ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
< Текст >
03 жовтня 2011 р. (12:04) Справа №2а-10608/11/0170/21
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Євдокімової О.О., при секре тарі судового засідання Кузь міній Ю.В., розглянувши за учас ті позивача - ОСОБА_1, паспо рт НОМЕР_1, у відкритому су довому засіданні адміністра тивну справу
за позовом адвоката ОСО БА_1 < Список > < Позивач в ос обі >
до Державної податкової і нспекції в м. Сімферополі АР К рим < Список > < Відповідач в о собі > < Текст >
про визнання протиправною відмову та спонукання до вик онання певних дій.
Обставини справи: адвокат ОСОБА_1 (далі позивач) зверну вся до Окружного адміністрат ивного суду АР Крим із адміні стративним позовом до Держав ної податкової інспекції в м . Сімферополі АР Крим (далі від повідач) про визнання протип равною відмову про надання п ублічної інформації відносн о надання копій документів п ро здійснення заходів по вст ановленню місцезнаходження Товариства з обмеженою відп овідальністю "Крим-Цемент" (ЄД РПОУ 36478964), Товариства з обмежен ою відповідальністю "Кримбет он" (ЄДРПОУ 35109433), Приватного під приємства "Фірма "Стройкерам іка" (ЄДРПОУ 25624291) та зобов'язанн я надати публічну інформацію відносно надання копій доку ментів про здійснення заході в по встановленню місцезнахо дження Товариства з обмежено ю відповідальністю "Крим-Цем ент" (ЄДРПОУ 36478964), Товариства з о бмеженою відповідальністю "К римбетон" (ЄДРПОУ 35109433), Приватно го підприємства "Фірма "Строй кераміка" (ЄДРПОУ 25624291).
Позовні вимоги ґрунтуютьс я на Законі України "Про досту п до публічної інформації" та мотивовані тим, що відмова в наданні інформації є протип равною, оскільки запитувана інформація не відповідає вим огам ст. 6 вказаного Закону та створена в процесі виконанн я суб'єктом владних повноваж ень своїх обов'язків. Позивач зазначає, що інформація,яку в ін затребував у відповідача, не відноситься до інформаці ї з обмеженим доступом.
Позивач у судовому засідан ні позовні вимоги підтримав у повному обсязі та наполяга в на їх задоволенні.
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання 03.10.2011р. не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином - під розписку. Під час розгл яду справи проти задоволення позовних вимог заперечував, надавши письмові заперечен ня (а.с.13), в яких, зокрема, зазна чив, що інформація, яку запиту вав позивач належить до служ бової інформації відповідно до Закону України "Про досту п до публічної інформації " та Переліку відомостей, що стан овлять службову інформацію в органах державної податково ї служби України, затверджен ого наказом ДПА України від 08. 06.2011р. № 346.
Заслухавши позивача, розгл янувши матеріали справи, до слідивши надані докази, суд -
ВСТАНОВИВ:
10.08.2011р. позивач звернувся до відповідача з запитом про надання публічної інформаці ї.
Повідомленням вих. № 14189/П/26-31 ві д 16.08.2011р. відповідач повідомив п озивача про те, що копії докум ентів про здійснення заходів щодо встановлення місцезнах одження є службовою інформац ією, згідно ст. 9 Закону Україн и "Про доступ до публічної ін формації" та Переліку відомо стей, що становлять службову інформацію в органах держав ної податкової служби Україн и, затвердженого наказом ДПА України від 08.06.2011р. № 346 (а.с.5).
Не погодившись із відмовою про задоволення запиту на ін формації, позивач звернувся із адміністративним позовом до Окружного адміністративн ого суду АР Крим.
Дослідивши матеріали спра ви, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтуються позовні в имоги та заперечення, оцінив ши належність, допустимість, достовірність кожного доказ у окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у ї х сукупності, суд дійшов висн овку, що позовні вимоги не під лягають задоволенню з наступ них підстав.
Згідно із ст. 19 Конституції У країни, органи державної вла ди та органи місцевого самов рядування, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на п ідставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та законами Украї ни.
Відповідно до ст. 40 Конститу ції України усі мають право н аправляти індивідуальні чи к олективні письмові зверненн я або особисто звертатись до органів державної влади, орг анів місцевого самоврядуван ня та посадових і службових о сіб цих органів, що зобов' яз ані розглянути звернення і д ати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Законом, який регулює відно сини щодо створення, збиранн я, одержання, зберігання, вико ристання, поширення, охорони , захисту інформації є Закон У країни “Про інформацію ” від 02.10.1992 року, №2657-ХІІ із змінами і до повненнями на час виникненн я спірних правовідносин (дал і - Закон №2657).
Відповідно до статті 5 Закон у №2657 кожен має право на інформ ацію, що передбачає можливіс ть вільного одержання, викор истання, поширення, зберіган ня та захисту інформації, нео бхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтер есів.
При цьому, реалізація права на інформацію не повинна пор ушувати громадські, політичн і, економічні, соціальні, духо вні, екологічні та інші права , свободи і законні інтереси і нших громадян, права та інтер еси юридичних осіб.
Згідно статті 20 Закону №2657 за порядком доступу інформація поділяється на відкриту інф ормацію та інформацію з обме женим доступом. Будь-яка інфо рмація є відкритою, крім тієї , що віднесена законом до інфо рмації з обмеженим доступом.
В ч. 1 ст. 21 Закону №2657, зазначено , що інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, та ємна та службова інформація.
Спеціальним законом, який в изначає порядок здійснення т а забезпечення права кожного на доступ до інформації, що зн аходиться у володінні суб'єк тів владних повноважень, інш их розпорядників публічної і нформації, визначених цим За коном, та інформації, що стано вить суспільний інтерес є За кон України "Про доступ до пуб лічної інформації" від 13.01.2011 рок у №2939-VI (далі - Закон №2939).
Метою цього Закону є забезп ечення прозорості та відкрит ості суб' єктів владних повн оважень і створення механізм ів реалізації права кожного на доступ до публічної інфор мації (ч. 1 ст. 2 Закону № 2939).
Відповідно до ст. 1 Закону № 29 39, публічна інформація - це ві дображена та задокументован а будь- якими засобами та на будь- яких носіях інформаці я, що була отримана або створе на в процесі виконання суб' єктами владних повноважень с воїх обов' язків, передбачен их чинним законодавством, аб о яка знаходиться у володінн і суб' єктів владних повнова жень, інших розпорядників пу блічної інформації, визначен их цим законом. Публічна інфо рмація є відкритою, крім випа дків, встановлених законом.
Згідно із ч. 1 ст. 6 Закону № 2939 і нформацією з обмеженим досту пом є:
1) конфіденційна інформація ;
2) таємна інформація;
3) службова інформація.
Частина 1 ст. 9 Закону № 2939 пере дбачає, що відповідно до вимо г частини другої статті 6 цьог о Закону до службової може на лежати така інформація:
1) що міститься в документах суб'єктів владних повноваже нь, які становлять внутрівід омчу службову кореспонденці ю, доповідні записки, рекомен дації, якщо вони пов'язані з ро зробкою напряму діяльності у станови або здійсненням конт рольних, наглядових функцій органами державної влади, пр оцесом прийняття рішень і пе редують публічному обговоре нню та/або прийняттю рішень;
2) зібрана в процесі операти вно-розшукової, контррозвіду вальної діяльності, у сфері о борони країни, яку не віднесе но до державної таємниці.
Разом з тим, згідно із п.12.1-12.2 На казу Державної податкової ад міністрації України “Про зат вердження Порядку обліку пла тників податків і зборів та в изнання такими, що втратили ч инність, наказів Державної п одаткової адміністрації Укр аїни”№ 979 від 22.12.2010р., з метою біль ш повного обліку платників п одатків - юридичних осіб або ф ізичних осіб - підприємців, ун еможливлення отримання юрид ичними особами або фізичними особами - підприємцями некон трольованих доходів підрозд іли органів державної податк ової служби, до функцій яких в ходить ведення обліку платни ків податків, повинні забезп ечувати систематичний контр оль за повнотою та своєчасні стю взяття на облік юридични х осіб або фізичних осіб - підп риємців органами державної п одаткової служби після здійс нення їх державної реєстраці ї, перереєстрації, реорганіз ації та внесення змін до реєс траційних чи установчих доку ментів.
Зокрема, при призначенні чи проведенні будь-якого виду п еревірки платника податків ч и при виконанні інших службо вих обов'язків працівниками органів державної податково ї служби здійснюється або мо же здійснюватись перевірка м ісцезнаходження (місця прожи вання) платника податків. За н аслідками перевірки складає ться акт перевірки місцезнах одження платника податків. Я кщо встановлено відсутність платника податків за його мі сцезнаходженням (місцем прож ивання), то проводиться робот а із з'ясування фактичного мі сця розташування (місцезнахо дження, місця проживання) пла тника податків, відповідальн их та пов'язаних осіб.
Наказом ДПА України від 08.06.2011 р. № 346 "Про Перелік відомостей, що становлять службову інфор мацію в органах державної по даткової служби України" зат верджений перелік відомост ей, що становлять службову ін формацію в органах державної податкової служби України.
Судом встановлено, що позив ач звернувся з запитом про на дання публічної інформації в ідносно надання копій докуме нтів про здійснення заходів по встановленню місцезнаход ження юридичних осіб.
Частиною 7 ст. 6 Закону № 2939 пер едбачено, що обмеженню досту пу підлягає інформація, а не д окумент.
Відповідно до ст. 1 Закону №265 7 документ - матеріальний носі й, що містить інформацію, осно вними функціями якого є її зб ереження та передавання у ча сі та просторі.
Із аналізу наведених вище н орм слідує, що інформація сто совно здійснення заходів по встановленню місцезнаходже ння юридичних осіб та докуме нти які містять цю інформаці ю відносяться до службової і нформації.
Посилання позивача на ч. 7 ст . 6 Закону № 2939, якою передбачено що, якщо документ містить інф ормацію з обмеженим доступом , для ознайомлення надається інформація, доступ до якої не обмежений, суд вважає безпід ставним, оскільки запит стос увався лише надання копій до кументів про здійснення захо дів по встановленню місцезна ходження юридичних осіб.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 21 Зако ну № 2939 розпорядник інформаці ї має право відмовити в задов оленні запиту в таких випадк ах: інформація, що запитуєтьс я, належить до категорії інфо рмації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону.
Частиною 1 статті 2 КАС Украї ни передбачено, що завданням адміністративного судочинс тва є захист прав, свобод та ін тересів фізичних осіб, прав т а інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових від носин від порушень з боку орг анів державної влади, органі в місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здій сненні ними владних управлін ських функцій на основі зако нодавства, в тому числі на вик онання делегованих повноваж ень.
Стаття 19 Конституції Україн и встановлює, що органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов' язані діяти на підставах, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
Частиною 3 зазначеної статт і передбачено, що у справах що до оскарження рішень, дій чи б ездіяльності суб'єктів владн их повноважень адміністрати вні суди перевіряють, чи прий няті (вчинені) вони:
§ на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України;
§ з використанням пов новаження з метою, з якою це по вноваження надано;
§ обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин , що мають значення для прийня ття рішення (вчинення дії);
§ безсторонньо (неупе реджено);
§ добросовісно;
§ розсудливо;
§ з дотриманням принц ипу рівності перед законом, з апобігаючи несправедливій д искримінації;
§ пропорційно, зокрем а з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія);
§ з урахуванням права особи на участь у процесі при йняття рішення;
§ своєчасно, тобто про тягом розумного строку.
Так зокрема, принцип прийня ття рішення на підставі, у меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України є одночасн о і орієнтиром при реалізаці ї повноважень владного суб' єкта, який вимагає від останн ього діяти на виконання зако ну, за умов та обставин, визнач ених ним, з дотриманням встан овленої законом процедури. К ритерій прийняття рішення, в чинення (невчинення) дії обґр унтовано, тобто з урахування м усіх обставин, що мають знач ен ня для прийняття рішення а бо вчинення дії, відо бражає п ринцип обґрунтованості ріше ння або дії. Він вимагає від су б'єкта владних повноважень в раховувати як обставини, на о бов'язковість урахування яки х прямо вказує закон, так і інш і обставини, що мають значенн я у конкретній ситуації. Для ц ього він має ретельно зібрат и і дослідити матеріали, що ма ють доказове значення у спра ві, наприклад, документи, пояс нення осіб, висновки експерт ів тощо. Суб'єкт владних повно важень повинен уникати прийн яття невмотивованих висновк ів, об ґрунтованих припущенн ями, а не конкретними обстави нами. Так само недопустимо на давати значення обставинам, які на справді не стосуються справи. Несприятливе для осо би рішен ня повинно бути вмот ивованим.
Відповідно до ст. 9 КАС Украї ни суд при вирішенні справи к ерується принципом законнос ті, відповідно до якого орган и державної влади, органи міс цевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зо бов' язані діяти лише на під ставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами України . Суд вирішує справи на підста ві Конституції та законів Ук раїни, а також міжнародних до говорів, згода на обов' язко вість яких надана Верховною Радою України.
За таких обставин, приймаюч и до уваги, що відповідач в да ному випадку діяв на підстав і, в межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України, а то му підстав для судового захи сту прав, свобод та інтересів позивача у сфері публічно - пр авових відносин від порушень з боку суб'єктів владних пов новажень в розумінні положен ь ст. 2 КАС України суд не вбача є.
На підставі викладеного, вр аховуючи вищевикладені норм и чинного законодавства, суд вважає позовні вимоги необґ рунтованими та безпідставни ми, у зв'язку з чим в задоволен ні позовних вимог позивача н еобхідно відмовити.
Вступна та резолютивна час тини постанови проголошені в судовому засіданні 03.10.2011р.
У повному обсязі постанову складено та підписано 10.10.2011р.
Керуючись ст. ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-15 9, 161-163, 167 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд ,
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністра тивного позову відмовити пов ністю.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
< Текст >
Суддя < підпис > Євдокімова О.О.
< Текст >
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2011 |
Оприлюднено | 11.11.2011 |
Номер документу | 19034838 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Євдокімова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні