Постанова
від 05.08.2011 по справі 2-а/1970/2053/11
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2-а/1970/2053/11

"05" серпня 2011 р. м. Тернопіль

Тернопільський окруж ний адміністративний суд, в с кладі головуючої судді Мірін ович У.А. при секретарі Костец ькій Н.Т.

за участю:

представника позивача - Богуш Л.Є.

представників відповідач а - Олексик П.С., Шумило В.К.,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні в залі с уду у місті Тернополі адміні стративну справу

за позовом Тернопільс ького обласного відділення Ф онду соціального зайнятості інвалідів

до комунального пі дприємства «Благоустрій»Кр еменецької міської ради

про стягнення адмініст ративно - господарських санк цій та пені, -

В С Т А Н О В И В :

До Тернопільського о кружного адміністративного суду надійшов позов Тернопі льського обласного відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів до комунального п ідприємства «Благоустрій»К ременецької міської ради, в я кому позивач просить стягнут и з підприємства адміністрат ивно-господарські санкції в сумі 17685,00 грн. та пеню в сумі 430,11 гр н. за порушення терміну сплат и адміністративно-господарс ьких санкцій, розраховану ві дповідно до Порядку нарахува ння пені та її сплати, затверд женого наказом Мінпраці та с оціальної політики від 15.05.2007 № 2 33, за невиконання нормативу ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів у 2010 році.

Позов мотивовано тим, що в порушення ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захи щеності інвалідів»відповід ач не забезпечив встановлено го нормативу робочих місць, п ризначених для працевлаштув ання інвалідів, в зв' язку з ч им зобов' язаний сплатити ад міністративно-господарські санкції та пеню у розмірі вст ановленому чинним законодав ством.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримала, посилаючись н а обставини викладені в позо ві, просила його задовольнит и.

Представники відповідача в судовому засіданні, запере чуючи проти позову, суду пояс нили, що на підприємстві забе зпечено два робочих місця дл я працевлаштування інваліді в, як це передбачено ч.1 ст.19 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в». Також пояснили, що при пода чі звіту про зайнятість та пр ацевлаштування інвалідів за 2010 р. помилково зазначено одно го штатного працівника, яком у відповідно до чинного зако нодавства встановлена інвал ідність, оскільки на момент п одання звіту не було врахова но працівника який помер та п рацівників які були звільнен і на момент подання звіту. Від повідно на протязі 2010 р. на підп риємстві працювали 4 працівн ики, яким встановлена інвалі дність, а саме: ОСОБА_4 - ін валід ІІ-гої групи, ОСОБА_5 - інвалід ІІ-гої групи, ОСО БА_6 - інвалів ІІ-гої групи т а ОСОБА_7 - інвалід І-шої г рупи.

Таким чином, враховуючи сук упний відпрацьований час всі х працівників, відповідачем протягом 2010 року було забезпе чено два робочих місця для пр ацевлаштування інвалідів, пр о що свідчать документи пода ні представниками відповіда ча, а тому застосування позив ачем до підприємства адміні стративно-господарських сан кцій та нарахування пені є не правомірними.

Заслухавши у відкритому су довому засіданні пояснення сторін, дослідивши подан і суду письмові докази, оціни вши їх за своїм внутрішнім пе реконанням, що ґрунтується н а всебічному, повному і об'єкт ивному розгляді у судовому п роцесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, щ о позовні вимоги задоволенню не підлягають, виходячи з нас тупного.

Відповідно до п.1 ст.19 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні»від 21 березня 1991 ро ку №875-ХІІ із змінами та доповн еннями (далі по тексту - Зако н 875), для підприємств, установ і організацій, незалежно від ф орми власності і господарюва ння установлюється норматив робочих місць для працевлаш тування інвалідів у розмірі 4% середньооблікової чисельн ості штатних працівників осо бового складу за рік, а якщо пр ацює від 8 до 25 осіб, - у кількост і 1 робочого місця.

Відповідно до вимог ч.1 с т.20 Закону №875, підприємства, ус танови, організації, у тому чи слі підприємства, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичні особи, які ви користовують найману працю, де середньооблікова чисельн ість працюючих інвалідів мен ша, ніж установлено норматив ом, передбаченим ст.19 цього За кону, щороку сплачують відпо відним відділенням Фонду соц іального захисту інвалідів а дміністративно-господарськ і санкції, сума яких визначає ться в розмірі середньої річ ної заробітної плати на відп овідному підприємстві, орган ізації громадських організа цій інвалідів, фізичної особ и, яка використовує найману п рацю, за кожне робоче місце, пр изначене для працевлаштуван ня інваліда і не зайняте інва лідом.

Із матеріалів справи, а саме із звіту відповідача про зай нятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік, вбачаєтьс я, що середньооблікова чисел ьність працівників на підпри ємстві у звітному періоді ск ладала 40 чоловік, відповідно н орматив робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів у з вітному періоді повинен ста новити - 2 інваліди, проте у зві ті помилково вказано, що на пі дприємстві було зайнято лише 1 інвалід. Оскільки, судом вст ановлено, що на підприємстві дотримано норматив працевла штування інваліді передбаче ного ч.1 ст.19 Закону. А саме, вихо дячи із табелів виходу на роб оту за 2010 р., посвідчень інвалід ів ОСОБА_7 - І-гої групи, ОСОБА_6 - ІІ-гої групи, ОСО БА_4 - ІІ-гої групи та листка непрацездатності ОСОБА_5 - інвалід ІІ-гої групи на під приємстві на протязі 2010 р. прац ювали 4 працівники, яким відпо відно до чинного законодавст ва встановлена інвалідність , з яких два працівники звільн ені.

За п.п. 3.3.3 Інструкції із стати стики чисельності працівник ів, зайнятих у народному госп одарстві, середньооблікова ч исельність штатних працівни ків за період з початку року (у тому числі за квартал, півріч чя, 9 місяців, рік) обчислюєтьс я шляхом підсумування середн ьооблікової чисельності пр ацівників за всі місяці робо ти підприємства, що минули за період з початку року до звіт ного місяця включно та ділен ня одержаної суми на кількіс ть місяців за період з початк у року.

Згідно змісту Листів Дер жкомстату №6-2-7/230 від 21.10.2002 року т а Державного комітету Україн и з питань регуляторної полі тики та підприємництва №6538 ві д 12.11.2003 р., у разі отримання при ро зрахунку не цілого значення показника необхідно заокруг лити його за загальними прав илами арифметики до цілого з начення.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені. Пеня обчислю ється виходячи з 120% річних обл ікової ставки Національного банку України, що діяла на мом ент сплати, нарахованої на по вну суму недоїмки за весь її с трок.

Сплату штрафних санкцій пі дприємства (об' єднання), уст анови і організації проводят ь відповідно до закону за рах унок прибутку, який залишаєт ься в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборі в (обов' язкових платежів). У р азі відсутності коштів штраф ні санкції можуть бути засто совані шляхом звернення стяг нення на майно підприємства (об' єднання), установи і орга нізації в порядку, передбаче ному законом.

Із розрахунку заборговано сті по платежу до Фонду за нес творені робочі місця для пра цевлаштування інвалідів за 2 010 рік вбачається, що середньо річна заробітна плата штатно го працівника становить 17 685,00 г рн., відповідно, відповідачу б ули нараховані штрафні санкц ії в розмірі 17 685,00 грн.

Також підприємству була на рахована пеня за порушення т ермінів сплати санкцій в роз мірі 430,11 грн.

На момент розгляду справи д ана заборгованість підприєм ством не сплачена та погашен ня боргу суду не було предста влено.

Відповідно до ст.18 Закону №875 Забезпечення прав інваліді в на працевлаштування та опл ачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання робот и вдома, здійснюється шлях ом їх безпосереднього звер нення до підприємств, устан ов, організацій чи до держ авної служби зайнятості.

Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, де настала інвалідні сть, з урахуванням побажань і нваліда, наявних у нього про фесійних навичок і знань, а також рекомендацій медико- соціальної експертизи.

Підприємства, установи, ор ганізації, фізичні особи, я кі використовують найману п рацю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця дл я працевлаштування інвалід ів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати д ля них умови праці з

ура хуванням індивідуальних про грам реабілітації і забезп ечувати інші соціально-еко номічні гарантії, передба чені чинним законодавство м, надавати державній службі зайнятості інформацію, необ хідну для організації працев лаштування інвалідів, і звіт увати Фонду соціального за хисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування інвалідів у порядку, встано вленому Кабінетом Міністрів України.

Iнвалідам, які не мають змог и працювати на підприємства х, в установах, організаціях , державна служба зайнятост і сприяє у працевлаштуванні з умовою про виконання робот и вдома.

Абзацом 4 пункту 2 статті 19 За кону України «Про зайнятість населення»визначено право д ержавної служби зайнятості н аправляти для працевлаштува ння на підприємства. В устано ви організації всіх форм вла сності при наявності там віл ьних робочих місць (вакантни х посад) інвалідів, які зверта ються до служби зайнятості, в ідповідно до рівня їх освіти і професійної підготовки та рекомендацій МСЕК, наявних у них кваліфікації та знань та з урахуванням їх побажань.

З врахуванням викладеного , суд приходить до переконанн я, що обов' язок по працевлаш туванню інвалідів, відповідн о до встановленого Законом № 875 нормативом, покладається як на роботодавців так і на Держ авну службу зайнятості.

Згідно ч.2 ст.19 цього ж Закону , відповідальність за незабе зпечення зазначених нормати вів покладається на керівник а підприємств.

Відповідно до Положення пр о робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування ін валідів, підприємства створю ють за власні кошти місця для працевлаштування інвалідів , розробляють заходи щодо ств орення робочих місць для інв алідів, включають їх до колек тивного договору. Інформу ють центри зайнятості та від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів про створенн я (пристосування) робочих міс ць для працевлаштування інва лідів.

Згідно даного Положення, р обоче місце вважається створ еним, якщо воно відповідає вс тановленим вимогам робочого місця для інвалідів відпові дної нозології, атестоване с пеціальною комісією за участ ю представників МСЕК, органі в Держнаглядохоронпраці, гро мадських організацій інвалі дів і введене в дію шляхом пра цевлаштування на ньому інвал іда.

Відповідно до ст.218 Господар ського кодексу України підст авою для господарсько-правов ої відповідальності учасник а господарських відносин є в чинене ним правопорушення у сфері господарювання. Правоп орушення включає в себе таки й обов' язковий елемент як в ина.

З матеріалів справи слідує , що відповідач створив робоч і місця відповідно до встано вленого нормативу та 2 інвалі ди були працевлаштовані на п ідприємстві на протязі звітн ого періоду.

З урахуванням викладеного , судом встановлено, що відпов ідачем вжито всіх необхідних заходів для недопущення гос подарського правопорушення , а тому суд вважає, що застосу ваня адміністративно господ арських санкцій є незаконним . А в задоволенні позовних вим ог слід відмовити.

Судові витрати по справі зг ідно ч.4 ст.94 КАС України з відпо відача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 10, 94, 160 - 163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволені адміністр ативного позову Тернопільсь кого обласного відділення Фо нду соціального зайнятості і нвалідів до комунального під приємства «Благоустрій»Кре менецької міської ради (код Є ДРПОУ 33532473) про стягнення адмін істративно-господарських са нкцій у сумі 17685,00 грн. та 430,11 грн. п ені, - відмовити повністю.

Постанова набирає зако нної сили після закінчення с троку на подання апеляційної скарги. У разі подання апеляц ійної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .

Постанова може бути оск аржена до Львівського апеляц ійного адміністративного су ду через суд першої інстанці ї, який ухвалив постанову. У ра зі застосування судом частин и третьої статті 160 КАС Україн и, а також: прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Повний текст постанов и виготовлено 08 серпня 2011 року.

Головуючий суддя Мірінович У.А.

копія вірна

Суддя Мірінович У.А.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.08.2011
Оприлюднено08.11.2011
Номер документу18951024
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а/1970/2053/11

Постанова від 05.08.2011

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович У.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні