такого плат ника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направл яється до виконання органам державної податкової служби , у розмірі суми податкового б оргу або його частини.
Орган державної под аткової служби звертається д о суду щодо надання дозволу н а погашення усієї суми подат кового боргу за рахунок майн а платника податків, що переб уває у податковій заставі.
Рішення суду щодо над ання вказаного дозволу є під ставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу.
Рішення органу держа вної податкової служби підпи сується його керівником та с кріплюється гербовою печатк ою органу державної податков ої служби. Перелік відомосте й, які зазначаються у такому р ішенні, встановлюється центр альним органом державної под аткової служби.
Підпунктом 14.1.155 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України встановлено, що податкова за става - це спосіб забезпеченн я сплати платником податків грошового зобов'язання та пе ні, не сплачених таким платни ком у строк, визначений цим Ко дексом. Податкова застава ви никає на підставах, встановл ених цим Кодексом.
Тобто, здійснення пер едбачених ст. 95 Податкового ко дексу України заходів щодо с тягнення податкового боргу ш ляхом продажу майна платника податків можливе за умови як що на це майно поширена подат кова застава на підставах та умовах визначених саме Пода тковим кодексом України.
У відповідності до п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу Ук раїни встановлено, що джерел ами погашення податкового бо ргу платника податків є будь -яке майно такого платника по датків з урахуванням обмежен ь, визначених цим Кодексом, а т акож іншими законодавчими ак тами.
З метою забезпечення виконання платником податкі в своїх обов'язків, визначени х цим Кодексом, майно платник а податків, який має податков ий борг, передається у податк ову заставу, про що зазначено у п. 88.1 ст. 88 Податкового кодексу України.
Згідно п. 88.2 вказаної с татті, право податкової заст ави виникає згідно з цим Коде ксом та не потребує письмово го оформлення.
При цьому, відповідн о до п. 89.1 ст. 89 Податкового кодек су України, право податкової застави виникає у разі:
- несплати у строки, встанов лені цим Кодексом, суми грошо вого зобов'язання, самостійн о визначеної платником подат ків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім д нем зазначеного строку;
- несплати у строки, встанов лені цим Кодексом, суми грошо вого зобов'язання, самостійн о визначеної контролюючим ор ганом, - з дня виникнення подат кового боргу.
Пунктом 89.2 ст. 89 Податко вого кодексу України встанов лено, що з урахуванням положе нь цієї статті право податко вої застави поширюється на б удь-яке майно платника подат ків, яке перебуває в його влас ності (господарському віданн і або оперативному управлінн і) у день виникнення такого пр ава і балансова вартість яко го відповідає сумі податково го боргу платника податків, к рім випадків, передбачених п унктом 89.5 цієї статті, а також н а інше майно, на яке платник по датків набуде прав власності у майбутньому.
Із наведеного вбачає ться, що податковий орган мож е поширити податкову заставу на будь-яке майно платника по датків, крім передбачених ви падків, а також на майно, яке п латник податків набуде у май бутньому.
При цьому встановлен о обмеження, згідно якого под аткова застава поширюється н а майно, балансова вартість я кого відповідає сумі податко вого боргу платника податків .
Пунктом п. 89.3 ст. 89 Подат кового кодексу визначено, що майно, на яке поширюється пра во податкової застави, оформ люється актом опису.
До акта опису включає ться ліквідне майно, яке можл иво використати як джерело п огашення податкового боргу.
Опис майна у податков у заставу здійснюється на пі дставі рішення керівника орг ану державної податкової слу жби, яке пред'являється платн ику податків, що має податков ий борг.
Акт опису майна, на як е поширюється право податков ої застави, складається пода тковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені цен тральним органом державної п одаткової служби.
Порядок складання та форма акту опису майна визна чені “Порядком застосування податкової застави органами державної податкової служби ”, затвердженого наказом Дер жавної податкової адміністр ації України від 24.12.2010 N 1043 та заре єстрованого в Міністерстві ю стиції України 30 грудня 2010 р. за N 1438/18733.
Згідно з п. 2.1 вказаног о Порядку встановлено, що опи с майна у податкову заставу з дійснюється на підставі ріше ння про опис майна у податков у заставу (додаток 1). Таке ріше ння приймається керівником о ргану державної податкової с лужби і надається платнику п одатків, що має податковий бо рг.
Пунктом 2.2 вказаного П орядку передбачено, що майно , на яке поширюється право под аткової застави, оформлюєтьс я актом опису майна за відпов ідною формою (додаток 2). Акти о пису реєструються у відповід ному журналі (додаток 3). Акт оп ису майна, на яке поширюється право податкової застави, ск ладається податковим керуюч им.
Судом встановлено, що у матеріалах справи відсутн ій наказ начальника Роздільн янської МДПІ Одеської област і про призначення податкових керуючих та акт опису активі в, на які поширюється право по даткової застави; позивачем не надано рішення органу дер жавної податкової служби про опис майна у податкову заста ву та акт опису майна, що є дод атком 2 до “Порядку застосува ння податкової застави орган ами державної податкової слу жби”. Крім того, згідно п. 89.8 ст. 8 9 Податкового кодексу Україн и встановлено, що орган держа вної податкової служби зобов 'язаний безоплатно зареєстру вати податкову заставу у від повідному державному реєстр і.
Позивачем наданий ви тяг з Державного реєстру обт яжень рухомого майна №30035756 від 19.01.2011 року, з якого вбачається в ідсутність зареєстрованого обтяження позивачем майна в ідповідача.
Таким чином, із наведе ного вбачається, що право под аткової застави поширене без дотримання вимог Податковог о кодексу України та “Порядк у застосування податкової за стави органами державної под аткової служби”.
З огляду на вищенавед ене та погоджуючись із наявн істю у відповідача податково го боргу у сумі 2599,26 грн., суд вва жає, що позивачем не здійснен і належним чином всі необхід ні заходи, що передують зверн енню податкового органу до с уду щодо надання дозволу на п огашення усієї суми податков ого боргу за рахунок майна пл атника податків, що перебува є у податковій заставі.
Згідно ч. 2 ст. 11 КАС України с уд розглядає адміністративн і справи не інакше як за позов ною заявою, поданою відповід но до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних ви мог. Суд може вийти за межі поз овних вимог тільки в разі, якщ о це необхідно для повного за хисту прав, свобод та інтерес ів сторін чи третіх осіб, про з ахист яких вони просять.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що належ ним способом захисту порушен их прав Позивача є задоволен ня позовних вимог щодо стягн ення заборгованості у сумі 2599 ,26 грн., у зв' язку із чим позов підлягає частковому задовол енню.
Керуючись ст. 94, 158-163 КА С України, суд
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позо в Роздільнянської міжрайонн ої державної податкової інсп екції Одеської області до фе рмерського господарства « ОСОБА_1»- задовольнити част ково.
2. Стягнути з фермерського г осподарства «ОСОБА_1»(код ЄДРПОУ 36527670, індекс 67430, Одеська о бл., Роздільнянський район, с. Степанівка, р/р 26008032000001, ПАТ «Імек сбанк») на користь Держави до бюджету заборгованість у су мі 2599 (дві тисячі п' ятсот дев' яносто дев' ять) гривень 26 коп . на рахунок 33217812700391 в ГУДКУ в Одес ькій області, код платежу 13050200, одержувач платежу УДК у Розд ільнянському районі Одесько ї області, МФО 828011
.
3. В іншій частині позовних в имог - відмовити.
Постанова набира є законної сили після закінч ення строків подання апеляці йної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки . У разі подання апеляційної с карги постанова набирає зако нної сили після повернення а пеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного пров адження або набрання законно ї сили рішенням за наслідкам и апеляційного провадження.
Постанова може бут и оскаржена до Одеського апе ляційного адміністративног о суду через суд першої інста нції шляхом подачі апеляційн ої скарги в 10-денний строк з дн я отримання копії постанови.
Суддя Бут енко А.В.
18 жовтня 2011 року
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2011 |
Оприлюднено | 08.11.2011 |
Номер документу | 18850390 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бутенко А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні