Постанова
від 05.10.2011 по справі 9279/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

05 жовтня 2011 р. № 2-а- 9279/11/2070

Харківський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого судді - Кухар М. Д.,

при секретарі - Тайцеві А.Л.,

за участі: представника поз ивача - Бондар М.Г.,

представника відповідач а - Федоренка О.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщ енні суду справу за адмініст ративним позовом Товариства з обмеженою відповідальніст ю "Сілаб" до Державної податко вої інспекції в Дзержинськом у районі м. Харкова про визнан ня податкового повідомлення -рішення недійсним,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, товариство з обмеженої відповідальністю "Сілаб", звернувся до Харківсь кого окружного адміністрати вного суду з позовом, в якому п росить суд скасувати податко ве повідомлення-рішення відп овідача № 0005092305/0 від 29.12.2010 р. В обґру нтування позовних вимог пози вач зазначив, що відповідаче м була проведена планова виї зна перевірка товариства з о бмеженої відповідальністю "С ілаб" з питань дотримання вим ог податкового, валютного та іншого законодавства в пері од з 11.11.2010 р. по 14.12.2010 р. (термін пере вірки продовжено Наказом від 10.11.2010 р. № 1383 з 01.12.2010 р. на 10 робочих дні в), про що складено акт № 13225/2305/34329583 від 17.12.2010 року. На підставі акту було винесено податкове пов ідомлення-рішення № 0005092305/0 від 2 9.12.2010 року про встановлення пор ушень п. 5.1, п. 5.2, п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5; п.п. 4.1.6 ст. 4; п.п. 11.2.3 п. 11.2 ст. 11 Закону Украї ни від 28.12.1994 р. № 334\94-ВР «Про оподат кування прибутку підприємст в», зі змінами та доповненням и, у зв' язку з чим визначено с уму податкового зобов' язан ня 421094,10 грн. і штрафні санкції у сумі 89733,10 грн. Товариством з обм еженої відповідальністю "Сіл аб" 28.12.2010 року були надані запер ечення на акт № 13225/2305/34329583 від 17.12.2010 р оку на ім' я керівника Держа вної податкової інспекції в Дзержинському районі міста Х аркова. 30.12.2010 року позивач зверт ався зі скаргою до Державної податкової інспекції у Дзер жинському районі міста Харко ва на податкове повідомлення -рішення № 0005092305/0 від 29.12.2010 р. Проте в її задоволенні рішенням про результати розгляду первинн ої скарги від 24.02.2011р. № 3547/10/25-007 - було відмовлено. 04.03.2011 року позивач звертався зі скаргою до Держ авної Податкової Адміністра ції у Харківській області на податкове повідомлення-ріше ння № 0005092305/0 від 29.12.2010 р., але рішення м про результати розгляду ск арги від 27.04.2011 р. № 1889/10/25-203 відповіда чу було відмовлено в задовол енні його вимог. 06.05.2011 року пози вачем була подана скарга на п одаткове повідомлення-рішен ня від 29.12.2010 року № 0005092305/0 (та рішенн я про результати розгляду пе рвинної та вторинної скарги) до Державної Податкової Адм іністрації України та 04.07.2011 рок у була отримана відповідь пр о залишення скарги без задов олення. Як вважає позивач, від повідачем були зроблені знач ні упущення під час проведен ня перевірки та не була врахо вана значна кількість докуме нтів, були зроблені не вірні в исновки, які призвели до непр авомірних висновків в акті п еревірки щодо порушення пода ткового законодавства та від повідно невірно проведені ро зрахунки валового доходу та валових витрат, що відобрази лося й у визначенні суми пода ткового зобов' язання в пода тковому повідомленні-рішенн і. Позивач просить скасувати податкове повідомлення-ріше ння № 0005092305/0 від 29.12.2010 р. Державної п одаткової інспекції в Дзержи нському районі міста Харкова оскільки відповідачем, на ду мку позивача, неправомірно в становлені факти порушення з аконодавства та неправомірн о застосовані штрафні санкці ї.

В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги у повному обсяз і та просив суд задовольнити їх у повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні проти ад міністративного позову запе речував, вважав його безпідс тавним та необґрунтованим, н адав заперечення на адмініст ративний позов, в якому викла в свою позицію проти доводів позивача та просить суд відм овити в задоволенні позову в повному обсязі, оскільки за р езультатами проведеної пере вірки встановлено порушення п. 5.1, п. 5.2, п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5; п.п. 4.1.6 ст. 4; п.п . 11.2.3 п. 11.2 ст. 11 Закону України від 28.12.1994 р. № 334\94-ВР «Про оподаткуван ня прибутку підприємств», зі змінами та доповненнями.

Суд, вислухавши представни ка позивача, представника ві дповідача, дослідивши матері али справи, встановив наступ не.

Фахівцями Державної подат кової інспекції в Дзержинськ ому районі м. Харкова на підст аві направлень від 10.11.2010 року №1 480, від 30.11.2010 року №1586, наказу від 30.11. 2010 року №1484, виданих Державною п одатковою інспекцією у Дзерж инському районі м. Харкова, та відповідно до плану-графіка проведення планових виїзних перевірок з 11.11.2010 року по 14.12.2010 рок у була проведена планова виї зна перевірка Товариства з о бмеженою відповідальністю "С ілаб" (код ЄДРПОУ 34329583) з питань д отримання вимог податкового законодавства за період з 01.10.2 007 року по 30.09.2010 року, валютного т а іншого законодавства за пе ріод з 01.10.2007 по 30.09.2010 року.

За результатами перевірки складено акт № 13225/2305/34329583 від 17.12.2010 р оку.

Перевіркою встановлено по рушення п. 5.1, п. 5.2, п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5; п.п . 4.1.6 ст. 4; п.п. 11.2.3 п. 11.2 ст. 11 Закону Укр аїни від 28.12.1994 р. № 334\94-ВР «Про опод аткування прибутку підприєм ств», зі змінами та доповненн ями, в наслідок чого занижено податок на прибуток за загал ьну суму 331361 грн., в тому числі че рез заниження у ІІІ кварталі 2009 року на суму 93916 грн., у ІV кварт алі 2009 оку на суму 56797 грн., у І ква рталі 2010 року на суму 4456 грн., у ІІ І кварталі 2010 року на і суму 187195 г рн. та через завицення податк у на прибуток у II кварталі 2010 ро ку на суму 11003, грн.

На підставі акту було винес ено податкове повідомлення-р ішення № 0005092305/0 від 29.12.2010 року.

Відповідно п. 5.1 ст. 5 Закону Ук раїни «Про оподаткування при бутку підприємств»від 28.12.1994 ро ку №334/94-ВР, із змінами та доповн еннями валові витрати виробн ицтва та обігу (далі - валові в итрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій , матеріальній або нематеріа льній формах, здійснюваних я к компенсація вартості товар ів (робіт, послуг), які придбав аються (виготовляються) таки м платником податку для їх по дальшого використання у влас ній господарській діяльност і.

Відповідно п. 5.2 ст. 5 Закону Ук раїни «Про оподаткування при бутку підприємств»від 28.12.1994 ро ку №334/94-ВР, із змінами та доповн еннями до складу валових вит рат включаються: суми будь-як их витрат, сплачених (нарахов аних) протягом звітного пері оду у зв'язку з підготовкою, ор ганізацією, веденням виробни цтва, продажем продукції (роб іт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбан ня електричної енергії (вклю чаючи реактивну), з урахуванн ям обмежень, установлених пу нктами 5.3 - 5.7 цієї статті; суми ко штів або вартість товарів (ро біт, послуг), добровільно пере раховані (передані) протягом звітного року до Державного бюджету України або бюджеті в місцевого самоврядування, до неприбуткових організаці й, визначених у пункті 7.11 статт і 7 цього Закону, суми коштів, щ о перераховані юридичним осо бам, у тому числі неприбутков им організаціям - засновника м постійно діючого третейськ ого суду у розмірі, що перевищ ує два відсотки, але не більше п'яти відсотків оподатковув аного прибутку попереднього звітного року, за винятком вн есків, передбачених підпункт ом 5.6.2 пункту 5.6 цієї статті, та в несків, передбачених підпунк том 5.2.17 цього пункту; сума кошт ів, перерахованих підприємст вами всеукраїнських об'єднан ь осіб, які постраждали внасл ідок Чорнобильської катастр офи, на яких працює за основни м місцем роботи не менше 75 від сотків таких осіб, цим об'єдна нням для проведення їх благо дійної діяльності, але не біл ьше 10 відсотків оподатковано го прибутку попереднього зві тного періоду; суми коштів, вн есені до страхових резервів у порядку, передбаченому ста ттею 12 цього Закону; суми внес ених (нарахованих) податків, з борів (обов'язкових платежів ), установлених Законом Украї ни "Про систему оподаткуванн я" (крім тих, що прямо не визнач ені у переліку податків, збор ів (обов'язкових платежів), виз начених зазначеним Законом), включаючи акцизний збір та р ентні платежі, а також збір у в игляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну та теплову енергію, за винятк ом податків, зборів (обов'язко вих платежів), передбачених п ідпунктами 5.3.3, 5.3.4, та пені, штраф ів, неустойок, передбачених п ідпунктом 5.3.5 цієї статті. Для п латників податку, основною д іяльністю яких є виробництво сільськогосподарської прод укції, до складу валових витр ат включається плата за земл ю, що не використовується в сі льськогосподарському вироб ничому обороті. Суми витрат, н е віднесені до складу валови х витрат минулих звітних под аткових періодів у зв'язку з в тратою, знищенням або зіпсут тям документів, установлених правилами податкового облік у, та підтверджених такими до кументами у звітному податко вому періоді. Суми витрат, не в раховані у минулих податкови х періодах у зв'язку з допущен ням помилок та виявлених у зв ітному податковому періоді у розрахунку податкового зобо в'язання. Суми безнадійної за боргованості в частині, що не була віднесена до валових ви трат, у разі коли відповідні з аходи щодо стягнення таких б оргів не привели до позитивн ого наслідку. Для банків та ін ших небанківських фінансови х установ норми цього пункту діють з урахуванням норм ста тті 12 цього Закону. Суми витра т по операціях, передбачених пунктом 5.9 цієї статті та стат тею 7 цього Закону. Суми витрат , пов'язаних з поліпшенням осн овних фондів у межах, встанов лених підпунктом 8.7.1 цього Зак ону, та суми перевищення бала нсової вартості основних фон дів та нематеріальних активі в над вартістю їх продажу, виз начені у порядку, встановлен ому статтею 8 цього Закону. Сум и витрат, пов'язаних з безопла тним наданням працівникам ву гільної промисловості, непра цюючим пенсіонерам, які мают ь стаж роботи на підприємств ах галузі не менш як 10 років на підземних роботах або не мен ш як 20 років на поверхні, інвал ідам з числа осіб, що під час р оботи на цих підприємствах о тримали каліцтво або професі йні захворювання, а також сім 'ям працівників вугільної пр омисловості, що загинули на в иробництві, які отримують пе нсію в разі втрати годувальн ика, вугілля на побутові потр еби за нормами, що встановлюю ться у порядку, визначеному К абінетом Міністрів України. Суми коштів, спрямовані упов новаженими банками до додатк ового спеціального резерву с трахування коштів пенсійног о фонду банківського управлі ння відповідно до Закону Укр аїни "Про внесення змін до Зак ону України "Про проведення е ксперименту в житловому буді вництві на базі холдингової компанії "Київміськбуд". Суми коштів або вартість майна, до бровільно перераховані (пере дані) для цільового використ ання з метою охорони культур ної спадщини установам науки , освіти, культури, заповідник ам, музеям у розмірі, що переви щує два відсотки, але не більш е десяти відсотків оподатков уваного прибутку попередньо го звітного періоду. Суми вит рат, пов'язаних з підтверджен ням відповідності продукції , систем якості, систем управл іння якістю, систем екологіч ного управління, персоналу в становленим вимогам відпові дно до Закону України "Про під твердження відповідності". С уми витрат, пов'язаних з розві дкою (дорозвідкою) та облашту ванням нафтових та газових р одовищ (за винятком витрат на спорудження будь-яких сверд ловин, що використовуються д ля розробки нафтових та газо вих родовищ, а також інших вит рат, пов'язаних з придбанням (в иготовленням) основних фонді в, які підлягають амортизаці ї на умовах статті 8 цього Зако ну). Суми коштів або вартість м айна, добровільно перерахова ні (передані) організаціям ро ботодавців та їх об'єднанням , створеним відповідно до зак ону з цього питання, у вигляді вступних, членських та цільо вих внесків, але не більше 0,2 ві дсотка фонду оплати праці пл атника податку у розрахунку за звітний рік. Суми коштів аб о вартість майна, добровільн о перераховані (передані) для цільового використання з ме тою виробництва національни х фільмів (у тому числі анімац ійних) та аудіовізуальних тв орів на користь резидентів, а ле не більше 10 відсотків опода тковуваного прибутку попере днього податкового періоду. Сума коштів, перерахованих о рганізатору фізкультурно-оз доровчих або спортивних захо дів з метою підготовки і пров едення фізкультурно-оздоров чих або спортивних заходів, а також суб'єктам сфери фізичн ої культури і спорту, але не бі льше трьох відсотків оподатк овуваного прибутку попередн ього звітного періоду. Сума к оштів або вартість майна, у то му числі вартість сценічно-п остановочних засобів, перера хованих (переданих) суб'єктом кінематографії (виробником, розповсюджувачем, демонстра тором) на виробництво націон альних фільмів.

Відповідно п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Зако ну України «Про оподаткуванн я прибутку підприємств»від 2 8.12.1994 року №334/94-ВР, із змінами та до повненнями, не включаються д о складу валових витрат витр ати на виплату винагород або інших видів заохочень пов'яз аним з таким платником подат ку фізичним чи юридичним осо бам у разі, якщо немає докумен тальних доказів, що таку випл ату або заохочення було пров едено як компенсацію за факт ично надану послугу (відпрац ьований час). За наявності заз начених документальних дока зів віднесенню до складу вал ових витрат підлягають факти чні суми виплат (заохочень), ал е не більші ніж суми, розрахов ані за звичайними цінами. Не п ідлягають віднесенню до скла ду валових витрат суми збитк ів платника податку, понесен их у зв'язку з продажем товарі в (робіт, послуг) або їх обміно м за цінами, що нижчі за звичай ні, пов'язаним з таким платник ом податку особам. У разі коли сума виплат (заохочень) або її частина пов'язаним фізичним особам не визнаються валови ми витратами, така сума (або її частина) є базою для нарахува ння внесків на соціальні зах оди, передбачені пунктом 5.7 ці єї статті. Не належать до скла ду валових витрат будь-які ви трати, не підтверджені відпо відними розрахунковими, плат іжними та іншими документами , обов'язковість ведення і збе рігання яких передбачена пра вилами ведення податкового о бліку. У разі втрати, знищення або зіпсуття зазначених док ументів, платник податку має право письмово заявити про ц е податковому органу та здій снити заходи, необхідні для п оновлення таких документів. Письмова заява має бути наді слана до/або разом з поданням розрахунку податкових зобов 'язань звітного періоду. Якщо платник податку не подасть у такий строк письмову заяву т а не поновить зазначених док ументів до закінчення податк ового періоду, що настає за зв ітним, непідтверджені відпов ідними документами витрати н е визнаються валовими витрат ами і на суму недосплаченого податку нараховується пеня у розмірі облікової ставки Н аціонального банку України, збільшеної в 1,2 раза. Якщо плат ник податку поновить зазначе ні документи у наступних пер іодах, підтверджені витрати (з урахуванням сплаченої пен і) включаються до валових вит рат податкового періоду, на я кий припадає таке поновлення .

Відповідно пп. 4.1.6 ст. 4 Закону України «Про оподаткування п рибутку підприємств»від 28.12.1994 року №334/94-ВР, із змінами та допо вненнями, валовий доход вклю чає доходи з інших джерел, у то му числі, але не виключно, у ви гляді: сум безповоротної фін ансової допомоги, отриманої платником податку у звітному періоді, вартості товарів (ро біт, послуг), безоплатно надан их платнику податку у звітно му періоді, крім їх надання не прибутковим організаціям зг ідно з пунктом 7.11 статті 7 цього Закону та у межах таких опера цій між платником податку та його відокремленими підрозд ілами, які не мають статусу юр идичної особи, крім випадків , визначених у частині четвер тій статті 3 Закону України "Пр о списання вартості несплаче них обсягів природного газу" ; сум поворотної фінансової д опомоги, отриманої платником податку у звітному періоді, щ о залишається неповерненою н а кінець такого звітного пер іоду від осіб, що не є платника ми цього податку (у тому числі нерезидентів), або осіб, які з гідно із законодавством мают ь пільги з цього податку, вклю чаючи право застосовувати ст авку податку нижчу, ніж устан овлена пунктом 7.2 статті 7 або с таттею 10 цього Закону. У разі к оли у майбутніх податкових п еріодах платник податку пове ртає таку поворотну фінансов у допомогу (її частину) особі, яка її надала, такий платник п одатку збільшує суму валових витрат на суму такої поворот ної фінансової допомоги (її ч астини) за наслідками податк ового періоду, в якому відбул ося таке повернення. При цьом у валові доходи такого платн ика податку не збільшуються на суму умовно нарахованих п роцентів, а податкові зобов'я зання особи, що надала поворо тну фінансову допомогу, не зм інюються як при її видачі, так і при її зворотному отриманн і. Як виняток з правила, визнач еного цим абзацом, операції з отримання (надання) фінансов ої допомоги між платником по датку та його філіями, відділ еннями, іншими відокремленим и підрозділами, що не мають ст атусу юридичної особи, розта шованими на території Україн и, не призводять до зміни їх ва лових витрат або валових дох одів; сум невикористаної час тини коштів, що повертаються із страхових резервів у поря дку, передбаченому пунктом 12.2 цього Закону; сум заборгован ості, що підлягає включенню д о валових доходів згідно з пу нктами 12.3 та 12.4 цього Закону; сум коштів страхового резерву, в икористаних не за призначенн ям; вартості матеріальних ці нностей, переданих платнику податку згідно з договорами схову (у відповідальне збері гання) та використаних ним у в ласному виробничому чи госпо дарському обороті; сум штраф ів та/або неустойки чи пені, фа ктично одержаних за рішенням сторін договору або за рішен ням відповідних державних ор ганів, суду; сум державного ми та, попередньо сплаченого по зивачем, що повертається на й ого користь за рішенням суду ; сум акцизного збору, сплачен их (нарахованих) покупцями пі дакцизних товарів (за їх раху нок) на користь платника тако го акцизного збору, уповнова женого законом вносити його до бюджету, та рентних платеж ів, а також сум збору у вигляді цільової надбавки до діючог о тарифу на електричну та теп лову енергію; доходів від про дажу електричної енергії (вк лючаючи реактивну); сум дотац ій і субсидій з фондів загаль нообов'язкового державного с оціального страхування або б юджетів, отриманих платником податку.

Відповідно пп. 11.2.3 п. 11.2 ст. 11 Зак ону України «Про оподаткуван ня прибутку підприємств»від 28.12.1994 року №334/94-ВР, із змінами та д оповненнями, датою збільшенн я валових витрат платника по датку при здійсненні ним опе рацій з особами, які є: а) нерез идентами; б) резидентами, які с плачують цей податок за став кою нижчою, ніж зазначена у ст атті 10 цього Закону (крім плат ників податку, зазначених у п ункті 7.2 статті 7 цього Закону), або сплачують цей податок у с кладі єдиного чи фіксованого податку чи є звільненими від сплати цього податку або не є його суб'єктами згідно із зак онодавством, - є дата оприбутк ування платником податку тов арів (а при їх імпорті - також р обіт (послуг), супутніх чи допо міжних такому імпорту товарі в), а для робіт (послуг), - дата їх фактичного отримання від та ких осіб, незалежно від наявн ості їх оплати (у тому числі ча сткової або авансової). Будь-я ка особа, визначена абзацом "б " цього підпункту, зобов'язана при укладенні договору з пла тником податку за його вимог ою зазначати у такому догово рі про те, що така особа має ст атус платника цього податку на загальних умовах, передба чених цим Законом. Якщо така о соба не зазначає у такому дог оворі про такий статус або як що товари (послуги) надаються без укладення письмових дог оворів, то з метою визначення дати збільшення валових вит рат покупця вважається, що та кі товари (послуги) були надан і особами, звільненими від оп одаткування цим податком. Як що особа, яка не має статусу пл атника цього податку на зага льних умовах, передбачених ц им Законом, зазначає у догово рі, що вона є таким платником п одатку, то вважається, що така особа умисно ухиляється від оподаткування у розмірі отр иманого нею авансу (попередн ього платежу). При цьому платн ик податку - покупець товарів (послуг) не несе відповідальн ості за збільшення валових в итрат, здійснених за датою по передньої оплати (авансуванн я) вартості товарів (послуг) на підставі недостовірної інфо рмації про статус платника п одатку, зазначеної у договор і.

Так, в ході планової виїзної перевірки з питань дотриман ня вимог податкового, валютн ого та іншого законодавства встановлено наступне:

Відповідно до листа директ ора ТОВ „Сілаб" (код ЄДРПОУ 34329583) від 08.12.2010 (вх. №47607/10) підприємство п овідомило про відсутність ум ов для проведення перевірки за фактичною та юридичною ад ресою, тому передало всі перв инні документи для перевірки до ДПІ у Дзержинському район і м. Харкова. Згідно наданих ди ректором пояснень інші докум енти, що свідчать про фінансо во-господарську діяльність Т ОВ „Сілаб" та впливають на под атковий облік за перевіряєми й період, відсутні. Крім того, директор ТОВ „Сілаб" повідом ило про втрату головних книг за перевірений період.

Таким чином, перевіркою ТОВ „Сілаб" встановлено відсутн ість ведення податкового обл іку, що свідчить про порушенн я ст. 8 Закону України від 16.07.1999 №9 96-ХІУ "Про бухгалтерський облі к і фінансову звітність в Укр аїні", зі змінами та доповненн ями. Перевірку повноти обчис лення та своєчасності сплати до бюджетів, державних цільо вих фондів податків, зборів (о бов'язкових платежів), непода ткових доходів, встановлених законодавством, а також дотр имання вимог валютного та ін шого законодавства ТОВ „Сіла б" проведено відповідно до пе рвинних документів.

Перевіркою повноти визнач ення скоригованого валового доходу за період з 01.10.2007 року по 30.09.2010 року встановлено його зан иження на загальну суму 148939 грн ., в тому числі у ІІІ кварталі 200 9 року на суму 148939 грн.

Перевіркою повноти визнач ення показника скоригованих валових витрат за період з 01.10. 2007 року по 30.09.2010 року встановлено його завищення на загальну с уму 1176506 грн., в тому числі у III ква рталі 2009 року на суму 226725 грн., у І У кварталі 2009 року на суму 227187 гр н., у І кварталі 2010 року на суму 17 825 грн., у III кварталі 2010 року на су му 748780 грн. та встановлено його заниження на загальну суму 440 11 грн., в тому числі у II кварталі 2010 року на суму 44011 грн.

Таким чином, ТОВ „Сілаб" пор ушено п. 5.1, п. 5.2, пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5; пп. 4.1.6 с т.4; пп.11.2.3 п. 11.2 ст. 11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 року №334/9 4-ВР, із змінами та доповненням и, в наслідок чого занижено по даток на прибуток за загальн у суму 331361 грн., в тому числі чере з заниження у III кварталі 2009 рок у на суму 93916 грн., у ІV кварталі 2009 року на суму 56797 грн., у І квартал і 2010 року на суму 4456 грн., у ІІІ ква рталі 2010 року на суму 187195 грн. та ч ерез завищення податку на пр ибуток у II кварталі 2010 року на с уму 11003 грн.

Згідно пп. 11.2.3 п. 11.2 ст. 11 Закону У країни «Про оподаткування пр ибутку підприємств» від 28.12.1994 р оку №334/94-ВР із змінами та допов неннями не відноситься до ск ладу валових витрат суми поп ередніх сплат особам, які пер ебувають на спрощеній систем і оподаткування. Датою збіль шення валових витрат в даном у випадку є дата фактичного о тримання послуг від таких ос іб. Таким чином, по взаємовідн осинам з ФОП ОСОБА_3 та ФОП ОСОБА_4 до складу валових витрат III кварталу 2009 року відн оситься сума фактично отрима них послуг, підтверджених ак тами виконаних робіт. До пере вірки не надані акти виконан их робіт (наданих послуг) по ФО П ОСОБА_4

По взаємовідносинам з ТОВ "Н ано Фарма" не відноситься до с кладу валових витрат сума пр идбаних медпрепаратів на сум у 148939 грн., у зв'язку з наступним.

Відповідно до видаткових н акладних від 03.08.2009 року №78 на сум у 104982,3 грн. та від 04.08.2009 №79 на суму 43957, 1 грн. ТОВ „Сілаб" отримав від Т ОВ "Нано Фарма" медпрепарати н а загальну суму 148939,35 грн. Розрах унки за отриману продукцію Т ОВ „Сілаб" не проводив, про що свідчить банківська виписка підприємства за період з 01.10.2007 року по 30.09.2010 року.

Як зазначив відповідач, від повідно до даних Системи авт оматизованого співставленн я податкового кредиту в розр ізі контрагентів на рівні ДП А України, ТОВ „Нано Фарма" (ко д ЄДРПОУ 34896334, м. Київ) має стан пл атника 21 „Ліквідаційна проце дура за рішенням суду" (відомо сті про зміну стану від 23.07.2009 №2а -5654/09/2670), не звітує проведення гос подарської діяльності з вере сня 2007 року.

Станом на 30.09.2009 року заборгов аність у сумі 148939,35 грн. ТОВ „Сіл аб" не погашена.

З урахуванням вищенаведен ого, ТОВ „Сілаб" не зменшив вал ові витрати на суму оприбутк ованого товару, оскільки ним фактично не понесені витрат и відповідно до пп. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 За кону України «Про оподаткува ння прибутку підприємств» ві д 28.12.1994 року №334/94-ВР, із змінами та доповненнями.

Також, до перевірки не надан і первинні документи на прид бання паливо-мастильних мате ріалів у ТОВ "УТН-Восток" та ка нцтоварів. Крім того, суд зазн ачає, що на балансі ТОВ "Сілаб" відсутні транспортні засоби , договори оренди транспортн их засобів у перевіряємому п еріоді також не укладались. Т аким чином, не можливо пов'яза ти придбання ПММ з господарс ькою діяльністю підприємств а.

Позивачем не надано підтве рджуючих первинних документ ів відповідно до яких ТОВ «Сі лаб» віднесено до складу вал ових витрат - витрат з придбан ня товарів (робіт, послуг) у ро змірі 227187 грн.

Таким чином, з урахуванням п . 5.1, п. 5.2, пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5; пп. 11.2.3 п. 11.2 ст. 11 З акону України «Про оподаткув ання прибутку підприємств» в ід 28.12.1994 року №334/94-ВР, із змінами т а доповненнями, відповідачем правомірно встановлено зави щення валових витрат у ІV квар талі 2009 року на загальну суму 22 7187 грн.

Також позивачем не надані а кти виконаних робіт (наданих послуг) по ФОП ОСОБА_5, ФОП Федорченко, видаткові наклад ні та договір на постачання т оварів від ФОП ОСОБА_6, О.А., що є порушенням пп. 11.2.3 п. 11.2 ст. 11 З акону України «Про оподаткув ання прибутку підприємств» в ід 28.12.1994 року №334/94-ВР, із змінами т а доповненнями. Також, до пере вірки не надані первинні док ументи на придбання ТМЦ у ТОВ "СімСімЕлектронікс", ТОВ «Інф орс», що є порушенням пп. 5.3.9 п. 5.3 с т. 5 Закону України «Про оподат кування прибутку підприємст в» від 28.12.1994 року №334/94-ВР, із зміна ми та доповненнями.

Таким чином, з урахуванням п . 5.1, п. 5.2, пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5; пп. 11.2.3 п. 11.2 ст. 11 З акону України «Про оподаткув ання прибутку підприємств» в ід 28.12.1994 року №334/94-ВР, із змінами т а доповненнями, відповідачем правомірно встановлено зави щення валових витрат у І квар талі 2010 року на загальну суму 17 825 грн.

ТОВ "Сілаб" не надано доказі в на підтвердження можливост і здійснення досліджуваних о перацій з урахуванням часу, м ісця знаходження майна, обся гу матеріальних ресурсів, ек ономічно необхідних для виро бництва товарів, виконання р обіт або послуг, наявності у п еревіряємого платника необх ідних умов для досягнення ре зультатів відповідної підпр иємницької діяльності.

Відповідно до ч. 2 ст.19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.

В ході вирішення питання щодо законності прийнятого суб' єктом владних повнова жень рішень суд відповідно д о вимог ст.2 КАС України зобов' язаний перевірити чи прийнят о воно: на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з яко ю це повноваження надано; обґ рунтовано, тобто з урахуванн ям усіх обставин, що мають зна чення для прийняття рішення; безсторонньо; добросовісно; розсудливо; з дотриманням пр инципу рівності перед законо м, запобігаючи несправедливі й дискримінації; пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілям, на досягнення я ких спрямоване це рішення; з урахуванням права особи на у часть у процесі прийняття рі шення; своєчасно, тобто протя гом розумного строку.

Частинами 1, 2 ст. 71 Кодексу адм іністративного судочинства України кожна сторона повин на довести ті обставини, на як их ґрунтуються її вимоги та з аперечення, крім випадків, вс тановлених статтею 72 цього Ко дексу. В адміністративних сп равах про протиправність ріш ень, дій чи бездіяльності суб 'єкта владних повноважень об ов'язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.

Виходячи з вищевикладеног о, суд дійшов висновку про те, що факти порушень встановлен і в ході проведення перевірк и позивача, та штрафні санкці ї застосовані правомірно, от же відповідач діяв на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України, то му в задоволенні адміністрат ивного позову необхідно відм овити.

Керуючись ст.ст. 94, 160, 161, 162, 163, 167, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, Харківськи й окружний адміністративний суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адмініс тративного позову Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Сілаб" до Державної податк ової інспекції в Дзержинсько му районі м. Харкова про визна ння податкового повідомленн я-рішення недійсним - відмови ти у повному обсязі.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення протягом десяти днів з д ня її проголошення, у разі зас тосування судом частини трет ьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апел яційна скарга подається прот ягом десяти днів з дня отрима ння копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного пр оваджені або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Повний текст постанови виг отовлено 10.10.2011 року.

Суддя Кухар М.Д.

Дата ухвалення рішення05.10.2011
Оприлюднено09.11.2011

Судовий реєстр по справі —9279/11/2070

Ухвала від 22.07.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Постанова від 05.10.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні