ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 жовтня 2011 р. м. Львів № 2а-10510/11/1370
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М., за участю секретаря судового засідання Панчишин Н.Я., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління у справах захисту прав споживачів у Житомирській області до товариства з обмеженою відповідальністю ВВМ «Явір»про стягнення штрафу,
ВСТАНОВИВ:
Управління у справах захисту прав споживачів у Житомирській області звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю ВВМ «Явір»про стягнення штрафу за порушення законодавства про рекламу в сумі 1700,00 грн. В обґрунтування позовних вимог зазначив, що підставою для застосування штрафу було самовільне встановлення спеціальної конструкції зовнішньої реклами без погодження з органами місцевого самоврядування. Неодноразові запрошення, які управління надсилало на адресу відповідача з проханням з’явитись та з’ясувати виявлені факти порушень законодавства залишились поза увагою керівництва підприємства. Тому справу про порушення законодавства про рекламу було розглянуто без участі представника ТОВ ВВМ «Явір»і прийнято рішення від 20.06.2011 року про накладення штрафу в сумі 1700,00 грн., копію якого направлено відповідачу для виконання. Оскільки таке рішення відповідач не оскаржив, але у встановлені законом строки не виконав, позивач звернувся з означеним позовом до суду. Представник позивача у судове засідання не з’явився, проте 27.10.2011 року від нього надійшло клопотання про розгляд справи без його участі у зв’язку з відсутністю фінансування на відрядження.
Відповідач у судове засідання повторно не з’явився, хоча про місце, дату та час судового розгляду справи неодноразово повідомлений належним чином, що підтверджується наявними у матеріалах справи повідомленнями про вручення поштового відправлення –судових повісток-викликів, котрі направлялись як на зареєстроване місцезнаходження відповідача (згідно з відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців таким є Львівська обл., Яворівський район, с. Бердихів, буд. 24 А), так і на його фактичне місцезнаходження (м. Львів, вул. Промислова, 50/52, як зазначено на веб-сайті ТОВ ВВМ «Явір»(www.vvmyavir.org.ua). Заперечень проти позову чи клопотань процесуального характеру суду не надходило. Зважаючи на те, що вжито всіх можливих заходів з метою повідомлення відповідача про розгляд даної справи та забезпечення його права на участь у судовому засіданні, суд на підставі ст.ст. 71, 128 КАС України ухвалив розглянути справу на підставі наявних у ній доказів без участі відповідача.
Розглянув матеріали адміністративної справи, повно, всебічно та об’єктивно дослідив наявні у справі письмові докази, оцінив їх в сукупності, суд вважає, що позов слід задовольнити з огляду на наступне.
Відносини, пов'язані з виробництвом, розповсюдженням та споживанням реклами на території України регулює Закон України «Про рекламу». Відповідно до ст. 16 цього Закону розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Згідно зі ст. 26 Закону «Про рекламу»контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснюють у межах своїх повноважень спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів - щодо захисту прав споживачів реклами. Згідно зі ст. 26 Закону України «Про захист прав споживачів», спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, забезпечують реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів і мають зокрема право накладати на винних осіб у випадках, передбачених законодавством, адміністративні стягнення.
Відповідно до п. 6 ст. 27 Закону України «Про рекламу»за неподання або подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами та/або вартості розповсюдження реклами спеціально уповноваженому центральному органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальним органам, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до Положення про Державну інспекцію України з питань захисту прав споживачів, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 року № 465/2011, Державна інспекція України з питань захисту прав споживачів (Держспоживінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Першого віце-прем'єр-міністра України - Міністра економічного розвитку і торгівлі України. Держспоживінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (п. 7 названого вище Положення).
Відповідно до Положення про управління у справах захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Державного комітету з питань технічного регулювання та споживчої політики, від 23.06.2009 року № 229, територіальними органами Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики є управління у справах захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - Управління), які підпорядковуються Державному комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики.
20 червня 2011 року Управління у справах захисту прав споживачів у Житомирській області прийняло рішення № 000118 про накладення на ТОВ ВВМ «Явір»штрафу за порушення законодавства про рекламу в сумі 1700,00 грн. Підставою для прийняття такого рішення, відповідно до протоколу про порушення законодавства про рекламу від 23.05.2011 року, було те, що всупереч вимог п. 1 ст. 16 Закону України «Про рекламу»ТОВ ВВМ «Явір», розмістило на паркані, що по вул. Промисловій, 22 у м. Житомирі, спеціальну конструкцію зовнішньої реклами у вигляді банера з рекламним написом без дозволу Житомирського міськвиконкому.
На неодноразові запрошення органу Держспоживінспекції у Житомирській області прибути на розгляд справи про порушення законодавства про рекламу ні директор, ні інша уповноважена особа від ТОВ ВВМ «Явір»не з’явились, причин неявки не повідомили і будь-яких пояснень з приводу реклами їхньої продукції без належного дозволу не надали.
До позовної заяви позивач долучив поштові повідомлення про вручення ТОВ ВВМ «Явір»запрошення про необхідність з’явитись в управління на розгляд справи про правопорушення та постанови про накладення штрафу від 20.06.2011 року.
Таким чином, факт порушення законодавства про рекламу встановлений у передбаченому законом порядку і підтверджується долученими до матеріалів справи доказами. ТОВ ВВМ «Явір»не оскаржував постанови від 20.06.2011 року про накладення штрафу в сумі 1700,00 грн., однак і штрафу станом на дату судового розгляду справи не сплатив.
Отже позовні вимоги Управління у справах захисту прав споживачів у Житомирській області є обґрунтованими, підтверджуються дослідженими у судовому засіданні доказами, тому підлягають задоволенню.
Відповідно до вимог ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 160-163 КАС України, суд –
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю ВВМ «Явір»(м. Львів, вул. Промислова, 50/52; ідентифікаційний код: 35546011) на користь державного бюджету штраф в сумі 1700 (одну тисячу сімсот) гривень.
Апеляційну скаргу на постанову суду першої інстанції може бути подано протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, виготовленої в повному обсязі. Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлено 04 листопада 2011 року.
Суддя Москаль Р.М.
З оригіналом згідно
Суддя Москаль Р.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2011 |
Оприлюднено | 10.11.2011 |
Номер документу | 18999174 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні