Постанова
від 02.06.2008 по справі 2-а-7980/2008
БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а- 7980 2008 рік

Справа № 2-а-

7980   2008 рік

 

                                                                  

П О С Т А Н О В А

                                                                

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

 

2 червня 2008 року           

Білоцерківський міськрайонний суд Київської області в складі судді

Дмитренко А.М. при секретарі судового засідання 

Музиченко О.О. розглянувши в відкритому судовому засіданні в місті  Білій Церкві залі суду № 1 справу за

адміністративним позовом  ОСОБА_1до

управління Пенсійного Фонду України в м.Білій Церкві про зобов»язання

відповідача провести перерахунок доплати до пенсії,-

 

                                         

В С Т А Н О В И В:

 

Позивач звернулася до суду з вказаним позовом мотивуючи тим, що відповідно

до ст.39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які

постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»  вона має право як непрацююча пенсіонерка на

доплату до пенсії за проживання на території радіоактивного забруднення в розмірі

однієї мінімальної заробітної плати, але відповідачем вказана доплата

проводиться в значно нижчому розмірі. А тому позивач просить суд  зобов»язати відповідача провести перерахунок

вказаної доплати до її пенсії , встановивши її на рівні однієї мінімальної

заробітної плати з 01.10.2007 року в розмірі 460 грн.

                         В судовому засіданні

позивач уточнила свої позовні вимоги і просила суд зобов»язати відповідача

провести перерахунок вказаної доплати до її пенсії , встановивши її на рівні

однієї мінімальної заробітної плати з 09.07.2007 року в розмірі 440 грн. до

30.09.2007 року та в розмірі 460 грн. з 01.10.2007 року по 31.12.2007 року.

    Представник відповідача до суду

не з”явився, про час розгляду справи повідомлений належним чином, суду надано

письмове повідомлення щодо розгляду справи без участі представника відповідача

та письмові заперечення проти позову.

                        Заслухавши пояснення

позивача, оглянувши матеріали даної справи, суд приходить до висновку, що позов

підлягає до задоволення.

                      Так, судом встановлено, що позивач

перебуває на обліку в управлінні ПФУ в м.Білій Церкві як непрацююча  пенсіонерка, 

що відповідачем не заперечується.

                    З матеріалів справи

вбачається, що позивач  зареєстрована і

постійно проживає в м.Білій Церкві, яке згідно постанови КМ України від  за № 

106 від 23.07.1991 року /додаток № 1/ 

віднесено до зони посиленого радіоекологічного контролю.

Відповідно до ч.2  ст.39 Закону

України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок

Чорнобильської катастрофи» /в редакції до 01.01.2008 року/  пенсії непрацюючим пенсіонерам, які

проживають на територіях радіоактивного забруднення , підвищуються у розмірах,

встановлених частиною першою цієї статті.

А згідно ч.1 даної статті громадянам, які працюють на територіях

радіоактивного забруднення, провадиться доплата в таких розмірах:

-у зоні посиленого радіоекологічного контролю-одна мінімальна заробітна

плата.

Отже, позивач, як непрацююча пенсіонерка, відповідно до Закону мала  право на доплату до пенсії за проживання на

території радіоактивного забруднення в розмірі однієї мінімальної заробітної

плати.

Судом також встановлено, що вказана доплата до пенсії проводилася  відповідачем у розмірі 5 грн. 20 коп.,  передбаченому постановою КМ України  від 26.07.1996 року за № 836 «Про

компенсаційні виплати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської

катастрофи».

При вирішенні даного спору судом не можуть прийматися до уваги посилання

відповідача в письмових поясненнях з приводу того, що неможливо при

виплаті  зазначеної доплати застосовувати

мінімальну заробітну плату як розрахункову величину.

    Так, відповідно до ч.2 ст.19

Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування,

їх посадові особи зобов”язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у

спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За ст.113 Конституції України КМ України у своїй діяльності керується

Конституцією і законами України, актами Президента України.

Згідно ч.1 ст.9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом

законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого

самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов”язані діяти лише на

підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та

законами України.

Розмір доплати до пенсії, визначений вказаною вище постановою КМ України,

суперечить вимогам ст.39 Закону та іншим нормам Законів.

Так, згідно Закону України “Про встановлення мінімальної заробітної плати

на 2003 рік” розмір мінімальної заробітної плати встановлений 185 грн., який

згідно внесень послідуючих змін до Державного бюджету України зростав кожен

наступний рік  і в жодному з цих законів

не було обмежень щодо застосування розміру мінімальної заробітної плати як

розрахункової величини при визначенні компенсаційних виплат відповідно до

Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали

внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Так, в Законі України «Про встановлення розміру мінімальної заробітної

плати на 2000 рік» було вказано на те, що до прийняття ВР України змін до

законів, у нормах яких для розрахунків застосовується мінімальна заробітна

плата, КМ України здійснювати перегляд цих норм виходячи з реальних можливостей

видаткової частини Державного бюджету України.

В Законі  України  «Про встановлення розміру мінімальної

заробітної плати на 2003 рік» було дано доручення КМ внести пропозиції про

внесення змін до законів України, у нормах яких для розрахунків застосовується

мінімальна заробітна плата.

Але, як вказано вище, жодних законодавчих актів з цих питань КМ України

починаючи з 1996 року не приймалося, незважаючи на те, що розмір мінімальної

заробітної плати за період з 1996 року неодноразово змінювався, вказана доплата

залишалася незмінною  протягом всього

цього часу.

Слід зазначити, що дію положень ст.39 вказаного Закону було зупинено на

2006 рік і на 2007 рік в частині виплати компенсацій і допомог у розмірах

відповідно до мінімальної заробітної плати згідно з Законами  України «Про Державний бюджет України на 2006

рік» та «Про Державний бюджет України на 2007 рік»,  до цього Верховна Рада України ніяких законів

з цих питань не приймала.

 Відповідно до Закону України від

05.10.2006 року «Про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист

громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» було доповнено

вказаний Закон ст.71, згідно якої дія положень цього Закону не може

призупинятись іншими законами, крім Законів про внесення змін до цього Закону.

За рішенням  Конституційного Суду

України від 09.07.2007 року за № 6-рп визнано неконституційними деякі положення

Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», в т.ч. п.30 ст.71

цього Закону, яким було зупинено дію статті 39 Закону «Про статус і соціальний

захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» в частині

виплати компенсацій і допомог у розмірах відповідно до мінімальної заробітної

плати.

Рішення Конституційного Суду є обов»язковим до виконання на території

України, остаточним і не може бути оскаржене.

Крім того, в п.5 зазначеного рішення вказано на те, що рішення

Конституційного Суду України у цій справі має преюдиціальне значення для судів

загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв»язку з правовідносинами,

які виникли внаслідок дії положень статей зазначених законів, що визнані

неконституційними.

Отже, оскільки закони України мають вищу юридичну силу над урядовими

нормативними актами, то суд вважає, що при вирішенні даного спору підлягають

застосуванню саме положення ст.39 Закону “Про статус і соціальний захист

громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” та положення

зазначених вище Законів про встановлення розміру мінімальної заробітної плати,

а не постанови КМ України .

Так, в разі колізії між нормативноправовими актами КМ України та Законами

України застосуванню підлягають саме 

положення Законів України, які є актами вищої юридичної сили.

Згідно ч.4 ст.9 КАС України  у разі

невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, закону України,

міжнародному договору, згода на обов”язковість якого надана Верховною Радою

України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу

юридичну силу.

Згідно ст.101 Закону України “Про Державний бюджет України на 2007

рік”  КМ України  в 2007 році надано право встановлювати

розміри соціальних виплат, які за законодавством визначаються залежно від

розміру мінімальної заробітної плати, в абсолютних сумах у межах асигнувань,

передбачених за відповідними бюджетними програмами.

Але, як вказано вище в постанові, починаючи з 1996 року розмір доплати за

проживання на території радіоактивного забруднення залишався незмінним по даний

час, не змінювався цей розмір КМ України і на 2007 рік.

Крім того, відсутність належного фінансування виплат, передбачених Законом

України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок

Чорнобильської катастрофи”, не може бути підставою для відмови в задоволенні

позову.

                   Суд вважає, що право на

доплату до пенсії на рівні однієї мінімальної заробітної плати позивач дійсно

набула  з 09.07.2007 року, тобто, з дня

ухвалення Конституційним Судом вказаного вище рішення, оскільки за ст.152

Конституції України закони, інші правові акти або їх окремі положення, що

визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним

Судом України рішення про їх неконституційність.

Про це також вказано і в п.3 зазначеного рішення Конституційного Суду від

09.07.2007 року.

Вказане рішення стосується положень тільки Закону України “Про Державний бюджет

України  на 2007 рік” і не поширюється на

інший бюджетний рік.

 Згідно Закону України від 15.03.2007

року «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2007

рік» визначено розмір мінімальної заробітної плати з 1 липня 2007 року-440

гривень, з 1 жовтня 2007 року- 460 гривень.

Отже, з врахуванням всього наведеного суд приходить до висновку, що позивач

має право на доплату до пенсії за проживання на території радіоактивного

забруднення в розмірі мінімальної заробітної плати  щомісячно за період з 9 липня 2007 року по 31

грудня  2007 року.

А тому суд вважає неправомірною бездіяльність відпровідача щодо

непроведення перерахунку доплати до пенсії позивача за проживання на території

радіоактивного забруднення в розмірі 

мінімальної заробітної плати, про що вказано вище в постанові.

На підставі ст.4 Декрету КМ України «Про державне мито» позивач

звільнена  від сплати держмита /судового

збору/ на користь держави.

Керуючись ст.ст.19,113, 152 Конституції України, ст.39 Закону України «Про

статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської

катастрофи», рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 року   № 6-рп, Законом  України від 15.03.2007 року «Про внесення

змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», Законом

України “Про Державний бюджет України на 2008 рік”, ст.ст. 6,9,17, 158-163,

167,185,186 КАС України, суд,-

 

                                      

П О С Т А Н О В И В:

 

Позов задовольнити.

Зобов»язати управління Пенсійного Фонду України в м.Білій Церкві провести

перерахунок доплати до пенсії ОСОБА_1згідно ст.39 Закону України «Про статус і

соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської

катастрофи» за проживання на території радіоактивного забруднення, встановивши

її на рівні мінімальної заробітної плати з розрахунку 440 грн. щомісячно за

період з 9 липня 2007 року  по  30 вересня 2007 року та з розрахунку 460 грн.

щомісячно за період з 1 жовтня 2007 року по 

31 грудня 2007 року.

Від сплати держмита /судового збору/ позивача звільнити.

Постанова може бути оскаржена до Київського 

апеляційного адміністративного 

суду через Білоцерківський міськрайонний суд протягом двадцяти днів

після подання заяви про апеляційне оскарження, яка може бути подана до суду

протягом десяти днів з дня проголошення постанови.

 

 

                            

Суддя                             

Дмитренко А.М.

 

 

 

 

 

СудБілоцерківський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення02.06.2008
Оприлюднено19.08.2008
Номер документу1899661
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-7980/2008

Ухвала від 22.08.2008

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Удовіченко С.О.

Ухвала від 01.07.2008

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Сичова О.П.

Постанова від 04.08.2008

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сторчак В.Ю.

Постанова від 02.06.2008

Адміністративне

Білоцерківський міськрайонний суд Київської області

Дмитренко А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні