ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКО Ї ОБЛАСТІ
Підлягає публікації в ЄДРС Р
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"31" жовтня 2011 р. Справа № 3/17-3577-2011
За позовом: Закритого а кціонерного товариства "Херс онське обласне паливопостач альне підприємство "ХЕРСОНОБ ЛПАЛИВО"
До відповідачів: Одеськ ої залізниці
Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Востокресурс"
про стягнення 1538,06 грн.
Суддя Д'яченко Т.Г.
Представники:
Від позивача: не з' явивс я
Від відповідачів: ОСОБА_1 ., представник Державного під приємства „Одеська залізниц я” за довіреністю
Суть спору: Позивач - Закрите акціонерне товарист во "Херсонське обласне палив опостачальне підприємство "Х ЕРСОНОБЛПАЛИВО" звернувся д о господарського суду Одеськ ої області з позовною заявою , у якій просить суд стягнути з відповідачів відповідно до вини кожного на користь пози вача вартість недостачі вугі лля кам' яного у розмірі 1538,06 г рн.
Відповідач - Одеська залізн иця проти задоволення позовн их вимог заперечує, що вбачає ться з наданого суду письмов ого відзиву на заявлені позо вні вимоги та пояснень предс тавника, наданих в судових за сіданнях.
Представник відповідача Т овариства з обмеженою відпов ідальністю "Востокресурс" у с удові засідання не з' явився , відзив на позовну заяву та ви требувані судом документи не надав, відповідач свого прав а на захист не використав, хоч і повідомлявся про час та міс це проведення судового засід ання належним чином шляхом н адіслання ухвал суду на юрид ичну адресу, що вбачається з п оштових повідомлень про вруч ення ухвал суду.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника відповідача - Оде ської залізниці, суд встано вив.
У відповідності до умов ук ладеного між Товариством з о бмеженою відповідальністю „ Транс-Техстрой” (Постачальни к) і Закритим акціонерним тов ариством "Херсонське обласне паливопостачальне підприєм ство "ХЕРСОНОБЛПАЛИВО" (Покуп ець) договору поставки, зі ста нції відправлення Торез Доне цької залізниці Товариством з обмеженою відповідальніст ю "Востокресурс" (Відправник) н а станцію призначення Каховк а Одеської залізниці для Ках овського паливного складу За критого акціонерного товари ства "Херсонське обласне пал ивопостачальне підприємств о "ХЕРСОНОБЛПАЛИВО" (Одержува ч) відправлено вагон № 67847830 з вугільним кам' яним АС 6-13 в к ількості 68900 кг, що вбачається з залізничної накладної № 51927036.
Як вбачається з відміток на накладній № 51927036, вантаж заван тажений у вагон засобами від правника навалом; вантаж роз міщено і закріплено згідно з п.3,4,7,8 гл.1 дод.14 до УМВС, параграф ами 3-5 розділу 2 Технічних умов .
28.05.2011р. на станції призначенн я вантажу Каховка Одеської з алізниці було виявлено недос тачу вантажу, на підставі чог о складено комерційний акт Б К №404354, у якому вказано, що: у ваг оні № 67847830 знаходиться антраци т у твердому стані масою нетт о 66900 кг, різниця ваги проти зал ізничної накладної № 51927036 на 2000 к г; вагон технічно справний, за вантаження в вагоні рівномір не нижче бортів на 10-15 см, окрім поглиблення справа над 7м люк ом довжиною 1,3 м, шириною 1,3 м, гли биною 0,3 м; люк та двері в вагоні замкнені щільно, течі вантаж у немає, маркування вантажу в ідсутнє, поверхня вантажу ро зрівняна, окрім наявного пог либлення, засоби від видуван ня відправником не застосову вались.
Згідно з залучених до матер іалів справи документів (зал ізничної накладної № 51927036, коме рційного акту БК №404354), виходяч и з вартості вугілля в сумі 977,67 грн. за 1000 кг без ПДВ, яка встано влена у накладній від 24.05.2011 р. № 52 41002 до договору поставки, уклад еного між Товариством з обме женою відповідальністю „Тра нс-Техстрой” і Закритим акці онерним товариством "Херсонс ьке обласне паливопостачаль не підприємство "ХЕРСОНОБЛПА ЛИВО", з урахуванням положень п. 27 правил видачі вантажів, за тверджених наказом Міністер ства транспорту України від 21.11.2000р. №644, відповідальна недост ача вантажу у вагоні № 67847830 з ура хуванням норми природної втр ати на рівні 1% складає 1,3311 тон, щ о відповідно до даних розрах унку недостачі позивача стан овить 1538,06 грн.
Позовні вимоги направлені на стягнення з відповідачів 1538,06 грн.
Суд, розглянувши матеріали справи, заслухавши поясненн я представника відповідача - Одеської залізниці, проанал ізувавши норми чинного закон одавства, дійшов наступних в исновків.
Відповідно до ст. 908 Цивільно го кодексу України перевезен ня вантажу, пасажирів, багажу , пошти здійснюється за догов ором перевезення. Загальні у мови перевезення визначають ся цим Кодексом, іншими закон ами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативн о-правовими актами та правил ами, що видаються відповідно до них. Умови перевезення ван тажу, пасажирів і багажу окре мими видами транспорту, а так ож відповідальність сторін щ одо цих перевезень встановлю ються договором, якщо інше не встановлено цим Кодексом, ін шими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються ві дповідно до них.
Як встановлено судом, між То вариством з обмеженою відпов ідальністю "Востокресурс" (ва нтажовідправник) і Одеською залізницею (перевізник) укла дено договір перевезення ван тажу, вантажоодержувачем, як ого є Закрите акціонерне тов ариство "Херсонське обласне паливопостачальне підприєм ство "ХЕРСОНОБЛПАЛИВО". Із ная вної у матеріалах справи зал ізничної накладної вбачаєть ся, що завантаження вантажу у вагон №67847830 здійснювалося від правником Товариством з обме женою відповідальністю "Вост окресурс", який відповідно до ч. 3 ст. 308 Господарського кодек су України, ч. 1 ст. 918 Цивільного кодексу України, ст. 32 Статуту залізниць України зобов' яз аний підготувати вантаж до п еревезення з урахуванням нео бхідності забезпечення тран спортабельності та збережен ня його в процесі перевезенн я.
Положеннями п. 5 Правил пере везення вантажів у вагонах в ідкритого типу затверджених наказом Міністерства транс порту України від 20.08.2001 р. № 542 вст ановлено, що перед навантаже нням вантажів, які містять др ібні фракції, відправник зоб ов' язаний пересвідчитися, щ о перевезення у наданому ваг оні не призведе до втрати ван тажу; у разі навантаження у ва гони відкритого типу вантажі в, які містять дрібні фракції , відправник повинен вжити за ходів щодо запобігання видув анню або просипанню дрібних часток вантажу під час перев езення, особливо у випадках н авантаження вище рівня борті в вагона (із „шапкою”).
Як вбачається з даних комер ційного акту БК №404354 та акту пр о технічний стан вагону №07 від 28.05.2011р. вагоні № 67847830 технічно спр авний. В свою чергу, двері в ва гоні замкнені щільно, течі ва нтажу не було, поверхня ванта жу розрівняна, окрім наявног о поглиблення, засоби від вид ування відправником не засто совувались
Враховуючи наведені обста вини, на думку суду, втрата ван тажу у вагоні № 67847830 виникла, пе рш за все, з вини відправника в антажу Товариства з обмежено ю відповідальністю "Востокре сурс", оскільки відправником вантажу не було вжито обов' язкових для підготування ван тажу до перевезення заходів з урахуванням необхідності з абезпечення транспортабель ності та збереження його в пр оцесі перевезення.
Приймаючи до уваги вищевик ладене, позовні вимоги підля гають задоволенню зі стягнен ням з Товариства з обмеженою відповідальністю "Востокрес урс" вартості недостачі вант ажу у розмірі 1538,06 грн. В свою чер гу, на думку суду, Одеську залі зницю слід звільнити від від повідальності за втрату вант ажу.
На підставі ст. ст. 44, 49 ГПК Укр аїни витрати по сплаті держа вного мита та витрати на інфо рмаційно-технічне забезпече ння судового процесу поклада ються на Товариство з обмеже ною відповідальністю "Восток ресурс".
Керуючись ст.ст. 44, 49, 75, 82-85 ГПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з о бмеженою відповідальністю "В остокресурс" (86600, Донецька обл. , м. Торез, вул. Гагаріна, 19; код 32366 953) на користь Закритого акціо нерного товариства "Херсонсь ке обласне паливопостачальн е підприємство "ХЕРСОНОБЛПАЛ ИВО" (73000, м. Херсон, вул. Маяко вського, 9; код 01883094) вартіст ь недостачі вугілля кам' яно го у розмірі 1538 (одна тисяча п' ятсот тридцять вісім) грн. 06 ко п., 102 (сто дві) грн. державного ми та та 236 (двісті тридцять шість ) грн. витрат на ІТЗ судового п роцесу.
3. Одеську залізницю від від повідальності звільнити.
Повний текст рішення скла дено та підписано 03.11.2011р.
Рішення набирає законної с или в порядку ст. 85 ГПК України .
Наказ видати після н абрання рішенням законної си ли.
Суддя Д'яченко Т.Г.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2011 |
Оприлюднено | 10.11.2011 |
Номер документу | 19024482 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Д'яченко Т.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні