Постанова
від 27.10.2011 по справі 2а-6978/11/0170/4
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольськ а, 43, м. Сімферополь, Автономна Р еспубліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

27 жовтня 2011 р. о 14:50 Справа №2а-6978/11/0170/4

Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Циганової Г.Ю., при секрета рі судового засідання Шевцов ій Г.В., за участі представника ОСОБА_4 - ОСОБА_6., розгля нувши у відкритому судовому засіданні адміністративну с праву

за позовом ОСОБА_1, О СОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 , ОСОБА_5

до Державного реєстратор а Сакської районної державно ї адміністрації

про визнання недійсною дер жавної реєстрації, спонуканн я до виконання певних дій,

Суть спору: ОСОБА_1, ОСО БА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 звернулись до Окруж ного адміністративного суду Автономної Республіки Крим із позовом до Державного реє стратора Сакської районної д ержавної адміністрації про п рипинення Об'єднання спі ввласників багатоквартирно го будинку "Мрія-Уютне", визнан ня недійсною державної реєст рації Об'єднання співвла сників багатоквартирного бу динку "Мрія-Уютне", зобов'язанн я Державного реєстратора Сак ської районної державної адм іністрації скасувати держав ну реєстрацію Об'єднання співвласників багатокварти рного будинку "Мрія-Уютне"; вик лючення відомостей про Об'є днання співвласників бага токвартирного будинку "Мрія- Уютне" з Єдиного державного р еєстру.

Ухвалами суду від 11.07.2011 року в ідкрито провадження у справі , після закінчення підготовч ого провадження справу призн ачено до судового розгляду, з алучено до участі у справі в я кості третьої особи, яка не за являє самостійних вимог на п редмет позову на стороні від повідача Об'єднання спів власників багатоквартирног о будинку "Мрія-Уютне".

Ухвалою суду від 27.10.2011 року по зовну заяву залишено без роз гляду в частині вимог про при пинення Об'єднання співв ласників багатоквартирного будинку "Мрія-Уютне", зобов'яз ання Державного реєстратора Сакської районної державної адміністрації скасувати дер жавну реєстрацію Об'єднанн я співвласників багатоква ртирного будинку "Мрія-Уютне "; виключення відомостей про Об'єднання співвласників б агатоквартирного будинку "Мр ія-Уютне" з Єдиного державног о реєстру.

Позовні вимоги про визнанн я недійсною державної реєстр ації Об'єднання співвлас ників багатоквартирного буд инку "Мрія-Уютне" мотивовані т им, що заочним рішенням Саксь кого міськрайонного суду АР Крим від 18.11.2010 року, залишеним б ез змін ухвалою Апеляційного суду АР Крим від 10.05.2011 року, визн ано недійсними рішення зборі в співвласників багатокварт ирного будинку №4 по вул. Кіров а в с. Уютне Сакського району в ід 23.10.2008 року "Про створення об'є днання співвласників багато квартирного будинку "Мрія-Ую тне" та від 27.11.2008 року "Про внесен ня змін до статуту ОСББ "Мрія-У ютне", як прийняті на неправом очних зборах при відсутності 50% власників будинку.

В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення по суті с пору.

Відповідач в судове засіда ння не з'явився, направив заяв у про розгляд справи за його в ідсутності та письмові запер ечення, в яких, водночас, визна в позовні вимоги про визнанн я недійсною державної реєстр ації Об'єднання співвлас ників багатоквартирного буд инку "Мрія-Уютне", вважав їх за конними і такими, що підлягаю ть задоволенню.

Заслухавши представника п озивача, дослідивши матеріал и справи та оцінивши наявні у справі докази у їх сукупност і, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною перш ою статті 2 КАС України завдан ням адміністративного судоч инства є захист прав, свобод т а інтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних ос іб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, орг анів місцевого самоврядуван ня, їхніх посадових і службов их осіб, інших суб'єктів при зд ійсненні ними владних управл інських функцій на основі за конодавства, в тому числі на в иконання делегованих повнов ажень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасно го розгляду адміністративни х справ.

Відповідно до частини друг ої статті 2 КАС України до адмі ністративних судів можуть бу ти оскаржені будь-які рішенн я, дії чи бездіяльність суб'єк тів владних повноважень, крі м випадків, коли щодо таких рі шень, дій чи бездіяльності Ко нституцією чи законами Украї ни встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до пункту 1 части ни другої статті 17 КАС України юрисдикція адміністративни х судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб і з суб'єктом владних повноваж ень щодо оскарження його ріш ень (нормативно-правових акт ів чи правових актів індивід уальної дії), дій чи бездіяльн ості.

Справою адміністративної юрисдикції (адміністративно ю справою) є переданий на вирі шення адміністративного суд у публічно-правовий спір, у як ому хоча б однією зі сторін є о рган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, ї хня посадова чи службова осо ба або інший суб'єкт, який здій снює владні управлінські фун кції на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень (п.1 ч.1 ст .3 КАС України).

Пунктом 7 частини першої ста тті З КАС України дано визнач ення суб'єктів владних повно важень, до яких належать орга н державної влади, орган місц евого самоврядування, їхня п осадова чи службова особа, ін ший суб'єкт, який здійснює вла дні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.

Відповідно до абзацу 3 части ни першої статті 1 Закону Укра їни від 15.05.2003 року № 755-IV "Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців" державний реєстратор - п осадова особа, яка відповідн о до цього Закону від імені де ржави здійснює державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців.

Згідно зі статтями 5, 6 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" держ авна реєстрація юридичних ос іб та фізичних осіб - підприєм ців проводиться державним ре єстратором виключно у викона вчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі держав ній адміністрації за місцезн аходженням юридичної особи а бо за місцем проживання фізи чної особи - підприємця.

Державний реєстратор приз начається на посаду та звіль няється з посади міським гол овою міста обласного значенн я або головою районної, район ної в містах Києві та Севасто полі державної адміністраці ї за погодженням із спеціаль но уповноваженим органом з п итань державної реєстрації. Державний реєстратор підпор ядковується міському голові міста обласного значення аб о голові районної, районної в містах Києві та Севастополі державної адміністрації.

Таким чином, відповідач у ві дносинах з фізичними та юрид ичними особами, під час реалі зації своїх завдань та функц ій, встановлених законодавст вом України, є посадовою особ ою органу державної влади, от же є суб'єктом владних повн оважень.

Відповідно до пункту 2 части ни першої статті 110 Цивільного кодексу України юридична ос оба ліквідується за рішенням суду про визнання судом неді йсною державної реєстрації ю ридичної особи через допущен і при її створенні порушення , які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлен их законом.

Згідно із частиною другою ц ієї статті вимога про ліквід ацію юридичної особи на підс тавах, зазначених у пункті 2 ча стини першої цієї статті, мож е бути пред'явлена до суду орг аном, що здійснює державну ре єстрацію, учасником юридично ї особи, а щодо акціонерних то вариств - також Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до статті 9 Закон у України від 29.11.2001 року № 2866 “Про об'єднання співвласників ба гатоквартирного будинку” (д алі - Закон № 2866) членом об'єднан ня може бути фізична чи юриди чна особа, яка є власником ква ртири (квартир) або приміщенн я (приміщень) у багатоквартир ному будинку. Членство в об'єд нанні є добровільним і може н абуватися одночасно з створе нням об'єднання при проведен ні установчих зборів, а також індивідуально, на основі пис ьмової заяви, в будь-який моме нт його існування.

Як вбачається з матеріалів реєстраційної справи ОСББ "М рія-Уютне" та інформаційної д овідки з реєстру прав власно сті на нерухоме майно, які над ані на запит суду, позивачі ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 , ОСОБА_4, ОСОБА_5 є спі ввласниками приміщень у бага токвартирному житловому буд инку АДРЕСА_1, АР Крим та чл енами ОСББ "Мрія-Уютне". Таким чином, позивачі є учасниками юридичної особи - об'єднання с піввласників багатоквартир ного житлового будинку "Мрія -Уютне", яким належить право ви магати ліквідації цієї юриди чної особи на підставі рішен ня суду про визнання судом не дійсною державної реєстраці ї юридичної особи через допу щені при її створенні поруше ння, які не можна усунути.

Як роз'яснив Пленум Верховн ого Суду України у пункті 4 пос танови 24.10.2008 року N 13 "Про практик у розгляду судами корпоратив них спорів", не є корпоративни ми спори пов'язані зі створен ням, діяльністю, управлінням та припиненням діяльності і нших суб'єктів господарюванн я, які не є господарськими тов ариствами.

Враховуючи суб'єктний скла д сторін, суд дійшов висновку , що зазначена справа відпові дає визначенню "справа адмін істративної юрисдикції", спі р, що виник належить розгляда ти в порядку, встановленому К АС України.

Суд вважає, що заявлені вимо ги підлягають задоволенню з таких підстав.

Розглядаючи справу у межах заявлених позивачами вимог суд перевіряє, чи діяв відпов ідач при проведенні державно ї реєстрації ОСББ "Мрія-Уютне " на підставі, у межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни, та чи було дотримано і нші критерії правомірності д ій суб'єкта владних повноваж ень, визначені у частині трет ій статті 2 КАС України.

Згідно з приписами статті 6 Закону №2866 об'єднання може бут и створене в будинку будь-яко ї форми власності з числа тих , хто приватизував або придба в квартиру, а також власника б удинку або його уповноважено ї особи, власників жилих прим іщень, а також власників нежи лих приміщень. Для створення об'єднання скликаються уста новчі збори. Скликання устан овчих зборів здійснюється вл асником будинку або ініціати вною групою, яка складається не менш як з трьох власників к вартир або нежилих приміщень . Для створення об'єднання скл икаються установчі збори. Ус тановчі збори правомочні, як що на них присутні більше п'ят десяти відсотків власників.

Державна реєстрація об'єдн ання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому зак оном для державної реєстраці ї юридичних осіб. Об'єднанн я (асоціація) вважається ут вореним з дня його державної реєстрації.

Відповідно до статті 28 вказ аного Закону об'єднання (асоц іація) вважається припиненим з дня внесення про це відпові дного запису до Єдиного держ авного реєстру юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів.

Об'єднання ліквідується у разі:

фізичного знищення або руй нування житлового комплексу , яке унеможливлює його відно влення або ремонт;

відчуження житлового комп лексу за рішенням суду;

придбання однією особою вс іх приміщень у житловому ком плексі;

прийняття членами об'єднан ня рішення про його ліквідац ію;

прийняття судом рішення пр о ліквідацію об'єднання.

Разом із тим, згідно із стат тею 1 Закону №2866 об'єднання спів власників багатоквартирног о будинку - це юридична особа, створена власниками для спри яння використанню їхнього вл асного майна та управління, у тримання і використання непо дільного та загального майна .

Враховуючи статус такого о б'єднання як юридичної особи , суд дійшов висновку, що на ві дносини, пов'язані із припине нням такої юридичної особи, п оширюються норми статті 110 ЦК України та Закону України ві д 15.05.2003 року № 755-IV "Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців" .

Згідно із частиною першою с татті 4 цього Закону державна реєстрація юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємців - це засвідчення факту створе ння або припинення юридичної особи, засвідчення факту наб уття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєст раційних дій, які передбачен і цим Законом, шляхом внесенн я відповідних записів до Єди ного державного реєстру.

Відповідно до частини друг ої статті 38 вказаного Закону п ідставами для постановлення судового рішення щодо припи нення юридичної особи, що не п ов'язано з банкрутством юри дичної особи, зокрема, є визна ння судом недійсною державно ї реєстрації юридичної особи через допущені при її створе ні порушення, які не можна усу нути, а також в інших випадках , встановлених законом.

Відповідно до пункту 3 Поряд ку державної реєстрації об'є днань співвласників багаток вартирного будинку, затвердж еного постановою Кабінету Мі ністрів України від 11 жовтня 2002 року N 1521 для державної реєст рації об'єднання уповноважен а установчими зборами особа подає безпосередньо або надс илає поштою (рекомендованим листом) до органу державної р еєстрації документи, у тому ч ислі протокол установчих збо рів, на яких було прийнято ріш ення про створення об'єднанн я та затвердження його стату ту.

Заочним рішенням Сакськог о міськрайонного суду АР Кри м від 18.11.2010 року у справі №2-1435/2010, за лишеним без змін ухвалою Апе ляційного суду АР Крим від 10.05.2 011 року, визнано недійсними рі шення зборів співвласників б агатоквартирного будинку №4 по вул. Кірова в с. Уютне Саксь кого району від 23.10.2008 року "Про с творення об'єднання співвлас ників багатоквартирного буд инку "Мрія-Уютне" та від 27.11.2008 рок у "Про внесення змін до статут у ОСББ "Мрія-Уютне", як прийнят і на неправомочних зборах пр и відсутності 50% власників буд инку.

Таким чином, на час державно ї реєстрації ОСББ "Мрія-Уютне " документи, подані для держав ної реєстрації юридичної осо би, не відповідали вимогам за кону щодо порядку прийняття рішення про створення об'єдн ання співвласників багатокв артирного будинку. Набрання законної сили судовим рішенн ям про визнання недійсним рі шення про створення об'єднан ня співвласників багатоквар тирного будинку, очевидно св ідчить про наявність порушен ь при створенні такої юридич ної особи, які не можна усунут и, що є підставою для постанов лення судового рішення про в изнання недійсної його держа вної реєстрації.

Перевіряючи дотримання по зивачами вимог статті 99 КАС Ук раїни щодо строків звернення до адміністративного суду д ля захисту своїх прав у спірн их відносинах, суд встановив , що позивачі звернулись до Ок ружного адміністративного с уду АР Крим 08.06.2011 року.

Відповідно до частини друг ої статті 99 КАС України для зв ернення до адміністративног о суду за захистом прав, свобо д та інтересів особи встанов люється шестимісячний строк , який, якщо не встановлено інш е, обчислюється з дня, коли осо ба дізналася або повинна бул а дізнатися про порушення св оїх прав, свобод чи інтересів .

Суд вважає, що юридичним фак том, із яким слід пов'язувати п очаток відліку шестимісячно го строку, передбаченого час тиною другою статті 99 КАС Укра їни, є набрання законної сили заочним рішенням Сакського міськрайонного суду АР Крим від 18.11.2010 року у справі №2-1435/2010 (10.05.2011 р оку), таким чином, вказаний стр ок не є пропущеним.

За таких обставин адмініст ративний позов підлягає задо воленню у повному обсязі.

В судовому засіданні 27.10.2011 ро ку оголошено вступну і резол ютивну частини постанови, по станову у повному обсязі скл адено 01.11.2011 року.

Керуючись статтями 94, 158-163, 167 КА С України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов з адовольнити.

2. Визнати недійсною державн у реєстрацію Об'єднання с піввласників багатоквартир ного житлового будинку "Мрія -Уютне" (ідентифікаційний код 36112028) проведену державним реєс тратором Сакської районної д ержавної адміністрації АР Кр им Кузьмовою Г.В. 13.11.2008 року, через допущені при його ство ренні порушення, які не можна усунути.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку на апеляційне оскарження.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолю тивної частини постанови, а т акож прийняття постанови у п исьмовому провадженні апеля ційна скарга подається протя гом десяти днів з дня отриман ня копії постанови.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Циганова Г.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.10.2011
Оприлюднено08.11.2011
Номер документу18949972
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6978/11/0170/4

Постанова від 27.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

Постанова від 27.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні