Постанова
від 06.05.2011 по справі 2а-5964/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

06 травня 2011 року № 2а-5964/11/2670

Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі суд ді Пащенка К.С. при секретарі судового засідання Шмігелю Т .В., розглянувши у порядку пис ьмового провадження адмініс тративну справу

за позовом Приватного підприємства « Шарлотта»

до Інспекції державного архі тектурно-будівельного контр олю у місті Києві

про зобов' язання вчинити дії ,

ВСТАНОВИВ :

Позивач звернувся до суду з позовною заявою, в якій, з ур ахуванням клопотання про уто чнення позовних вимог, проси ть визнати протиправною відм ову Інспекції державного арх ітектурно-будівельного конт ролю у місті Києві у видачі се ртифікату відповідності зак інченого будівництвом об' є кту проектній документації, державним будівельним норма м, стандартам і правилам, зобо в' язати Інспекцію державно го архітектурно-будівельног о контролю у місті Києві вида ти ПП «Шарлотта» сертифікат відповідності закінченого б удівництвом об' єкту проект ній документації, державним будівельним нормам, стандарт ам і правилам на майновий ком плекс, що складається з нежит лової будівлі літ А. площею 498 к в.м, нежитлової будівлі літ. Б площею 155,2 кв.м, що розташовані за адресою м. Київ, вул. Мельни ченка, 1-А.

Відповідач подав до суду пи сьмові заперечення проти поз ову, у яких просив відмовити у задоволенні позову, а також р озглядати справу без участі його представника.

Зважаючи на викладене, врах овуючи неявку відповідача у судове засідання та відсутні сть потреби заслухати свідка чи експерта на підставі ч. 6 ст . 128 КАС України адміністратив на справа розглядається у по рядку письмового провадженн я.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, вс ебічно і повно з' ясувавши в сі фактичні обставини, на яки х ґрунтується позов, об' єкт ивно оцінивши докази, які маю ть значення для розгляду спр ави і вирішення спору по суті , суд встановив наступне.

11.03.2011 позивач звернувся до Ін спекції державного архітект урно-будівельного контролю у місті Києві з заявою вх. №7/26-2305 п ро видачу сертифіката відпов ідності майнового комплексу , що складається з нежитлової будівлі літ А. площею 498 кв.м, не житлової будівлі літ. Б площе ю 155,2 кв.м, що розташовані за адр есою м. Київ, вул. Мельниченка, 1-А, вимогам проектної докумен тації, державним будівельним нормам, стандартам і правила м.

За результатами розгляду з азначеної заяви листом Інспе кції державного архітектурн о-будівельного контролю у мі сті Києві №7/26-1845/11 від 21.03.2011 ПП «Шар лотта»було відмовлено у вида чі сертифіката відповідност і у зв' язку з невідповідніс тю поданих документів вимога м п.п. 3, 4 Порядку прийняття в ек сплуатацію закінчених будів ництвом об' єктів, затвердже ного постановою Кабінету Мін істрів України №923 від 08.10.2008.

Відповідно до ст. 10 Закону Ук раїни «Про архітектурну діял ьність»державний архітекту рно-будівельний контроль та нагляд здійснює центральний орган виконавчої влади з пит ань будівництва, містобудува ння та архітектури. Державни й контроль та нагляд у систем і центрального органу викона вчої влади з питань будівниц тва, містобудування та архіт ектури здійснює Державна арх ітектурно-будівельна інспек ція України та її територіал ьні органи (надалі - інспекц ії державного архітектурно-б удівельного контролю).

Згідно з п. 2 Постанови Кабін ету Міністрів України № 225 від 25.03.1993 «Про затвердження Положе ння про державний архітектур но-будівельний контроль»дер жавний архітектурно-будівел ьний контроль і нагляд з пита нь будівництва, містобудуван ня та архітектури здійснює Д ержавна архітектурно-будіве льна інспекція (Держархбудін спекція) та її територіальні органи.

Відповідно до змісту ст. 30-1 З акону України «Про плануванн я і забудову територій»прийн яття в експлуатацію закінчен их будівництвом об'єктів зді йснюється на підставі сертиф іката відповідності, який ви дається інспекціями державн ого архітектурно-будівельно го контролю. Сертифікат відп овідності - це документ, що з асвідчує відповідність закі нченого будівництвом об'єкта проектній документації, дер жавним будівельним нормам, с тандартам і правилам. Для оде ржання сертифіката відповід ності замовник або уповноваж ена ним особа подає до інспек ції державного архітектурно -будівельного контролю, яка н адала дозвіл на виконання бу дівельних робіт, письмову за яву, до якої додаються:

- проектна документація на б удівництво об'єкта, погоджен а та затверджена в установле ному законодавством порядку ;

- акт готовності об'єкта до е ксплуатації, підписаний генп роектувальною та генпідрядн ою організаціями, субпідрядн ими організаціями, що здійсн ювали будівництво, генпроект увальною організацією, замов ником, страховою компанією (я кщо об'єкт застрахований).

Згідно з п.п. 3, 4 Порядку прийн яття в експлуатацію закінчен их будівництвом об' єктів, з атвердженого постановою Каб інету Міністрів України №923 ві д 08.10.2008 (далі - Порядок прийнятт я в експлуатацію закінчених будівництвом об' єктів), чин ного на момент виникнення сп ірних правовідносин, для оде ржання сертифіката відповід ності замовник або уповноваж ена ним особа подає письмову заяву згідно з додатком 2 інсп екції, яка видала дозвіл на ви конання будівельних робіт, а бо інспекції за місцем розта шування закінченого будівни цтвом об'єкта, якщо проводили ся будівельні роботи, на вико нання яких не вимагається до звіл, або будівельні роботи п роводилися на підставі декла рації відповідності матеріа льно-технічної бази вимогам законодавства. До заяви дода ються: проектна документація , затверджена в установленом у законодавством порядку; ак т готовності об'єкта до експл уатації, підписаний генпроек тувальною та генпідрядною ор ганізаціями, субпідрядними о рганізаціями, що здійснювали будівництво, замовником, стр аховою компанією (у разі, коли об'єкт застрахований) за форм ою згідно з додатком 3. Прийнят тя в експлуатацію приватних житлових будинків садибного типу, дачних і садових будинк ів, господарських споруд, при будов, будівництво яких здій снено без залучення підрядни х організацій, проводиться з а результатами технічного об стеження будівельних констр укцій та інженерних мереж та ких об'єктів. Документи прийм аються посадовою особою інсп екції в дозвільному центрі з а місцем розташування закінч еного будівництвом об'єкта. А кт готовності об'єкта до експ луатації підлягає за письмов им зверненням замовника пого дженню протягом 10 робочих дні в виконавчим комітетом сільс ької, селищної або міської ра ди, або місцевою державною ад міністрацією та органами, до повноважень яких згідно із з аконом належить участь у при йнятті закінчених будівницт вом об'єктів в експлуатацію (д алі - уповноважений орган). У р азі наявності зауважень упов новажений орган подає їх у пи сьмовій формі у десятиденний строк замовникові та інспек ції державного архітектурно -будівельного контролю. Якщо у зазначений строк акт готов ності об'єкта до експлуатаці ї не погоджено уповноваженим органом або не подані зауваж ення у письмовій формі, він вв ажається таким, що погоджени й зазначеним органом без зау важень. Замовник зобов'язани й забезпечити усунення недол іків, зазначених у зауваженн ях. У разі коли замовник не пог оджується із зауваженнями, в ін подає інспекції одночасно із заявою обґрунтоване запе речення.

З аналізу листа Інспекції д ержавного архітектурно-буді вельного контролю у м. Києві № 7/26-1845/11 від 21.03.2011 в контексті положе нь п.п. 3, 4 Порядку прийняття в е ксплуатацію закінчених буді вництвом об' єктів видно, що підставою для відмови позив ачу у видачі сертифіката від повідності стало ненадання п озивачем проектної документ ації на будівництво об'єкта, п огодженої та затвердженої в установленому законодавств ом порядку, а також акту готов ності об'єкта до експлуатаці ї, підписаного генпроектувал ьною та генпідрядною організ аціями, субпідрядними органі заціями, що здійснювали буді вництво, генпроектувальною о рганізацією, замовником.

Водночас, судом встановлен о, що роботи з будівництва майнового комплексу, що скла дається з нежитлових будівел ь літ А. площею 498 кв.м та літ. Б пл ощею 155,2 кв.м, розташованих за а дресою м. Київ, вул. Мельниченк а, 1-А, виконані господарськи м способом без залучення сп еціалізованих будівельних о рганізацій, з урахуванням чо го у позивача була відсутня м ожливість надати Інспекції д ержавного архітектурно-буді вельного контролю у м. Києві п роектну документацію на буді вництво об'єкта, погоджену та затверджену в установленому законодавством порядку, акт готовності об'єкта до експлу атації, підписаний генпроект увальною та генпідрядною орг анізаціями, субпідрядними ор ганізаціями, що здійснювали будівництво, генпроектуваль ною організацією, замовником .

Відповідно до статті 20 Зако ну України «Про планування і забудову територій»нормати вне регулювання планування, забудови та іншого використа ння територій полягає у прий нятті нормативно-правових ак тів, зокрема державних будів ельних норм, відомчих нормат ивних документів, регіональн их і місцевих правил забудов и. Державні будівельні норми та інші нормативно-правові а кти з питань планування і заб удови територій є обов'язков ими для суб'єктів містобудув ання.

Згідно Розділу 2 Правил обст ежень, оцінки технічного ста ну та паспортизації виробнич их будівель і споруд, затверд жених Наказом Державного ком ітету будівництва, архітекту ри та житлової політики Укра їни, Державного комітету Укр аїни по нагляду за охороною п раці № 32/288 від 27.11.1997, обстеження - це процес отримання якісних та кількісних показників екс плуатаційної придатності бу дівлі (споруди), його частин та конструкцій шляхом візуальн ого огляду, інструментальних вимірів у натурі та лаборато рних визначень; технічний ст ан будівлі (споруди) - це суку пність якісних та кількісних показників, що характеризую ть експлуатаційну придатніс ть будівлі та його частин у по рівнянні з їх гранично допус тимими значеннями. Таким чин ом, технічне обстеження буді влі має на меті встановити пр идатність будівлі (її частин и) до безпечної експлуатації згідно свого функціональног о призначення з точки зору ді ючих державних будівельних н орм та правил.

За результатами досліджен ня відповідної будівлі, пров еденого судово-будівельним е кспертом ОСОБА_1, складено висновок спеціаліста №19-Т від 17.09.2007, відповідно до якого зазн ачена нежила будівля відпові дає всім діючим державним бу дівельним нормам, правилам т а стандартам України, з ураху ванням чого у Інспекції держ авного архітектурно-будівел ьного контролю у місті Києві були відсутні належні право ві підстави для відмови у вид ачі сертифіката відповіднос ті закінченого будівництвом об' єкта проектній документ ації, державним будівельним нормам, стандартам і правила м на майновий комплекс, що скл адається з нежитлової будівл і літ А. площею 498 кв.м, нежитлов ої будівлі літ. Б площею 155,2 кв.м , що розташовані за адресою м. Київ, вул. Мельниченка, 1-А.

Частиною 1 ст. 9 КАС України вс тановлено, що суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС Ук раїни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу. В адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб'єк та владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.

Всупереч наведеним положе нням відповідач як суб'єкт вл адних повноважень не надав с уду достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обс тавин, на яких ґрунтуються йо го заперечення, і не довів пра вомірності відмови у видачі сертифіката відповідності з акінченого будівництвом об' єкта проектній документації , державним майнового компле ксу, що складається з нежитло вих будівель літ А. площею 498 кв .м та літ. Б площею 155,2 кв.м, розта шованих за адресою м. Київ, вул . Мельниченка, 1-А.

Дослідивши обставини спра ви, проаналізувавши вищезазн ачені правові норми, суд прих одить до висновку, що вимоги п озивача є обґрунтованими і п ідлягають задоволенню повні стю.

За таких умов, судові витрат и, здійснені позивачем, прису джуються відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України на його користь з Державного бюджету Україн и.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 9, 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, Окружний а дміністративний суд міста Ки єва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов Приватного пі дприємства «Шарлотта»задов ольнити повністю.

2. Визнати протиправно ю відмову Інспекції державно го архітектурно-будівельног о контролю у місті Києві у вид ачі сертифікату відповіднос ті закінченого будівництвом об' єкту проектній документ ації, державним будівельним нормам, стандартам і правила м на майновий комплекс, що скл адається з нежитлової будівл і літ А. площею 498 кв.м та нежитл ової будівлі літ. Б площею 155,2 к в.м, що розташовані за адресою м. Київ, вул. Мельниченка, 1-А.

3. Зобов' язати Інспек цію державного архітектурно -будівельного контролю у міс ті Києві видати Приватному п ідприємству «Шарлотта»(03194, м. Київ, вул. Зодчих, 28-а, кв. 20; ід ентифікаційний код 22965318) серти фікат відповідності закінче ного будівництвом об' єкта п роектній документації, держа вним будівельним нормам, ста ндартам і правилам на майнов ий комплекс, що складається з нежитлової будівлі літ А. пло щею 498 кв.м та нежитлової будів лі літ. Б площею 155,2 кв.м, що розта шовані за адресою м. Київ, вул. Мельниченка, 1-А.

4. Стягнути з Державног о бюджету України на користь Приватного підприємства «Ша рлотта»(03194, м. Київ, вул. Зодчи х, 28-а, кв. 20; ідентифікаційний код 22965318) витрати зі сплати судо вого збору у розмірі 3 грн. 40 ко п. (три гривні 40 коп.).

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними ст.ст. 185-187 КАС України, шлях ом подання через суд першої і нстанції апеляційної скарги .

Суддя К.С. Пащенко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.05.2011
Оприлюднено07.11.2011
Номер документу18852880
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5964/11/2670

Ухвала від 27.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Постанова від 06.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні