ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 серпня 2011 р. (13:15) Справа №2а-447/11/5/0170
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі:
головуючого судді Си доренка Д.В., при секретарі Мор одецькій Ю.В.,
за участю представни ків:
позивача - ОСОБА_1 , довіреність № б/н від 05.05.2011 року ,
відповідача - ОСОБ А_2, довіреність № 3884/10/10-0 від 28.03.201 1 року,
розглянувши у відкри тому судовому засіданні адмі ністративну справу
за позовом Товариства з об меженою відповідальністю «Ф ірма «Дар»
до Державної податкової ін спекції в м. Керчі АР Крим
про визнання неправомірни ми дій та скасування податко вого повідомлення-рішення,
Обставини справи: Товарист во з обмеженою відповідальні стю «Фірма «Дар» звернулось до Окружного адміністративн ого суду АР Крим з адміністра тивним позовом до Державної податкової інспекції в м. Кер чі АР Крим з позовними вимога ми про:
- визнання дій щодо застосув ання податкових повідомлень -рішень № 0001312301/0 від 14.09.2010 року, № 000131230 1/1 від 15.10.2010 року, № 0001312301/2 від 21.12.2010 рок у про сплату податкового зоб ов' язання (з урахуванням шт рафних (фінансових) санкцій) у розмірі 369000,00 грн. (за основним п латежем 246000,00 грн. та за штрафним и (фінансовими) санкціями 123000,00 г рн.) неправомірними;
- скасування податкових пов ідомлень-рішень № 0001312301/0 від 14.09.2010 року, № 0001312301/1 від 15.10.2010 року, № 0001312301/2 в ід 21.12.2010 року про сплату податко вого зобов' язання (з урахув анням штрафних (фінансових) с анкцій) у розмірі 369000,00 грн. (за ос новним платежем 246000,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санк ціями 123000,00 грн.).
Позовні вимоги обґрунтова но, зокрема тим, що відповідач ем в акті перевірки неправом ірно визначено правочин з ку півлі-продажу акцій ВАТ «Дор спецпроект» як нікчемний, у з в' язку з чим витрати на прид бання акцій, сплачені за вказ аною угодою, не віднесені до в алових витрат. Крім того, на ду мку позивача, необґрунтовани м є висновок відповідача, про те, що господарські операції , проведені з акціями ВАТ «Дор спецпроект» мають бути виклю чені з податкового обліку, ос кільки на час придбання акці й дані про припинення юридич ної особи ВАТ «Дорспецпроект » не були внесені до Єдиного д ержавного реєстру підприємс тв, установ та організацій Ук раїни, та не було опублікован о судове рішення щодо зупине ння обігу акцій на офіційном у сайті Державної комісії з ц інних паперів та фондовому р инку. Відтак, з боку позивача в ідсутні порушення Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» щодо визначення суми валового дох оду та валових витрат за госп одарською операцією з купівл і-продажу акцій ВАТ «Дорспец проект».
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 10.01.2011 року відкрито провадженн я в адміністративній справі, закінчено підготовче провад ження та справу призначено д о судового розгляду.
Позивачем 29.03.2011 року було над ано заяву про уточнення позо вних вимог, в якій він просив с уд:
- визнати дії щодо прийняття податкових повідомлень-ріше нь № 0001312301/0 від 14.09.2010 року, № 0001312301/1 від 15.10.2010 року, № 0001312301/2 від 21.12.2010 року про сплату податкового зобов' я зання (з урахуванням штрафни х (фінансових) санкцій) у розмі рі 369000,00 грн. (за основним платеж ем 246000,00 грн. та за штрафними (фін ансовими) санкціями 123000,00 грн.) н еправомірними;
- скасувати податкове повід омлення-рішення № 0001312301/0 від 14.09.2010 року, про донарахування пода тку на прибуток в сумі 246000,00 грн. та застосування штрафних (фі нансових) санкцій в сумі 123000,00 гр н.;
- скасувати податкове повід омлення-рішення № 0001312301/1 від 15.10.2010 року, про донарахування пода тку на прибуток в сумі 246000,00 грн. та застосування штрафних (фі нансових) санкцій в сумі 123000,00 гр н.;
- скасувати податкове повід омлення-рішення № 0001312301/2 від 21.12.2010 року, про донарахування пода тку на прибуток в сумі 246000,00 грн. та застосування штрафних (фі нансових) санкцій в сумі 123000,00 гр н.
Представник позивача, прис утній в судовому засіданні 03.0 8.2011 року, наполягав на задоволе нні позовних вимог у повному обсязі з підстав, наведених у адміністративному позові.
Представник відповідача з аперечував проти задоволенн я позовних вимог, мотивуючи ц е тим, що в ході проведеної пер евірки встановлено порушенн я позивачем Закону Украї ни «Про оподаткування прибут ку підприємств», у зв' язку з чим донараховано податкових зобов' язань з податку на пр ибуток підприємств, а також н араховані штрафні (фінансові ) санкції. Вказані порушення в иникли у зв' язку зі здійсне нням позивачем господарськи х операцій з купівлі-продажу акцій ВАТ «Дорспецпроект».
Заслухавши пояснення пред ставників позивача, розгляну вши матеріали справи, всебіч но і повно з'ясувавши всі факт ичні обставини, на яких ґрунт уються позовні вимоги, об'єкт ивно оцінивши докази, які маю ть юридичне значення для роз гляду справи і вирішення спо ру, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України з авданням адміністративного судочинства є захист прав, св обод та інтересів фізичних о сіб, прав та інтересів юридич них осіб у сфері публічно-пра вових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб' єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.
Відповідно до п. 1 ч.2 статті 17 К АС України юрисдикція адміні стративних судів поширюєтьс я на спори фізичних чи юридич них осіб із суб' єктом владн их повноважень щодо оскаржен ня його рішень (нормативно-пр авових актів чи правових акт ів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України в изначено поняття суб' єктів владних повноважень, до яких належать орган державної вл ади, орган місцевого самовря дування, їхня посадова чи слу жбова особа, інший суб' єкт, я кий здійснює владні управлін ські функції на основі закон одавства, в тому числі на вико нання делегованих повноваже нь.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 КАС України в изначено поняття справи адм іністративної юрисдикції, - п ереданий на вирішення адміні стративного суду публічно-пр авовий спір, у якому хоча б одн ією зі сторін є орган виконав чої влади, орган місцевого са моврядування, їхня посадова чи службова особа або інший с уб'єкт, який здійснює владні у правлінські функції на основ і законодавства, в тому числі на виконання делегованих по вноважень.
Відповідно до ст.ст. 1, 4 Зако ну України «Про державну по даткову службу в Україні» (в р едакції, що діяла на момент ви никнення спірних правовідно син) державні податкові інсп екції в районах, містах (крім м іст Києва та Севастополя), рай онах у містах входять до скла ду органів державної податко вої служби і є органами викон авчої влади.
Основним завданням органі в державної податкової служб и є здійснення контролю за до держанням податкового закон одавства, правильністю обчис лення, повнотою і своєчасніс тю сплати до бюджетів, держав них цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платеж ів), а також неподаткових дохо дів, установлених законодавс твом (ст. 2 Закону України « Про державну податкову служб у в Україні» в редакції, що дія ла на момент виникнення спір них правовідносин).
Враховуючи зазначене, відп овідач, здійснюючи свої повн оваження у спірних відносина х є суб'єктом владних повнова жень, спір що виник між сторон ами пов'язаний із захистом пр ав позивача у сфері публічно -правових відносин і є справо ю адміністративної юрисдикц ії, його належить розглядати в порядку, встановленому КАС України.
Державною податковою інспекцією в м. Керчі АР Крим проведено виїзну документал ьну перевірку ТОВ «Фірма «Да р» (ЄДРПОУ 21952704) з питань дотрима ння вимог податкового та інш ого законодавства, правильно сті нарахування та своєчасно сті сплати податків відносно операцій з купівлі-продажу ц інних паперів за період з 01.01.2007 року по 31.12.2009 року.
За результатами пере вірки складено акт № 1218/23-1/21952704 від 03.09.2010 року (а.с.16-46), в якому зафіксо вано порушення позивачем п.п .7.6.1, 7.6.3 п.7.6. ст. 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», в результаті ч ого завищено витрати від опе рацій з цінними паперами за 200 7 рік на суму 1500000,00 грн. (рядок 1.2 до датку К3 Декларації з податку на прибуток підприємства), за вищено доходи від операцій з цінними паперами за 2007 рік на с уму 1560000,00 грн. (рядок 1.1. додатку К3 Декларації з податку на приб уток підприємства».
Крім того, в акті зафік совано порушення п.п. 4.1.3, п.п. 4.1.6 п . 4.1 ст. 4 Закону України «Про оподаткування прибутку підп риємств», в тому числі по пері одах, по яким не минув строк по зовної давнини згідно з п.п 15.1.1 ст. 15 Закону України «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами», в результаті чого занижено доходи з інших джерел за 2007 рік на суму 984000,00 грн ., внаслідок чого ТОВ «Фірма «Д ар» за 2007 рік занижено податок на прибуток усього в сумі 246000,00 грн.
Висновки перевірки щ одо порушення позивачем вимо г податкового законодавства обґрунтовані наступним.
Перевіркою показникі в, відображених у рядку 01.4 «При буток від операцій з цінними паперами, фондовими та товар ними деривативами» Декларац ії (Додаток К3), за період з 01.01.2007 р оку по 31.12.2009 року встановлено, щ о на формування цього показн ика мало вплив здійснення оп ерацій по реалізації та прид банню цінних паперів, а саме а кцій та векселів.
У період з 01.01.2007 року по 31 .12.2009 року ТОВ «Фірма «Дар» здій снювало операції по придбанн ю та відчуженню цінних папер ів (акцій) через «Повірених» о сіб (комерційні, дилерські оп ерації).
Перевіркою встановле но, що згідно наданим до перев ірки документам у першому кв арталі 2007 року, у першому піврі ччі 2007 року ТОВ «Фірма «Дар» об ліковує акції ВАТ «Дорспецпр оект» (ЄДРПОУ 33806370) (щодо якого с удом від 02.11.2007 року по справі №А 8/434-07 визнано недійсним запис п ро проведення державної реєс трації, визнано недійсними у становчі (статутні) документ и з моменту їх реєстрації та с відоцтва про державну реєстр ацію з моменту його видачі, ви знано недійсною реєстрацію в ипуску акцій, визнано недійс ним свідоцтво про реєстрацію випуску акцій з моменту його видачі, припинено юридичну о собу, та розпорядженням № 5-3 ві д 24.01.2008 року Державного комітет у з цінних паперів та фондово го ринку зупинено обіг акцій ) у кількості 796600 штук, що станов ить у вартісному виразі 1500000,00 гр н. Суму коштів у вартісному ви разі 1500000,00 грн., сплачену продав цю зазначених акцій, включен о до складу витрат на придбан ня цінних паперів в окремому обліку фінансових результат ів операцій з цінними папера ми. Вартість реалізації цінн их паперів включено до склад у доходів в окремому обліку ф інансових результатів опера цій з цінними паперами в сумі 1560000,00 грн. за перше півріччя 2007 ро ку.
В рахунок оплати за ак ції ВАТ «Дорспецпроект» ТОВ «Фірма «Дар» згідно з п. 1 Дода ткової угоди № 1 від 26.06.2007 року от римало вексель № 0081413 серії АА е мітент ТОВ «ЄвроТрансСервіс » (ЄДРПОУ 33912737) номінальною варт істю 1500000,00 грн. ТОВ «Фірма «Дар» отримало у повному обсязі оп лату за вексель № 0081413 серії АА Т ОВ «ЄвроТрансСервіс», у зв' язку з пред' явленням вексел ю емітенту.
Відповідно з вищенав еденим, ТОВ «Фірма «Дар» безп ідставно обліковує в податко вому обліку у періоді перший квартал 2007 року, перше піврічч я 2007 року акції ВАТ «Дорспецпр оект» (ЄДРПОУ 33806370), так як судом скасовано його державну реє страцію та розпорядженням Д ержавного комітету з цінних паперів та фондового ринку з упинено обіг акцій.
У ТОВ «Фірма «Дар» від сутні законні підстави для о податкування операцій з акці ями ВАТ «Дорспецпроект» згід но з п. 7.6 ст. 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», відповідно до якого сума коштів або вартіс ть майна, отримана (нарахован а) від продажу, обміну таких ці нних паперів і віднесена до с кладу доходів у окремому обл іку фінансових результатів о перацій з цінними паперами, п ідлягаю виключенню зі складу доходів окремого обліку та в ідповідно до п.п.4.1.6 п.4.1 ст. 4 Зак ону повинна включатися до с кладу валового доходу з інши х джерел.
Сума коштів або варті сть майна, сплачена (нарахова на) при отриманні цінних папе рів, які за судовим рішенням в тратили статус об' єктів цив ільних прав, підлягає виключ енню зі складу витрат на прид бання цінних паперів.
ТОВ «Фірма «Дар» у 2007 ро ці облікувало на балансі акц ії ВАТ «Дорспецпроект» після судового рішення про скасув ання державної реєстрації (к оли акції втратили статус об ' єктів цивільних прав та не відповідають терміну «цінні папери»), тому:
- сума 1500000,00 грн., сплачена (нарахована) як компенсація в артості цінних паперів ВАТ « Дорспецпроект», підлягає зме ншенню, починаючи з І квартал у 2007 року з рядку 1.2 Додатка К3, у з в' язку з чим ТОВ «Фірма «Дар » порушено п.п. 7.6.3 п. 7.6 ст. 7 Зако ну України «Про оподаткува ння прибутку підприємств» та з врахуванням п.п 15.1.1 ст. 15 Зак ону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» в частині завищення ви трат від операцій з цінними п аперами у Додатку К3 декларац ії з податку на прибуток підп риємств за 2007 рік на суму 1500000,00 гр н. (рядок 1.2 додатку К3 деклараці ї з податку на прибуток підпр иємств);
- сума 1560000,00 грн. нарахова на від продажу цінних папері в ВАТ «Дорспецпроект», підля гає виключенню, починаючи з І півріччя 2007 року з рядка 1.1. Дода тка К3, у зв' язку з чим ТОВ «Фі рма «Дар» порушено п.п. 7.6.1, п.п. 7.6. 4 п. 7.6 ст. 7 Закону України «П ро оподаткування прибутку пі дприємств» та з врахуванням п.п 15.1.1 ст. 15 Закону України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» в частині завищення доходів від операц ій з цінними паперами у додат ку К3 декларації з податку на п рибуток підприємств за 2007 рік на суму 1560000,00 грн.;
- сума 984000,00 грн., фактично отримана від погашення векс елю № 0081413 серії АА ТОВ «ЄвроТра нсСервіс», підлягає включенн ю, починаючи з ІІІ кварталу 2007 р оку, до складу валового доход у як доходи з інших джерел, у з в' язку з чим ТОВ «Фірма «Дар » порушено п.п. 4.1.3, п.п. 4.1.6 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про оподат кування прибутку підприємст в», внаслідок чого занижено д оходи з інших джерел у рядку 01 .6 «Інші доходи, крім визначени х у 01.1-01.5» Декларації про подато к а прибуток підприємств за 200 7 рік на суму 984000,00 грн.
Перевірку ТОВ «Фірма «Дар» було проведено в прису тності його представників, а кт перевірки підписаний вико нуючим обов' язки директора ОСОБА_4 без заперечень.
На підставі акту пере вірки № 1218/23-1/21952704 від 03.09.2010 року, врах овуючи зафіксовані в ньому п орушення, ДПІ в м. Керчі АР Кри м 14.09.2010 року прийнято податкове повідомлення-рішення № 0001312301/0, в якому визначено суму податк ових зобов' язань позивача з податку на прибуток підприє мств в сумі 246000,00 грн. та нарахов ані штрафні (фінансові) санкц ії у розмірі 123000,00 грн. (а.с.54).
Не погодившись з прий нятим податковим повідомлен ням-рішенням, позивач зверну вся зі скаргою до податковог о органу.
За результатами розг ляду скарг позивача податков им органом прийняті податков і повідомлення-рішення:
№ 0001312301/1 від 15.10.2010 року, в як ому визначено суму податкови х зобов' язань позивача з по датку на прибуток підприємст в в сумі 246000,00 грн. та нараховані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 123000,00 грн. (а.с.56);
№ 0001312301/2 від 21.12.2010 року, в яко му визначено суму податкових зобов' язань позивача з под атку на прибуток підприємств в сумі 246000,00 грн. та нараховані ш трафні (фінансові) санкції у р озмірі 123000,00 грн. (а.с.58).
Не погодившись з ріше ннями органів податкової слу жби, прийнятими в адміністра тивному порядку, позивач зве рнувся до Окружного адмініст ративного суду АР Крим з позо вом про оскарження податкови х повідомлень-рішень № 0001312301/0 ві д 14.09.2010 року, № 0001312301/1 від 15.10.2010 року та № 0001312301/2 від 21.12.2010 року в судовому п орядку.
Ст.19 Конституції Украї ни встановлює, що органи держ авної влади та органи місцев ого самоврядування, їх посад ові особи зобов' язані діят и на підстава, в межах повнова жень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.
Оцінюючи правомірніс ть дій та рішень органу власн их повноважень, суд керуєтьс я критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мі рою відображають принципи ад міністративної процедури, як і повинні дотримуватися при реалізації дискреційних пов новажень владного суб' єкта , встановлюючи чи прийняті (в чинені) ним рішення (дії): 1) на п ідставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та законами Украї ни; 2) з використанням повноваж ення з метою, з якою це повнова ження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення (вчинення д ії); 4) безсторонньо (неупередж ено); 5)добросовісно; 6) розсудли во; 7) з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації; 8) пропорційно, зокре ма з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); 9) з ур ахуванням права особи на уча сть у процесі прийняття ріше ння; 10) своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.
Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС Укр аїни суд при вирішенні справ и керується принципом законн ості, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно д о Конституції та законів Укр аїни, а також міжнародних дог оворів, згода на обов'язковіс ть яких надана Верховною Рад ою України; суд застосовує ін ші нормативно-правові акти, п рийняті відповідним органом на підставі, у межах повноваж ень та у спосіб, передбачені К онституцією та законами Укра їни.
Приймаючи до уваги, що спірні правовідносини виник ли до набрання чинності Пода тковим кодексом України, тоб то до 01.01.2011 року, суд вважає за не обхідне керуватися нормами, чинними на момент виникнення спірних правовідносин.
Статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності визначає Закон Украї ни «Про державну податкову с лужбу в України», відповідно до ст.4 якого Державна податко ва адміністрація України є ц ентральним органом виконавч ої влади, якому підпорядкову ються зокрема Державна пода ткова інспекція в АРК .
До прав органів держа вної податкової служби відно ситься згідно з п. 1 ст. 11 Закон у України «Про державну под аткову службу в України» ( да лі - Закон) здійснення докум ентальних невиїзних перевір ок, а також планових та позап ланових виїзних перевірок с воєчасності, достовірності повноти нарахування і сплат и податків та зборів ( обов' язкових платежів), додержан ня валютного законодавства юридичними особами, їх філія ми, відділеннями іншими відо кремленими підрозділами, що не мають статус юридичної ос оби а також фізичними особам и, які мають статус суб' єкті в підприємницької діяльност і.
Відповідно до п.1.2. Поря дку оформлення результатів н евиїзних документальних, виї зних планових та позапланови х перевірок з питань дотрима ння податкового, валютного т а іншого законодавства, затв ердженого наказом Державно ї податкової адміністрації У країни від 10 серпня 2005 р. № 327, заре єстрованого в Міністерстві ю стиції України 25.08.2005 року за № 925/ 11205, позаплановою виїзною пере віркою вважається перевірка , яка не передбачена в планах р оботи органу державної подат кової служби і проводиться з а наявності хоча б однієї із о бставин, визначених Законо м України «Про державну под аткову службу в Україні» та і ншими законодавчими актами. Вона здійснюється за місцезн аходженням такого суб'єкта г осподарювання чи за місцем р озташування об'єкта права вл асності, стосовно якого пров одиться така позапланова виї зна перевірка.
Згідно з п. 13. Порядку № 327 за ре зультатами проведення невиї зних документальних, виїзних планових та позапланових пе ревірок фінансово-господарс ької діяльності суб'єктів го сподарювання оформляється а кт, а в разі відсутності поруш ень податкового, валютного т а іншого законодавства - дові дка.
Акт - службовий документ, як ий стверджує факт проведення невиїзної документальної аб о виїзної планової чи позапл анової перевірки фінансово-г осподарської діяльності суб 'єкта господарювання і є носі єм доказової інформації про виявлені порушення вимог под аткового, валютного та іншог о законодавства суб'єктами г осподарювання.
Як зазначалось вище, в ході проведеної позапланової пер евірки позивача встановлено порушення вимог податкового законодавства, у зв' язку з ч им складено відповідний акт № 1218/23-1/21952704 від 03.09.2010 року.
На підставі вказаного акту перевірки відповідачем прий нято податкове повідомлення -рішення, в якому визначено су му податкового зобов' язанн я позивача за основним плате жем та за штрафними (фінансов ими) санкціями.
Позивач наполягав на тому, щ о податкове повідомлення-ріш ення прийнято відповідачем н еправомірно.
Судом було перевірено дії в ідповідача в зазначеній част ині та встановлено наступне.
Порядок погашення зобов'яз ань юридичних або фізичних о сіб перед бюджетами та держа вними цільовими фондами з по датків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і спла ти пені та штрафних санкцій, щ о застосовуються до платникі в податків контролюючими орг анами, у тому числі за порушен ня у сфері зовнішньоекономіч ної діяльності, та визначає п роцедуру оскарження дій орга нів стягнення на час виникне ння спірних правовідносин бу ло встановлено Законом У країни «Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» ві д 21.12.2000 року № 2181-ІІІ (далі по текст у - Закон № 2181).
В п.1.9 ст. 9 Закону № 2181 навед ено визначення податкового п овідомлення, яким є письмове повідомлення контролюючого органу про обов'язок платник а податків сплатити суму под аткового зобов'язання, визна чену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Законом
Відповідно до п «б» п.п. 4.2.1 п. 4.2 ст. 4 Закону № 2181 контролююч ий орган зобов'язаний самост ійно визначити суму податков ого зобов'язання платника по датків у разі, якщо дані докум ентальних перевірок результ атів діяльності платника под атків свідчать про заниження або завищення суми його пода ткових зобов'язань, заявлени х у податкових деклараціях.
Згідно з п. 6.1 ст. 6 Закону № 2181 у разі коли сума податковог о зобов'язання розраховуєтьс я контролюючим органом відпо відно до статті 4 цього Зако ну, такий контролюючий орга н надсилає платнику податків податкове повідомлення, в як ому зазначаються підстава дл я такого нарахування, посила ння на норму податкового зак ону, відповідно до якої був зр облений розрахунок або перер ахунок податкових зобов'язан ь, сума податку чи збору (обов' язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкці й за їх наявності, граничні ст роки їх погашення, а також поп ередження про наслідки їх не сплати в установлений строк та граничні строки, передбач ені законом для оскарження н арахованого податкового зоб ов'язання (штрафних санкцій з а їх наявності).
Таким чином, нормами податк ового законодавства встанов лений обов' язок контролююч ого органу, яким в даному випа дку є Державна податкова інс пекція в м. Керчі АР Крим, само стійно визначати суму податк ового зобов'язання у разі, якщ о дані документальних переві рок свідчать про заниження а бо завищення суми податкових зобов'язань платника податк ів. При цьому, сума податковог о зобов' язання визначаєтьс я контролюючим органом у від повідному податковому повід омленні-рішенні.
Враховуючи зазначене вище , приймаючи до уваги, що в ході проведеної перевірки ТОВ «Ф ірма «Дар» встановлено заниж ення податкового зобов' яза ння з податку на прибуток під приємств, дії Державної пода ткової інспекції щодо прийня ття податкового повідомленн я-рішення № 0001312301/0 від 14.09.2010 року є п равомірними, тобто такими, що вчинені на підставі закону т а в межах наданих повноважен ь.
Що стосується дій відповід ача в частині прийняття пода ткових повідомлень-рішень № 0001312301/1 від 15.10.2010 року та № 0001312301/2 від 21.12. 2010 року, то суд зазначає наступ не.
На виконання Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні» та з метою п оліпшення організації робот и податкових адміністрацій щ одо розгляду скарг (апеляцій ) платників податків на рішен ня державних податкових адмі ністрацій, Наказом Державної податкової адміністрації Ук раїни № 29 від 11.12.96 року затвердж ено Положення про порядок по дання та розгляду скарг плат ників податків державними по датковими адміністраціями (д алі по тексту - Положення).
Пунктами 4 та 5 цього Положен ня порядок подання первинної та повторної скарг на рішенн я податкового органу.
Пунктом 8 Положення встанов лено, що керівник органу держ авної податкової служби (або його заступник) зобов'язаний прийняти вмотивоване рішенн я та надіслати його протягом двадцяти календарних днів в ід дня отримання скарги плат ника податків на його адресу .
Відповідно до п. 9 Положення Державна податкова адмініст рація (інспекція) при розгляд і скарги (заяви) платника пода тків перевіряє законність і обґрунтованість рішення (под аткового повідомлення, подат кової вимоги), що оскаржуєтьс я, і приймає одне з таких рішен ь:
1) залишає рішення (податков е повідомлення, податкову ви могу), яке оскаржується, без зм ін, а скаргу (заяву) без задово лення;
2) скасовує в певній частині рішення (податкове повідомл ення, податкову вимогу), яке ос каржується, і не задовольняє скаргу (заяву) платника подат ків в певній частині;
3) скасовує рішення (податко ве повідомлення, податкову в имогу), яке оскаржується, і зад овольняє скаргу (заяву) платн ика податків;
4) про податковий компроміс;
5) збільшує суму податкового зобов'язання (пені та штрафни х санкцій) або податкового бо ргу;
6) залишає у випадках, передб ачених статтею 8 Закону Ук раїни «Про звернення громадя н», скаргу (заяву) без розгляду та повертає її автору.
Відповідно до п. 4.3. Порядку н аправлення органами державн ої податкової служби України податкових повідомлень плат никам податків та рішень про застосування штрафних (фіна нсових) санкцій, затверджено го Наказом Державної податк ової адміністрації України № 253 від 21.06.2001 р., при складанні пода ткового повідомлення йому пр исвоюються та вносяться до р еєстру податкових повідомле нь:
а) до графи 1 порядковий номе р за певний рік;
б) до графи 2 дата складання.
Номер податкового повідом лення складається з таких ча стин:
- порядковий номер у межах в ідділу, який склав податкове повідомлення - перші 6 цифр но мера (тільки для первинного п одаткового повідомлення);
- номер відділу, який склав п одаткове повідомлення, - наст упні 4 цифри номера;
- через дріб - номер скарги, що до якої надсилається податко ве повідомлення.
Отже, судом встановлено, що податковий орган при розгляд і скарги платника податку на податкове повідомлення-ріше ння повинен не тільки прийня ти рішення за результатами р озгляду скарги, а і нове подат кове повідомлення-рішення із зазначенням через дріб номе ра рішення за скаргою.
Враховуючи зазначене вище , суд вважає правомірними, вчи неними на підставі закону та в межах наданих повноважень дії відповідача щодо прийня ття податкових повідомлень-р ішень № 0001312301/1 від 15.10.2010 року та № 000131 2301/2 від 21.12.2010 року, у зв' язку з чи м відмовляє в задоволенні по зовних вимог в зазначеній ча стині.
Що стосується безпосередн ьо порушень позивачем податк ового законодавства, зафіксо ваних в акті перевірки № 1218/23-1/21952 704 від 03.09.2010 року, то суд зазначає наступне.
Виконавчим комітетом Керч енської міської ради АР Крим 16.06.1994 року проведено державну р еєстрацію юридичної особи - Товариства з обмеженою відп овідальністю «Фірма «Дар», щ о підтверджується свідоцтво м про державну реєстрацію се рії А00 № 642707 від 16.06.1994 року.
Згідно з п. 4.1 статуту Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Фірма «Дар» (нова редак ція), затвердженого протокол ом загальними зборами учасни ків від 15.02.2010 року, зареєстрован о виконавчим комітетом Керче нської міської ради АР Крим 01. 03.2010 року, для здійснення цілей , передбачених цим статутом, т овариство має право в порядк у, передбаченому чинним зако нодавством здійснювати як на Україні, так і за межами будь які-угоди й інші юридичні акт и, у тому числі зовнішньоторг овельні і вексельні, а також у годи купівлі-продажу, дарува ння, постачання, обміну, оренд и, підряду, позики, оголошення конкурсу, перевезення, страх ування, доручення, комісії, сх ову, спільної діяльності й ін ші, а також брати участь в торг ах, аукціонах, виставках і орг анізовувати їх, надавати гар антії, виступати генеральним підрядником у договорі підр яду на капітальне будівництв о; здійснювати випуск цінних паперів, а також здійснювати операції з цінними паперами відповідно до вимог законод авства України.
На підставі зазначеного ви ще, 29.03.2007 року між Акціонерним к омерційним промислово-інвес тиційним банком та Товариств ом з обмеженою відповідальні стю «Фірма «Дар» укладено до говір про відкриття кредитно ї лінії № 8 (а.с.182-188), відповідно до якого банк зобов' язується надати позичальнику кредит ш ляхом відкриття відновлювал ьної кредитної лінії у сумі, я ка не може перевищувати 10300000,00 г рн., а позичальник зобов' язу ється повернути кредит та сп латити проценти, встановлені цим договором (п.2.1 Договору).
Кредит надається з цільови м призначенням: на придбання будівельних матеріалів, зап асних частин, обладнання, цін них паперів (п.2.3 Договору).
В подальшому, 29.03.2007 року між ТО В «Фінансова компанія «Райте р» (продавцем) та ТОВ «Фірма «Д ар» (покупцем) укладено догов ір купівлі-продажу цінних па перів № Д-2903/07-5 (а.с.120-121). Предметом д оговору є акції прості іменн і, випущені в документальній формі та знерухомлені ВАТ «Д орспецпроект» (ЄДРПОУ 33806370), ном інальною вартістю 0,25 грн., обся г пакету - 796600 штук, загальна в артість пакету - 1500 000,00 грн.
30.03.2007 року складений акт прий ому-передачі цінних паперів до договору купівлі-продажу цінних паперів № Д-2903/07-5 від 29.03.2007 р оку (а.с.122) та акт виконання зоб ов' язань за договором купів лі-продажу цінних паперів № Д -2903/07-5 від 29.03.2007 року (а.с.123), відповід но до якого обов' язки сторі н за договором № Д-2903/07-5 від 29.03.2007 ро ку є виконаними.
Факт оплати позивачем суми отриманих цінних паперів за договором № Д-2903/07-5 від 29.03.2007 року п ідтверджується платіжним до рученням № 03 від 12.04.2007 року на сум у 1500000,00 грн. (а.с.124).
Сплачена за вказаним догов ором сума коштів у розмірі 1500000 ,00 грн. була включена позиваче м до рядку 1.2 «витрати звітног о періоду» Додатку К3 до рядку 01.4 «прибуток від операцій з ці нними паперами, фондовими та товарними деривативами» дек ларації з податку на прибуто к підприємства за І квартал 200 7 року (а.с.115-119).
25.06.2007 року між ТОВ «Аверс» (тор говцем) та ТОВ «Фірма «Дар» (кл ієнт) укладений договір комі сії № 008/06/07-Б (а.с.125-126), відповідно до п. 1.1. якого клієнт доручає, а то рговець зобов' язується над ати за винагороду посередниц ькі послуги з продажу цінних паперів (акції прості іменні , випущені в документальній ф ормі та знерухомлені ВАТ «До рспецпроект» (ЄДРПОУ 33806370), номі нальною вартістю 0,25 грн., обсяг пакету - 796600 штук, загальна ва ртість пакету - 1560000,00 грн.).
Згідно з п. 2 цього договору д ля виконання договору торгов ець від свого імені укладає у году купівлі-продажу цінних паперів з третьою особою (пок упцем), покупець здійснює опл ату за цінні папери шляхом пе рерахування грошових коштів на поточний рахунок торговц я протягом 3 банківських днів з моменту підписання догово ру купівлі-продажу цінних па перів. Торговець перераховує грошові кошти на поточний ра хунок клієнта протягом 1 банк івського дня з моменту їх над ходження на поточний рахунок торговця, клієнт передає у вл асність покупця цінні папери , що є предметом даного догово ру протягом 3 банківських дні в з моменту підписання догов ору між торговцем та покупце м (факт передачі цінних папер ів оформлюється актом прийом у-передачі). Перехід прав влас ності на цінні папери здійсн юється у зберігачів клієнта та покупця в межах національ ної депозитарної системи Укр аїни шляхом списання цінних паперів з рахунку в цінних па перах клієнта та їх зарахува ння на рахунок в цінних папер ах покупця.
Згідно з умовами договору к омісії № 008/06/07-Б від 25.06.2007 року зроб лено повідомлення про продаж цінних паперів (а.с.127).
Між клієнтом та торговцем 26 .06.2007 року підписаний акт прийо му передачі цінних паперів (а .с.128).
Крім того, 26.06.2007 року між ТОВ «А верс» та ТОВ «Фірма «Дар» під писаний додатковий договір № 1 до договору комісії № 008/06/07-Б ві д 25.06.2007 року, в якому п.2.1.1 договору викладений в наступній реда кції: «в рахунок за цінні папе ри, що є предметом договору ко місії № 008/06/07-Б від 25.06.2007 року, на су му в розмірі 1560000,00 грн. торговец ь передає у власність клієнт а отриманий від покупця цінн их паперів наступний простий вексель серії АА № 0081413 ТОВ «Євр оТракСервіс» (ЄДРПОУ 33912737) номі нальною вартістю 1560000,00 грн. (а.с.12 9).
Згідно з актом прийому-пере дачі (а.с.130) простий вексель сер ії АА № 0081413 ТОВ «ЄвроТракСерві с» (ЄДРПОУ 33912737) номінальною вар тістю 1560000,00 грн. отриманий позив ачем 26.06.2007 року.
10.07.2007 року між ТОВ «Аверс» та Т ОВ «Фірма «Дар» підписаний а кт виконання зобов' язань за договором комісії № 008/06/07-Б від 25.06.2007 року.
Згідно з актом пред' явлен ня простого векселя до викон ання від 27.06.2007 року (а.с.112) ТОВ «Фір ма «Дар» пред' явлено до вик онання, а ТОВ «ЄвроТракСерві с» прийнято до платежу прост ий вексель серії АА № 0081413 ТОВ «Є вроТракСервіс» (ЄДРПОУ 33912737) но мінальною вартістю 1560000,00 грн.
Простий вексель серії АА № 0 081413 переданий позивачем ТОВ «Є вроТракСервіс» 14.09.2007 року, про щ о свідчить акт прийому-перед ачі векселів (а.с.111).
Згідно з наявними в матеріа лах справи виписками банку (а .с.137-156) позивачем суму коштів за простий вексель серії АА № 008141 3 ТОВ «ЄвроТракСервіс» (ЄДРПО У 33912737) номінальною вартістю 1560000 ,00 грн. отримано у повному обся зі.
Сума коштів, отримана позив ачем від продажу акцій ВАТ «Д орспецпроект» (пред' явленн я до виконання простого векс елю серії АА № 0081413), у розмірі 1560000, 00 грн. була включена ним до ряд ку 1.1 «доходи звітного періоду » Додатку К3 до рядку 01.4 «прибут ок від операцій з цінними пап ерами, фондовими та товарним и деривативами» декларації з податку на прибуток підприє мства за І півріччя 2007 року.
Як зазначалось вище, в ідповідачем в акті перевірки було зазначено про те, що сума 1500000,00 грн., сплачена (нарахована ) як компенсація вартості цін них паперів ВАТ «Дорспецпрое кт», необґрунтовано включена позивачем до рядку 1.2 Додатка К3 декларації з податку на при буток підприємств. Так, само я к сума 1560000,00 грн., нарахована від продажу цінних паперів ВАТ « Дорспецпроект», підлягає вик люченню, починаючи з І півріч чя 2007 року, з рядка 1.1. Додатка К3 д екларації з податку на прибу ток підприємств.
При цьому, сума 984000,00 грн ., фактично отримана від погаш ення векселю № 0081413 сер ії АА ТОВ «ЄвроТракСервіс», п ідлягає включенню, починаючи з ІІІ кварталу 2007 року, до скла ду валового доходу як доходи з інших джерел.
Судом перевірено вис новки, зафіксовані в акті пер евірки, та встановлено насту пне.
Порядок нарахування, сплат и податку на прибуток підпри ємств визначено Законом України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12 .1994 року № 334/94-ВР (в редакції, що ді яла на момент виникнення спі рних правовідносин, далі по т ексту - Закон № 334).
Відповідно до п.п. 2.1.1. п.2 .1. ст. 2 Закону № 334 платникам и податку з числа резидентів є суб'єкти господарської дія льності, бюджетні, громадськ і та інші підприємства, устан ови та організації, які здійс нюють діяльність, спрямовану на отримання прибутку як на т ериторії України, так і за її м ежами.
Згідно з п.3.1 ст. 3 Закону № 334 об'єктом оподаткування є пр ибуток, який визначається шл яхом зменшення суми скоригов аного валового доходу звітно го періоду, визначеного згід но з пунктом 4.3 цього Закону на: суму валових витрат пла тника податку, суму амортиза ційних відрахувань.
При цьому, під валовим доход ом слід розуміти загальну су му доходу платника податку в ід усіх видів діяльності, отр иманого (нарахованого) протя гом звітного періоду в грошо вій, матеріальній або немате ріальній формах як на терито рії України, її континенталь ному шельфі, виключній (морсь кій) економічній зоні, так і за їх межами (п.4.1 ст. 4 Закону № 334).
Валовий доход включає, зокр ема загальні доходи від прод ажу товарів (робіт, послуг), у т ому числі допоміжних та обсл уговуючих виробництв, що не м ають статусу юридичної особи , а також доходи від продажу ці нних паперів, деривативів, іп отечних сертифікатів участі , іпотечних сертифікатів з фі ксованою дохідністю, сертифі катів фондів операцій з неру хомістю (за винятком операці й з їх первинного випуску (роз міщення), операцій з їх кінцев ого погашення (ліквідації) та операцій з консолідованим і потечним боргом відповідно д о закону) (п.5.1.1 п. 5.1 ст. 5 Закону № 334).
Більш детально порядок опо даткування операцій з цінним и паперами та деривативами в изначений п. 7.6 ст. 7 Закону № 334, відповідно до якого платни к податку веде окремий подат ковий облік фінансових резул ьтатів операцій з цінними па перами (у тому числі іпотечни ми сертифікатами участі, іпо течними сертифікатами з фікс ованою дохідністю та сертифі катами фондів операцій з нер ухомістю) і деривативами у ро зрізі окремих видів цінних п аперів, а також фондових та то варних деривативів.
Під терміном «витрати» згі дно з п.п. 7.6.3 п. 7.6 ст. 7 Закону № 334 слід розуміти суму коштів а бо вартість майна, сплачену (н араховану) платником податку продавцю цінних паперів та д еривативів як компенсація їх вартості.
Під терміном «доходи» відп овідно до п.п. 7.6.4 п. 7.6 ст. 7 Закон у № 334 слід розуміти суму кош тів або вартість майна, отрим ану (нараховану) платником по датку від продажу, обміну або інших способів відчуження ц інних паперів та деривативів , збільшену на вартість будь-я ких матеріальних цінностей ч и нематеріальних активів, як і передаються платнику подат ку в зв'язку з таким продажем, обміном або відчуженням.
Згідно з п. 1.4 ст. 1 Закону № 334 цінним папером є документ, щ о засвідчує право володіння або відносини позики та відп овідає вимогам, установленим законодавством про цінні па пери.
Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження профе сійної діяльності на фондово му ринку, з метою забезпеченн я відкритості та ефективност і функціонування фондового р инку врегульовані Законом України «Про цінні папери т а фондовий ринок», відповідн о до ст. 3 якого цінними папера ми є документи встановленої форми з відповідними реквізи тами, що посвідчують грошові або інші майнові права, визна чають взаємовідносини особи , яка їх розмістила (видала), і в ласника, та передбачають вик онання зобов'язань згідно з у мовами їх розміщення, а також можливість передачі прав, що випливають із цих документі в, іншим особам.
Одним з видів цінних папері в відповідно до ст. 6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» є акція - імен ний цінний папір, який посвід чує майнові права його власн ика (акціонера), що стосуються акціонерного товариства, вк лючаючи право на отримання ч астини прибутку акціонерног о товариства у вигляді дивід ендів та право на отримання ч астини майна акціонерного то вариства у разі його ліквіда ції, право на управління акці онерним товариством, а також немайнові права, передбачен і Цивільним кодексом України та законом, що регулює питанн я створення, діяльності та пр ипинення акціонерних товари ств і законодавством про інс титути спільного інвестуван ня.
Проаналізувавши наве дені вище норми законодавств а, співставивши їх з доказами , наявними в матеріалах справ и, суд вважає правомірним вкл ючення позивачем до рядку 1.2 Д одатка К3 декларації з податк у на прибуток підприємств за І квартал 2007 року суми витрат у розмірі 1500000,00 грн., яка сплачена позивачем в якості компенса ції вартості цінних паперів ВАТ «Дорспецпроект». Вказані дії позивача відповідають в имогам п.п.7.6.3 п. 7.6 ст. 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств».
Правомірним є також д ії позивача, вчинені відпові дно до вимог п.п.7.6.4 п. 7.6 ст. 7 Зак ону України «Про оподаткув ання прибутку підприємств», щодо включення до рядка 1.1. Дод атка К3 декларації з податку н а прибуток підприємств за І п івріччя 2007 року суми доходу у р озмірі 1560000,00 грн., отриманої від продажу цінних паперів ВАТ « Дорспецпроект» шляхом пред' явлення до виконання простог о векселя серії АА № 0081413 ТОВ «ЄвроТракСервіс» (ЄД РПОУ 33912737) номінальною вартіст ю 1560000,00 грн.
Відповідачем також б уло зазначено про те, що право чин щодо купівлі-продажу акц ій простих іменних, випущени х в документальній формі ВАТ «Дорспецпроект», є нікчемни м, у зв' язку з чим позивач без підставно обліковує в податк овому обліку у І кварталі 2007 ро ку та у І півріччі 2007 року акції ВАТ «Дорспецпроект».
Висновки відповідача засновані на тому, що рішення м суду від 02.11.2007 року по справі № А8/434-07 визнано недійсним запис про проведення державної реє страції ВАТ «Дорспецпроект» , визнано недійсними його уст ановчі (статутні) документи з моменту їх реєстрації та сві доцтво про державну реєстрац ію з моменту видачі, визнано н едійсною реєстрацію випуску акцій ВАТ «Дорспецпроект», в изнано недійсним свідоцтво п ро реєстрацію випуску акцій з моменту видачі, припинено ю ридичну особу ВАТ «Дорспецпр оект», та розпорядженням № 5-3 в ід 24.01.2008 року Державного коміте ту з цінних паперів та фондов ого ринку зупинено обіг акці й.
Судом перевірено дов оди відповідача в зазначеній частині та встановлено наст упне.
Постановою Господарс ького суду Дніпропетровсько ї області від 02.11.2007 року по спра ві № А8/434-07 за позовом Прокурора Самарського району у м. Дніпр опетровську в інтересах держ ави в особі Дніпропетровсько ї міської ради до Відкритого акціонерного товариства «До рспецпроект», визнано недійс ним запис про проведення дер жавної реєстрації ТОВ «Дорсп ецпроект», визнано недійсним и установчі (статутні) докуме нти ТОВ «Дорспецпроект» з мо менту їх реєстрації та свідо цтво про державну реєстрацію з моменту його видачі; визнан о недійсним запис про держав ну реєстрацію ВАТ «Дорспецпр оект», визнано недійсними ус тановчі (статутні) документи ВАТ «Дорспецпроект» з момен ту їх реєстрації та свідоцтв о про державну реєстрацію з м оменту його видачі, визнано н едійсною реєстрацію випуску акцій ВАТ «Дорспецпроект» з моменту внесення інформації про неї до Загального реєстр у випуску цінних паперів, виз нано недійсним свідоцтво про реєстрацію випуску акцій ВА Т «Дорспецпроект» з моменту його видачі, припинено юриди чну особу - ВАТ «Дорспецпроек т».
З метою з' ясування п итання щодо дати набрання за конної сили постановою від 02.1 1.2007 року по справі № А8/434-07 судом б уло направлено відповідний з апит до Господарського суду Дніпропетровської області.
Листом № А8/434-07 від 19.04.2011 року Гос подарським судом Дніпропетр овської області повідомлено про те, що ухвалою Дніпропетр овського апеляційного адмін істративного суду від 22.10.2008 рок у апеляційну скаргу ВАТ «Дор спецпроект» залишено без роз гляду, отже постанова від 02.11.2007 року по справі № А8/434-07 набрала з аконної сили відповідно до с т. 254 КАС України.
Відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС Укр аїни постанова або ухвала су ду першої інстанції, якщо інш е не встановлено цим Кодексо м, набирає законної сили післ я закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарже ння, встановленого цим Кодек сом, якщо таку заяву не було по дано. У разі подання апеляцій ної скарги судове рішення, як що його не скасовано, набирає законної сили після закінче ння апеляційного розгляду сп рави (ч. 3 ст. 254 КАС України).
Враховуючи зазначене вище , постанова Господарського с уду Дніпропетровської облас ті набрала законної сили.
Згідно з ч. 1 ст. 38 Зако ну України «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців» суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної о соби, що не пов'язане з банкрут ством юридичної особи, у день набрання таким рішенням зак онної сили направляє його ко пію державному реєстратору з а місцезнаходженням юридичн ої особи для внесення до Єдин ого державного реєстру запис у про судове рішення.
Державний реєстратор повинен не пізніше наступно го робочого дня з дати надход ження судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутство м юридичної особи, внести до Є диного державного реєстру за пис щодо цього судового ріше ння та в той же день повідомит и органи статистики, державн ої податкової служби, Пенсій ного фонду України та юридич ну особу, щодо якої було прийн ято судове рішення, про внесе ння до Єдиного державного ре єстру такого запису (ч. 3 ст. 38 Закону України «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців»).
Згідно з ч. 2 ст. 33 Зако ну України «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців» юридична особа є такою, що при пинилася, з дати внесення до Є диного державного реєстру за пису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Таким чином, з урахува нням зазначеного вище, суд ді йшов висновку про те, що на мом ент вчинення позивачем право чину щодо купівлі акцій ВАТ « Дорспецпроект» (29.03.2007 року) та п родажу акцій ВАТ «Дорспецпро ект» (25.06.2007 року) Відкрите акціо нерне товариство «Дорспецпр оект» мало статус юридичної особи та, відповідно, всі прав а та обов' язки юридичної ос оби, встановлені Цивільним к одексом України, Законом України «Про акціонерні тов ариства» та іншими нормативн о-правовими актами.
До того ж, згідно з п. 1 Р озділу І Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реє страцію випуску акцій, затве рдженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку від 30.12.1998 року № 222, зареєстрованого Міністерс твом юстиції України 24.03.1999 року за № 180/3473 (далі по тексту - Поря док), зупинення обігу акцій, ві дновлення обігу акцій, скасу вання реєстрації випусків ак цій та анулювання свідоцтв п ро реєстрацію випусків акцій здійснюються уповноваженим и особами Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку або її територіальни х органів (далі - реєструвальн ий орган) відповідно до цього Порядку.
Припинення діяльнос ті акціонерного товариства ш ляхом його ліквідації або ре організації здійснюється на підставі рішення вищого орг ану товариства або суду (п.3 Ро зділу І Порядку).
Починаючи з дати опублікув ання інформації про зупиненн я обігу акцій в одному з офіці йних друкованих видань реєст рувального органу, забороняє ться здійснення цивільно-пра вових договорів з акціями, об іг яких зупинено (п.1.5 Розділу І І Порядку).
Дата опублікування інформ ації про зупинення обігу акц ій в одному з офіційних друко ваних видань реєструвальног о органу є датою закриття реє стру (при документарній форм і випуску акцій) або датою, на яку складається зведений обл іковий реєстр і здійснюється операція обмеження в обігу а кцій (при бездокументарній ф ормі випуску акцій) (п.1.6 Розділ у ІІ Порядку).
Як вбачається з матеріалів справи, обіг акцій ВАТ «Дорсп ецпроект» зупинено розпоряд женням № 5-3 від 24.01.2008 року Державн ої комісії з цінних паперів т а фондового ринку, яке опублі ковано (розміщено) на офіційн ому сайті Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку 19.02.2008 року.
Відтак, на момент вчинення п озивачем правочинів щодо куп івлі-продажу акцій ВАТ «Дорс пецпроект», дані акції були з ареєстровані у відповідному Реєстрі, тобто знаходились в обігу.
Приймаючи до уваги зазначе не, суд вважає помилковими ви сновки відповідача щодо нікч емності правочинів купівлі-п родажу акцій ВАТ «Дорспецпр оект», оскільки вказані прав очини мали реальний характер , були направлені на настання правових наслідків з набутт ям сторонами правочинів певн их прав та обов' язків, у тому числі щодо належного оподат кування даних господарських операцій та внесення до пода ткового обліку витрат та дох одів, отриманих за результат ами їх вчинення.
У зв' язку з зазначен им, суд також вважає необґрун тованим посилання відповіда ча в акті перевірки на те, що с ума 984000,00 грн., фактично отримана позивачем від погашення век селю № 0081413 серії АА ТОВ «ЄвроТр акСервіс», підлягає включенн ю, починаючи з ІІІ кварталу 2007 р оку, до складу валового доход у як доходи з інших джерел згі дно з п.4.1.3, п. 4.1.6 ст. 4 Закону Ук раїни «Про оподаткування при бутку підприємств».
За таких обставин, вра ховуючи, що судом встановлен о протиправність висновків в ідповідача, зафіксованих в а кті перевірки № 1218/23-1/21952704 від 03.09.2010 р оку, щодо порушення позиваче м вимог податкового законода вства, суд вважає необґрунто ваним донарахування позивач у податку на прибуток підпри ємств у розмірі 246000,00 грн. та зас тосування до нього штрафних (фінансових) санкцій у розмір і 123000,00 грн.
Згідно з п.1 ч.2 ст.162 Кодексу ад міністративного судочинств а України у разі задоволення адміністративного позову су д може прийняти постанову пр о визнання протиправними ріш ення суб'єкта владних повнов ажень чи окремих його положе нь, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання неч инним рішення чи окремих йог о положень.
З наведеного слідує, що скас ування рішення суб' єкта вла дних повноважень є наслідком визнання цього рішення прот иправним.
У позовній заяві позивач пр осить суд лише скасувати под аткові повідомлення-рішення № 0001312301/0 від 14.09.2010 року, № 0001312301/1 від 15.10.20 10 року, № 0001312301/2 від 21.12.2010 р оку.
В свою чергу, ч.2 ст.11 Кодексу а дміністративного судочинст ва України передбачено право суду вийти за межі позовних в имог, тільки в разі, якщо це не обхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сто рін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
Враховуючи необхідність п овного захисту прав та інтер есів позивача, суд вважає нео бхідним визнати протиправни ми та скасувати податкові по відомлення-рішення № 0001312301/0 від 14.09.2010 року, № 0001312301/1 від 15.10.2010 року, № 00013 12301/2 від 21.12.2010 року.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС Укр аїни, якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повн оважень, суд присуджує всі зд ійснені нею документально пі дтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Відповідно до ч. 1 ст. 98 КАС Укр аїни суд вирішує питання щод о судових витрат у постанові суду або ухвалою.
Враховуючи зазначене вище , суд вважає за необхідне стяг нути з Державного бюджету Ук раїни на користь позивача су му судового збору у розмірі 3,4 0 грн.
У судовому засіданні, яке ві дбулось 03.08.2011 року, оголошено вс тупну та резолютивну частини постанови.
Відповідно до вимог с т. 163 КАС України постанова офо рмлена та підписана 08.08.2011 року.
Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС Укр аїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов за довольнити частково.
2. Визнати протиправним та с касувати податкове повідомл ення-рішення Державної подат кової інспекції в м. Керчі АР К рим № 0001312301/0 від 14.09.2010 року про визн ачення суми податкового зобо в' язання з податку на прибу ток підприємств Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «Дар» у розмірі 246000,00 грн . та застосування штрафних (фі нансових) санкцій у розмірі 123 000,00 грн.
3. Визнати протиправним та с касувати податкове повідомл ення-рішення Державної подат кової інспекції в м. Керчі АР К рим № 0001312301/1 від 15.10.2010 року про визн ачення суми податкового зобо в' язання з податку на прибу ток підприємств Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «Дар» у розмірі 246000,00 грн . та застосування штрафних (фі нансових) санкцій у розмірі 123 000,00 грн.
4. Визнати протиправним та с касувати податкове повідомл ення-рішення Державної подат кової інспекції в м. Керчі АР К рим № 0001312301/2 від 21.12.2010 року про визн ачення суми податкового зобо в' язання з податку на прибу ток підприємств Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «Дар» у розмірі 246000,00 грн . та застосування штрафних (фі нансових) санкцій у розмірі 123 000,00 грн.
5. В задоволенні іншої части ни позовних вимог - відмови ти.
6. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Това риства з обмеженою відповіда льністю «Фірма «Дар» (98300, АР Кр им, м. Керч, вул. Орджонікідзе, 1В , ЄДРПОУ 21952704) суму судового збор у у розмірі 3,40 грн.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Сидоренко Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 03.08.2011 |
Оприлюднено | 11.11.2011 |
Номер документу | 19034782 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні