Постанова
від 02.11.2011 по справі 2а/2370/7545/2011
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 02 листопада 2011 року                                                         Справа № 2а/2370/7545/2011

02.11.11

15 год. 10 хв.                                                                                                             м. Черкаси

                                                                                

Черкаський окружний адміністративний суд  у складі:

головуючого-судді Гриньковської Н.Ю.,

при секретарі Ільченко С.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом прокурора Корсунь-Шевченківського району Черкаської області в інтересах держави в особі державної податкової інспекції у Корсунь-Шевченківському районі Черкаської області до приватного підприємства «Торговельний Дім «Атакан»про стягнення податкового боргу з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, -

встановив:

До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом  звернувся прокурор Корсунь-Шевченківського району Черкаської області в інтересах держави в особі державної податкової інспекції у Корсунь-Шевченківському районі Черкаської області про стягнення з приватного підприємства «Торговельний Дім «Атакан»податкового боргу з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника в сумі 5528,15грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач  зазначає, що в порушення Податкового кодексу України  (далі по тексту –ПК України), відповідач невчасно та не в повному обсязі сплачує податки та збори, внаслідок чого виник податковий, який самостійно платником податків не сплачений, що зумовило необхідність звернення до суду за стягненням податкового боргу в судовому порядку.

Сторони були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, однак у судове засідання не з’явились.

Представник прокурора та представник позивача надали суду заяви про розгляд справи за їх відсутності на підставі наявних матеріалів справи.

Відповідач  повідомлявся про дату, час і місце розгляду справи відповідно до адреси в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, лист надісланий відповідачу з ухвалою про відкриття провадження у справі за адресою його реєстрації, повернувся з відміткою, що адресат за вказаною адресою не знаходиться. За таких обставин, відповідно до ч. 4 ст. 33 КАС відповідач вважається належними чином повідомленим.

Неприбуття в судове засідання представників сторін без поважних причин або неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи і відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України розгляд справи у таких випадках не відкладається, а справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

За таких обставин, суд вирішив провести розгляд справи за відсутності сторін на підставі наявних матеріалів справи.

Частиною 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги  підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Приватне підприємство «Торговельний Дім «Атакан»зареєстроване як юридична особа 04.11.2005р. Корсунь-Шевченківською районною державною адміністрацією Черкаської області, за ідентифікаційним кодом –33827956 (а.с.26).

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем було проведено камеральні перевірки з питань подання відповідачем звітності з податку на додану вартість за березень та квітень 2011 року, про що складено акти №8/15-050/33827956 від 14.06.2011р.  та №9/15-050/33827956 від 16.06.2011р. Висновками зазначених актів перевірки встановлено, що відповідачем в порушення п.п.49.18.1 п.49.18 ст.49 та п.203.1 ст.203  ПК України не подано податкові декларації з податку на додану вартість за березень та квітень 2011 року (а.с.7-8,10-11).

Як наслідок, на підставі п.120.1 ст.120 ПК України до відповідача застосовано штрафні санкції, про що винесено податкові повідомлення-рішення №0000011610 від 14.06.2011р. на суму 170,00грн. та №0000351501 від 16.06.2011р. на суму 1020,00грн. (а.с.9,12).

Також державною податковою інспекцією у Корсунь-Шевченківському районі Черкаської області, було проведено камеральні перевірки з питань подання відповідачем податкової звітності з податку на прибуток, про що складено акти №13/15-050/33827956 від 06.07.2011р. та №16/15-050/33827956 від 29.08.2011р.  Висновками зазначених актів перевірки встановлено, що відповідачем в порушення п.49.18. ст.49 ПК України порушено термін подання податкової звітності з податку на прибуток за І-й та ІІ-й квартали 2011 року (а.с.15-16, 20-21).

Як наслідок, на підставі п.120.1 ст.120 ПК України до відповідача застосовано штрафні санкції, про що винесено податкові повідомлення-рішення №0000391501 від 06.07.2011р. на суму 1020,00грн. та №0000441501 від 29.08.2011р. на суму 1020,00грн. (а.с.17, 22).

Крім того, відповідачем подано декларацію з податку на прибуток підприємств №18730 від 09.02.2011р., в якій самостійно визначено та узгоджено зобов’язання з податку на прибуток підприємств в розмірі 2301,00грн. (а.с.24).

Всі вищезазначені податкові повідомлення-рішення були направлені на адресу відповідача, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (19400, Черкаська область,  м. Корсунь-Шевченківський,  вул. Чехова, 229), однак листи з зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями  повернулись на адресу ДПІ у Корсунь-Шевченківському районі Черкаської області з відміткою, що адресат за вказаною адресою не знаходиться.

На підставі пункту 59.1 статті 59 ПК України ДПІ у Корсунь-Шевченківському районі Черкаської області відповідачу було направлено вимогу №15 від 14.03.2011р на суму 2298,15грн. (а.с.6).

Відповідно до пункту 46.1 статті 46 ПК України податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов’язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Пунктом 49.1 статті 49 Податкового кодексу передбачено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.

Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п.49.2 ст.49 ПК України).

Згідно з пунктом 49.18. статті 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:  календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;  календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року;  календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним;  календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Згідно пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов’язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п.57.1 ст. 57 ПК України).

У разі коли відповідно до цього Кодексу або інших законів України контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків з причин, не пов'язаних з порушенням податкового законодавства, такий платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені в цьому Кодексі, а якщо такі строки не визначено, - протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення про таке нарахування (п.57.2 ст. 57 ПК України).

Відповідно до п. 58.1 ст.58 ПК України, встановлено що разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення (п.58.3 ст.58 ПК України).

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов’язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно пункту 59.3 вказаної статті податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов’язання. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов’язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов’язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Пунктом 59.4 зазначеної статті передбачено, що податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов’язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Пунктом 59.5 зазначеної статті передбачено, що у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пункт 95.2 вказаної статті передбачає, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання (п.120.1 ст.120 ПК України).

Відповідно до п.14.1.175. ст.14 ПК України податковий борг – сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Таким чином, сума податкового боргу відповідача відповідно до розрахунку складає 5528,15грн.  (170,00грн. штрафні санкції + 1020,00грн. штрафні санкції * 3 + 2301,00грн. сума визначена податковою декларацією –2,85 переплата = 5528,15грн.).

Відповідно до пункту 20.1.28 ст. 20 Податкового Кодексу України, органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Враховуючи,  що відсутні відомості про сплату відповідачем зазначеного податкового боргу, позовні вимоги є законними та обґрунтованими і підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 41, 86, 128, 159, 160, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

постановив:

Адміністративний позов прокурора Корсунь-Шевченківського району Черкаської області в інтересах держави в особі державної податкової інспекції у Корсунь-Шевченківському районі Черкаської області до приватного підприємства «Торговельний Дім «Атакан»про стягнення податкового боргу з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника - задовольнити повністю.

Стягнути з приватного підприємства «Торговельний Дім «Атакан» (19400, Черкаська область,  м. Корсунь-Шевченківський,  вул. Чехова, 229, ідентифікаційний код - 33827956) з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника до Державного бюджету України через державну податкову інспекцію у Корсунь-Шевченківському районі Черкаської області (19400, Черкаська область,  м. Корсунь-Шевченківський, вул. Ювілейна, 30, ідентифікаційний код –34503595)  податковий борг в розмірі 5528 (п’ять тисяч п’ятсот двадцять вісім) гривень 15 копійок.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом 10 днів з дня складення постанови у повному обсязі в порядку, передбаченому ст.ст.185-187  Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                                                                          Н.Ю. Гриньковська

постанова складена в повному обсязі 04.11.2011р.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.11.2011
Оприлюднено14.11.2011
Номер документу19071463
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/7545/2011

Ухвала від 14.10.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Гриньковська

Постанова від 02.11.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Гриньковська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні