ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"04"
грудня 2007 р.
Справа №
10/213-3980
09 годин 45 хв.
м. Тернопіль
Господарський суд Тернопільської області у складі
при
секретарі судового засідання
Розглянув
справу
За позовом: Ридомильської сільської ради, с. Ридомиль
Кременецького району Тернопільської області
До
відповідача:
Кременецької районної державної адміністрації, м. Кременець вул. Шевченка, 56
Тернопільської області
За участю
представників:
Позивача:
Грицюк В.В. -голови
сільської ради, посвідчення №1 від 01.05.2000р.;
Відповідача:
Кучерявої Т.П.
-головного спеціаліста-ревізора управління агропромислового розвитку
Кременецької РДА, довіреність №01-1434-3/15 від 03.12.2007р.; Біденко В.А. -завідувача юридичного сектору апарату Кременецької
РДА, довіреність №01-601-3/15 від 04.05.2007р.
В розпочатому
судовому засіданні представникам сторін роз'яснено їх процесуальні права та
обов'язки, передбачені ст.ст. 27,29,49,51,59,130 КАС України.
Суть справи: До
господарського суду Тернопільської області звернулася з позовною заявою
Ридомильська сільська рада, с. Ридомиль Кременецького району Тернопільської
області до відповідача -Кременецької районної державної адміністрації, м.
Кременець, вул. Шевченка, 56 Тернопільської області про скасування Розпорядження голови
Кременецької районної державної адміністрації від 23.03.2006р. за №166 „Про
надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земель водного
фонду в оренду ПП „Арніка” та розпорядження голови Кременецької районної
державної адміністрації від 01.12.2006р. №712 „Про продовження терміну дії
розпорядження голови Кременецької районної державної адміністрації від
23.03.2006р. №166”.
В обґрунтування
своїх позовних вимог позивач посилається на те, що вищезазначені розпорядження
голови Кременецкої РДА прийняті з порушенням норм діючого законодавства,
оскільки, згідно п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України „Про місцеве самоврядування в
Україні”, виключно на прилюдних засіданнях сільської, селищної, міської ради
розглядаються питання про вирішення відповідно до закону питань регулювання
земельних відносин, а відповідно до глави 2 ст. 33 Закону України „Про місцеве
самоврядування в Україні” організація і здійснення землеустрою, погодження
проектів землеустрою відноситься до повноважень виконавчих органів сільських,
селищних та міських рад.
Відповідно до
вищезазначеного, одноособово головою районної державної адміністрації земельні
питання не вирішуються, оскільки, це не входить до його компетенції.
Представник
позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю.
Ухвалою
господарського суду від 21.09.2007 року призначено судове засідання о 15 год.
45 хвилин 16 жовтня 2007 року.
У відповідності
до вимог ст. 128 КАС України в судовому засіданні оголошувалась перерва до 16
год. 00 хв. 06 листопада 2007 року та розгляд справи відкладався до 14 год. 20
хв. 04 грудня 2007 року, в зв'язку з нез'явленням представника відповідача.
У відзиві на
позов № 01-1260-3/15 від
15.10.2007 року Кременецька районна державна адміністрація, м. Кременець
заперечує заявлені вимоги повністю і вважає їх безпідставними та такими, що не
підлягають до задоволення. Зокрема, зазначає, що земельна ділянка водного
фонду, площею 10 га, з приводу якої Ридомильською сільською радою прийнято
рішення за №108 від 08.02.2006р. „Про погодження надання в оренду земельної
ділянки водного фонду для рибогосподарських потреб” знаходиться за межами
населеного пункту і відноситься до земель загального користування Ридомильської
сільської ради, а згідно п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України до
розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо
розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих в
приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за
межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Просить відмовити позивачу в задоволенні позовних
вимог.
Розглянувши
матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представників позивача та заперечення
представника відповідача, оцінивши
представлені докази, суд встановив наступне:
У відповідності
до ч. 1 статті 1 Кодексу адміністративного судочинства України завданням
адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб,
прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від
порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування,
інших посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських
функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих
повноважень.
Статтю 17
КАСУ визначено, що компетенція адміністративних судів поширюється, зокрема, на
спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом
власних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових
актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 1
статті 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах
здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду
своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Предметом
судового розгляду є скасування
Розпорядження голови Кременецької районної державної адміністрації від
23.03.2006р. за №166 „Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо
відведення земель водного фонду в оренду ПП „Арніка” та розпорядження голови
Кременецької районної державної адміністрації від 01.12.2006р. №712 „Про
продовження терміну дії розпорядження голови Кременецької районної державної
адміністрації від 23.03.2006р. №166”.
Відповідно
до статті 123 Земельного Кодексу України надання земельних ділянок юридичним
особам у постійне користування здійснюється на підставі рішень органів
виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за проектами відведення
цих ділянок.
Юридична особа,
зацікавлена в одержанні земельної ділянки у постійне користування із земель
державної або комунальної власності, звертається з відповідним клопотанням до
районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або
сільської, селищної, міської ради. (п. 3 ст. 123 ЗК України). Відповідна
районна державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає
клопотання у місячний строк і дає згоду на розроблення проекту відведення
земельної ділянки.
Відповідно
до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого
самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти на підставі і в межах
повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Згідно ст. 59 Земельного кодексу
України землі водного фонду можуть перебувати у державній, комунальній та
приватній власності. Земельний кодекс не визначає земель водного фонду, які
належать до державної чи комунальної власності. Розмежування земель права
державної і комунальної власності, в тому числі і водного фонду, буде здійснюватись
на підставі спеціального закону, прийняття якого передбачено п.4 “в”
Прикінцевих положень Земельного кодексу України.
Пунктом 12 Перехідних положень
Земельного кодексу України передбачено, що до розмежування земель державної і
комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених
пунктів, крім земель, переданих в приватну власність, здійснюють відповідні
сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів -відповідні
органи виконавчої влади. Зазначений порядок тимчасовий і діятиме до
розмежування цих земель на землі державної та комунальної власності.
Відповідно до ст.143 Конституції
України окремі повноваження органів виконавчої влади можуть передаватися
(делегуватися) законом органам місцевого самоврядування. Так, згідно із ст.33
Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” від 21.05.1997р. (з
послідуючими змінами і доповненнями) ряд повноважень органів державної влади
був делегований виконавчим органам сільських, селищних та міських рад. Так,
виконавчим органам сільських, селищних та міських рад були делеговані
повноваження щодо:
1. реєстрації
суб'єктів права власності на землю, реєстрацію права користування землею і
договорів на оренду землі; 2. видачі документів, що посвідчують право власності
і право користування землею; 3. організація і ведення земельно-кадастрової
документації; 4. погодження проектів землеустрою; 5. здійснення контролю за
виконанням проектів і схем землеустрою, проектів внутрішнього землеустрою.
Розпорядження землями передбачає
здійснення відчуження земельних ділянок шляхом їх продажу (приватизації), а
також передачу земельних ділянок у постійне користування чи оренду.
Як встановлено в судовому
засіданні, 08 лютого 2006 року Ридомильська сільська рада п'ятнадцятою
сесією четвертого скликання прийняла рішення №108 «Про погодження надання в
оренду земельної ділянки водного фонду для рибогосподарських потреб», яким
вирішила дати згоду на передачу ПП „Арніка” в оренду терміном на 49 років,
земельну ділянку водного фонду, площею 10 га за межами населеного пункту; ПП
„Арніка” звернутись до Кременецької РДА для надання дозволу на передачу
зазначеної земельної ділянки в оренду.
На час
розгляду позову в суді правомірність прийнятого рішення № 108 від 08.02.2006
року Ридомильської сільської ради сторонами не оспорювалося і воно є чинним.
Відповідно до ст. 1 Закону України
„Про місцеві державні адміністрації”, Кременецька районна державна
адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів
виконавчої влади. В межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на
території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує
повноваження.
Враховуючи
рішення Ридомильської сільської ради від 08.02.2006р. №108, позитивний висновок
районної конкурсної комісії по наданню в оренду земель водного фонду від
16.02.2006р., керуючись ст. 50 Закону України „Про землеустрій”, ст. 59, п. 12
Перехідних положень Земельного кодексу України та ст. 21 Закону України „Про місцеві
державні адміністрації”, Кременецькою районною державною адміністрацією 23
березня 2006 року прийнято розпорядження №166 „Про надання дозволу на розробку
проекту землеустрою щодо відведення земель водного фонду в оренду ПП „Арніка”
на території Ридомильської ради”, яким дано дозвіл на розробку проекту
землеустрою щодо відведення земель водного фонду в оренду ПП „Арніка” терміном
на 49 років, площею 11 га за рахунок земель загального користування за межами
населеного пункту на території Ридомильської ради; даний дозвіл дійсний до
01.07.2006р.
Окрім того, 01
грудня 2006 року головою Кременецької РДА прийнято розпорядження №712 „Про
продовження терміну дії розпорядження голови райдержадміністрації від
23.03.2006р. №166 „Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо
відведення земель водного фонду в оренду ПП „Арніка” на території Ридомильської
ради”, яким продовжено термін дії розпорядження голови райдержадміністрації від
23.03.2006р. №166 до 01 липня 2007 року.
Згідно
ст. 1 Закону України „Про землеустрій” проект землеустрою - сукупність
нормативно-правових, економічних, технічних документів щодо обґрунтування
заходів з використання та охорони
земель, які передбачається
здійснити протягом 5-10 і більше років.
Статтею 27 Закону України „Про
землеустрій” передбачено, що замовники документації із
землеустрою за рахунок
власних коштів мають право
на вибір розробника
та укладення з ним
договору, якщо інше не передбачено законодавством України.
На виконання даного розпорядження між ПП „Арніка” та СМП
„Геодезія” було укладено договір №318-06 від 04.10.2006р. на виконання
проектних, вишукувальних, топографо-геодезичних, та інших картографічних робіт,
пунктом 1.2. якого передбачено, що термін здачі робіт по договору - згідно
календарного плану.
Відповідно до ст. 27 Закону України
„Про землеустрій”, ПП „Арніка”, як замовник документації із землеустрою має
право визначити строки виконання робіт, а також погодження із розробником
документації із землеустрою, а саме -СМП „Геодезія”, вартість робіт і порядок
їх сплати, а тому ПП „Арніка” відповідно до додатку №1 до договору №318-06
(кошторис на виконання інженерно-геодезичних вишукувань) перерахувало СМП
„Геодезія” згідно квитанції №79 від 15.01.2007р. 896,51 грн.
20 вересня 2006 року розглянувши
клопотання ПП „Арніка” Кременецькою РДА розпорядженням №586, внесено зміни до
п.3 розпорядження Кременецької РДА від 23.03.2006рю. № 166 та викладено в такій
редакції: даний дозвіл дійсний до 01 жовтня 2008 року.
Окрім того, 03 листопада 2006 року
Ридомильська сільська рада третьою сесією п'ятого скликання, керуючись ст. 43
Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, прийняла рішення „Про
використання земельних та водних ресурсів, виконання договорів оренди,
надходження від сплати земельного податку та орендної плати за землю”, щодо
відміни рішення сесії сільської ради №108 від 08.02.2006р. „Про погодження
надання в оренду земельної ділянки водного фонду для рибогосподарських потреб”
ПП „Арніка” за невиконання умов заключення договору оренди; просити Кременецьку
РДА відмінити розпорядження №166 від 23.03.2006р..
Однак, відповідно до ст. 125
Земельного кодексу України, право на оренду земельної ділянки виникає після
укладення договору оренди і його державної реєстрації у встановленому
законодавством порядку, а даний договір на момент подання позову не укладений,
оскільки, не повністю виконані вимоги розпоряджень голови Кременецької РДА.
Отже,
проект землеустрою щодо відведення земель водного фонду в оренду ПП
„Арніка” на даний час не погоджено Ридомильською сільською радою, хоча
постановою господарського суду Тернопільської області від 16 серпня 2007 року
по справі №4/148-3040 постановлено: зобов'язати Ридомильську сільську раду
Тернопільської області с. Ридомиль, Кременецького району, Тернопільської
області, ідент. код 04395774 в особі сільського голови погодити проектну
документацію з землеустрою щодо відведення земель водного фонду площею 10 га. в
оренду ПП “Арніка”с.Ридомиль, Кременецький район, Тернопільська область, ідент.
код 24624142.
У
відповідності з пунктом 4 частини третьої статті 129 Конституції України та
статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги
та заперечення.
Оцінка доказів на предмет встановлення їх
належності та допустимості здійснюється господарським судом, що
передбачено положеннями статей 70, 138 КАС України.
При досліджені
судом доказів та доводів сторін, наведених в обґрунтування та заперечення
позовних вимог, суд прийшов до висновку, що вимоги Ридомильської сільської
ради, с. Ридомиль Кременецького району Тернопільської області в особі
сільського голови Гринюка В.В. про скасування розпорядження голови
Кременецької РДА від 23.03.2006р. за №166 „Про надання дозволу на розробку
проекту землеустрою щодо відведення земель водного фонду в оренду ПП „Арніка”
та розпорядження голови Кременецької РДА від 01.12.2006р. №712 „Про продовження
терміну дії розпорядження голови Кременецької РДА від 23.03.2006р. №166”, є
безпідставними та такими, що не підлягають до задоволення.
У відповідності із ст. 94 КАС України
судовий збір з відповідача не стягується.
З огляду на
наведене, керуючись статтями 19,129 Конституції України , ст. ст. 49,51,54, 59,
70,71,94,98,138 Кодексу адміністративного судочинства України , Земельним Кодексом
України, господарський суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
1.В Позові
відмовити.
2.Постанова
суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про
апеляційне оскарження.
На постанову суду сторони мають
право подати заяву про апеляційне її оскарження протягом десяти днів з дня
складення постанови в повному обсязі до
адміністративного суду апеляційної інстанції, та протягом 20 днів після подання
заяви подати апеляційну скаргу.
3.Постанова
складена в повному обсязі 10 грудня 2007 року.
Суддя
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2007 |
Оприлюднено | 20.08.2008 |
Номер документу | 1905240 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Півторак М.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні