ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
26 вересня 2011 року 13:35 № 2а-9407/11/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
Головуючого - судді Дегт ярьової О.В.,
при секретарі судового зас ідання Безсчасній Я.С.,
за участю представника поз ивача - ОСОБА_1 (довіре ність від 06.07.2011р. № 3519/9/10), розгля нувши у відкритому судовому засіданні адміністративну с праву
за позовом Державної податкової інсп екції у Дніпровському районі міста Києва
до Державного комунального підприємства Кінотеатру «Кр аків»
про стягнення податкової забо ргованості у розмірі 232 000, 98 грн ., -
В С Т А Н О В И В:
ДПІ у Дніпровському р айоні м. Києва звернулась до О кружного адміністративного суду м. Києва з позовом (з урах уванням заяви про зменшення позовних вимог від 26 вересня 2 011 року) до ДКП Кінотеатру «Кра ків»про стягнення податково ї заборгованості у розмірі 232 000, 98 грн.
В обґрунтування позовних в имог позивач посилався на те , що у відповідача наявна пода ткова заборгованість з земел ьного податку у розмірі 232 000, 98 г рн., що призвело до ненадходже ння цих коштів до Державного бюджету України.
У судовому засіданні 26 вере сня 2011 року представник позив ача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.
Представник відповідача у судові засідання 01 серпня 2011 р оку та 15 серпня 2011 року не з' яв лявся, належним чином повідо млений судом про дату, час та м ісце судового засідання, пис ьмових заперечень чи будь-як их заяв, клопотань від нього д о суду не надходило, а тому суд на підставі ст. 71, ч. 4 ст. 128 Кодекс у адміністративного судочин ства України розглядає справ у за відсутності представник а відповідача та на підставі наявних у справі доказів.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, розглянув ши матеріали справи, всебічн о і повно з' ясувавши всі фак тичні обставини, на яких ґрун тується позов, об' єктивно о цінивши докази, які мають юри дичне значення для розгляду і вирішення справи по суті, су д дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволен ню з таких підстав.
Згідно Довідки про взяття н а облік платника податків ві д 17 лютого 2010 року № 14375/14/29-06028 ДКП Кін отеатр «Краків»перебуває на обліку на як платник податкі в.
30 січня 2009 року ДКП Кінотеатр «Краків»подало до ДПІ у Дніп ровському районі м. Києва под атковий розрахунок земельно го податку на 2009 рік (вх. № 3370), в як ому була визначена сума пода тку у загальному розмірі 79 707, 71 грн. за 2009 рік (за січень 2009 року 6 642, 30 грн., з лютого по грудень 2009 р оку щомісячно по 6 642, 31 грн.) заде кларована платником податкі в самостійно.
ДПІ у Дніпровському районі м. Києва були проведені перев ірки своєчасності сплати пла тежів до бюджету ДКП Кінотеа тру «Краків», за результатам и яких було складено акти від 26 лютого 2010 року № 1344-15/14294057 та від 12 ж овтня 2010 року № 7745-15/14294057.
В актах перевірки було вста новлено порушення ч. 1 р. 6 ст. 17 За кону України «Про плату за зе млю»від 03.07.1992р. із змінами та до повненнями та підпункту 5.3.1 п. 5 .3. ст. 5 Закону України «Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами», що мало вираз у пор ушенні строків подання до ус танов банків платіжних доруч ень.
Копії вищевказаних актів п еревірки були направлені на адресу ДКП Кінотеатру «Кракі в» рекомендованими листами з повідомленням про вручення, однак листи повернувся не вр ученим у зв' язку з вибуттям підприємства.
На підставі вищевказаних а ктів перевірки ДПІ у Дніпров ському районі м. Києві винесл а податкові повідомлення-ріш ення № 0004631540/0 від 15 березня 2010 року , яким на підставі підпункту 17 .1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами»застосувала суму штрафу в розмірі 50 % узгод женої суми податкового зобов ' язання з податку за землю в розмірі 33 630, 11 грн. та № 0020801540/0 від 20 ж овтня 2010 року, яким на підставі підпункту 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»за стосувала суму штрафу в розм ірі 50 % узгодженої суми податк ового зобов' язання з податк у за землю в розмірі 56 184, 11 грн.
Зазначені податкові повід омлення - рішення були напра влені на адресу відповідача рекомендованим листом з пові домленням про вручення з дот риманням вимог, однак листи п овернувся не врученим у зв' язку з вибуттям підприємства та вказані податкові повідо млення - рішення були розміщ ені на дошці податкових огол ошень, про що податковим орга ном було складено акти № 545 від 26 квітня 2010 року та № 2197 від 19 лист опада 2010 року.
В силу п. 8 ч. 1 ст. 14 Закону Украї ни «Про систему оподаткуванн я»від 25 червня 1991 року № 1251 - ХІІ (який діяв на момент спірних п равовідносин) до загальнодер жавних податків і зборів (обо в' язкових платежів) відноси ться плата за землю (земельни й податок, а також орендна пла та за земельні ділянки держа вної і комунальної власності ).
Спеціальним законом з пита нь оподаткування, який устан овлював порядок погашення зо бов' язань юридичних або фіз ичних осіб перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми з податків і зборів (обов' язкових платежів), включаючи збір на обов' язкове держав не пенсійне страхування та в нески на загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання, нарахування і сплати п ені та штрафних санкцій, що за стосовуються до платників по датків контролюючими органа ми, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначав проц едуру оскарження дій органів стягнення на момент виникне ння спірних правовідносин бу в Закон України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»від 21 грудня 2000 року № 2181 - ІІІ (далі - Закон № 2181 - ІІІ) .
Згідно з підпунктом 1.11 ст. 1 За кону № 2181 - ІІІ під податковою декларацією розуміється док умент, що подається платнико м податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахува ння та/або сплата податку, збо ру (обов' язкового платежу).
Податкові декларації за ба зовий податковий (звітний) пе ріод, що дорівнює календарно му місяцю (у тому числі при спл аті місячних авансових внеск ів), подаються протягом 20 кале ндарних днів, наступних за ос таннім календарним днем звіт ного (податкового) місяця (під пункт «а»підпункту 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 З акону № 2181 - ІІІ).
Податкове зобов' язання, с амостійно визначене платник ом податків у податковій дек ларації, вважається узгоджен им з дня подання такої податк ової декларації (абзац перши й п. 5.1 ст. 5 Закону № 2181 - ІІІ).
Зазначене податкове зобов ' язання не може бути оскарж ене платником податків в адм іністративному або судовому порядку. Якщо у майбутніх под аткових періодах (з урахуван ням строків давності, визнач ених статтею 15 цього Закону) п латник податків самостійно в иявляє помилки у показниках раніше поданої податкової де кларації, такий платник пода тків має право надати уточню ючий розрахунок (абзац други й п. 5.1 ст. 5 Закону № 2181 - ІІІ).
Абзацом першим підпункту 5.3 .1 п. 5.3 ст. 5 Закону № 2181 - ІІІ перед бачено, що платник податків з обов' язаний самостійно спл атити суму податкового зобов ' язання, зазначену у подані й ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім д нем відповідного граничного строку, передбаченого підпу нктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податков ої декларації.
Відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону України «Про плату за землю» від 03 липня 1992 року № 2535 - ХІІ (яки й діяв на момент виникнення с пірних правовідносин)(далі - Закон № 2535 - ХІІ), який визначав розмір та порядок плати за ви користання земельних ресурс ів, а також відповідальність платників та контроль за пра вильністю обчислення і справ ляння земельного податку, пл атники земельного податку, а також орендної плати за земе льні ділянки державної або к омунальної власності (крім г ромадян) самостійно обчислюю ть суму земельного податку т а орендної плати щороку за ст аном на 1 січня і до 1 лютого пот очного року подають відповід ному органу державної податк ової служби за місцезнаходже нням земельної ділянки подат кову декларацію на поточний рік за формою, встановленою ц ентральним податковим орган ом, з розбивкою річної суми рі вними частками за місяцями. П одання такої декларації звіл ьняє від обов' язку подання щомісячних декларацій.
Частиною першою ст. 17 Закону № 2535 - ХІІ передбачено, що пода ткове зобов' язання по земел ьному податку, а також по орен дній платі за землі державно ї та комунальної власності, в изначене у податковій деклар ації на поточний рік, сплачує ться рівними частками власни ками та землекористувачами з емельних ділянок за місцезна ходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітн ий) період, який дорівнює кале ндарному місяцю, щомісячно п ротягом 30 календарних днів, на ступних за останнім календар ним днем звітного (податково го) місяця.
Підпунктом 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону № 2181 - ІІІ встановлено, що плат ник податків зобов' язаний с амостійно сплатити суму пода ткового зобов' язання, зазна чену у поданій ним податкові й декларації, протягом десят и календарних днів, наступни х за останнім днем відповідн ого граничного строку, перед баченого підпунктом 4.1.4 пункт у 4.1 статті 4 цього Закону для по дання податкової декларації .
В силу підпункту 17.17 п. 17.1 ст. 17 За кону № 2181 - ІІІ у разі коли плат ник податків не сплачує узго джену суму податкового зобов ' язання протягом граничних строків, визначених цим Зако ном, такий платник податку зо бов' язаний сплатити штраф у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарн их днів, наступних за останні м днем граничного строку спл ати узгодженої суми податков ого зобов' язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці від 31 до 90 кален дарних днів включно, наступн их за останнім днем гранично го строку сплати узгодженої суми податкового зобов' яза ння, - у розмірі двадцяти відсо тків погашеної суми податков ого боргу;
- при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої су ми податкового зобов' язанн я, - у розмірі п' ятдесяти відс отків погашеної суми податко вого боргу.
Сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією с таттею, прирівнюється до спл ати (стягнення) податку та оск арження їх сум (п. 17.3 ст. 17 Закону № 2181 - ІІІ).
Підпунктом 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону № 2181 - ІІІ передбачено, що конт ролюючий орган зобов' язани й самостійно визначити суму податкового зобов' язання п латника податків у разі якщо :
а) платник податків не подає у встановлені строки податк ову декларацію;
б) дані документальних пере вірок результатів діяльност і платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов' язань, заявлених у податкови х деклараціях;
в) контролюючий орган внасл ідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметич ні або методологічні помилки у поданій платником податкі в податковій декларації, які призвели до заниження або за вищення суми податкового зоб ов' язання.
г) згідно з законами з питан ь оподаткування особою, відп овідальною за нарахування ок ремого податку або збору (обо в' язкового платежу), є контр олюючий орган.
Згідно з п. 6.1 ст. 6 вищезгадано го Закону у разі коли сума под аткового зобов' язання розр аховується контролюючим орг аном відповідно до статті 4 ць ого Закону, такий контролююч ий орган надсилає платнику п одатків податкове повідомле ння, в якому зазначаються під става для такого нарахування , посилання на норму податков ого закону, відповідно до яко ї був зроблений розрахунок а бо перерахунок податкових зо бов' язань, сума податку чи з бору (обов' язкового платежу ), належного до сплати та штраф них санкцій за їх наявності, г раничні строки їх погашення, а також попередження про нас лідки їх несплати в установл ений строк та граничні строк и, передбачені законом для ос карження нарахованого подат кового зобов' язання (штрафн их санкцій за їх наявності).
Відповідно до підпункту 5.2.1 п . 5.2. ст. 5 цього ж Закону податков е зобов' язання, нараховане контролюючим органом відпов ідно до пунктів 4.2. та 4.3. статті 4 цього Закону, вважається узг одженим у день отримання пла тником податків податкового повідомлення, з винятком вип адків, визначених підпунктом 5.2.2. цього пункту.
Абзацом третім підпункту 5.3 .1 п. 5.3 ст. 5 вищезгаданого Закону у разі визначення податково го зобов' язання контролююч им органом за підставами, заз наченими у підпунктах «а»- «в »підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов' яз аний погасити нараховану сум у податкового зобов' язання протягом десяти календарних днів від дня отримання подат кового повідомлення, крім ви падків коли протягом такого строку такий платник податкі в розпочинає процедуру апеля ційного узгодження.
Згідно з абзацом першим під пункту 5.2.2 п. 5.2 ст. 5 вищезгаданог о Закону передбачено, що плат ник податків має право зверн утися до контролюючого орган у із скаргою про перегляд ріш ення, яка подається у письмов ій формі, у разі коли платник п одатків вважає, що контролюю чий орган невірно визначив с уму податкового зобов' язан ня або прийняв будь-яке інше р ішення, що суперечить законо давству з питань оподаткуван ня або виходить за межі його к омпетенції, встановленої зак оном.
З урахуванням строків давн ості платник податків має пр аво оскаржити до суду рішенн я контролюючого органу про н арахування податкового зобо в' язання у будь-який момент після отримання відповідног о податкового повідомлення. У цьому випадку зазначене рі шення контролюючого органу н е підлягає адміністративном у оскарженню (абзац перший пі дпункту 5.2.5. п. 5.2 ст. 5 цього ж Зако ну).
За змістом п. 1.3 ст. 1 та підпунк ту 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 цього ж Закону узг оджена сума податкового зобо в' язання (з урахуванням штр афних санкцій за їх наявност і), не сплачена платником пода тків у встановлений строк, ви знається сумою податкового б оргу платника податків.
Згідно із пп. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181 - ІІІ та п. 4.6, п. 4.9 Порядку нап равлення органами державної податкової служби України п одаткових повідомлень платн икам податків та рішень про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій, затвердженого наказом Державної податково ї адміністрації України від 21 червня 2001 року № 253 (у редакції н аказу Державної податкової а дміністрації України від 27 тр авня 2003 року № 247, зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни 06 липня 2001 року за № 567/5758, (як ий діяв на момент направленн я податкових повідомлень - рі шень), зазначені податкові по відомлення - рішення вважаю ться врученими відповідачу д атами складення податковим о рганом відповідних актів.
Доказів оскарження податк ових повідомлень - рішень № 0004631540/0 від 15 березня 2010 року та № 002080 1540/0 від 20 жовтня 2010 року в судовом у або адміністративному поря дку суду не надано.
Податковим боргом в розумі нні вищезгаданого Закону виз нається податкове зобов' яз ання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), само стійно узгоджене платником п одатків або узгоджене в адмі ністративному чи судовому по рядку, але не сплачене у встан овлений строк, а також пеня, на рахована на суму такого пода ткового зобов' язання (п. 1.3 ст . 1 та підпункт 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону № 2181 - ІІІ).
Таким чином, сума податково го зобов' язання з земельног о податку, визначена в податк овому розрахунку земельного податку (6 642, 31 грн.) та в зазначен их вище податкових повідомле ннях - рішеннях (33 630, 11 грн. та 56 18 4, 11 грн.) є узгодженою сумою под аткового зобов' язання, яка не була сплачена відповідаче м у встановлені строки, і визн ається податковим боргом.
З матеріалів справи вбачає ться та в ході судового розгл яду було встановлено, що відп овідачу виставлялись перша т а друга податкові вимоги № 1/212 в ід 12.12.2001р. та № 2/164 від 04.02.2002р. до момен ту виникнення суми податково го боргу, заявленій позиваче м в даній справі.
Як вбачається з матеріалів справи на суму податкового б оргу з земельного податку ві дповідачу податковим органо м була нарахована пеня в розм ірі 224 883, 43 грн. відповідно до ст. 16 Закону № 2181 - ІІІ, яка в силу п. 1.3 ст. 1 цього Закону також визн ається сумою податкового бор гу (недоїмкою).
Як вбачається з матеріалів справи та було встановлено в ході судового засідання, 22 се рпня 2011 року ДПІ у Дніпровсько му районі було прийнято Ріше ння № 813 про списання з ДКП Кіно театру «Краків»безнадійног о податкового боргу (пені) у ро змірі 89 338, 98 грн. у зв' язку з чим позивачем були зменшені поз овні вимоги на вказану суму.
На день розгляду справи сум а податкового боргу відповід ача з земельного податку скл адає 232 000, 98 грн., що підтверджуєт ься даними зворотнього боку облікової картки відповідач а з земельного податку стано м на 22 вересня 2011 року.
На день розгляду справи суд у не надано доказів погашенн я суми податкового боргу в за явленій сумі.
Згідно з підпунктом 3.1.1 п. 3.1 ст . 3 Закону № 2181 - ІІІ активи плат ника податків можуть бути пр имусово стягнені в рахунок п огашення його податкового бо ргу виключно за рішенням суд у.
Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу, згідно з підпунктом 2.3.1 п. 2.3 ст. 2 цього ж З акону, є виключно податкові о ргани.
В силу ст. 7 Закону України « Про Державний бюджет України на 2011 рік»від 23 грудня 2010 року № 2 857-VI податки і збори (обов' язко ві платежі), які справлялися д о 1 січня 2011 року та не встановл ені Податковим кодексом Укра їни як загальнодержавні і мі сцеві податки та збори, включ аючи розстрочені і відстроче ні суми грошових зобов' язан ь, суми податкового боргу з ур ахуванням штрафних санкцій т а пені, що обліковувалися ста ном на 31 грудня 2010 року, і суми, д онараховані за актами переві рок, за цими податками і збора ми (обов' язковими платежами ), сплачуються платниками под атку за правилами, встановле ними відповідними законодав чими актами України, або стяг уються у порядку, встановлен ому Податковим кодексом Укра їни, та зараховуються до: зага льного фонду державного бюдж ету - в частині податків і збор ів (обов' язкових платежів), я кі зараховувалися до державн ого бюджету; загального чи сп еціального фонду місцевих бю джетів - у частині податків і з борів (обов' язкових платежі в), які зараховувалися відпов ідно до загального чи спеціа льного фонду місцевих бюджет ів.
Згідно з п. 11 ст. 10 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні»(в редакції н а момент виникнення спірних правовідносин) державні пода ткові інспекції в районах, мі стах без районного поділу, ра йонах у містах, міжрайонні та об' єднані державні податко ві інспекції подають до суді в позови до підприємств, уста нов, організацій та громадян про стягнення заборгованост і перед бюджетом і державним и цільовими фондами за рахун ок їх майна.
Пунктом одинадцятим ст. 11 ць ого ж Закону передбачено пра во органів державної податко вої служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, вст ановлених законами України с тягувати до бюджетів та держ авних цільових фондів суми н едоїмки, пені у випадках, поря дку та розмірах, встановлени х законами України.
Підпунктом 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податк ового кодексу передбачено, щ о органи державної податково ї служби мають право застосо вувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, с тягувати до бюджетів та держ авних цільових фондів суми г рошових зобов' язань та/або податкового боргу у випадках , порядку та розмірі, встановл ених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгова ності суб' єкта господарюва ння перед державою (Автономн ою Республікою Крим чи терит оріальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Респуб лікою Крим чи територіальною громадою міста) або під держа вну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в поряд ку, визначеному цим Кодексом .
Отже, враховуючи викладене , та з огляду на те, що відповід ачем не надано суду доказів, я кі б спростовували доводи по зивача, позовні вимоги про ст ягнення з відповідача податк ового боргу з земельного под атку в розмірі 232 000, 98 грн. є обґру нтованими та підлягають задо воленню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнова жень, пов' язаних із залучен ням свідків та проведенням с удових експертиз, судові вит рати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають .
Керуючись ст. 2, ст. 9, ст. ст. 69 - 71, с т. 94, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 186, ст. 254 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний поз ов Державної податкової інсп екції у Дніпровському районі міста Києва задовольнити по вністю.
2. Стягнути з Державного ком унального підприємства Кіно театру «Краків»(місцезнаход ження: 021541, м. Київ, вул. Русанівс ька Набережна, 12, ідентифікаці йний код 14294057) до Державного бюд жету України суму податковог о боргу з земельного податку в розмірі 232 000 (двісті тридцять дві тисячі) грн. 98 коп.
Постанова набирає законно ї сили відповідно до ст. 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України.
Постанова може бути оскарж ена за правилами, встановлен ими в ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни відповідно.
Суддя О.В. Дегтярьова
Дата виготовлення та п ідписання повного тексту пос танови - 03 жовтня 2011 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2011 |
Оприлюднено | 07.11.2011 |
Номер документу | 18904402 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Дегтярьова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні