17/17-2011-2208
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
про повернення заяви про визнання банкрутом без розгляду
"31" жовтня 2011 р.№ 17/17-2011-2208
Суддя Брагіна Я.В., розглянувши матеріали за реєстраційним №6681/2011 за заявою голови ліквідаційної комісії Приватного підприємства „Торгівельна компанія „Брік-Р” ( 65058, м. Одеса, проспект Шевченка, 15/3, код ЄДРПОУ 37170583 ) про визнання останнього банкрутом в порядку ст. 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”
ВСТАНОВИВ:
28.10.2011 р. голова ліквідаційної комісії Приватного підприємства „Торгівельна компанія „Брік-Р” звернувся до господарського суду Одеської області із заявою про визнання банкрутом останнього в порядку ст. 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” ( надалі Закон України №2343-ХІІ ).
Відповідно до ст.51 зазначеного Закону України №2343 -ХІІ, якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом.
Проте, заява голови ліквідаційної комісії Приватного підприємства „Торгівельна компанія „Брік-Р” про визнання останнього банкрутом підлягає поверненню заявнику без розгляду, оскільки не вказано обставин, на яких ґрунтується заява, та доказів, що підтверджують викладені в ній обставини.
Так, відповідно до ч.1 ст.9 зазначеного вище Закону України №2343-ХІІ, суддя повертає заяву про порушення провадження у справі про банкрутство без розгляду, зокрема, якщо у заяві не вказано відомості, перелічені в ст.7 цього Закону, а також із інших підстав, передбачених статтею 63 Господарського процесуального кодексу України, з урахуванням вимог цього Закону.
Пунктом 3 ст. 63 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що заява і додані до неї документи повертаються без розгляду, якщо у заяві не вказано обставин, на яких ґрунтується вимога, доказів, що підтверджують викладені в заяві обставини.
Господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України №2343-ХІІ (ст.4-1 ГПК України).
Провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України (п.1 ст.5 Закону України №2343-ХІІ).
Частина перша ст. 7 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачає зміст заяви про порушення справи про банкрутство, відповідно до якої заява повинна містити, зокрема: виклад обставин, які підтверджують неплатоспроможність боржника, реквізити розрахункового документа про списання коштів з банківського або кореспонденського рахунку боржника та дату його прийняття банківською установою боржника до виконання.
Крім того, згідно ч.2 ст.7 зазначеного вище Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", заява кредитора повинна містити найменування банків, що здійснюють розрахунково-касове і кредитне обслуговування боржника.
Відповідно до ч.3 ст.7 Закону України №2343-ХІІ до заяви боржника додаються, зокрема: бухгалтерський баланс на останню звітну дату, підписаний керівником і бухгалтером підприємства - боржника, інші документи, які підтверджують неплатоспроможність боржника.
Проте, заява голови ліквідаційної комісії Приватного підприємства „Торгівельна компанія „Брік-Р” не відповідає вимогам ч.1,2 та ч.3 ст.7 Закону України №2343-ХІІ, оскільки не містить зазначених відомостей та документів.
Неплатоспроможність - неспроможність суб'єкта підприємницької діяльності виконати після настання встановленого строку їх сплати грошові зобов'язання перед кредиторами, в тому числі по заробітній платі, а також виконати зобов'язання щодо сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів), протягом трьох місяців після настання встановленого строку їх сплати (ст.1 Закону України № 2343-ХІІ).
Разом з тим, до заяви не надано взагалі будь-яких доказів, які б свідчили про неплатоспроможність, - відсутність майна, наявність чи відсутність земельних ділянок, транспорту, зареєстрованого ДАІ Держтехнаглядом, відомості з БТІ, та інші, вартістю якого неможливо задовольнити кредиторські вимоги.
Крім того, з метою відтворення реального фінансово-економічного стану підприємства (співвідношення його активу та пасиву), який господарському суду необхідний для дослідження та оцінки при розгляді питання щодо наявності або відсутності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство у порядку ст. 51 “Про відновлення платоспроможності боржника або визнанням його банкрутом”, заявник зобов'язаний вжити заходи, передбачені положення Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, Цивільного та Господарського кодексів України, що регулюють етапи проведення досудової процедури ліквідації підприємства у загальному порядку.
Так, комісією з припинення юридичної особи, призначеною у зв'язку з прийняттям власником рішення про ліквідацію, повинні бути проведені слідуючи заходи:
- опублікування в друкованих засобах масової інформації в порядку ст. 105 Цивільного кодексу України повідомлення про припинення підприємства з метою виявлення його кредиторів;
- повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства з метою проведення податковим органом позапланової перевірки товариства, передбаченої податковим законодавством;
- отримання заяв кредиторів та прийняття рішення щодо їх обґрунтованості (необґрунтованості);
- оцінка вартості наявного у підприємства рухомого та нерухомого майна, а також інших майнових активів, в порядку ст.60 Господарського кодексу України;
- складання проміжного ліквідаційного балансу відповідно до ч. 1 ст. 111 Цивільного кодексу України після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами, який повинен містити відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду;
- проведення аналізу виявлених активів та пасивів товариства, з якого вбачається неможливість задоволення виявлених вимог кредиторів через недостатність вартості майна товариства та прийняття у зв'язку з вказаними обставинами рішення щодо звернення до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство.
Статтею 111 Цивільного кодексу України встановлено, що проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
Проте, доданий до заяви проміжний ліквідаційний баланс Приватного підприємства „Торгівельна компанія „Брік-Р” засновником підприємства не затверджений.
Тільки дотримання вищезазначених вимог та сукупність вказаних дій із доданням доказів їх проведення є підставою для звернення ліквідатора (ліквідаційної комісії) із заявою про порушення справи про банкрутство в порядку ст. 51 Закону України № 2343-ХІІ.
Відповідної правової позиції дотримується Верховний Суд України, зокрема, в постановах від 10.06.2008 р. у справі № 15/682-б, від 21.06.2011р. по справі №6/149-б.
Враховуючи вищевикладене, заява голови ліквідаційної комісії Приватного підприємства „Торгівельна компанія „Брік-Р” підлягає поверненню без розгляду на підставі ч.1 ст. 9 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та з підстав, передбачених п. 3 статті 63 Господарського процесуального кодексу України.
Повернення заяви про визнання банкрутом не перешкоджає повторному зверненню до господарського суду в загальному порядку після усунення допущених порушень.
Керуючись п. 3 ст. 63, 86 Господарського процесуального кодексу України та ч.1 ст. 9 Закону України “Про відновлення неплатоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, суддя, -
У Х В А Л И В:
1. Заяву голови ліквідаційної комісії Приватного підприємства „Торгівельна компанія „Брік-Р” ( 65058, м. Одеса, проспект Шевченка, 15/3, код ЄДРПОУ 37170583 ) про визнання банкрутом - повернути заявнику без розгляду.
2. Заяву про порушення справи про банкрутство на 2-х аркушах з додатком на 31 аркуші та довідки про повернення коштів із державного бюджету на 2-х аркушах надіслати заявнику.
3. Видати заявнику довідки про повернення коштів з Державного бюджету України відповідно до п.13 Порядку оплати витрат з інформаційно-технічного забезпечення судових процесів, пов'язаних з розглядом цивільних та господарських справ, затверджених постановою Кабінету Міністрів України з наступними змінами від 13.04.07. №627 та п.2 ч.1 ст.8 Декрету Кабінету Міністрів України „Про державне мито” від 21.01.1993р. №7-93.
Суддя < /підпис/ > Брагіна Я.В.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2011 |
Оприлюднено | 10.11.2011 |
Номер документу | 19023992 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Брагіна Я.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні