Постанова
від 05.09.2011 по справі 2а-8661/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Кам енєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

05 вересня 2011 року 11:59 № 2а-8661/11/2670

Окружний адміністрати вний суд міста Києва у складі головуючого судді Григоров ича П.О. при секретарі судовог о засідання Очколясу О.В. роз глянувши у відкритому судово му засіданні адміністративн у справу

за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю " Ліан"

до Міщенко К.Л. - державного р еєстратора відділу державно ї реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Подільської районної в міст і Києві державної адміністра ції

про визнання рішення протипра вним, зобов'язання вчинити ді ї

за участю представників:

від позивача: Коваленко С.П.

відповідача: Міщенко К.Л.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укра їни в судовому засіданні 05.09.2011р . проголошено вступну та резо лютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

В червні 2011 року Товари ство з обмеженою відповідаль ністю «Ліан»звернулось до Ок ружного адміністративного с уду м. Києва з позовом до Держа вного реєстратора відділу де ржавної реєстрації юридични х осіб та фізичних осіб підпр иємців Подільської районної в місті Києві державної адмі ністрації Міщенко К.Л. (на далі - Державний реєстратор ), в якому просило:

- Визнати протиправни ми рішення (повідомлення) від повідача від 24.05.2011 року про відм ову у проведенні державної р еєстрації змін до установчих документів позивача, внесен их на підставі рішення загал ьних зборів, оформленого у ви гляді протоколу № 2 від 04.05.2011 рок у.

- Зобов' язати відпов ідача провести державну реєс трацію змін до установчих до кументів (Статуту) юридичної особи - позивача, внесених н а підставі рішення загальних зборів, оформленого у вигляд і протоколу № 2 від 04.05.2011 року.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що Державний реєстрат ор за відсутності законних п ідстав відмовив у проведенні державної реєстрації змін д о установчих документів, пов ' язаних зі зменшенням стату тного капіталу позивача на п ідставі ст. 144 Цивільного коде ксу України та ст. 52 Закону Укр аїни «Про господарські товар иства».

Відповідач надав письмові заперечення проти позову ві д 05.09.2011 року, в яких зазначив, що п ри перевірці поданого позива чем пакету документів для пр оведення реєстрації змін до установчих документів було в становлено їх невідповідніс ть вимогам до оформлення так их документів. З огляду на вка зане, відповідач просить у за доволені позову відмовити.

Розглянувши подані позива чем і відповідачем документи , заслухавши пояснення предс тавників сторін, всебічно і п овно з' ясувавши всі фактичн і обставини, на яких ґрунтуєт ься позов, оцінивши докази, як і мають значення для розгляд у справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністрати вний суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Ліан», ідент ифікаційний код 36632001, було ство рено на підставі рішення заг альних зборів учасників від 10.08.2009 року та зареєстроване Де ржавним реєстратором відділ у державної реєстрації юриди чних осіб та фізичних осіб пі дприємців Подільської район ної в місті Києві державної а дміністрації 08.09.2009 року.

Відповідно до Статуту та ви тягу з Єдиного державного ре єстру юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців статут ний фонд позивача становить 63 000 грн. та має бути сформовани й до 08.09.2010 р. Засновником та єдин им учасником позивача є ОСО БА_3

Відповідно до ст. 52. Закону Ук раїни «Про господарські това риства»в редакції, що була чи нною на момент проведення де ржавної реєстрації товарист ва, передбачала необхідність формування статутного (скла дений) капіталу товариства з обмеженою відповідальністю у розмірі не менше суми, еквів алентної 100 мінімальним заро бітним платам, виходячи із ст авки мінімальної заробітної плати, діючої на момент створ ення товариства. Станом на 10.08.2009 року розмір мінімальної заробітної плати, встановле ний Законом України від 26.12. 2008 № 835-VI, становив 625 грн.

Відповідно до ст. 144 Цивільно го кодексу України статутний капітал товариства з обмеже ною відповідальністю склад ається з вартості вкладів йо го учасників. До моменту держ авної реєстрації товариств а з обмеженою відповідальніс тю його учасники повинні сп латити не менше ніж п'ятдеся т відсотків суми своїх вклад ів. Частина статутного капіт алу, що залишилася несплаче ною, підлягає сплаті протяг ом першого року діяльності т овариства. Якщо учасники пр отягом першого року діяльнос ті товариства не сплатили по вністю суму своїх вкладів, то вариство повинно оголосити п ро зменшення свого статутног о капіталу і зареєструвати в ідповідні зміни до статуту у встановленому порядку або п рийняти рішення про ліквіда цію товариства.

Як свідчать матеріали спра ви, учасником позивача на мом ент проведення державної реє страції ТОВ «Ліан»було спла чено лише п'ятдесят відсоткі в від суми свого вкладу (а саме : 31 500, 00 грн.). Частина статутного капіталу товариства в розмір і 31 500, 00 грн. у визначений строк с плачена не була, рішення про л іквідацію товариства не прий малось.

Законом N 1759-VI ( 1759-17 ) від 15.12.2009 р. внес ено зміни до ст. 52. Закону Украї ни «Про господарські товарис тва», яка визначала мінімаль ний розмір статутного (склад еного) капіталу товариства з обмеженою відповідальністю . Зокрема, встановлено, що розм ір статутного (складеного) ка піталу повинен становити не менше суми, еквівалентної од ній мінімальній заробітній п латі, діючій на момент створе ння такого товариства.

В подальшому, Законом N 3263-VI ( 3263-1 7 ) від 21.04.2011 було внесено зміни до ст. 52 Закону України «Про госп одарські товариства»та взаг алі виключено посилання на м інімальний розмір статутног о (складений) капіталу товари ства з обмеженою відповідаль ністю.

04.05.2011 року на Загальних збора х учасників ТОВ «Ліан»прийня то рішення, оформлене проток олом № 2 від 04.05.2011 року, про зменше ння статутного капіталу това риства на 31 500 грн. в зв' язку з н евнесенням повної суми грошо вого вкладу учасників протяг ом першого року діяльності т овариства. Рішення прийнято учасником, що володіє 100 % голосів.

Відповідні зміни до статут у ТОВ «Ліан», пов' язані зі зм еншенням статутного капітал у товариства», були викладен і у вигляді окремого докумен ту (додатку), підписаного дире ктором товариства ОСОБА _3

Відповідно до ст. 16 Закону Ук раїни «Про господарські това риства»Товариство має право змінювати (збільшувати або зменшувати) розмір статутног о (складеного) капіталу.

Рішення про зміну розміру статутного (складеного) капі талу товариства набирає чин ності з дня внесення таких зм ін до Єдиного державного реє стру юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців.

Законом України «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців»передбачено необхідні сть реєстрації змін до устан овчих документів юридичної о соби, що пов' язані із зменше нням статутного капіталу.

З огляду на вимоги закону по зивач 23.05.2011 року звернувся до ві дповідача з заявою про реєст рацію змін до установчих док ументів. Позивач зазначає, що відповідно до ст. 29 Закону Укр аїни «Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»для пров едення державної реєстрації змін ним були подані насту пні документи : заповнена реєстраційна картку на прове дення державної реєстрації з мін до установчих документів юридичної особи; примірник о ригіналу рішення про внесенн я змін до установчих докумен тів та документ, що підтвердж ує правомочність прийняття р ішення про внесення змін до у становчих документів; оригін али установчих документів юр идичної особи (статуту) з відм іткою про їх державну реєстр ацію; два примірники змін до установчих документів юриди чної особи у вигляді окремих додатків; документ, що підтве рджує внесення реєстраційно го збору за проведення держа вної реєстрації змін до уста новчих документів; документ, що підтверджує внесення пла ти за публікацію у спеціаліз ованому друкованому засобі м асової інформації відповідн ого повідомлення про зменшен ня статутного капіталу; дові реність особи, що подає докум енти. Завірені копії вказани х документів надані позиваче м у матеріали справи.

Копії опису за яким приймал ись вказані вище документи, щ о мав бути складений згідно з вимогами п. 5 ст. 19 Закону Украї ни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців»позивач н е надав, зазначивши, що така ко пія йому відповідачем не над авалась.

Разом з тим, на думку суду, фа кт прийняття відповідачем ві д позивача документів для пр оведення реєстраційних дій т а не повернення документів б ез розгляду на підставі п. 11 ст . 29 вказаного закону свідчить, що поданий пакет документів відповідає встановленому в ст. 29 закону обсягу. Крім того, в своїх письмових заперечення х відповідач підтвердив факт отримання від позивача тако го пакету документів.

Повідомленням № 191-ВР від 24.05.2011 року відповідач відмовив по зивачу в проведені реєстраці йної дії «Державна реєстраці я змін до установчих докумен тів юридичної особи»зазначи вши підставою відмови невідп овідність установчих докуме нтів вимогам частини 3 статті 8 Закону України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ».

Розглядаючи дану справу ма теріали справи, Окружний адм іністративний суд міста Києв а звертає увагу на наступне.

Проведення державної реє страції змін до установчи х документів юридичної ос оби здійснюється за проце дурами, передбаченими части нами першою - четвертою статт і 25 та частинами другою-третьо ю статті 27 Закону України «П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - підприємців»для проведення державної реєстрації юридич ної особи.

Відповідно до частин першо ї-другої ст. 25 Закону України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців» державний реє стратор за відсутності підст ав для залишення документів , які подані для проведенн я державної реєстрації юрид ичної особи, без розгляду зоб ов'язаний перевірити ці доку менти на відсутність підст ав для відмови у проведенн і державної реєстрації юрид ичної особи, які передбачені частиною першою статті 27 цьог о Закону. Перевірка на відс утність підстав для відмов и, які передбачені абзацами п 'ятим - восьмим частини першо ї статті 27 цього Закону, зді йснюється з використанням в ідомостей з Єдиного державно го реєстру.

Державний реєстратор від мовляє у проведенні держав ної реєстрації змін до уста новчих документів юридично ї особи за наявності підста в, встановлених частиною пер шою статті 27 цього Закону (ст . 30 вказаного Закону).

Згідно зі ст. 27 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців»підставам и для відмови у проведенні д ержавної реєстрації юридичн ої особи є, зокрема, невідпові дність установчих документі в вимогам частини третьої ст атті 8 цього Закону. В свою чер гу, в частині третій ст. 8 вказа ного закону зазначено, що уст ановчі документи (установч ий акт, статут або засновниць кий договір, положення) юриди чної особи повинні містити відомості, передбаче ні законом.

Відповідно до ст. 4, 51 Закону У країни «Про господарські тов ариства»установчі документ и товариства з обмеженою від повідальністю повинні місти ти відомості про вид товарис тва, предмет і цілі його діяль ності, склад засновників та у часників, найменування та мі сцезнаходження, розмір та по рядок утворення статутного ( складеного) капіталу, порядо к розподілу прибутків та зби тків, склад та компетенцію ор ганів товариства та порядок прийняття ними рішень, вклю чаючи перелік питань, по яких необхідна кваліфікована бі льшість голосів, порядок вне сення змін до установчих док ументів та порядок ліквідаці ї і реорганізації товариства , відомості про розмір часток кожного з учасників, розмір, с клад та порядок внесення ним и вкладів, розмір і порядок фо рмування резервного фонду, п орядок передання (переходу) ч асток у статутному капіталі) .

Проте, ні у повідомленні про відмову № 191-ВР від 24.05.2011 року , ні безпосередньо у письмов их запереченнях проти позову , відповідач не зазначає, які с аме передбачені законом відо мості відсутні в статуті поз ивача або в поданому ним окре мому додатку зі змінами до ст атуту, що унеможливлює прове дення реєстраційних дій.

Зі змісту наданого позивач ем статуту вбачається, що він містить передбачені законом відомості. Про це також свідч ить факт проведення державно ї реєстрації юридичної особи - позивача в 2009 році, під час яко ї державним реєстратором пер евірявся статут позивача на його відповідність законода вству.

Перелік підстав для відмов и у державній реєстрації змі н до установчих документів в изначений в ст. 27, 30 Закону Укра їни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців». Відповід ачем, як суб' єктом владних п овноважень, у відповідності з вимогами ч. 2 ст.71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни не доведено суду наяв ності підстав, зазначених в с т. 27 Закону України «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців». Відмова у проведенні д ержавної реєстрації юридичн ої особи з інших підстав не д опускається.

У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди відпов ідно до вимог частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України перевір яють, чи прийняті (вчинені) вон и: 1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України; 2) з використанням по вноваження з метою, з якою це п овноваження надано; 3) обґрунт овано, тобто з урахуванням ус іх обставин, що мають значенн я для прийняття рішення (вчин ення дії); 4) безсторонньо (неуп ереджено); 5) добросовісно; 6) роз судливо; 7) з дотриманням принц ипу рівності перед законом, з апобігаючи несправедливій д искримінації; 8) пропорційно, з окрема з дотриманням необхід ного балансу між будь-якими н есприятливими наслідками дл я прав, свобод та інтересів ос оби і цілями, на досягнення як их спрямоване це рішення (дія ); 9) з урахуванням права особи н а участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.

Частиною другою ст. 19 Консти туції України встановлено, щ о органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов'я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та Законами України.

Завданням адміністративно го судочинства є захист прав ,свобод та інтересів осіб у сф ері публічно-правових віднос ин від порушень, в тому числі, з боку суб'єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень.

Враховуючи вищевикладене суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача під лягають частковому задоволе нню, а саме суд визнає протипр авним рішення (повідомлення) державного реєстратора відд ілу державної реєстрації юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців Подільської р айонної у м. Києві державної р еєстрації Міщенко К.Л. від 24.05.2011 року про відмову у провед енні державної реєстрації зм ін до установчих документів позивача, внесених на підста ві рішення загальних зборів, оформленого у вигляді прото колу № 2 від 04.05.2011 року.

Я к вбачається з матеріал ів справи та пояснень предст авників сторін, поданий для п роведення реєстраційних дій пакет документів був поверн утий позивачу у відповіднос ті до частини другої ст. 27 Зако ну України «Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців». Отже, на момент винесення суд ового рішення у відповідача фактично відсутні документи , наявність яких у державного реєстратора є обов' язковою передумовою доля проведення ним державну реєстрацію зм ін до установчих документів (Статуту) юридичної особи - п озивача, внесених на підстав і рішення загальних зборів, о формленого у вигляді протоко лу № 2 від 04.05.2011 року.

Суд звертає увагу Позивача , що у відповідності до ч. 3 ст. 27 З акону про реєстрацію відмова у проведенні державної реєс трації змін до установчих до кументів не перешкоджає повт орно звернутися до державног о реєстратора в загальному п орядку після усунення причин и, що стали підставою для пров еденні державної реєстрації .

З огляду на наведене, у суду відсутні підстави для зобов ' язання державного реєстра тора Міщенко К.Л. або іншо го державного реєстратора де ржавного реєстратора Відділ у державної реєстрації юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців Подільської РДА в м. Києві провести державну ре єстрацію змін до установчих документів (Статуту) юридичн ої особи ТОВ «Ліан».

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуютьс я позовні вимоги, оцінивши до кази, які мають значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, Окружний адміні стративний суд м. Києва вважа є, що позовні вимоги Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Ліан»в даному випадку п ідлягають задоволенню частк ово.

Враховуючи викладене, керу ючись статтями 9, 69-71, 94, 97, 158-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, Окружний адмі ністративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольн ити частково.

2. Визнати протиправними ріш ення (повідомлення) відповід ача від 24.05.2011 року про відмову у проведенні державної реєстр ації змін до установчих доку ментів позивача, внесених на підставі рішення загальних зборів, оформленого у вигляд і протоколу №2 від 04.05.2011р.

3. В задоволені інших позовн их вимог - відмовити.

Постанова набирає зако нної сили в порядку, встановл еному ст. 254 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України. Апеляцій на скарга подається до адмін істративного суду апеляційн ої інстанції через суд першо ї інстанції, який ухвалив оск аржуване судове рішення. Коп ія апеляційної скарги одноча сно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя П.О. Григорович

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.09.2011
Оприлюднено07.11.2011
Номер документу18852481
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8661/11/2670

Ухвала від 17.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 17.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Постанова від 05.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні