Постанова
від 08.09.2011 по справі 2а-9392/11/0170/5
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43,  м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна,  95013

        

ПОСТАНОВА

Іменем України

08 вересня 2011 р. (10:13)

Справа №2а-9392/11/0170/5

   Окружний  адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Сидоренка Д.В., при секретарі Вороновій О.В.,

розглянувши  у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Сакської об’єднаної державної податкової інспекції в АР Крим

до Приватного підприємства «Стрінг»

про стягнення заборгованості в сумі 658,59 грн.,

          

          Обставини справи: Сакська об’єднана державна податкова інспекція в АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Приватного підприємства «Стрінг» 658,59 грн. заборгованості, у тому числі 313,19 грн. зі збору за забруднення навколишнього природного середовища та 345,40 грн. з комунального податку, мотивуючи свої вимоги тим, що відповідачем не сплачуються у визначені законом строки узгоджені податкові зобов’язання.

          Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 01.08.2011 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.

Позивач явку свого представника в судове засідання не забезпечив, 06.09.2011 року надав суду клопотання про розгляд справи за його відсутності та підтримання позовних вимог у повному обсязі.

Відповідач явку свого представника в судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином – шляхом направлення на його адресу судової повістки. Заперечення на позовну заяву, а також клопотання про розгляд справи за його відсутності або відкладення розгляду справи до суду не надав, про причини неявки суд не повідомив.

Враховуючи належне повідомлення сторін про час, дату та місце судового розгляду, суд вважає за можливе розглянути справу на підставі ст. 128 КАС України за їх відсутності.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд

ВСТАНОВИВ:

          Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 частини 1  статті 3 КАС України  дано визначення суб’єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб’єкт, який здійснює  владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

          Статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності на час виникнення спірних правовідносин було визначено Законом України «Про державну податкову службу в України», відповідно до ст.4 якого Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади, якому підпорядковуються   зокрема Державна податкова інспекція в АРК .

Відповідно до ст.8 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» Державна податкова адміністрація України здійснює функції, зокрема щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контролю за валютними операціями, контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, а також контролю за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів; обліком платників податків, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжень податків, інших платежів.

          Враховуючи обсяг повноважень, наданих державній податковій службі законодавством, суд дійшов висновку, що Сакська об’єднана державна податкова інспекція в АР Крим у відносинах з фізичними та юридичними особами є суб’єктом владних повноважень та даний спір належить до розгляду у порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.

Білогірською районною державною адміністрацією АР Крим 16.05.2007 року проведено державну реєстрацію юридичної особи – Приватного підприємства «Стрінг», що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію серії А00 № 569655 від 16.05.2007 року.

Згідно зі статтею 4 Закону України «Про систему оподаткування», чинному на момент виникнення спірних правовідносин, платниками  податків і зборів (обов’язкових платежів) є юридичні особи, на яких  відповідно  до Законів України покладений обов’язок сплачувати податки і збори.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач є платником податків та зборів, у тому числі комунального податку та збору за забруднення навколишнього природного середовища.

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

          Приймаючи до уваги, що спірні правовідносини виникли до набрання чинності Податковим кодексом України, тобто до 01.01.2011 року, суд вважає за необхідне керуватися нормами, чинними на момент виникнення спірних правовідносин.

Згідно зі статтею 4 Закону України «Про систему оподаткування», чинному на момент виникнення спірних правовідносин, платниками  податків і зборів (обов’язкових платежів) є юридичні особи, на яких  відповідно  до Законів України покладений обов’язок сплачувати податки і збори.

Пунктом 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними  цільовими фондами», чинному на момент виникнення спірних правовідносин (далі по тексту – Закон № 2181) було передбачено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку вказує у податковій декларації.

Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 Закону № 2181 платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання,  зазначену  у  поданій  ним  податковій декларації,  протягом  десяти  календарних  днів, наступних за останнім днем   відповідного  граничного  строку для  подання  податкової декларації.

Статтею 9 Закону України «Про систему оподаткування» було встановлено, що платники податків зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Види місцевих податків і зборів, їх граничні розміри та порядок обчислення і спрямований на зміцнення бюджетів місцевого самоврядування визначені Декретом Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки і збори» від 20.05.1993 року № 56-93, відповідно до ч. 1 якого комунальний податок належить до місцевих податків.

Згідно зі ст. 15 Декрету комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ, організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств. Його граничний розмір не повинен перевищувати 10 відсотків річного фонду оплати праці, обчисленого виходячи з розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Органи місцевого самоврядування самостійно встановлюють і визначають порядок сплати місцевих податків і зборів відповідно до переліку і в межах установлених граничних розмірів ставок.

Місцеві податки і збори перераховуються до бюджетів місцевого самоврядування в порядку, визначеному Радами народних депутатів, якими вони встановлюються. Стягнення не внесених в установлений термін місцевих податків і зборів здійснюється згідно з чинним законодавством.

          Підпунктом 4.1.4. статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків).

Таким чином, відповідач зобов’язаний щоквартально  протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем податкового кварталу, подавати до Сакської ОДПІ в АР Крим декларації з комунального податку.

Правові, економічні та соціальні основи організації охорони навколишнього природного середовища в інтересах нинішнього і майбутніх поколінь визначені Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища» від 25.06.1991 року                   № 1264-XII. 

Ст. 24 зазначеного Закону передбачено, що об'єкти, які шкідливо впливають або можуть вплинути на стан навколишнього природного середовища, види та кількість шкідливих речовин, що потрапляють у навколишнє природне середовище, види й розміри шкідливих фізичних та біологічних впливів на нього підлягають державному обліку.

Підприємства, установи та організації проводять первинний облік у галузі охорони навколишнього природного середовища і безоплатно подають відповідну інформацію органам, що ведуть державний облік у цій галузі.

Єдині на території України правила встановлення нормативів збору за забруднення навколишнього природного середовища, а також його стягнення передбачені Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку встановлення нормативів збору за забруднення навколишнього природного середовища і стягнення цього збору» від 01.03.1999 року № 303 (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), в пункті 2 якої зазначено, що збір за забруднення навколишнього природного середовища  справляється за: викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин  стаціонарними та пересувними джерелами забруднення;скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об'єкти; розміщення відходів.

Територіальні органи Мінприроди подають до органів державної податкової служби перелік підприємств, установ, організацій, громадян - суб'єктів підприємницької діяльності, яким в установленому порядку видано дозволи на викиди, спеціальне водокористування та розміщення відходів.

Невключення підприємств, установ, організацій, громадян - суб'єктів підприємницької діяльності до зазначеного переліку не звільняє їх від сплати збору.

Безпосередньо порядок обчислення і сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища (далі - збір), а також відповідальність платників за достовірність даних про обсяги викидів в атмосферне повітря забруднюючих речовин, скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об'єкти, розміщені відходи та за правильність обчислення, повноту і своєчасність сплати збору передбачено Інструкцією про порядок обчислення та сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища, затвердженою Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України, Державною податковою адміністрацією України від 19 липня 1999 року № 162/379 (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

          Згідно з  п. 2.1. Інструкції платниками збору є суб'єкти господарювання, незалежно від форм власності, включаючи їх об'єднання, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, розташовані на території іншої територіальної громади; бюджетні, громадські та інші підприємства, установи і організації; постійні представництва нерезидентів, які отримують доходи в Україні; громадяни, які здійснюють на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони викиди і скиди забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище та розміщення відходів.

Відповідно до п 7.1. Інструкції платники збору складають податковий розрахунок збору за забруднення навколишнього природного середовища і подають його до органу державної податкової служби за місцем податкової реєстрації (місцеперебуванням на податковому обліку в органах державної податкової служби).

Пунктом 7.2. Інструкції встановлено, що базовий податковий (звітний) період збору за забруднення навколишнього природного середовища дорівнює календарному кварталу. 

Податкові розрахунки збору подаються платниками органам державної податкової служби протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, за місцем податкової реєстрації платника (місцем перебування на податковому обліку в органах державної податкової служби).

Збір сплачується платниками за місцем податкової реєстрації (місцем перебування на податковому обліку в органах державної податкової служби) протягом 10 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку подання податкового розрахунку збору, тобто протягом 50 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.

Посадовими особами Сакської ОДПІ в АР Крим 23.03.2011 року проведено перевірку відповідача з питань своєчасності подання податкової декларації (розрахунку) зі збору за забруднення навколишнього природного середовища за 2010 рік та комунального податку за 4 квартал 2010 року.

За результатами перевірки складено акт № 336/1503/35109297 від 23.03.2011 року, в якому зафіксовано порушення відповідачем:

- п.9.2 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування», п.п.4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п.7.2 п. 7 Інструкції «Про порядок числення і сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища», затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища і ядерної безпеки України, Державної податкової служби України від 19.07.1999 року № 162/379, зареєстрованої Міністерством юстиції України 09.08.1999 року за № 544/3837, що виявилось у несвоєчасному наданні податкового розрахунку зі збору за забруднення навколишнього природного середовища за 2010 рік (граничний строк подання 09.02.2011 року, фактично подано 11.02.2011 року № 42577 (по Іванівській сільській раді) та 11.02.2011 року № 42599 (по Ромашкінській сільській раді);

- п.9.2 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування», п.п.4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», положення «Про комунальний податок» затверджене рішення VI сесії 23 скликання Сакської районної ради від 25.02.1999 року, що виявилось у несвоєчасному поданні розрахунку комунального податку за 4 квартал 2010 року (граничний строк подання 09.02.2011 року, фактично подано 11.02.2011 року  № 42578 (по Ромашкінській сільській раді).

На підставі зазначеного вище, враховуючи виявлені під час перевірки відповідача порушення, позивачем 07.04.2011 року прийняті податкові повідомлення-рішення:

№0000671503/0, в якому визначено суму податкового зобов’язання за штрафними санкціями зі збору за забруднення навколишнього природного середовища у розмірі 170,00 грн.;

№0000681503/0, в якому визначено суму податкового зобов’язання за штрафними санкціями зі збору за забруднення навколишнього природного середовища у розмірі 170,00 грн.;

№0000661503/0, в якому визначено суму податкового зобов’язання за штрафними санкціями з комунального податку у розмірі 170,00 грн.;

№0000651503/0, в якому визначено суму податкового зобов’язання за штрафними санкціями з комунального податку у розмірі 170,00 грн.

Вказані податкові повідомлення-рішення були направлені на адресу відповідача, однак, не були отримані останнім у зв’язку з відсутністю підприємства за юридичною адресою.

Враховуючи зазначене, податкові повідомлення-рішення було розміщено на дошці податкових об’яв.

Вказані податкові повідомлення-рішення відповідачем оскаржені не були, однак, визначена у них сума податкових зобов’язань не сплачена у повному обсязі: заборгованість зі збору за забруднення навколишнього природного середовища становить 313,19 грн. та з комунального податку – 337,30 грн.

Крім того, як вбачається з матеріалів справи, відповідач має заборгованість з комунального податку за 4 квартал 2010 року відповідно до розрахунку від 14.02.2011 року № 42598 у розмірі 8,10 грн.

У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59ПК України).

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання (п. 59.3 ст. 59 ПК України).

Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 ПК України).

У зв’язку з несплатою у визначені строки суми податкового зобов’язання позивачем на адресу відповідача було направлено податкову вимогу № 203 від 29.04.2011 року.

Вказана вимога була направлена відповідачу поштою, проте, не була отримана останнім у зв’язку з відсутністю підприємства за юридичною адресою.

Відповідно до п. 58.3 ст. 58 ПК України у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Таким чином, податкову вимогу № 203 від 29.04.2011 року слід вважати такою, що вручена відповідачу.

Враховуючи відсутність незгоди відповідача з розрахунком суми заборгованості вказана вимога є узгодженою, однак, визначена у ній сума податкового боргу відповідачем не сплачена, що підтверджується звітом про суму недоїмки станом на 06.09.2011 року.

Відтак, станом на день розгляду справи заборгованість відповідача становить 658,59 грн., у тому числі 313,19 грн. зі збору за забруднення навколишнього природного середовища та 345,40 грн. з комунального податку.

Права органів державної податкової служби на час розгляду справи передбачені ст. 20 Податкового кодексу України.

Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податного боргу або його частини.

Приймаючи до уваги те, що відповідач не надав доказів сплати заборгованості в сумі  658,59  грн., позовні вимоги належить задовольнити у повному обсязі.

У судовому засіданні, яке відбулось 08.09.2011 року, оголошено вступну та резолютивну части постанови.

Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанову оформлено та підписано 13.09.2011 року.

На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

                                                                       ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити.

          2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Стрінг» (97650, АР Крим, Білогірський район, с. Багате, вул. Московська,92; ЄДРПОУ 35109297; відомості про відкриті рахунки в матеріалах справи відсутні) податковий борг у розмірі 658,59 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю «Стрінг»,  у тому числі:

          - 157,56 грн. зі збору за забруднення навколишнього природного середовища на р/р 33114329700261 в ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026; код платежу 19050200, ЄДРПОУ 34740887, отримувач: місцевий бюджет Ромашкінської сільської ради);

          - 155,63 грн. зі збору за забруднення навколишнього природного середовища на р/р 33112329700252 в ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026; код платежу 19050200, ЄДРПОУ 34740887, отримувач: місцевий бюджет Івановської сільської ради);

          - 178,10 грн. з комунального податку на р/р 33217828700261 в ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026; код платежу 16010200, ЄДРПОУ 34740887, отримувач: місцевий бюджет Ромашкінської сільської ради);

          - 167,30 грн. з комунального податку на р/р 33215828700252 в ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026; код платежу 16010200, ЄДРПОУ 34740887, отримувач: місцевий бюджет Івановської сільської ради.

          Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.   

 

Суддя                                                                          Сидоренко Д.В.

           

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення08.09.2011
Оприлюднено11.11.2011
Номер документу19034826
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9392/11/0170/5

Постанова від 08.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Сидоренко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні