Харківський окружний ад міністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
25 жовтня 2011 р. № 2-а- 11512/11/2070
Суддя Харківського окруж ного адміністративного суду Панов М.М. розглянувши у пор ядку скороченого провадженн я адміністративну справу за адміністративним позовом
Державної податкової інс пекції у Київському районі м.Харкова
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Керама"
про стягнення заборгованост і ,
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Державна под аткова інспекція у Київськом у районі міста Харкова, зв ернувся до Харківського окру жного адміністративного суд у з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Керама", в яко му просив стягнути з відпові дача до державного бюджету У країни суму заборгованості у розмірі 15 249,97 грн. (одержувач УД К у Київському районі м.Харко ва,код ЄДРПОУ 24134573, банк одержув ача: Головне Управління Держ авного казначейства України в Х/о, МФО 851011, рахунок №31117029700004, КБК 14010100 - податок на додану вартіст ь із вироблених в Україні тов арів (робіт, послуг) у розмірі 329,00 грн., №31116105700004, КБК 21081000 - пеня за по рушення термінів розрахункі в у сфері зовнішньоекономічн ої діяльності, за невиконанн я зобов'язань та штрафні санк ції за порушення вимог валют ного законодавства) у розмір і 14 920,97 грн.
Копія ухвали про відкриття скороченого провадження бул а надіслана відповідачу з по штовим повідомленням за адре сою, внесеною до відповідног о державного реєстру. Але до с уду повернувся конверт з поз начкою "за зазначеною адресо ю не проживає", згідно ст. 35 ч. 11 К АС України, у разі повернення поштового відправлення із п овісткою, яка не вручена адре сату з незалежних від суду пр ичин, вважається, що така пові стка вручена належним чином.
Заперечень проти позову аб о заяву про визнання позову д о суду в десятиденний строк з дня одержання ухвали суду ві дповідач не надав.
Аналізуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що відповідач належним чином п овідомлений про розгляд спра ви в скороченому провадженні , розгляд справи не порушує пр ав третіх осіб, за таких умов, відповідно до вимог ч. 4 ст. 128 КА С України справу може бути ви рішено на підставі наявних у ній доказів, в порядку скороч еного провадження.
Відповідно до ч. 4 ст. 183-2 КАС Ук раїни, суддя розглядає справ у в порядку скороченого пров адження одноособово, без про ведення судового засідання т а виклику осіб, які беруть уча сть у справі.
Дослідивши матеріали спра ви, проаналізувавши докази у їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Керама» заре єстровано виконавчим коміте том Харківської міської ради 14.07.2008р. №14801020000041224. Відповідно до Дов ідки про взяття на облік плат ника податків №655 від 18.03.10 ТОВ «К ерама» взято на податковий о блік у ДПІ у Київському район і М.Харкова 15.07.08 за №17749.
Так, з 01 січня 2011 року набув чи нності Податковий Кодекс Укр аїни, який встановлює перелі к податків та зборів, що справ ляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платник ів податків та зборів, їх прав а та обов'язки, компетенцію ко нтролюючих органів, повноваж ення і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення пода ткового контролю, а також від повідальність за порушення п одаткового законодавства. Ві дповідно до п. 2 Прикінцевих по ложень Податкового кодексу У країни, з 01.01.2011 року Закон Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» та З акон України «Про систему оп одаткування»втрачають чинн ість.
Проте, у зв' язку з тим, що пр авовідносини виникли до набр ання чинності Податкового Ко дексу України, суд приходить до висновку, що в даному випад ку слід застосовувати саме н орми Закону України «Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами».
Згідно з п. 1.2 ст. 10 Закону Укра їни „Про державну податкову службу в Україні” Державна п одаткова інспекція у Дергачі вському районі Харківської о бласті здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю , повнотою нарахування та спл ати податків та зборів (обов' язкових платежів) та забезпе чує правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків.
Згідно з п.п.1, 2 ч.1 ст.11 Закону Ук раїни “Про державну податков у службу в Україні” від 04.12.1990 ро ку за №509-ХІІ зі змінами та допо вненнями, органи державної п одаткової служби у випадках, в межах компетенції та у поря дку, встановлених законами У країни, мають право здійснюв ати документальні невиїзні п еревірки (на підставі подани х податкових декларацій, зві тів та інших документів, пов' язаних з нарахуванням і спла тою податків та зборів (обов' язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїз ні перевірки своєчасності, д остовірності, повноти нараху вання і сплати податків та зб орів (обов' язкових платежів ), додержання валютного закон одавства юридичними особами , їх філіями, відділеннями, інш ими відокремленими підрозді лами, що не мають статусу юрид ичної особи, а також фізичним и особами, які мають статус су б' єктів підприємницької ді яльності чи не мають такого с татусу, на яких згідно із зако нами України покладено обов' язок утримувати та/або сплач увати податки і збори (обов' язкові платежі), крім Націона льного банку України та його установ, а також мають право з дійснювати контроль за додер жанням порядку проведення го тівкових розрахунків за това ри (послуги) у встановленому з аконом порядку, наявністю св ідоцтв про державну реєстрац ію суб' єктів підприємницьк ої діяльності, ліцензій на пр овадження видів господарськ ої діяльності, що підлягають ліцензування відповідно до закону, з наступною передаче ю матеріалів про виявлення п орушення органам, які видали ці документи, торгових патен тів.
Встановлено , що на підставі направлень від 28.09.2009 року № 1095 та згідно ч.13.ст. 111 Закону України від 04.12.1990 року № 509 - ХІІ « Про де ржавну податкову службу в Ук раїни» , відповідно наказу ві д 25.09.2009 року № 935, Фахівцями ДПІ у К иївському районі м. Харкова б уло проведено позапланова ви їзна документальна перевірк а з питань дотримання ТОВ «Ке рама» вимог валютного законо давства по контракту № 1 від 14.10 .08 за період з 14.10.08 по 02.10.09 року. За р езультатами перевірки склад ено акт від 07.10.2009 року № 6652/22-0/35973110, в якому встановлено порушення ст.2 Закону України від 23.09.1994 рок у № 185/94 «Про порядок здійсненн я розрахунків в іноземній ва люті»,редакції Закону від 15 че рвня 2004 року № 1766-ІV.
16 жовтня 2009 року за результат ами акту перевірки від 07.10.2009 рок у № 6652/22-0/35973110ДПІ у Київському райо ні м. Харкова було прийнято п одаткове повідомлення - ріше ння № 0000662200 про застосуванн я штрафних (фінансових) у роз мірі 14920,97 грн.
Також встановлено , що на пі дставі п.1 ст.11 Закону України в ід 4 грудня 1990 року № 509-ХІІ « Про Д ержавну податкову службу в У країні» зі змінами та доповн еннями, було проведено докум ентальну перевірку ТОВ «Кера ма» з питань неподання подат кової звітності з податку на додану вартість за січень 2009 р оку, березень 2010 року. За резуль татами перевірки складено ак т від 02.06.2010 року № 3109/15-208/35973110, в якому встановлено порушення абз. « а» пп. 4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» від 21.12.00 р. № 2181-ІІІ( із змінами та доповненн ями) ТОВ «Керама» не надано д екларацію з податку на додан у вартість за січень 2009 року , б ерезень 2010 року.
За результатами акту перев ірки від від 02.06.2010 року № 3109/15-208/35973110 Д ПІ у Київському районі м. Харк ова було прийнято податкове повідомлення - рішення № 0004751503/0 в ід 14.06.2010 року у розмірі 340,00 грн.
Відповідно до ст. 19 Конститу ції України правовий порядок в Україні ґрунтується на зас адах, відповідно до яких ніхт о не може бути примушений роб ити те, що не передбачено зако нодавством. Органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їхні посадові особи зобов' язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
У відповідності до ст. 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2 статті 6 Закону №2181-ІІІ , у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму по даткового зобов'язання в уст ановлені строки, податковий орган надсилає такому платни ку податків податкові вимоги .
Підпунктом 6.2.3 пункту 6.2 статт і 6 Закону №2181-ІІІ встановлено, що перша податкова вимога на дсилається не раніше першого робочого дня після закінчен ня граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податков а вимога містить повідомленн я про факт узгодження податк ового зобов'язання та виникн ення права податкової застав и на активи платника податкі в, обов'язок погасити суму под аткового боргу та можливі на слідки непогашення його у ст рок. Друга податкова вимога н адсилається не раніше тридця того календарного дня від дн я направлення (вручення) перш ої податкової вимоги, у разі н епогашення платником податк ів суми податкового боргу у в становлені строки. Друга под аткова вимога додатково до в ідомостей, викладених у перш ій податковій вимозі, може мі стити повідомлення про дату та час проведення опису акти вів платника податків, що пер ебувають у податковій застав і, а також про дату та час пров едення публічних торгів з їх продажу.
Матеріалами справи підтве рджено, що позивачем до відпо відача були надіслані перша податкова вимога № 1/1137 від 20.11.2009 р оку про сплату податкового б оргу на суму 14920,97 грн., та друга п одаткова вимога № 2/142 від 17.02.2010 ро ку про сплату податкового бо ргу на суму грн., які не отрима ні відповідачем про що свідч ать акти ДПІ у Київському рай оні м. Харкова, які знаходятьс я в матеріалах справи.
Відповідно до п.1.17 Закону №2181 визначено, що податкова заст ава - це спосіб забезпечення податкового зобов'язання пл атника податків, не погашено го у строк. Податкова застава виникає в силу закону. У силу податкової застави орган стя гнення має право в разі невик онання забезпеченого податк овою заставою податкового зо бов'язання одержати задоволе ння з вартості заставленого майна переважно перед іншими кредиторами у порядку, встан овленому законом. Пріоритет заставодержателя на задово лення вимог із заставленого майна встановлюється відпов ідно до закону.
Пунктом 8.1 ст.8 Закону №2181 пере дбачено, що з метою захисту ін тересів бюджетних споживачі в активи платника податків, щ о має податковий борг, переда ються у податкову заставу.
Право податкової застави в иникає згідно із законом та н е потребує письмового оформл ення.
Згідно із п.п.8.2.2 п.8.2 ст.8 Закону № 2181 з урахуванням положень ці єї статті право податкової з астави поширюється на будь-я кі види активів платника под атків, які перебували в його в ласності (повному господарсь кому віданні) у день виникнен ня такого права, а також на буд ь-які інші активи, на які платн ик податків набуде прав влас ності у майбутньому, до момен ту погашення його податкових зобов'язань або податкового боргу.
Відповідно до п.8.3 ст.8 Закону 2181 платник податків має право безоплатно зареєструвати по даткову заставу в державних реєстрах застав рухомого чи нерухомого майна, а податков ий орган зобов' язаний безоп латно зареєструвати податко ву заставу у відповідному де ржавному реєстрі застав за у мови строку дії такої податк ової застави більш як десять календарних днів.
Також матеріалами справи п ідтверджено знаходження май на відповідача у податковій заставі - витягом з державн ого реєстру обтяжень рухомог о майна №25502862 від 30.11.2009 року.
29.03.2010 року начальником ДПІ у К иївському районі м.Харкова п рийнято рішення № 97 про стягне ння коштів та інших активів п латника податків в рахунок п огашення його податкового бо ргу .
Відповідно до п.п.3.1.1 п.3.1 ст. З З акону України “Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами” активи платника подат ків можуть бути примусово ст ягнені в рахунок погашення й ого податкового боргу виключ но за рішенням суду.
Частиною 1 ст.11 КАС України вс тановлено, що розгляд і виріш ення справ в адміністративни х судах здійснюються на заса дах змагальності сторін та с вободи в наданні ними суду св оїх доказів і у доведенні пер ед судом їх переконливості.
Враховуючи викладене вище , беручи до уваги той факт, що в ідповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Украї ни, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, суд вбачає достатн ьо підстав для задоволення п озову.
Згідно з ч. 1 ст. 256 КАС України негайно виконуються постано ви суду, прийняті в порядку ск ороченого провадження
Відповідно ч.4 ст. 94 КАС Украї ни у справах, в яких позиваче м є суб' єкт владних повнова жень, а відповідачем - фізична чи юридична особа судові вит рати з відповідача не стягую ться.
На підставі викладеного,ке руючись ст.ст. 9, 11, 71, 94,159, 160- 163,183-2, 186, 25 4 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Державної податкової інс пекції у Київському районі м.Харкова до Товариства з об меженою відповідальністю "Ке рама" про стягнення заборгов аності - задовольнити в повно му обсязі.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю "Кер ама" (адреса: м. Харків, вул. Шевч енка, 327, код: 35973110) до державного б юджету заборгованості у розм ірі 15249 (п' ятнадцять тисяч дв істі сорок дев' ять) грн.97 коп . з яких у розмірі 329 (триста два дцять дев"ять) грн. 00 коп. перер ахувати на рахунок № 31117029700004, КБК 14010100 - податок на додану вартіст ь із вироблених в Україні тов арів (робіт, послуг), одержува ч УДК у Київському районі м. Ха ркова, код ЄДРПОУ 24134573, банк одер жувача: Головне Управління Д ержавного казначейства Укра їни в Х/о, МФО 851011, та 14 920 (чотирнадц ять тисяч дев"ятсот двадцять ) грн. 97 коп. - пеня за порушення т ермінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяль ності, за невиконання зобов'я зань та штрафні санкції за по рушення вимог валютного зако нодавства перерахувати на р ахунок № 31116105700004, КБК 21081000 - податок н а додану вартість із виробле них в Україні товарів (робіт, п ослуг), одержувач УДК у Київс ькому районі м. Харкова, код ЄД РПОУ 24134573, банк одержувача: Голо вне Управління Державного ка значейства України в Х/о, МФО 8 51011.
Постанова суду підлягає н егайному виконанню.
Постанова може бути оскарж ена в Харківський апеляційни й адміністративний суд через Харківський окружний адміні стративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у десяти денний строк з дня отримання копії постанови.
Постанова, крім випадків ї ї оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя Панов М .М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2011 |
Оприлюднено | 08.11.2011 |
Номер документу | 18851245 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панов М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні