Постанова
від 25.10.2011 по справі 2а/1570/5547/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

    

Справа № 2а/1570/5547/2011

ПОСТАНОВА  

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 жовтня 2011 року                                                                                           м.Одеса

12 год. 15 хв.

У залі судових засідань № 31

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді                                        - Балан Я.В.

при секретарі судового засідання               - Давтян Л.Г.

за участю сторін:

представника позивача                                           - ОСОБА_1  (за довіреністю)

представника відповідача                                - не з’явився

розглянувши в відкритому  судовому засіданні  адміністративну справу за позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до приватного підприємства «Трайтон Фьюелз Україна»(код ЄДРПОУ 34319554) про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010 році у сумі 15 556, 25 грн. та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 420,10грн., -

ВСТАНОВИВ:

До суду з адміністративним позовом звернулось Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів до приватного підприємства «Трайтон Фьюелз Україна»(надалі –ПП «Трайтон Фьюелз Україна») (код ЄДРПОУ 34319554) про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010 році у сумі 15 556, 25 грн. та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 420,10 грн., В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що приватним підприємством «Трайтон Фьюелз Україна»згідно звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік  порушено ст.ст. 19, 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991р. №875-ХІІ, а саме, відповідачем не виконано нормативу  по створенню кількості робочих місць, виходячи із розрахунку середньооблікової чисельності штатних працівників за 2010р., через що до нього застосовано адміністративно-господарські санкції та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій.

Відповідач до судового засідання не з’явився, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином (аркуш справи 38, 39, 40).

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача а також вивчивши обставини якими обґрунтовуються вимоги та докази, якими вони підтверджуються, суд встановив наступне.

25.02.2011 року ПП «Трайтон Фьюелз Україна»надало до Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт за формою № 10-ПІ про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2010 рік, з якого вбачається, що  середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу ПП «Трайтон Фьюелз Україна»за 2010 рік склала     8 осіб. У відповідності з нормативом робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 1 місце, проте  не створив жодного (аркуш справи 6).

На підставі даних «Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік»Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів було складено  розрахунок суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2010 рік у розмірі 15556,25 грн., яку відповідач повинен був сплатити у строк до 15 квітня поточного року (аркуш справи 6).

Станом на 15.07.2010 року відповідач, крім адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів у розмірі  15556,25 грн., у зв’язку з їх несплатою у термін, встановлений законодавством, повинен сплатити й пеню, яка нарахована  виходячи з 120 % річних облікової ставки Національного банку України, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. З урахуванням того, що відсоток ставки НБУ з 16.04.2010р. по 15.07.2011р. становить 7,75 сума пені за 90 днів складає 420,10 грн.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та  органи  місцевого  самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п.1. Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого Постановою КМУ № 1434 від 26.09.2002 року, Фонд  соціального  захисту  інвалідів  (надалі  -  Фонд)  є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінпраці та підпорядковується йому.

Основним завданням Фонду соціального захисту інвалідів, відповідно до п. 3 Положення є контроль за виконанням підприємствами, установами і організаціями, у тому числі підприємствами і організаціями громадських організацій  інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю (далі-підприємства), нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»№ 875-XII вiд 21.03.1991р.

Відповідно до ч. 8 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»№ 875-XII вiд 21.03.1991р. відділення Фонду   соціального   захисту  інвалідів  з  метою контролю за  виконанням  нормативу  робочих  місць,  передбаченого частиною першою цієї статті,  мають право в порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України,  здійснювати  перевірки  підприємств, установ,   організацій,  у  тому  числі  підприємств,  організацій громадських   організацій   інвалідів,    фізичних    осіб,    які використовують найману працю,  щодо реєстрації у Фонді соціального захисту  інвалідів,  подачі  ними   звітів   про   зайнятість   та працевлаштування  інвалідів,  виконання  нормативу  робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів,  у тому  числі  шляхом зарахування, та сплати ними адміністративно-господарських санкцій.

Частиною  1 ст. 18. Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»№ 875-XII вiд 21.03.1991р. встановлено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

Пунктом 4  Положення «Про Фонд соціального захисту інвалідів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1434 від 26 вересня 2002р., передбачено, що Фонд, відповідно до покладених на нього завдань, здійснює  контроль за виконанням підприємствами нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та сплатою ними адміністративно-господарських  санкцій і пені.

          Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»№ 875-XII вiд 21.03.1991р., підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов’язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

          Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого законодавством, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

          Пунктом  9 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»№ 875-XII вiд 21.03.1991р. передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів. Норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій, громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, встановлюється у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

          Про зайнятість та працевлаштування інвалідів роботодавець повідомляє територіальне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі –відділення Фонду) шляхом подання не пізніше 1 березня, наступного після звітного періоду статистичної звітності передбаченої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України №42 від 10 лютого 2007 року, а саме «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів»Форма   №10-ПІ (річна).

          Пунктом 4 статті 20 Закону України «Про зайнятість населення»встановлено зобов’язання підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності щомісяця подавати місцевим центрам зайнятості за їх місцезнаходженням адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів.

          Відповідно до п.4 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 70 від 31 січня 2007р., інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Міністерства праці за погодженням з Держкомстатом.

          Наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 420 від        19.12.2005 року затверджена та погодженна з Держкомстатом України форма звітності         № 3-ПН “Звіт про наявність вакансій” (місячна). Зазначена форма використовується для інформування населення про наявність вакансій, сприяння працевлаштуванню громадян, зареєстрованих у центрах зайнятості як такі, що шукають роботу, для підбору персоналу на замовлення роботодавців, для оцінки поточної потреби в кадрах та організації професійної підготовки населення відповідно до потреб ринку праці.

Як вбачається з матеріалів справи, а саме згідно звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів у 2010 році, середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу ПП «Трайтон Фьюелз Україна»за 2010 рік склала 8 осіб. У відповідності з нормативом робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 1 місце, а не створив жодного.

У підтвердження вищевказаного, представником позивача у судовому засіданні був наданий лист Одеського міського центру зайнятості, в якому зазначається, що ПП «Трайтон Фьюелз Україна»у 2010р. не інформував і не надавав звіти за формою № 3-ПН «Звіт про наявність вакансій»про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів (аркуш справи 16).

          Відповідно до ч. 1 та ч. 4 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» № 875-XII вiд 21.03.1991р., підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»№ 875-XII вiд 21.03.1991р., щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. При цьому адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч.1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»№ 875-XII вiд 21.03.1991р.

 У зв’язку з невиконанням нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів на підставі даних Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік, Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів було складено розрахунок суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 15556,25 грн. яку відповідач повинен був сплатити у строк до 15 квітня поточного року на рахунок Державного казначейства в Одеській області.

          Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»№ 875-XII вiд 21.03.1991р., порушення термінів сплати    адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.    

          На час розгляду справи загальна сума заборгованості склала 15 976,35 грн. Відповідач вищезазначену заборгованість в добровільному порядку не сплатив.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. ч. 2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаються на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази у сукупності, суд вважає, що Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів доведено правомірність стягнення з відповідача штрафних санкцій згідно зі ст. 20 Закону України №875-XII, в зв’язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 18, 18-1, 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»№875-ХІІ від 21.03.1991р., ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 159 - 164, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

                                        

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний  позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до приватного підприємства «Трайтон Фьюелз Україна»(код ЄДРПОУ 34319554) про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010 році у сумі 15 556, 25 грн. та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 420,10 грн. –задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з приватного підприємства «Трайтон Фьюелз Україна»(код ЄДРПОУ 34319554) суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010 році у сумі 15 556 (п’ятнадцять тисяч п’ятсот п’ятдесят шість) грн. 25 (двадцять п’ять) коп. та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 420 (чотириста двадцять) грн. 10 (десять) коп. (одержувач –ГУДКУ в Одеській області МФО 828011, р/р 31214230700008, код ЄДРПОУ –23213460, код –50070000).

                    Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги. Якщо апеляційну скаргу не буде подано в строк, встановлений  ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

         Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

        Повний текст постанови складено та підписано «25»жовтня  2011р.

Суддя                                                                                Я.В. Балан

 

25 жовтня 2011 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.10.2011
Оприлюднено15.11.2011
Номер документу19071272
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/5547/2011

Постанова від 20.10.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 22.07.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Постанова від 25.10.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні