15677-2006А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95000, м.Сімферополь, вул. К.Маркса, 18, к. 320
ПОСТАНОВА
Іменем України
05.10.2006Справа №2-6/15677-2006А
Господарський суд Автономної Республіки Крим у складі
судді Шкуро В.М.,
секретаря судового засідання Ємєльянової Г.О., розглянувши за участю представників:
від позивача – Логазова М.В., представник, дов. від 10.09.2006р.,
від відповідача – Великий О.Я., представник, дов. від 02.10.2006р.
у відкритому судовому засіданні справу
за адміністративним позовом Обслуговуючого кооперативу „Житлово-будівельний кооператив „Аян-Дере”, м.Сімферополь,
до Ізобільненської сільської ради, с.Ізобільне, м.Алушта.
про визнання нечинним рішення та спонукання до виконання певних дій
в с т а н о в и в :
Обслуговуючий кооператив „Житлово-будівельний кооператив „Аян-Дере” звернувся до господарського суду АР Крим з позовом про визнання нечинним рішення Ізобільненської сільської ради „Про відмову в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою Обслуговуючого кооперативу ЖБК „Аян-Дере” від 30.08.2006р. №7/31 та зобов'язання відповідача прийняти рішення щодо надання Обслуговуючому кооперативу „Житлово-будівельний кооператив „Аян-Дере” дозволу на розроблення проекту землеустрою по відведенню земельної ділянки орієнтовною площею 7,0 га в с. Верхня Кутузовка для придбання у власність для розміщення та забудови житлово-будівельного кооперативу.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуване рішення про відмову в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою в супереч вимогам ч.3 ст.128 ЗК України не містить причин такої відмови. Посилання у спірному рішенні на припис прокурора м.Алушта АР Крим №2002вих./06 від 27.06.2006р. також не є належним обґрунтуванням рішення, оскільки не є нормативно-правовим актом або землевпорядною документацією.
У судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти позову, мотивуюче це тим, що оскаржуване рішення Ізобільненської сільської ради винесено на виконання припису прокурора м.Алушта №2002вих./06 від 27.06.2006р. щодо припинення розпорядження землями комунальної власності до оформлення у вставленому порядку техніко-економічного обґрунтування розвитку населених пунктів, їх генеральних планів, проектів землеустрою, встановлення меж населених пунктів та одержання правовстановлюючих документів на землю.
У судовому засіданні встановлено, що з метою розміщення та забудови житлово-будівельного кооперативу на земельній ділянці орієнтовною площею 7,0 га. в с.Верхня Кутузовка 29.08.2006р. Обслуговуючий кооператив „Житлово-будівельний кооператив „Аян-Дере” звернувся до відповідача з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту відведення зазначеної земельної ділянки (а.с.24). Дане клопотання зареєстроване в Ізобільненській сільській раді за вх. №429/02-16 від 29.08.2006р., про що свідчить відмітка на заяві.
Згідно ст. 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Порядок та умови набуття права власності на земельні ділянки встановлено Земельним кодексом України.
Так, відповідно до ст. 116 ЗК України юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.
Частиною 1 ст. 128 ЗК України встановлен, що продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної, крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.
Згідно пункту 12 Перехідних положень ЗК України до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів – відповідні органи виконавчої влади.
Відповідно до ч. 2 ст. 128 ЗК України юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради, або державного органу приватизації. У заяві зазначаються бажане місце розташування земельної ділянки, цільове призначення та її розмір.
Частиною 4 ст. 128 ЗК України встановила, що особам, які подали заяви (клопотання) про придбання (купівлю) земельної ділянки, що не перебуває у їх користуванні, продаж цієї ділянки здійснюється не пізніше 30 днів після розроблення землевпорядною організацією проекту відведення земельної ділянки.
Надання згоди на розроблення землевпорядною організацією проекту відведення земельної ділянки відповідно до визначених ст.12 Земельного кодексу України повноважень рад по розпорядженню землями територіальних громад, є компетенцією відповідної місцевої ради.
30.08.2006р. на засіданні 7 сесії 5 скликання Ізобільненської сільської ради прийнято рішення „Про відмову в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою Обслуговуючого кооперативу ЖБК „Аян-Дере” № 7/31, яким позивачу відмовлено у дозволі на розроблення проекту землеустрою щодо відведення вищезазначеної земельної ділянки (а.с.34).
Як зазначено у самому рішенні, воно прийняте з урахуванням припису прокурора м.Алушта АР Крим №2002вих/06 від 27.06.2006р., при прийнятті рішення рада керувалася ст.12, 142 ЗК України та ст. 26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”
Стаття 142 ЗК України регулює суспільні відносини, пов'язані з припинення права власності або права постійного користування земельною ділянкою у разі добровільної відмови власника (землекористувача) від землі, а отже не може слугувати підставою для відмови у клопотанні про надання дозволу на розроблення землевпорядною організацією проекту відведення земельної ділянки.
Стосовно посилання у рішенні на припис прокурора м.Алушта, то вимоги припису обґрунтовуються статтею 173 ЗК України, відповідно до якої межі населених пунктів встановлюються та змінюються за проектами землеустрою, розроблених відповідно до техніко-економічних обґрунтувань їх розвитку, генеральними планами населених пунктів та статтею 125 ЗК України, яка стосується моменту виникнення права власності.
Відповідно до пункту „з” частини 1 ст.7 ЗК України повноваження щодо встановлення та зміни меж сіл та селищ Автономної Республіки Крим надано Верховній Раді АР Крим, а отже саме до неї має бути звернена вимога припису про становлення меж населених пунктів, а не до Ізобільненської сільської ради, яка таких повноважень не має.
Верховна Рада АР Крим своїм рішенням „Про встановлення меж сіл Ізобільне, Верхня Кутузовка, Нижня Кутузовка і селища Розовий Ізобільненської сільської ради (м.Алушта) Автономної Республіки Крим” від 17.09.2003р. №669-3/03, встановила межі населених пунктів Ізобільненської сільської ради загальною площею 881,3719 га, у томі числі села Верхня Кутузовка площею 226,0852 га.
Земельна ділянка, за згодою на розроблення проекту землеустрою з відведення якої позивач звернувся до Ізобільненської сільської ради, знаходиться в межах села Верхня Кутузовка. Повноваження по розпорядженню землями у межах цього села належить Ізобільненській сільській раді на підставі прямої вказівки пункту 12 Перехідних положень Земельного кодексу України. А отже ніяких додаткових дій, як то одержання документу, що посвідчує право власності на земельну ділянку, до яких ст.126 ЗК України відносить державні акти і договори оренди, для розпорядження землями у межах села Верхня Кутузовка Ізобільненській сільській раді не потрібно.
Інших підстав для відмови у згоді на розроблення проекту землеустрою рішення не містить.
Статтею 19 Конституції України встановлено обов'язок органів державної влади діяти тільки на підставах, у межах повноважень і способів, які передбачені Конституцією і законами України.
Згідно ст.59 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” акти органів місцевого самоврядування за мотивів їх невідповідності Конституції України визнаються незаконними у судовому порядку.
Способи захисту цивільних прав визначені статтею 16 ЦК України, зокрема це визнання незаконним рішення органу місцевого самоврядування.
Зважаючи на відсутність у рішенні законних підстав для відмови у згоді на розроблення землевпорядною організацією проекту землеустрою з відведення земельної ділянки орієнтовною площею 7,0 га. в с.Верхня Кутузовка Ізобільненської сільської ради (м.Алушта), суд приходить до висновку про протиправність оспорюваного рішення. Скасування судом рішення створює для Ізобільненської сільської ради обов'язок повторно розглянути клопотання позивача та ухвалити по ньому нове рішення.
Відповідно до ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з відповідного місцевого бюджету.
Позивачем понесені судові витрати з оплати державного мита у розмірі 03,40 грн., які присуджуються на його користь з місцевого бюджету Ізобільненської сільської ради.
Вступну та резолютивну частину постанови проголошено у судовому засіданні 05 жовтня 2006 року.
У повному обсязі постанова виготовлена 10 жовтня 2006 року.
На підставі викладеного, керуючись ст. 94, 158-161, п.1, 2 ч.2 ст. 162, 163 КАС України, суд-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати рішення Ізобільненської сільської ради „Про відмову в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою Обслуговуючого кооперативу ЖБК „Аян-Дере” від 30.08.2006р. №7/31 протиправним та нечинним з моменту його прийняття.
Зобов'язати Ізобільненську сільську раду (98531, АР Крим, м.Алушта, с.Ізобільне, вул.Центральна,1, ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 04367364) протягом місячного строку з дня набрання постановою законної сили прийняти рішення щодо дачі дозволу Обслуговуючому кооперативу „Житлово-будівельний кооператив „Аян-Дере” на розроблення землевпорядною організацією проекту землеустрою з відведення земельної ділянки орієнтовною площею 7,0 га. в с.Верхня Кутузова Ізобільненської сільської ради (м.Алушта) для придбання у власність під розміщення та забудову житлово-будівельного кооперативу.
Стягнути з місцевого бюджету Ізобільненської сільської ради на користь Обслуговуючого кооперативу „Житлово-будівельний кооператив „Аян-Дере” (адреса: 95049, АР Крим, м.Сімферополь, вул.Гречеська,16, ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 34459342) судові витрати по оплаті судового збору у сумі 03,40 грн.
Постанова може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного господарського суду через господарський суд АР Крим шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження постанови в десятиденний строк з дня складення постанови у повному обсязі, з подальшим поданням апеляційної скарги на постанову протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження та в порядку передбаченому ч. 5 ст. 186 КАС України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, у разі неподання відповідної заяви (ст. 254 КАС України).
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Шкуро В.М.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2006 |
Оприлюднено | 20.08.2007 |
Номер документу | 189685 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Шкуро В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні