Харківський окружний адміністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
20 вересня 2011 р. № 2а- 11572/11/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Бартош Н.С., за участю секретаря судового засідання –Островської М.О.,
розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Балаклійському районі Харківської області до Організації роботодавців Балаклійського району про надання дозволу на погашення суми податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просив суд надати дозвіл Державній податковій інспекції у Балаклійському районі Харківської області на погашення усієї суми податкового боргу Організації роботодавців Балаклійського району за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив наступне. У зв’язку із систематичним порушенням платником податків строків подання податкових декларацій, ДПІ у Балаклійському районі Харківської області до Організації роботодавців Балаклійського району, були застосовані штрафні санкції. Так, начальником ДПІ у Балаклійському районі Харківської області до платника податків застосовані штрафні санкції, визначені податковим повідомленням –рішенням № 0001261501/0 від 03.06.2010р., яким платника податків було зобов’язано сплатити штраф згідно п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”№ 2181-ІІІ від 21.12.2000р. у сумі 2 890,00 грн., але зазначена сума до теперішнього часу відповідачем не сплачена. Приписи ст. 95 Податкового кодексу України визначають, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності –шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у його власності.
Представник позивача –у судове засідання не з’явився, про день, час і місце судового засідання повідомлений належним чином. Проте, через канцелярію суду надав письмову заяву, в якій просить суд розглянути справу без їхньої участі.
Представник відповідача - у судове засідання не з’явився, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином за адресою, внесеною до Єдиного Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, але поштове відправлення з повісткою повернуте до суду з відміткою, за вказаною адресою адресат не значиться (а.с. 27), причин неприбуття відповідач не повідомив, письмових заперечень щодо поданого позову до суду не надав.
Відповідно до ч.11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Таким чином, суд вважає, що відповідач є належно повідомлений про дату, час та місце судового засідання, його відсутність в судовому засідання не перешкоджає розгляду справи.
Судом розглянуто справу у письмовому провадженні у відповідності до ч. 6 ст. 128 КАС України, оскільки відсутні перешкоди для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, і прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, та відсутні потреби заслухати свідка чи експерта.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 41 КАС України.
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Організація роботодавців Балаклійського району зареєстрована як юридична особа 17.12.2001р. за № 91, що підтверджується копією Свідоцтва про реєстрацію об’єднання громадян, як платник податків перебуває на обліку в ДПІ у Балаклійському районі Харківської області з 14.03.2003р., що підтверджується копією довідки (а.с. 13.)
У відповідності до ст. 67 Конституції України кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
На підставі п. 1.2 ст. 10 Закону України “Про Державну податкову службу в Україні” від 05.02.1998 року № 83/98-ВР (зі змінами та доповненнями) органи державної податкової служби здійснюють контроль за дотриманням законодавства про податки, інші платежі, забезпечує правильність обчислення та своєчасність надходження цих податків.
Відповідно до п. 17.1. ст. 17 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” № 2181-ІІІ від 21.12.2000р. (якій діяв на час виникнення спірних відносин), штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством.
Згідно із п.п. 17.1.1. ст. 17 вищезазначеного Закону № 2181-ІІІ, платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Положення Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”№ 2181-ІІІ від 21.12.2000р., що діяли до 01.01.2011р., встановлені строки подання податкових декларацій.
Згідно п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-ІІІ від 21.12.2000 року (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Тому, як вбачається із матеріалів справи, у зв’язку із систематичним порушенням платником податків строків подання податкових декларацій, ДПІ у Балаклійському районі Харківської області до Організації роботодавців Балаклійського району, були застосовані штрафні санкції.
Так, начальником ДПІ у Балаклійському районі Харківської області до платника податків застосовані штрафні санкції, визначені податковими повідомленнями –рішеннями № 0001261501/0 від 03.06.2010р., № 1/107 від 22.06.2010р., № 2/187 від 26.07.2010р., якими платника податків, було зобов’язано сплатити штраф у розмірі 2890,00 грн. Податкові повідомлення –рішення були направлені на адресу відповідача рекомендованими листами з повідомленнями про вручення поштових відправлень. У зв’язку із неврученням рекомендованих листів, фахівцями ДПІ Балаклійського району Харківської області були складені акти № 309/15-16/26281463 від 11.06.2010р., № 74 від 26.06.2010р., та № 101 від 17.08.2010р. про неможливість вручення податкових повідомлень –рішень, у зв’язку з чим повідомлення – рішення 11.06.2010р. були розміщені на дошці податкових оголошень.
Вказані вище податкові зобов’язання з податку на прибуток (доходи) не були сплачені відповідачем у строк, визначений законом, а тому є податковим боргом Організації роботодавців Балаклійського району.
Відповідно до пп. 5.2.1. п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Відповідно до абз. 3 п.п. 5.3.1 ст. 5 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”№ 2181-ІІІ від 21.12.2000р., у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Згідно із п.п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону № 2181-ІІІ від 21.12.2000р., узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Із витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна № 27629313 від 29.06.2010р. Харківської філії ДП “Інформаційний центр”МЮУ вбачається, що на всі активи платника податків за погодженням з обтяжувачем Державною податковою інспекцією у Балаклійському районі Харківської області накладене публічне обтяження.
Відповідно до п. 8.1., 8.2, п.п. 8.2.1 ст. 8 Закону України № 2181-ІІІ від 21.12.2000р., з метою захисту інтересів бюджетних споживачів активи платника податків, що має податковий борг, передаються у податкову заставу. Право податкової застави виникає згідно із законом та не потребує письмового оформлення. Право податкової застави виникає у разі: неподання або несвоєчасного подання платником податків податкової декларації - з першого робочого дня, наступного за останнім днем строку, встановленого законом про відповідний податок, збір (обов'язковий платіж) для подання такої податкової декларації; несплати у строки, встановлені цим Законом, суми податкового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку; несплати у строки, встановлені цим Законом, суми податкового зобов'язання, визначеної контролюючим органом, - з дня, наступного за останнім днем граничного строку такого погашення, визначеного у податковому повідомленні.
Згідно зі п.п. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 8 Закону України № 2181-ІІІ від 21.12.2000р., джерелами погашення податкового боргу платника податків за рішенням органу стягнення, які є виконавчими документами, є будь-які активи платника податків (його філій, відділень, інших відокремлених підрозділів) з урахуванням обмежень, визначених цим Законом, а також іншими законами.
Так, начальником ДПІ у Балаклійському районі Харківської області було прийнято Рішення № 241/24-0-37 від 17.09.2010р. про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.
Відповідно до положень Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” Інспекцією виставлені перша та друга податкові вимоги № 1/107 від 22.06.2010р. та № 2/187 від 26.07.2010р., які були розміщені на дошці податкових оголошень, у зв’язку із неврученням, що підтверджують складені акти № 74 та № 101 про невручення податкових вимог.
Відповідно до абз. 1 п.п. 6.2.1 п. 6.2. ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Відповідно до п. п. 6.2.2. п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкові вимоги мають містити крім відомостей, передбачених підпунктом 6.2.3 цієї статті, посилання на підстави їх виставлення; суму податкового боргу, належного до сплати, пені та штрафних санкцій; перелік запропонованих заходів із забезпечення сплати суми податкового боргу.
Відповідно до п.п. 6.2.3. п.6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкові вимоги надсилаються:
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Відповідно до абз. 1,2,3 п.п. 6.2.4. п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкова вимога вважається надісланою (врученою) фізичній особі, якщо її вручено особисто такій фізичній особі або її законному представникові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого місця її знаходження із повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові повідомлення. У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Надіслані перша та друга податкові вимоги є підставою для вчинення заходів з примусового стягнення боргу.
Суд зазначає, що з 01.01.2011 року набрав чинності Податковий кодекс України, відповідно до п. 95.1 та п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Згідно п.п. 95.3., 95.4. ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом державної податкової служби. Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Сума податкової заборгованості відповідачем до бюджету не сплачена та не оскаржена.
Таким чином, Організація роботодавців Балаклійського району має податковий борг перед бюджетом у сумі 2890,00 грн., підтверджується розрахунком та довідкою ДПІ про суму боргу.
Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідач правом участі в судовому засіданні не скористався, заперечень на позов до суду не надав.
Із врахуванням вищевикладених обставин суд вважає, що позовні вимоги позивача обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
На підставі вищезазначеного, керуючись ст. ст. 8-14,41, 71, 94, 128, 159, 160-164, 167, 186 КАС України, суд –
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Балаклійському районі Харківської області до Організації роботодавців Балаклійського району про надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі - задовольнити в повному обсязі.
Надати дозвіл Державній податковій інспекції у Балаклійському районі Харківської області (ідентифікаційний код 34329069, місце знаходження: вул. Мукнова, 63, м. Балаклія, Харківська область, 64200) на погашення суми податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі Організації роботодавців Балаклійського району (ідентифікаційний код 26281462, місце знаходження: м-н Ростовцева, б. 4, м. Балаклія, Харківська область, 64200) у розмірі 2890,00 (дві тисячі вісімсот дев’яносто грн. 00 коп.) грн.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення та з дня отримання копії постанови, у разі проголошення постанови суду, яка містить вступну та резолютивну частини, а також прийняття постанови у письмовому провадженні.
Якщо суб’єкта владних повноважень, у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п’ятиденного строку з моменту отримання суб’єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Бартош Н.С.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2011 |
Оприлюднено | 08.11.2011 |
Номер документу | 18948947 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бартош Н.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні